شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹۰
۱۸۵

داستان زنان متاهل و پسران مجرد!

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 360352
عشق ورزی های بوالهوسانه زنان و مردان متاهل داستانی است که قلب هر فردی را جریحه دار می کند و هر عقل سلیمی را به تفکر وا می دارد!
به گزارش جهان به نقل از تبیان، تا همین دیروز در همین جامعه سنتی، رابطه دختر و پسر به شدت مورد نکوهش قرار می گرفت، رابطه ای که از کریه ترین رفتارها بود و گناه نابخشوده ای به شمار می آمد که به هیچ وجه من الوجوه قابل پذیرش و توجیه نبود.

در همین جامعه، دختر و پسر جوانی که شاید به خاطر تلاطم نوجوانی و کنجکاوی مختص آن دوران،جنس مخالف شان را رصد می کردند و گاها نیز به دور از چشم بزرگترهایش رابطه پنهانی عاشقانه ای را برقرار می کردند، مورد تنبیه و مواخذه قرار می گرفتند اما در همین جامعه، چند سالی است که دختران و پسران جوان دیگر قابل تادیب و تنبیه نیستند، رفتار بسیاری از زنان و مردان متاهل روی آنان را سفید کرده است و راه توجیهی را برای عشق ورزی های جوانی شان گشوده است.

دیگر با دیدن چنین افرادی نمی توان جوان مجردی که شناخت جنس مخالف حق مسلم اوست را زیر سوال برد و توبیخش نمود.

عشق ورزی های بوالهوسانه زنان و مردان متاهل داستانی است که قلب هر فردی را جریحه دار می کند و هر عقل سلیمی را به تفکر وا می دارد!

عشق ورزی مردان بعد از تاهل ، داستان تازه ای نیست از دور زمانها بوده و هم اکنون نیز ادامه دارد!!

اما آنچه باعث تبلور دو شاخ بر سر می شود عشق ورزی زنان متاهل است ، زنانی که همسر و فرزند دارند و اما به دنبال دوستی و برقراری رابطه محبت آمیز و صمیمانه با مردان متاهل و یا پسران مجرد هستند!!

متاسفانه این حقیقت تلخی است که در سالهای اخیر متوجه برخی از افراد جامعه شده و ترس شدیدی را بر دل روانشناسان و جامعه شناسان نشانده است که با ادامه این روند و ریخته شدن قبح این رفتار در زنان ، عاقبت خانواده ها به کجا پیش خواهد رفت؟!

اما به راستی علت این خیانت زنانه چیست؟

به چه دلیل یک زن شوهر دار، با مردان دیگر ارتباط عاطفی و یا جنسی برقرار می کند؟

در این یادداشت به برخی از دلایل این معضل اشاره شده است:

وقتی جای محبت و عشق خالی است

وای به حال مردی که نتواند همسر خود را از عشق و محبت خود سیراب و اغناء کند. چه بسا یکی از مهمترین علت های خیانت زنان به مردان، کیفیت و چگونگی رابطه زن و مرد با یکدیگر است. وقتی روابط زناشویی خوبی بین زوجین نباشد و مرد به هر دلیل موجه و ناموجه ای نتواند به همسر خود محبت کند و خریدار عشق او باشد،امکان خطا بیشتر می شود. فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی، به مرور زمان روح لطیف و مهربان زن را جریحه دار می کند و انگیزه زندگی و کنار هم بودن را از او سلب می کند وگاها زمینه ای را فراهم می آورد که زن فکر خیانت در ذهن بپروراند و یا در منجلابی فرو رود که لذتی جزء هراس و احساس گناه نخواهد داشت.

وقتی ترک عادت موجب مرض می شود

تربیت غلط و پرورش در یک خانواده بی بند وبار و خیلی آزاد، گذشته نه چندان پاک و مطهر گاهی چنان با گوشت و خون یک زن عجین می شود که تعهد بعد از تاهل هم چندان مورد نظر و توجه قرار نمی گیرد. زنی که روابط صمیمانه زیادی را تجربه کرده است و دوستی های مکرری را در تجرد خود داشته است، بی گمان برایش بسیار سخت خواهد بود که بتواند زیر بار تعهد تاهل برود و خود را کنترل کند و به مرد زندگی خود قانع بوده و درهمان چارچوب به روابط خود ادامه دهد.

وقتی زنی تنوع طلب است

ازدواج های مکرر، بی مسئولیتی و عدم تعهد، نقش پذیری جنسی غلط، الگوهای نامناسب، کمبودهایی با رنگ و بویی اغراق آمیز، چشم چرانی و حسادت های زنانه ، گاها یک زن را همانند یک مرد تنوع طلب و حریص می کند و موجب خیانت از نوع زنانه می شود.

وقتی تنهایی بر زنی غلبه کند

برخی از زنان، بعد از تاهل تنهاتر از مجردی شان زندگی می کنند، آنچنان که گویی ازدواج نکرده اند و شریکی ندارند. زنان تنهایی که برای پر کردن وقت و تحمل تنهایی خود مجبور به ارتباط با دیگران و جنس مخالف می شوند. مردان کار و پر مشغله، مردان درون گرا و منزوی، مردان قهر قرو و کودک مآب ، مردان خودخواه و متعصب، مردان بی تعهد و بی مسئولیت، گاهی چنان سرنوشت تنها و بی کسی را برای همسرشان رقم می زنند که راه مفری جز خیانت را بر زن نمی گذارند.

وقتی شخصیت به لرزه بیفتد

رواج روابط ناشایست و ریختن قبح آن در جامعه ممکن است پای زنانی را که اختلال شخصیت، مشکلات فردی و خانوادگی دارند را بلرزاند و همچون وسوسه ای برای زن باشد که او را برای تجربه این روابط سوق دهد. چه بسا ترغیب و تشویق افراد به روابط آزاد زن و مرد در ماهواره، اینترنت، الگوهای فرهنگی نابهنجار و غلط، فشار دوستان و آشنایان و.... باعث شده است که بسیاری از زنان هتک حرمت کرده و حریم خانواده را شکسته و پایبند به چارچوب های اخلاقی نباشند.

وقتی پای جبران گذشته در میان است

زنانی که دوران مجردی محدودی داشته اند و یا گذشته خوبی نداشته اند و یا درد التیام نیافته ای از گذشته بر دل داشته اند، وقتی در شرایط آزادی قرار می گیرند،ممکن است درصدد جبران گذشته برآیند و به گونه ای ناخودآگاه قدم در راه خیانت بگذارند.

علاج خیانت زناشویی چیست؟!


روان شناسان معتقدند بهتر راه حل پیشگیری و یا جلوگیری از پیشرفت معضل خیانت زناشویی، جستجوی علت ها در سطح فردی،خانوادگی و اجتماعی است. اختلالات شخصیتی نه تنها می تواند فرد را نابهنجار و ضد اجتماعی کند بلکه موجب درگیری فرد در روابط چند گانه می شود و عدم وفاداری نیز نمود بسیار می یابد، شکست های عاطفی و مشکلات خانوادگی که گاها ریشه در کودکی دارد نیز می تواند مسبب رفتار کنونی فرد باشد. هزاران علت خانوادگی و فردی دیگری نیز وجود دارند که می توان با مراجعه به یک روان شناس و شناخت آنها، مشکل را رفع نمود و در جهت اصلاح گام برداشت.

از سوی دیگر، عوامل اجتماعی متعددی نیز در این امر دخالت دارند که مسئولین بایستی نسبت به آنها بی تفاوت نباشند و تا دیر نشده کمر همت ببنند. برای جلوگیری از آسیب زنان و حفظ حریم خانواده، می توان با آموزش های متعدد رسانه ای، درجهت آگاهی وشناخت افراد حرکت کرد و خانواده ها را با آسیب هایی که به موجب خیانت، بر فرد و خانواده وارد می شود، مطلع ساخت.
https://jahannews.com/vdcgnz9wxak93w4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnz9wxak93w4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما را بخدا فكراساسي براي اين موضوع كه جامعه را از فلاكت وبدبختي فرار گرفته است بكنيم متاسفانه اگر كمي دقت كنيم جامعه را فساد وتباهي گرفته بايد كار كرد وبه فرامين رهبري در زمينه فرهنگ توجه نمود باور كنيم كه جامعه پر از فساد شده جهان عزيز بيشتر روي اين مقوله كار كنيد وارائه راهكار دهيد.
شما همه راههارو خواهشا به روم ختم نکنین....
شما حرف نزنی بهتره
فروغ
پسران مجرد
یک محقق
Iran, Islamic Republic of
تمامی کامنت ها را مطالعه کردم اما دوستان به یک نکته علمی اسلامی اشاره نداشتند و ان موضوع ازدواج موقت یا صیغه است.
چرا که حضرت علی ع با این مضمون فرمودند اگر صیغه را .....حرام نمی کرد هیچ زنایی در صورت نمی گرفت.
حال مشکل جامعه امروز ما عدم توجه کامل به این نکته علمی است که اسلام برای حفاظت از کیان خانواده طراحی کرده است.
نکته جالب این است که صیغه برای حفظ کرامت زن و مرد می باشد لیکن جامعه اسلامی از این امر مهم و علمی غافل شده و به این روز درآمده است.
عزیزان من که کامنت گذاشته اید مطالعات حقیر نشان می دهد اگر صیغه را به صورت درست اجرا شود هیچ زن متاهلی و مرد متاهلی به گناه فکر نمی کند.
متاسفانه غرب با بد جلوه دادن صیغه و برابر اعلام کردن آن با بردگی جنسی توانسته است جوانان ما را به گناه بکشاند.
میلاد
United States
به نظر من حرفاشون خیلی حقیقت داره
آفرین به این نگرش
اما آیا عملا میشود این دارو را تجویز
کرد
بیماری جامعه ما پیچیده تر از این است که آنچه را می دانیم که درست وکارگشاست را بتوانیم اجرایی کنیم
پردیس
محقق عزیز کاملا باهات موافقم
حرف درستی زد:-)
درست حرفت
غزل
Iran, Islamic Republic of
واقعا دید پر معنایی دارین ممنونم
من با نظر شما موافق نیستم
صیغه در یه خانم باعث تنوع طلبی اون خانم میشه و بعد ازدواج دائم پایبندی به همسر دائم براش سخت میشه
Iran, Islamic Republic of
برای مرد چی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بنظر من چیزی که باعث شده جامعه پر از خیانت بشه همین موضوع صیغه است چون طرف کار خودشو توجیه میکنه باهرکی دلش بخواد رابطه داشته باشع ی جمله میخونه و تموم و همینجا گرفتاریه
SOBHAM
France
بدنبود‏ ‏
حسین
میخواهم بکم به فکرجامعه باشیدخانوادها ار هم میپاشندجمع کنید مثل راننده ای که خلاف میکنه جریمه بشه
Iran, Islamic Republic of
خيلي زياد شده خيلييييييييي
حتي خيلي بيشتر از كشورهاي ديگه
بابا خارج از ايران حداقل بخاطر وفا داري هم كه شده ازين كثافت كاريا خيلي كم ديده ميشه
ديگه تعارف و پرده پوشيو كنار بذاريد لطفااااااا
چاره اي بايد كرد سرييييع و فوررررريييي
وگرنه ديگه چيزي بنام اخلاق و خانواده و سلامت روح و روان انسانها باقي نما نده و نخواهد ماند
capitanroshan
چشم چرونی وقتی ازبین بره مشکلات حل میشه
رحمتی
به نظر منم باید حتما در این باره فکر اساسی بشه ......
این رابطه ها اینقدر زیاد شده که به رابطه های منطقی و هنجار تبدیل شده ..........
دختر و پسری که قبل از ازدواج رابطه هایی داشتن و طعم تنوع رو چشیدن چطور می تونن به زندگی پایبند باشند
گودرز
Iran, Islamic Republic of
نگاهی به اطرافتان بیاندازید و ملاحطه بفرمائید که این مقوله دردناک به شکل سازمان یافته دارد توسعه پیدا میکند ...
کیه که به فکر این مثاءل باشه''
مهمترین دقدقه کشور شده یه چیز جزی
با سلام.شايد مهمترين علت خيانت متاهلين بي ايماني و عدم تقوا باشد اما اين راه شيطاني با يكسري عوامل و مسببات وارد جامعه ميشود.....
Iran, Islamic Republic of
ازماهواره هم نبايدگذشت كه باني خيلي ازخيانتهاست.
داستان پرماجرایی داره می شه
یکی از علت ها که سال هاست رهبر انقلاب فریاد تهاجم فرهنگی است ماهواره و سریال های آن غیرت جوانان و مردان مارا نشانه گرفته اند و خیانت را به هبهانه کام جویی رو لذت طبیعی و حق خائن میدانند و جوری داستان پردازی میکنند که انگار کسی که مرتکب خیانت به همسر و خانواده اش شده حق داشته است و مع الاسف مسئولین ما خوابند یا خود را به خواب زده اند و اینقدر که به فکر انرژی هسته ای هستند به فکر دین مردم و غیرت مردم و حجاب زنان و بنیان خانواده نیستند
فعلا جناب روحانی میفرمایند ماهواره تاثیر بر مردم ما نداشته.
مسئولین کجا به فکر انرژی هسته بودنند؟ اونا که همه چیز رو بر باد دادند در ضمن وظیفه دولت اینکه که برای تمام مشکلات فکر و برنامه ریزی کنه. انرژی هسته و فرهنگ و اقتصاد و... نداره.
این چیه نوشتی جهان؟
دقت کنی میفهمی داری بعضی چیزای نادرست رو اشاعه میدی.
معلم اردبیلی
وقتی ایمان به خدا رنگ میبازد گستره ی جولان شیطان وسعت می یابد.خانواده ها چشمهایشان را بسته اند و انسانهای شیطان سیرت ،مغز فرزندان ساده لوح آدم را آلوده می کنند. گاه استدلالهای جامعه شناسانه ، راه را بر دین می بندد ودر این مسایل برای دین نقشی قایل نیستند. خودمان را گول نزنیم. با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود. نیاز به شکر ایمان و آرد معرفت و روغن صداقت است.
capitanroshan
افرین برتو.
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی خیانت به نظر من سرکوبی امیال جنسی در دوران مجردیست...
اونوقت اخلاق چکاره است؟
لاله
سرکوب نیست، کنترله
aa
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
دریا
واقعا که
احسان
Iran, Islamic Republic of
درسته نطرت
فاطمه
برای همینه که در اروپا و آمریکا که هیچ سرکوبی وجود نداره، همه خانواده ها مستحکم هستن و هیچ خیانتی وجود نداره!
Canada
به تمام این عوامل بی حجابی اخلاقی را به عنوان اصل اضافه کنید لطفا.
a.r
خداییش مردا بیشترن!
نازی
سلام a.r شما خانمی یا آقا؟ اگر آقایی که درود بر اون صداقتت که حقو گفتی ولی اگر خانمی و اینو واسه تخریب آقایون گفتی .... .
هادی
سلام نازی خانم.قبول کن تا زن نخواد هیچ مردی نمتونه بهش نظربد داشته باشه:پس زنها بیشترن
عجب توجیه مسخره ای برای هرزگی مردا آوردین!
از توجیه شما زنها که مسخره تر نیست
هادی
سلام به همه.من زن دارم و بهش وفادارم.قدیما خیانت انقدر زیاد نبود اما الان هیچ کس رحم نداره همه به هم نظر بد دارن.....وای به حالمون
باتشکرازنویسنده محترم امید است .باتوجه مسیولین وفرهنگ سازی کانون خانوادها گرمترشودو
به حال این جامعه باید گریست که دیگرهیچ نداریم
واقعا شرم آور است..!!!
امان از طاغوت
Italy
آقا دمتون گرم از انتشار چنین مطلبی. خوبه صریح می نویسید و نمی ترسید که به تون انگ شکستن قبح بزنند. خدا خیرتون بده. اگه از آتیش شما آبی برای این جامعه ی ویرون گرم بشه.
وقتی ازدواج برای جوانان ، یک راه بی بازگشت می شود آنها مجبور میشوند به راهی که اشتباها به آن پا گذاشته اند اجبارا ادامه دهند...
نگهبان باغ وحش ایران
عشق ورزی مردان بعد از تاهل ، داستان تازه ای نیست از دور زمانها بوده و هم اکنون نیز ادامه دارد!!

اما آنچه باعث تبلور دو شاخ بر سر می شود عشق ورزی زنان متاهل است

....
Iran, Islamic Republic of
همیشه پایه عفت رو فقط باید زنان متاهل نگه دارند؟!!!! اگه کمی دقت کنید دلیل این امر رو میفهمید
باید از قرآن برای حفظ ایمان کمک گرفت
خدایا عاقبتمون رو ختم به خیر کن
مهدیه بهرامی
الهی آمین
دایی
در رابطه با روابط زناشویی در محیطی که مردان جهت تامین زندگی لازم است چندین ساعت از کانون خانواده خارج باشد وزن تنها در خانه زندانی باشد هم صحبتی نداشته باشد ،اجبار آنرا بطرفی خواهد کشاند تا هم صحبتی پیداکند، حال هم صحبت فرق نمیکند همجنس باشد ویا نباشد تا وقت خالی خود را پر کندوجایگزین عدم وجود همسر شود ،در این زمان امکان دارد فرد به انحراف خیانت کشیده شود که باید از لحاظ فرهنگی و اجتماعی فعالیت لازم انجام گیرد تا فرد بیش از 8 ساعت در روز کار نکند وبا این زمان8 ساعت کار نکند حد اقل زندگی داشته باشد (دریافتی کفاف کرایه مسکن ،تغذیه،البسه،تفریح نسبی،داشته باشد)دراین صورت خیانت به حداقل خواهد رسید وفقط افراد مریض خیانت خواهند کرد که آنها هم اگر حمایت فرهنگی شوند و ضرر خیانت جنسی را به آنها تفهیم شود مطمئن باشید از ترس ضرر ،چه از لحاظ روانی و چه اازلحاظ جسمی وچه از لحاظ اجتماعی،خیانت جنسی نخواهند کرد.
رضا
ربطی به شاغل یا خانه دار بودن نداره بلکه به نظر من زن باید مشغله و دلمشغولی اونقدر داشته باشه که به سمت این مسایل نره، یک زن با شوهرش کاملا وقتش پر میشه و یکی دیگه رو که شوهرش وقت کمی داره باید سه چهار تا بچه احاطه کنن.
United Kingdom
چرا اتفاقا خیلی هم ربط دارد
حدیث از معصومین داریم که بهتر است زن در خانه بماند در محیط کار گفتگو و خوش و بش میان مرد و زن نامحرم بسیار وجود دارد همه مومن نیستند که این مسئله رو رعایت کنند پس شرایط برای این گونه روابط نباید فراهم شود
دمت گرم واقعا به جا گفتی
خانه بودند دلیل خیانت نیست. بلکه نبود ابمان و نبود کار فرهنگی و استحلال فرهنگی باعث بسیاری از این بزه هاست
United Kingdom
دوست محترم نظر رو دقیق نخوندی منظور من هم همینه چون ایمان برخی زنانمان ضعیف است بهتر است در خانه باشند تا نه کسی را به گناه بیندازند نه خودشان به دلیل عدم رعایت حجاب مورد آزار قرار بگیرند
اگر مساله اصلی ایمان است کدام زن از فاطمه سلام الله علیه مومن تر است ؟ چرا او جز در موارد ضروری بیرون نمی رفت ؟ مشکل ما این است که حضور جسمی و بدنی در جامعه را (به خودی خود ) ارزشمند می دانیم . اگر ارزش گذاری را خدا که مرکز ارزش است انجام می دهد که همین گونه است ، کجای قرآنش و یا سخنان اولیایش صحبت از ارزشمندی چنان حضوری است که تبصره نخورده باشد ؟ اگر فاطمه از این که سهمش خانه داری شده خوشحال می شود می فهمیم که احساس برخی خانمها در مورد کوچک بینی خانه داری ، احساسی انحرافی است که متاسفانه رسانه ها به ویژه صدا و سیما به آن دامن زده اند
عحب توجیه خنده داری! به جای کار فرهنگی کردن‌برای بالا بردن فهم و درک و ایمان و اعتقاد، همه مردم رو زندانی کنیم! این هم شد راه حل؟!!!

هر شخصی، چه زن و چه مرد، اگر متفکر و باایمان باشه، فرقی نمی کنه در چه محیطی باشه، در هر حال خوپدش رو حفظ می کنه. البته باید تلاش کرد که محیط هم پاک باشه، اما نگه داشتن زن در خانه به بهانه هایی مثل زنها ایمان ندارن، یا مردها چشم پاک ندارن، خیلی کوته فکرانه است
Iran, Islamic Republic of
کاری به ایمان نداره..وقتی افراد از طرف همسر اشباع نمیشن به غیر همسر فکر میکنن.
مگه فقط زن تنها میمونه خیلی از مشاغل هست که مرد نه تنها تنهاست بلکه با شرایطی روبرو میشود که می تواند آزادنه خیانت کند آیا میشود این را برای آقایان توجیه کرد که اگر میشود آن موقع میتوان برای تنهایی زن هم توجیه کزد
اینطور مقاله نوشتن --انسان نسبت به نویسنده مقاله دچار بدگمانی میشود فکر میکند یا اینوری است یا انوری
محمود
تو رو خدا مسوولين زودتر فكري واسه اين مساله و خيانت زنان متاهل كنند، خانم من بخاطر دل رحمي و گوش دادن به درد دل هاي برادرم ، و پيامك بازي هاي مخفيانه ، نزديك بود ،دين و ايمانش رو از دست بده ، كه خودم متوجه شدم و از اين منجلاب فساد و تباهي به كمك خدا نجاتش دادم، نقش صدا و سيما در اين امر خيلي برجسته تر از بقيه ست ، خانم ها بياد بدونند كه حتي رابطه مخفيانه پيامكي ، به احتمال زياد به دلبستگي و هوس شيطاني منجر خواهد شد ، قسم شيطان رو نبايد فراموش كرد كه گفت ، خدايا به جلال و بزرگيت قسم كه اگر دو نامحرم در جايي تنها بودند ، من نفر سوم انها خواهم بود وتا آن دو را به هم نرسانم ،دست بردار نخواهم بود.
رضا
رابطه ای بین زن متاهل و برادر شوهر مجردش سراغ داشتم که بعد از تاهل برادرشوهر هم ادامه پیدا کرد! هست این چیزها توی جامعه ولی ای کاش که هرگز نباشه.
رضا
شوهر وظیفه داره روح زن رو سیراب کنه، زن رو باید ستود طوری که از نظر روحی کاملا اغنا بشه، البته این یک حرف کلی هست، در عمل نقص عملکرد شوهران رو میشه با تعداد بیشتر فرزندان جبران کرد. وقتی زنی دائم در حال رسیدگی و محبت کردن به فرزندانش باشه کم کاری شوهر کمتر به چشم میاد و زن احساس خلا در زندگیش نداره. پس تعداد بیشتر فزندان یک راهکار میتونه باشه.
Iran, Islamic Republic of
پس اگه خدا به زنی کم بچه داد چی مسئله ای نیست حتما
Iran, Islamic Republic of
درست نیست...تعداد بچه می تونه کار رو بدتر کنه...
کریم
مطمئن هستی...
خانم
برادر محمود روی خودت کار کن .. ببین چه چیزی کم گذاشتی که خانمت اون رو توی فرد دیگه ای جستجو کرده ؟
خیلی جهانی فکر نکن .. از خونواده همه چی آغاز می شه برادرمن !!
نازی
سلام آقا محمود من به عنوان یه خواهر ازتون میخوام دقت کنید ببینید واقعا برای همسرتون مرد ایده آل هستین؟ ازلحاظ روابط زناشویی چیزی براش کم نمیذارید؟ تو مسائل عاطفی راضیش میکنید؟ اگر اینجوری نباشه خدایی نکرده آخر یه روز خیانتش رو میبینیدا... خدایی نکرده خدایی نکرده. مواظب زندگیتون باشید و خانومتونو 2دستی بچسبید. انشالا که با عنایت امام زمان(عج) روز به روز هر 2تاییتون دلتون به زندگی مشترکتون گرمتر از قبل بشه :)
محمود
خدا شاهد است كه هيچ كم و كاستي بنده براي زنم نگذاشتم، چه از لحاظ عاطفي و مالي و هم صحبتي ، زنم هم اذعان به اين مطلب داره ، تنها مشكل خانم بنده ، دلسوزي و گوش دادن به درد دل ها و ادامه پيامك بازي هاي مخفيانه بوده ، بعد هم بخاطر تهديد برادر هوس باز من به خودكشي و ترس از اين امر متاسفانه با اين پيامك بازي ها ادامه مي داده ، البته خانمم بعد از مدتي خودش به اشتباهش پي برده بود و سيم كارتش را عوض كرده بود ، اگر من چندين نشانه از توبه زنم نداشتم تا الان مطمانا تصميم ديگري ميگرفتم
سحر
Iran, Islamic Republic of
اقا مجمود اگر داداشت سر کار برود وازدواج کنه باز هم دست به خودکشی میزنه
فردین
کسی که گواهینامه و رانندگی بلد نباشد و بخواهد رانندگی کند دیر یا زود محکوم به تصادف خواهد شد تشکیل خانواده و تاهل نیاز به مهارتهای زندگی دارد از قبیل ۱ انتخاب درست ۲ ابراز علاقه و نیاز بی تعارف به همسر و ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ بزرگترین و اساسی ترین مسیله در تاهل ابراز علاقه و گفتن دوستت دارم است که متاسفانه در خیلی از خانواده ها از یاد رفته است کسی که در خانه سیر نشود ناچار به دنبال غذا خوردن و سیر کردن خود در خارج از خونه خواهد بود
کاش می دانستیم چرا قرآن با آن که تعداد رکعات نمار های پنجگانه را تصریح نکرده اما محارم را تک تک نام برده ، یعنی چه ؟ زن برادر و برادر شوهر با هم محرمند ؟ اگر معصومین علیهم السلام را به ظاهر نمی بینیم امام خمینی رضوان الله علیه را می شناسیم شیوه ایشان در مورد محرم و نامحرمی را مطالعه کنیم و بکار ببندیم تا زندگی سالم و سعاتمندانه ای داشته باشیم انشاء الله تعالی.
عبدالرضا
United Kingdom
دوستان عزیز این معضل فقط یک راه حل دارد و آن هم برطرف کردن مشکلات ازدواج برای جوانان مجرد است از جمله مشکل اشتغال ، بیمه تامین اجتماعی ، مسکن و تجمل گرایی مراسم ازدواج . دوستان عزیز بهتر است واقع بین باشیم مثلا اگر اجتماعاتی مانند اهل سنت را بررسی کنیم که جوانان در سن پایین ازدواج می کنند شاهد این معضلاتی که ما هستیم ، نیستند .
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا این مطلب رو به این صراحت زدید.
این مطلب بیشتر از اینکه تاثیر بازدارنده داشته باشد.
اشاعه فحشا کرده است,
واقعا از جهان بعید بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
یه طوری صحبت می کنید انگار همه ...
بابا جون یه بار صفحه حوادث رو بخونی دیگه این حرف رو نمیزنی...
این مسئله شده واقعیت و ممکنه یه روزی خدای نکرده مبتلا به خودمون باشه...
رامین
باسلام
اگر قوه قضاییه با این مساله بصورت قاطعانه برخورد کند دیگر شاهد این بیبند باریها در جامعه اسلاای نمباشیمم
سحر
Iran, Islamic Republic of
قا رامین اگر ازدواج راحت بشه اگر جوونا برن سر کار وقتاین کارا میمونه براشون؟قوه قضاییه از کجا بدونه کی با کی رابطه داره شما خودت میدونی الان خواهر شوهردارت به کی فکر میکنه
وقتی بعد از سی و پنج سال از استقرار حکومت اسلامی ، حدود الهی اجرا نمی شود ، بیش از این اینها را باید انتظار کشید......در جامعه اسلامی از ترس غرب حرام زاده و اسراییل خبیث و آمریکای پلید ، به نام وهن دین حد الهی رجم که به تعبیر معصوم ، از بارش چهل روز باران هم بهتر است اجرا نمی کنیم تا حقوق دروغین بشر بوالهوس حاکم بر حق الله شود.....واقعا حرف دیگری نمی توان گفت
Iran, Islamic Republic of
رجم باید برای مردان هم اجرا شود
رضا
توی توضیح المسائل خوندم اگر مردی 4 ماه زنش رو ارضا نکنه در صورت منحرف شدن زنش مقصر خودشه
مگه فقط ارضا کردنه جسمیه زن باید روحش ارضا بشه هستن مردایی که فقط به این قضیه بها میدن اما هیچوقت همصحبت خوبی واسه زناشون نیستن
کیسان
Iran, Islamic Republic of
جهان جان این حرف ها فقط کلیک خور سایتتو بالا میبره
وگرنه این بحث ها اگر با رویکرد مصلحانه نباشد موجب ترویج فساد میشود
United States
رواج بي حيايي در زنان
رواج بي غيرتي در مردان
رواج چند همسري در مردان
رواج مجردبودن در نسل جوان
رواج خوداري از باردار شدن زوجها
رواج خيانت در زوجين
از هم پاشيدگي خانواده
حاصل سالها كوتاهي نه بلكه خيانت درامر فرهنگ مي باشد
عليرضا
كاش كمي دقت مي كردي
رواج چند همسري اولا اصلا صورت نمي گيره ثانيا همين هم اگه بشه اولا دستور دينيه ثانيا بهتر از زنا و فحشا است ثالثا يكي از راههاي علاج كردن وضع موجوده نه كاستي ها
دقت كنيد
احسنت اگر فرهنگ سازی صورت می گرفت برای تعدد زوجات و به معرفی خانواده های موفق این چنینی می پرداختند حد اقل مشکل بسیاری از زنان بیوه و دختران مسن حل می شد
reza
United States
سلام درجامعه ما ازدواج اکثرا بدون بینش واحساساتتی انجام میگیرد.سپس مرد وزن هنگامی که از هم سیر شدند به راحتی نمی توانند از هم جدا شوند .اشنایان اقدام به اشتی دادن میکنند در حالی که مشکل ریشه یابی نمیشود .واینکه وقتی میخواهی ازدواج کنی باتوجه به نبود ازادی اجتماعی نمیدانی طرف تو چه گذشته دیدگاه وایندهای دارد.
متین
جوابش رو من میگم و شما ها هم بهش میرسید (چون متاسفانه خانم ها تنوع طلبند!!!!!) فقط کافیست کمی فکر کنیم امیدوارم خانم ها ناراحت نشده باشند.
s
اگه اقایون نیازای همسرشونو براورده نکنن و محبت کافی رو براورده نکنن و البته به دخترای مردم چشم بندازنو زیبای دیگرانو ببینه الا زن خودش پس به جای تنوع طلب باید گفت کمبود محبت شدید ک باعث میشه دوست داشتو گدایی کنن
تواب
بی غیرتی خیلی مهمه
من خودم با کسی رابطه تلفنی داشتم که صدها بار نه تنها زنشو به من با الفاظ بسیار رکیک میخواست برای رابطه نامشروع به من بسپره بلکه خودش راضی بود و ابراز میکرد که خودش هم برای اینکه من راضی بشم حاضر کارهای یک زن برای مردشو برای من انجام بده و البته درخواست بی حیایی از جمله امثال بنده که انشاالله خدا توبه ام رو بپذیره از عوامل اصلی هستند.خدایا غیرت مردا و عفت زنارو برگردون.اللهم عجل لولیک الفرج
خانم
آره توبه کن
حتما خدا می پذیره
مهدی
من دلیل انراشبکه فارسی وان جم تی وی میدانم که متاسفانه درهرخانه ای بزرگترها بیننده پروپا قرص انند فیلمهای این شبکه ها راطوری نشان میدهند که ازنظربیننده کسی که خیانت کرده فردی موجه ومحبوبه کار ان بجا بوده
اتفاقا جم تی وی با نشون دادن این فیلما ادمو بیدار میکنه، خیلیا هستن که ازین فیلما درس عبرت میگیرن مثلا برادر من
من با اين كه دخترجوان دانشجويي هستم ولي به شدت مراقب رفتارهام هستم كه مبادا به كسي كه بعدها مي خام باهاش ازدواج كنم خيانت كرده باشم!علاوه برآن خيلي هم برام مهمه كه كوچكترين ارتباطي با همكلاسيهاي متأهل نداشته باشم...ولي چطوربعضي با داشتن همسرمي توانند به كس ديگه فكركنن نميفهمم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
آفرین به تو دختر خوب. من هم دور و برم از این دخترای نجیب زیاد می بینم با وجود اینکه مجردن شدیدا مواظب رفتارشان با نا محرمن.ولی متاسفانه این جور دخترا اصلا تو چشم نیستن و اکثر این دخترا سن ازدواجشان بالا میره متاسفانه پسرای جوان عقلشون تو چشون هستش ودنبال دخترای بی حجاب هستن وبا آنها ازدواج میکنن.بابا بخدا این دخترا هم ناز دارن در ضمن کچل هم نیستن !!!فقط شرم وحیا دارن .کاش یکی قدر این دخترای گل میدونست.......
سيد
Iran, Islamic Republic of
آفرين ... آفرين بر تو ،عفت تو دختر نجيب ايكاش برخي از اين دختران به ظاهر متمدن بويي از اين حجاب وعفتت داشتن آمين..
Iran, Islamic Republic of
دورودبرشرفتون
مهرداد
افرین به شما دیگه کم پیدا میشه
نقل از یک دوست: "من در تمام دوران زندگیم سعی کردم پاک بمونم و با جنس مخالف فقط در حدضرورت ارتباط سالم داشته باشم. الان سنم بالا رفته. با اینکه هم زیبا و هم سالم و مذهبی باتحصیلات عالیه و خانواده ای سالم هستم. مدتی است که مردی متأهل ازم خواستگاری کرده و اصرار داره. ولی صلاح نمی بینم جواب مثبت بدم و وارد زندگی یک خانواده بشم. به دلم هم نمی چسبه اینجور زندگی. در واقع او زن و فرزند داره. ولی با پیگیریها و اصرارش من را که اصلا به مسائل ازدواج فکر نمیکردم درگیر احساسات و عواطف کرده و کار و زندگیم مختل شده. البته مصمم شدم که دیگه به حرفاش گوش ندم. ولی خداییش وارد شدن در یک رابطه خیلی سخت تر و بدتر از مجرد بودن هست. البته بنده هیچ رابطه غیرشرعی هم با ایشون نداشتم چون هردو مذهبی هستیم و خدا را شکر آسیبی از جانب ایشان متوجه من نشد و خودش هم محترمانه عمل کرده است. ولی واقعا به این نتیجه رسیدم که نباید با نامحرم صحبت غیرضروری داشت و میخوام با توکل به خدا و توسل به ائمه همچنان بیرون از زندگی دیگران باشم. و از خدا بخوام مرا در مقابل خواسته های غریزی در نهان و آشکار حمایت و امداد بفرماید انشالله. لطفا برام دعا کنید. همینطور برای همه دختران و پسرانی که میخوان خودشون را حفظ کنند."
دوستان عزیز لطفا برای این خواهرمون دعا کنید که انشالله ازدواج موفقی نصیبش بشه. اینها هستند که بعد از ازدواج هم متعهد و پایبند میمونند.
خدا ایشالله به شما هم کمک کنه

خدا معمولا فقط به اثال شما کمک می کنه بانو
نازی
سلام عزیز. خدا خیرت بده که نراقب زندگیت هستی. منم مثل تو مجردم 5 سال پیش بعد از 8ماه مطالعه و بررسی چادری شدم و الان هم واقعا برکتش رو تو زندگیم دارم میبینم. میدونی چیه؟ واقعا تو جامعه امروز مجرد بودن سخته خیلی سخت اونم واسه ی من و تویی که سعی میکنیم پاکی نگاهی رو نگیریم خدا کمکمون کنه
Iran, Islamic Republic of
بله متأسفانه وقتي كسي هم بخواد با ديگران كاري نداشته باشه و پاشو به اندازه گليمش دراز كنه يه عده ميان و آسودگي را ازش ميگيرن. واقعا با اين درخواستهاي متعدد چه ميشه كرد؟ البته خدا نكنه به حرام كشيده بشه ولي در همون حلالش هم خيلي مشكل براشون ايجاد شده و خيلي از آقايون با ازدواج مجدد، خانواده شون را ناراحت كردن و يا دختري را به ازدواج موقت يا ازدواج دائمي با خود تشويق كردن! واقعا با اينها چه ميشه كرد؟؟ شرعي و حلاله ولي شيرين نيست.
بايد امكان ازدواج آسان و راهنمايي خانواده ها براي ضرورت تسريع در اينكار فراهم بشه. متأسفانه كم نيستند پسران مجردي كه با زنان بيوه يا مطلقه ازدواج موقت دارند و يا مرداني كه با دختران باكره ازدواج موقت مي كنند. بدون اينكه خانواده ها مطلع بشن. و اين خيلي دردناكه و كار جدي فرهنگي مي طلبه. درستش اينه كه با كار فرهنگي، دختران به پسران مجرد برسند و خانواده جديدي تشكيل بشه و مردان همسردار حساب دستشون بياد و چشم و دست از دختران بشويند و خانواده موجود حفظ بشه. خيلي دلشون خواست با زنان بيوه يا مطلقه ازدواج كنند نه با دخترها.
Iran, Islamic Republic of
واقعا مجرد بودن سخته عزيزم. خيلي ها يه جور ديگه به آدم نگاه ميكنند. براي ما كه مذهبي هستيم ازدواج سخت تر شده چون دختران مذهبي ميخوان با پسر مذهبي ازدواح كنند وگرنه از لحاظ عاطفي ضربه ميخورن ولي پسران مذهبي خيلي هاشون جذب دختران معمولي يا كمتر از نظر مذهبي بودن مي شن. و ازدواج ميكنن. واقعيت اينه كه يه دختر مذهبي زود پا نميده و رعايت ميكنه ولي دختران ديگه ترجيح ميدن يه پسر مذهبي را حتي تور كنن! و موفق هم ميشن! موارد بسياري از اين نمونه ها ديدم. دلم براي دختراي مذهبي و با شرم و حيا ميگيره. و هميشه دعاگويشان هستم. اونها هم خدايي دارند كه بايد!! كمكشون كنه!
مهرزاد
ای خدا ب داد این دخترای جوون برس ک از دست نرن و گر ن همین خانوما هم ناپاک میشن
یوسف
ایشالاه خداکمکتون کنه.الهی امین
نه ازدواج مجدد آن مرد بد است و نه ازدواج شما با وی . مخالفین یک دلیل شرعی بیاورند . آن چه از روایات بر می آید آن است که احساس بد زن اول نسبت به زن دوم و به طور کلی احساس بد هووها به همدیگر مصداقی از حسادت است که باید آن را زدود و معالجه کرد مثلا در عمل خیرخواهانه با هم رفتار کنند
-----------------
شبیه این اتفاق برام افتاده

برای منم دعا کنید
برای همه جوونها به خصوص اونهایی که به خاطر حفظ حریم و حدود شرعی سختیهای زیادی رو تحمل میکنند دعا کنید.
درود به شرفت
آفرین تو
Switzerland
چاره کاربا احتمال صد درصد موفقیت :ذکر الله در افکار و گفتار و کردار
مدیریت ذهن و افکار بسمت الهی شدن
ذکر الله یاد الله و رویکرد به الله
احساس حضور همیشگی دربرابر الله
دعای خیر به الله
رضایت وقانع بودن از زندگی
امید به حضور الله
شوق رسیدن به بهشت الله
در ذهن ودر فکر و در قلب ودر احساس
محمدمردانی
بهترین کارازد اج زوددختران ومذهبی بزرگ کردن آنهاست
جهان نیوز عزیز
این خبر شما مصداق بارز اشاعه فحشاست
چون نه تنها کوچکترین تاثیری در آنانکه اهل خیانت اند ندارد بلکه افرادی را که تا امروز فکر میکردند این مسائل در جامعه ما کم است را تشویق کرده اید که از قافله عقب نمانند!!
شما را بخدا یه لحظه تامل کنید این خبر مصلحتش بیشتر است، یا مفسده اش...
برای یک رسانه انقلابی زشت است که به هر قیمتی دنبال افزایش مخاطب باشد
محمد222
با تشکر ازکسی که این مطلب را نوشته. معلوم که اشراف خیلی خوبی بر موضوع داشته و دلایل حریص بودن را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده.
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
سلام.
بفرمایید ارتباط مرد متاهل با دختر یا زن مجرد چه اشکالی داره!؟
اشکال در ارتباط زن متاهل با مردی غیر از همسرشه و گر نه که مرد حق شرعی داره به زنی غیر از همسر دائمی خودش رجوع کنه.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
کی گفته اشکال داره!ا....
علي
يه نفر محترم محل بحث رجوع زن به غير همسر دائمي نيست، بحث ارتباط نامشروع يك زن با چند مرده!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل مهم خیانت زن به شوهر اینه که محیط آرامش دهنده نیست و تحریک کننده هست.
تحریکات بعضی ها جنبهء فیزیولوژیکی دارن و بعضی ها جنبه روانی. محیط زیست آلوده و هوای آلوده و غذا و آب آلوده باعث بی قراری در انسان می شه. بی قراری هم انسان رو به هر چی که مختصر تفنن و آرامشی داشته باشه سوق می ده. مردمی که در شهرهای آلوده زندگی می کنن نمی تونن قرار و آرام داشته باشن و به سمت هر لذتی سوق پیدا می کنن خواه لذت عاطفی باشه خواه شهوانی و خواه روانی ناشی از مواد مخدر.
س.م
Iran, Islamic Republic of
وقتی در جامعه ای دختران صالح و پاکدامن و متقی نادیده گرفته می شوند و خیلی از خانواده های مذهبی رویشان عیب می گذارند آنهم عیوب مادی مثل داشتن خانه ی کوچک, نداشتن پدر پولدار و سرمایه دارو سرشناس !!!! که بهش در مجالس افتخار !!! کنند, سزای چنین جامعه ای همین تباهی است.!!!! اگر از طرف روحانیون و صاحبنظران فرهنگی و عقیدتی این مسائل که فعلاً به آن اهمیت نمی دهند ولی خیلی مهم اند, مورد توجه نیست در حالیکه در خانواده ی همه وجود دارد, متأسفانه این مسائل زیاد و زیادتر خواهد شد. این رسم و طبیعت است.
عینا از متن نقل می کنم: "عشق ورزی مردان بعد از تاهل ، داستان تازه ای نیست از دور زمانها بوده و هم اکنون نیز ادامه دارد!!"
این جمله حکیمانه در متن شما و استناد به آن و تبرئه مردان کار بسیار جالبی بود و باعث خنده من شد...
حرف شما درست است اما ازدواج مجدد مردان عیب نیست که هیچ در شرایط کنونی راه حل معضل بسیاری از بیوه ها و دختران مسن است
کارشناس ارشد
....نتیجه اش همین است که میبینیدشایدهم درآینده نه چندان دور بدتر
بهرامی
سلام
یکی از عوامل مهم وجود ماهواره درخانه هاواستفاده لجام گسیخته از آن است.
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
جای این حرفا در رسانه های خبری و تحلیلی نیست!!!! مطرح کردن این مسائل قبح اصل موضوع را در جامعه کم می کند!!
اشتباه مثبت زدم
ali
عوامل زیادی باعث ایجاد چنین مشکلاتی خواهد شد، از جمله ؛ نبود ایثار و فداکاری در زندگی زناشویی، عدم ابراز عشق ورزی و محبتدر زندگی زناشویی، دخالت بیش از حد والدین و ... می باشد، که اینگونه رفتارها اگر از طریق رسانه ها آموزش داده نشود باعث ایجاد مشکلات بزرگتری خواهد شد.
البته فراموش نشود در بحث دوستی ها طرفین فقط با یکدیگر در ارتباطند ولی در بحث ازدواج، طرفین حداقل با 50 نفر از طرف دختر و 50 نفر از طرف پسر در ارتباطند که این امر نیز باعث ایجاد دخالتها و ... خواهد شد.
سید
خدایا به مردان جامعه اسلامی غیرت ، به زنان جامعه اسلامی حیاء ،به جوانان خوب و نجیب که مجرد ماند ه اند زمینه و توفیق ازدواج ، به مسئولین فرهنگی تدبیرو توفیق انجام مسئولیتشان عنایت فرما و همه ما را از شر شیطان های(انسی و جنی) و هوای نفس محافظت فرما
علی
قوانین حمایت از زنان چنان زیاد شده است که بعضی ها جرات ندارند به زن خود بگویند بدون اجاز هام حق نداری بروی بیرون .تقصیر اصلی از دادگاه است که فقط وفقط از زنان حمایت می کند.

وقتی قانوان به راحتی از شخصی جهت جلوگیری از رفتارهای همسرش حمایت نکند و بیشتر هوای زنان را دارد ، معلوم است که زنان نالایق بیشتر از این هم دم در میاورند.راه حل قانوان به مردان اجازه دهد به راحتی دوزن بگیرند وقوانین حماینی از زنان نالایق بر داشته شود.دادگاه با تحقیق نامحسوس و کوتاهی می فهمد که هر زنی چه شخصیتی دارد
اتفاقا حقوقزن در مقام همسری اصلا رعایت نمیشه؟ خدایی چند درصد آقایون برای شوهر بودن درست تربیت شدند؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
....
بهزاد
علت هاي فراواني دارد بي محبتي ،بي رغبتي به زندگي بي بند وباري خانواده زن ،واما جامعه هنري وهنرمندان كه هر روز با يكي ازدواج مي كنند وزندگينامه آنان كه درمجله هاي پر طرفدار منشر مي شود البته اخيراُبايد به آنها گفته شود بازيگر نه هنر مند چرا كه هنرمندان افرادي شريف وبزرگوار عهده دار آن هستند وجامعه شيعي ما نبايد گول اين حركات بعضي كه فقط بازيگرهستند را هنر مند بناميند واز آنها الگو بگيرندو طرفداري بي حد واندازه اي كه زن مي شود ومرد رها شده درجامعه بايد كساني كه قانونهاي خانوادگي را مي نويسند درمتن جامعه باشند وبا مطالعه چندين ساله وتحيقي هاي فراوان ومشورت هاي تخصصي اجرا شوند تا اينكه ما دچار اين روند نشويم
من...تنها
در مورد زني كه متاهله و داره با يك مرد بي كارو بي مسئوليت و بي احساس كه حتي چند ماه يكبار هم سمت زنش نمي ره با وجود اينكه همسرش تمام شايستگيهاي يك زن كامل (شاغل ، زيبا ، مومن ، با ادب و شخصيت و ...) چي ميگيد؟ بايد چكار كنه ؟ تا كي صبر ؟ تا كي تنهايي ؟ انصافاً چند نفر از شماهايي كه داريد نظر و مي خونيد جاش بوديد خيانت نمي كرديد ؟ ولي اون فقط به خاطر ترس از خدا فقط سكوت كرده و صبر...............
برادر
شما به صبرتون ادامه بدید بخوای،نخوای این دنیا 5 روزه دیر و زود داره ولی ......
Iran, Islamic Republic of
خیانت به هیچ وجه قابل پذیرش نیست; چه از سوی مرد باشد, چه از سوی زن...! وفاداری به همسر هم سخت نیست, حتا اگر او انسان شایسته ای نباشد...! وقتی در زندگی مشترک می توان بسیاری از راه کار های علمی, دینی اخلاقی و انسانی را برای بهبود زندگی بکار بست, چرا خیانت...؟! در نهایت اگر با وجود بکار بستن همه ی راه کارها به بن بست رسیدیم, جدا شدن بهتر از ماندن در این زندگیست...!خیانت مرد به زن یا زن به مرد به هیچ وجه توجیه پذیر نیست...!
در توصیه از معصوم علیه السلام به زنی که شوهرش او را دوست نداشت فرموده بود نماز شب بخوان و آن زن نتیجه گرفته بود
Iran, Islamic Republic of
دقیقا باهاتون موافقم، .
Iran, Islamic Republic of
....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
از تعداد رو به افزايش كافي شاپ ها و رستورانهاي كذايي مشخص ميشه كه فرهنگ بي بند و باري غربي در حال گسترش در ميان جامعه اسلامي ماست اين فرهنگ بي غيرتي را هم به دنبال خود مياورد هيچ سئال كرده ايد چرا ميزان مصرف لوازم آرايش بويژه در ميان دختران جوان و حتي زنان در كشور ما در منطقه رتبه اول رادارد ؟؟؟
ريشه يابي كنيم اين ميزان رشد به افزايش بي بند و باري و از ميان رفتن حيا در ميان جوانان است .
علی
یادمه قدیما گنده لاتای محل به ما کوچکترها یه نصیحت میکردن ، اینکه: هر کاری میکنی بکن، دنبال دو کار نرو 1- اعتیاد 2- دنبال زن شوهردار (البته اونروزها خیلی از خانمها یه حیایی یه نجابتی سرشون میشد...کما اینکه هنوز هم کم نیستند. ولی...)
الان دقیقاً این دو عمل شده رفتار عادی برای خیلی‌ها...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا عاقبت همه مارو ختم بخیر کنه!
علی
همه درست میگن ولی مقصر کسی جز خودمون نیست باید ببینیم کجا به بیراهه رفتیم
الهم اجل الولیک الفرج
مريم
هروقت جامعه مخصوصا مردان به اين نتيجه رسيدن كه هر زن و مرد فقط با يك نفر رابطه داشته باشد و صرف مرد بودن دليل داشتن چند رابطه (حرام و محرم فرقي ندارد) و رابطه مردان با چند زن غلط است ريشه خيلي از خيانت هاي زنان هم خشك ميشود. من يك زنم مطمئن هستم يك زن اگر از همسرش همه جوره تامين شود حتي فكر خيانت هم به سرش نميزند.و مطمعن هستم مردي كه با بيش از يك زن رابطه داشته باشد تحت هيچ شرايطي نميتواند همسرش را كاملا راضي نگه دارد.يكي اينو به مردا بفهمونه.
بهنام
Iran, Islamic Republic of
خوب بود ممنون از راهنمای هاتون
وجدان
ماجرای مدرنیته شدن و بروز شدن بعضی از خانوم ها در دوران جدید و به خصوص قبل از ازدواج به این امر منتهی میشود.این افراد چه زن چه مرد معمولا کسانی هستند که قبل از ازدواج تجربه هایی داشته اند و بعد از ازدواج شاید تا مدتی خود را نگه دارند ولی باگذر زمان این مشکل گریبانگیر آنان خواهد شد.
یار همراه
همانطور که پدر و مادر قبل از اینکه کودکشان تجربه حساس و مهمی را تجربه کنند،آنان خودشان اطلاعاتی به وی می دهند،چه خوب است که والدین قبل از اینکه فرزندشان خود به مباحث جنسی وارد شود آنان آشنایی لازم را به وی دهند و حتی مسأله ازدواج را از کودکی به وی بفهمانند و آن را قبیح نشان ندهند.
زنجانی
سلام.سپاس.موضوع بسیاربروزوجالبی است.واقعن معضل بزرگیست.دلایل روانشناختی کاملن صحیح است
فرید
من هم باشماموافق هستم باچنین مشکلات باید چه کار کرد
ناصری
واقعا همینطوره!!!
الیاس
Iran, Islamic Republic of
تنها راه حلش اینه مهم نیس از چ تیپی از جامعه هستی فقط برو ببین چرا بهت میگم مسلمون اونم شیعه علی وفاطمه خداوکیلی دوستان خیلی مشکل اعتقادی فرهنگی اجتماعی وخانودگی داشتم ولی چند ماهپیش یکی از دوستام بهم گفت برو ببین چرا بهت میگن شیعه علی روزی یک ساعت از وقتمو گذاشتم بعد دیدم هر چی بیشتر از علی وفاطمه میفهمی مشکلات خانودگی عقیدتیت روز بروز کمتر میشه خدا شاهده زندگیم داشت ب جدایی ختم میشد ولی تحقیق رو اینکه چرا شیعه علی و فاطمه هستم همه رفتارامو برخوردامو درست درست مشکل این مشکلت تو جامعه اینه ک ماعلی وفاطمه سلامالله خوب نشناختم
جواد
برای جلوگیری باید در رسانه و گفتگو شد؛
آرمان
United States
واقعا ر چند ميدونم منتشر نميكنيد .اما واقعا آدم بعضي وقتها بسيار ناراحت ميشه .ديگه ادم احساس ميكنه جامعه از مادر خالي شده و زنان دوست دارنند يك ظاهر و شرايط دختري آزاد را داشته باشند تا مادر و زن زندگي. چند روز پيش تو خيابان رفتاري از يك زن مشاهده كرديم . بخدا من پيش مادرم و خواهرم خجالت كشيدم و شرم كردم. فكر كنيد زني آنقدر وقيح باشد .كه با صراحت رابطه خود با يك پسرجوان را علني سازد . جالب اينكه حتي آن زن دختري شايد همسن همان پسر داشت .باور كنيد آدم خجالت ميكشه .... .بخدا ك لفظ جلاله هست من حتي خواهر جوان خودم را آرايش كرده نديدم .خودشم فكر نكنيد مانند طالبان فكر ميكنيم نه . زندگي مانند همه مردم با شرافت.ميدونيد ....بابا تو پاريس هم اين شكلي نيست . اونجا هم ارتباط بي مورد زن شوهر دار با مرد غريبه عيب و بي حياي منظور ميشه .و حتي حيف شرم مانع ميشه
omid
سلام به همه دوستان.مشکل اساسی تنوع طلبی مردان وعدم سیری زنان در رابطه جنسی با شوهر خودشان میباشد .بگذریم از یه عده که فقط بخاطر فقر این کار میکنند
شهلا
ما دوست داریم همیشه مشکلمون رو به دوش یکی بندازیم ماهواره ... نه خیر اینطور نیست 6ماهه رنگ شوهر ندیدم میگید چکار کنم؟این حس را خدا در وجودت گذاشته کی میتونه خفه کنه شما میتونی یک روز گرسنه نشی تشنه نشی دست خودته مگه/
دریا
موافقم
علی
Kuwait
امیدوارم هرچه رودتر این موضوع که باعث شده آمار طلاق بالاتر بده حل بشه
یاسین
زیبا بود
مینا
Finland
واقعا من خیلی تو فکرم که اینده میخوادچی بشه
علی
خیلی از زن و شوهرا همدیگه رو دوس ندارن فقط بخاطر مسایل جامعه مثل خرج زندگی مشکل طلاق,بچه,ابرو, از همه مهمتر مشکلات زن مطلقه,و مهریه همدیگه رو تحمل میکنن
هستی
داستان خوبی بود
فاطيما
من خودم به خاطر فرار از دعواها پدر ومادرم ازدواج کردم بدون هیچ عشقی چون نمی خواستم مثل مادرم زیر مشت ولگا بابام نابود بشم با اینکه چندین سال از ازدواجم میگذره هنوز باورم نمیشه ازدواج کردم گناه پاهایی که چاره ای نداشتیم چیه؟ ماباشد از خودمون مطمئن بشیم آمادگی واسه ازدواج داشته باشیم بعد وارد این راه بشیم
فاطیما
من خودم به خاطر فرار از دعواهای خانواده ام ازدواج کردن بدون هیچ عشقی چون نمی خواستم زیر مشت و لگد های پدرم نابود بشم ولی آمادگی ازدواج رو نداشتم ازخانواده بدم می یومد اینکه که چندین سال می گذره هنوز باورم نمیشه ازدواج کردم پاهایی که چاره آیی نداشتیم باید چیکار میکردیم کسی به حال بچه های مثل ما فکری کرده؟
مهرزاد
فاطیما خانوم همیشه سعی کن با شرایط کنار بیای حالا ک نمیشه زمانو برگردون
aa
Iran, Islamic Republic of
باید به مردت احترام بزاری که تو را از این مخلصه نجات داده
مسلم
Iran, Islamic Republic of
خیلی آموزنده بود ممنون
عادل
سلام من با نظر امید موافقم ب فکر چاره این مشکلات باشیم
کلثوم
خیانت میتونه دوطرفه باسه
افرین ب تو
ک.
بنظرم کل مطلب‌ها درستن.
یا اصلا چراوخیانت میکنن؟ برن طلاق بگیرن وباکسی که میخوان ازدواج کنن
محسن
سلام
اول از همه من از مدیر این سایت تشکر می کنم که این موضوع رو مطرح کرده و شرح مختصری دادند
من حدود 21 ماه از عقدم گذشته بود که عروسی کردم و بعد 3 ماه با بهانه ای ، همسرم که خیلی دوستش داشتم و دارم از خونه رفت و الان 18 ماهه که هر کاری کردم همسرم برنگشت و از طرفی با انواع پرونده های خانواده جز طلاق درگیرم و تا دیوان عالی کشور هم رفتم با این که در هیچ مراحل وکیل نداشتم .
این موضوع کاملا شخصی رو مطرح کردم که بدونیت اصلا نه شعار می خوام بدم ، نه ...
به نظر من علت اصلی این موضوع از دید من که یه مردم
1.اعتقادات مذهبی وایمان به خدا
2.وجدان : که اگر لاییک هم باشی ، نباید به خودت اجازه بدی حرکتی انجام بدی و یا از چیزی استفاده داشته باشی که مال خودت نیس ، وجدان چیزیه که هیچ وقت خاموش نیس
با این که نمی خوام این بند رنگ مذهبی بگیره ولی برای دوستان علاقمند به کلامی از حضرت علی استناد می کنم : آنچه بر خود می پسندی بر دیگران هم بپسند و آنچه بر خود نمی پسندی بر دیگران هم مپسند
1.من به عنوان یک مرد و تجربه ای که گفتم ، به نظرم یک خانم ، مدیر واقعی یک خانوادس و باید بتونه به مدیریت خودش در همه زمینه ها به خصوص مسئله مورد بحث کنترل رو بدست بگیره ، اشتباه برداشت نکنن ، من مرد سالاری و زن سالاری رو اصلا قبول ندارم ، ولی قول می دم اگر یک خانم در این مورد بتونه با سیاست زنانه رفتار کنه ، هیچ مرد متاهلی خیانت نخواهد کرد ، البته من قبول دارم مردایی مریض وجود دارند که از این مورد مستثنی هستند
که خدا در قرآن در آیه اول سوره طلاق می فرمایید: مرد و زن باید با هم زندگی کنن ، مگر (ببخشید) خیانت وجو داشته باشه
4.تعهد به خودمون و ارزش خودمودمون:که مونث و مذکر و مجرد و متاهل به هیچ وجه مستثنی نیستند ،
ببخشید هر شخصی به نظر من دلیل بیاره ، فقط توجیه محضه
مثلا یک همسر به دلیل کمبود عاطفی ، یا هرچی مثل خیانت همسرش ، اونم خیانت کنه یا ازدواج صیغه ای داشته باشه (که من شخصا به هیچ عنوان برای بک مرد جز همسر خودش حتی صیغه رو هم اصلا درست نمی دونم) ولی اون اول خودش رو زیر سوال برده
همسرش خیانت کنه ، چه ربطی به بی بندوباری و بی ارزشی ، خودش داره

ولی از همه اینا گذشته اگه به خدا ایمان واقعی داشته باشی و همه توکل و امیدت ، فقط و فقط اون باشه ، خطا نمی کنی
بازم از خودم بگم ، من همسرم رو با لفظ همه کسم ، نفسم صدا می کردم ، اما دیگه به هیچ عنوان این دو کلمه رو برای هیچ کسی جز خدا به کار نمی برم ، چون 1. اگه همسرم همه کسم بود به این راحتی تنهام نمی گذاشت و 2.اگه نفسم بود ، نفسمو نمی برید و من باید الان می مردم
ولی الان قوی تر از سال گذشته هستم و فهمیدم خدا همه کسم ، نفسم ، بوده و هست

خیلی ببخشید ، به نظر من صحبت زیاده ، ولی در همین حد اکتفا می کنم و از محضر همه سروان عذرخواهی می کنم که نظرات شخصی خودم رو به عنوان دلیل مطرح کردم
Iran, Islamic Republic of
من کاملن با شما موافقم کسى که رابطه ى حرامى داره چه مجرد چه متاهل شخص ضعىف و بى دىنى هست و گناه هىچ توجىهى ندارد و نخواهد داشت
piman
باید قانون قوی وقاطع باشه زن متاهل هم خیانت میکنه هم مهریه می گیره نمیتونی بگی بالای چشت ابرو اگه مثل کشورهای دیگه قانون قاطعی باشه دیگه جرات نمیکنن راحت این کارا رو بکنن تو امریکا به خیلی از معلما به دلیل داشتن رابطه نامشروع با دانش اموز یا حبس ابد داد یا زندانی کردن و از کار اخراج اما تو ایران چه برخوردی میکنن هیچی مهریشم میزاره اجرا یه ابم روش میخوره
امیترا
واقعا این چیز ها میایه بی شر می است
فقر هزاران و یک مشکل و فساد میاره. . . . .
نخطه
Iran, Islamic Republic of
از کجا کار پیدا کنم؟ تا کی باید با داشتن لیسانس بیکار بمونم، تا کی باید هیچی نداشته باشم، با این دیسک کمر هم که نمیشه حمالی کرد ، شکمتون پره نمیدونید که یه جوون نباید تنها باشه ، باید فکر ازدواجشون باشید ،
ضربه خورده از اين برنامه ها
سلام از برنامهای وایبر. واتس اپ غافل نشید تو رو خدا مواظب خانواتون باشيد محكم باشيد سلام بر مهدي عج
ع.م
منم از همین برنامه های چت به شوهرم خیانت کردم و متاسفانه شوهرم فهمید آبروم رفت.ولی باپیگیریای زیاد و حرف زدن به کوتاهیا و کم محبتیاش پی برد و منو بخشید .من توبه کردم الانم پشیمونم و خداروشکر شوهرم از همه لحاظ خوب شده.
ضربه خورده از وايبر
برام خيلي دعا كنيد حالم خرابه
Iran, Islamic Republic of
چرا
United States
متالب جالبي بود ممنون
مهدی
دلیل اصلیش مشکلات جنسی یا بهتر بگم ضعف های جنسی اقایونه و دلیل مهم دیگه اشتغال زنان خارج از منزل و احساس استقلال مالی از شوهر یا عدم وابستگی مالی به شوهر ه. که همه اینها به دنبال تحصیل و با سواد شدن دختران جامعه است. جلوی تحصیل و دانشگاه و اشتغال دختران را بگیرید همه چیز حل میشه.
Iran, Islamic Republic of
دلیلش حس مالکیت زنانه است امروزه زنان ابزار لازم برای مالکیت و تنوعخواهی را دارند این روند از جنگ جهانی دوم به بعد ابتدا در اروپا گسترش یافت و کم کم به آسیا هم رسیده است و یک زنگ خطر جدی برای زندگی افراد جامعه است
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختیا زیر سر مرداست وتمام
طوفان بهارلو
Iran, Islamic Republic of
.....