پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

نمره ۲۰ به فرودگاه‌های ایران

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 310951
فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پلیس فرودگاه‌ها در میان سازمان‌های حاضر در فرودگاه‌های کشور بهترین عملکرد را داشته است، گفت: شکایت از این پلیس بسیار کم است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سردار گرجی‌زاده در همایش پلیس فرودگاه‌های کشور و فرماندهان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها، گفت: پلیس فرودگاه‌های کشور با کمترین امکانات و پراکندگی کم نظیر که ناشی از موقعیت فرودگاه‌هاست، بهترین عملکرد را داشته، به طوری که در صندوق‌های طرح شکایاتی که در تمامی فرودگاه‌ها نصب شده، میزان شکایت از این پلیس بسیار کم است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه هنوز نمی‌توانیم از برخی روش‌ها و متدهای روز دنیا در فرودگاه‌هایمان استفاده کنیم، گفت: امروز در اکثر فرودگاه‌های دنیا از بادی اسکنر و سگ برای بازرسی مسافران استفاده می‌کنند، در حالی که در کشورمان پلیس و سپاه به دلایل مختلف از جمله دستورات دینی مجاز به استفاده از این دستگاه‌ها نیستند.

وی افزود: با این وجود در این شرایط ماموران ما موفق می‌شوند دهها کیلوگرم مواد مخدر را پیش از قاچاق به کشور مالزی، در فرودگاه‌ها کشف کنند و به نوعی مانع از آبروریزی کشورمان در دیگر کشورها شوند.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه امروزه ایران نیز می‌تواند از سگ‌ها برای بازرسی مسافران استفاده کند، گفت: اما این کار انجام نمی‌شود، چرا که قوانین این اجازه را به ما نمی‌دهند.

به گفته گرجی‌زاده، ماموران مستقر در فرودگاه امروزه با این تناقض روبرو هستند که هم باید قدرت کشف و مقابله خود را افزایش دهند و هم باید به دستور فرمانده‌شان درباره اذیت نکردن مسافران عمل کنند.

وی افزود: باید اعلام کنم که در چنین شرایطی ماموران پلیس فرودگاه موفق شده‌اند اجازه خروج هیچ نوع مخدری را به کشور عربستان در ایام حج داده نشده است.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور با اشاره به حضور بازرسانی از سازمان‌های بین‌المللی در فرودگاه‌های بین‌المللی، اظهار کرد: این مدال افتخاری است برای ما که هر گاه نمایندگان این سازمان‌ها به فرودگاه‌های ما آمدند، نمره ۲۰ یا نزدیک به آن را به ما داده‌اند.

گرجی‌زاده افزود: تنها ایراداتی که نمایندگان ایکائو از ما گرفته‌اند، مربوط به نبود برخی تجهیزات بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از فرودگاه‌ها، نظیر فرودگاه‌ دوبی قابل مقایسه با فرودگاه ایران نیست، در فرودگاه‌های برخی از کشورهای خارجی حتی شتر را از سوراخ سوزن عبور می‌دهند، در حالی که در کشور ما چنین امری وجود ندارد.

فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: باید خدا را شکر کنیم که در شرایطی که سازمان‌های بین‌المللی به دنبال ایرادگیری از ما هستند، فرودگاه‌های ما باز هم موفق می‌شوند نمره نزدیک به ۲۰ را از بازرسان دریافت کنند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه صنعت هواپیمایی درحال توسعه است، اظهار کرد: گاهی در دورترین نقاط کشور با فشار فلان نماینده مجلس یا ... فرودگاهی راه‌اندازی می‌شود اما در این میان پلیس و سپاه تنها یگانی هستند که بدون هیچ شرط و پیش‌شرطی در این فرودگاه‌ها حاضر می‌شوند، چرا که هدف اصلی ما این است که مردم در رفاه و آسایش باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *