پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
آخرين تحولات اردن؛

سفارت اسرائيل در امان در محاصره جوانان اردني

پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 186518
برخي منابع خبري گزارش دادند كه علي‌رغم اتخاذ تدابير شديد امنيتي از سوي دستگاه‌هاي امنيتي اردني، سفارت رژيم صهيونيستي در امان در محاصره صدها جوان اردني است كه خواستار برچيده شده لانه جاسوسي اسرائيل از سرزمين خود و لغو قرارداد صلح با اين رژيم هستند.
به گزارش جهان، خبرگزاري نسيم دقايقي پيش گزارش داد كه جوانان اردني پنج‌شنبه شب و با وجود سخت‌ترين تدابير امنيتي كه مقامات امان براي جلوگيري از رخ دادن حادثه‌اي همچون اشغال سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره اتخاذ كرده بودند، پس از برگزاري فريضه مغرب و عشا در برابر سفارت اين رژيم تجمع كرده و خواستار لغو پيمان صلح اردن با رژيم اشغالگر قدس شدند.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه تظاهر کنندگان اردنی برای عبور از دیوار آهنی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان که برای حفاظت از این سفارتخانه ایجاد شده است، با نیروهای امنیتی اردن درگیر شدند.

خبرگزاري "عمون" نيز خبر داد كه نیروهای امنیتی اردن تمام مسیرهای منطقه "رابیه" محل سفارت رژیم صهیونیستی را بسته و مانع از رسیدن تظاهرکنندگان به این سفارت مي‌شوند، با اين وجود جمعيت تظاهركنندگان هرلحظه رو به فزوني است.

کابینه نتانیاهو شب گذشته به دلیل نگرانی از حمله تظاهرکنندگان اردنی به سفارت تل‌آویو در اردن، از دیپلمات‌ها و اعضای سفارت خود در این کشور خواست هر چه سریعتر آن را تخلیه کنند.

پایگاه خبری "مفکره الاسلام" نيز از اعلام آمادگی هفت حزب اصلی مخالف دولت اردن برای شرکت در راهپیمایی پنجشنبه شب در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان خبر داده بود.

اردن در اكتبر سال ۱۹۹۴ ميلادي در مراسمي با حضور بيل كلينتون، رئيس وقت جمهوري آمريكا با رژيم صهيونيستي رسما معاهده صلح امضا كرده بود. امضاكنندگان اين معاهده "ملك حسين" از سوي اردن و "اسحاق رابين" از سوي رژيم اشغالگر قدس بودند. اين معاهده پس از آن امضا شد كه ياسر عرفات، رئيس وقت سازمان آزادي‌بخش فلسطين در كاخ سفيد ضمن دست دادن با رابين، پيمان اسلو را به امضا رسانيد.

معاهده صلح با رژيم صهيونيستي مورد اعتراض مردم مسلمان اين كشور بوده و از همين روست كه علي‌رغم تمامي تدابير امنيتي اتخاذ شده، سران اردن قادر به جلوگيري از تظاهرات امشب نبودند. به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي به مرور در حال از دست دادن تمامي پايگاه‌هاي خود در منطقه است كه اين امر را بايد نتيجه مستقيم موج بيداري اسلامي در منطقه دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *