جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
علی کیهانیان در نشست خبری:

شورای ملی دبیران کل احزاب شکل بگیرد

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 419555
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با بیان اینکه خانه احزاب جوابگوی هدایت سیاسی جامعه نخواهد بود پیشنهاد داد شورای ملی دبیران کل احزاب شکل بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست خبری اعلام موجودیت و تشریح اهداف و مواضع جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جمعیت پویندگان عدالت و سرافرازی و جمعیت انسجام اسلامی استان تهران عصر امروز (یک‌شنبه) در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری علی کیهانیان دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی درباره روند شکل‌گیری تشکل متبوعش اظهار داشت: بعد از فتنه ۸۸ در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی در جامعه فعالیت‌های زیادی داشتیم و بعد از وقایع فتنه احساس کردیم احزاب می‌توانند در هدایت سیاست جامعه نقش موثری داشته باشند.

وی با طرح این موضوع که احزاب مناسبات را رقم می‌زنند، تصریح کرد: با جریان شناسی حضور احزاب در کشور بعد از مشروطه و جناح‌بندی‌هایی که تحت عنوان اصلاح طلب و اصولگرایان مطرح شد به این نقطه رسیدیم که مقام معظم رهبری مساله اصولگرای اصلاح‌طلب را مطرح کردند.

کیهانیان ادامه داد: اصولگرایی که اعتقاد به اصول اسلام داشته باشد و امروز با فردای آن تفاوت داشته باشد اصولگرای اصلاح‌طلب است و بر همین اساس با مشورتی که انجام دادیم اقدام به تاسیس جمعیت حامیان انقلاب اسلامی کردیم.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با ذکر این نکته که حزب در قلب قرآن و احکام دینی ما نیز شکل گرفته است، بیان داشت در ادبیات بین‌الملل باید با زبان حزبی حرف زد و به همین خاطر به صحنه آمدیم.

کیهانیان با اشاره به این که جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در سال ۸۹ بنای تاسیس آن گذاشته شده است، افزود: در سال ۹۱ وزارت کشور با فعالیت ما موافقت کرد و مجمع عمومی با نماینده وزارت کشور برگزار شد و توانستیم با رویکردی که دولت نسبت به احزاب دارد پروانه فعالیت جمعیت را دریافت کنیم.

وی در خصوص چشم‌انداز فعالیت‌های تشکل متبوعش خاطر نشان کرد: ما کار حزبی را موقتی، فصلی و برای برنامه‌های کوتاه مدت نمی‌بینیم، ما چشم‌انداز حزب را در قالب تبیین مواضع رهبری که ادامه راه اولیا است می‌بینیم و راه خود را جستجو می‌کنیم.

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با طرح این سوال که آیا هر حرکتی که اتفاق می‌افتد اسلامیت و انقلابیت را تامین می‌کند؟ گفت: حتما باید در این راه با مردم ارتباط داشته باشیم، این جمعیت برای اقشار مردم است و ما نه وکیل هستیم و نه مسئول هستیم بلکه مردم عادی هستیم و افتخار می‌کنیم شورای مرکزی ما از مردم عادی است و افتخار می‌کنیم فرد با نفوذ در تشکل ما نیست.

کیهانیان بر همین اساس تاکید کرد: چشم‌انداز حزبی ما در جهتی خواهد بود که افراد درون حزب ساخته بشوند و سپس به مردم معرفی شده و با اجماع در صحنه حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با طرح پرسش دیگری درخصوص این که آیا خانه احزاب جوابگوی نقش احزاب هست؟ خاطر نشان کرد: خانه احزاب جوابگوی هدایت سیاسی نخواهد بود و توفیق این را داریم که با اجماع این راهکار را پیشنهاد بدهیم که وقتی نقش احزاب پررنگ می‌شود که به عنوان یک کانون کنترلی و نظارتی برای ۳ قوه «شورای ملی دبیران کل احزاب» تشکیل شود.

وی افزود: برای هر حزب یک کرسی در نظر گرفته شود و دبیر کل در جلسه شرکت کرده و هیات رئیسه تعیین شود، همچنین رسمیت جلسه هم با نمایندگان سه قوه تامین بشود؛ ای فکر جدیدی است و احزابی که در جامعه شکل می‌گیرند به دنبال کارهای دیگری هستند ولی اگر این شورا شکل بگیرد محاسن زیادی دارد.

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این شورا مسایل مطرح شده و اجماع فکری ایجاد می‌شود، یادآور شد جناح‌هایی که الان وجود دارند و یا بعدا شکل می‌گیرند سر و سامان پیدا می‌کنند و احزاب بی‌رویه رشد نکرده و بی‌رویه هم اعلام نظر نمی‌کنند و بر همین اساس در صورت موافقت وزارت کشور ما درباره این پیشنهاد اساسنامه‌ای را آماده کرده‌ایم که در زمان مناسب ارایه خواهیم داد.

کیهانیان همچنین با انتقاد از طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: این طرح توهین به نمایندگان شهرهای کوچک است حتی یکی از اشخاصی که مبتکر این طرح است گفت: ارتقای سطح نمایندگان در این طرح انجام می‌شود و به تعبیری نماینده شهر کوچک شایسته نیست.

وی در عین حال افزود: یکی از محسنات این طرح بیشتر شدن نقش احزاب است ولی اگر نماینده‌ای قبلاً برای رای آوردن هزینه کمی می‌کرد طبق این طرح باید در کل استان هزینه کند، در این طرح ارتباط قوه قانون‌گذاری با مردم کاهش پیدا می‌کند و نماینده به مسایل ریز رسیدگی نمی‌کند.

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما نیامده‌ایم در مقابل کسی قرار بگیریم و آمده‌ایم تا در سال همدلی و همزبانی کمکی انجام دهیم، گفت از وزارت کشور درخواست داریم با طرح شورای ملی احزاب موافقت کنند تا هر کسی ادعای دبیرکلی احزاب را نداشته باشند ان‌شاء الله در جلسه‌ای که سه‌شنبه این هفته با معاون سیاسی وزارت کشور داریم مطالب خود را ارایه خواهیم داد.

* دبیر کل جمعیت انسجام اسلامی استان تهران: برای جلوگیری از ریزش‌ها در صحنه حاضر شده‌ایم

رضا الهی دبیر کل جمعیت انسجام اسلامی استان تهران در ادامه این نشست خبری با اشاره به روند شکل‌گیری تشکل متبوعش اظهار داشت: به همراه گروهی از دوستان و بعد از فتنه ۸۸ در جهت به رسمیت بخشیدن نیروهای خود جوش و بستر سازی جهت رویش جوانه‌های انقلاب و جلوگیری از ریزش‌ها این جمعیت با مشورت با صاحبان خرد شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در اسفند سال ۹۱ اولین مجمع عمومی جهت شورای مرکزی برگزار شد و اعضای شورای مرکزی معرفی شدند و در پایان سال گذشته مجوز فعالیت ما صادر شد و شورای مرکزی این جمعیت شامل همه اقشار مردم است.

دبیر کل جمعیت انسجام اسلامی درباره اهداف تشکل متبوعش تصریح کرد: اعتلا و گسترش دین اسلام و سنت پیامبر، ایجاد وحدت و انسجام در اقشار مردم بر اساس قانون، حفظ و حراست از آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا، سربلندی میهن در عرصه‌های مختلف تحت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت بی‌چون و چرا از رهبر معظم انقلاب و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی جمعیت انسجام استان تهران است.

وی در پایان سخنان خود خط مشی تشکل متبوعش را حضور فعال در انتخابات مجلس و ارتباط با افکار عمومی عنوان کرد.

* دبیرکل جمعیت پویندگان عدالت و سرافرازی: کلیت فعالیت ما عدالت و سرافرازی انقلاب است


علی اشرف رحیمی دبیر کل جمعیت پویندگان عدالت و سرافرازی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه بعد از فتنه‌ها ۸۸ به همراه جمعی از اقشار مختلف مردم و اقوام این جمعیت را تنها گذاشتیم،‌یادآور شد شعار جمعیت ما در سطح پایین و «از میان مردم، برای مردم و به همراه مردم» است و کلیت فعالیت ما هم عدالت و سرافرازی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی همچنین به نقش اصحاب رسانه در مقابله با قدرت‌های رسانه‌ای غرب اشاره کرد و بیان داشت امیدورتاریم با کمک شما مسیر خود را طی کنیم.

همچنین در پایان این نشست خبری علی کیهانیان دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اینکه احزاب و تشکل‌های فراوانی اعلام موجودیت می‌کنند اما مدتی بعد هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند و موسمی هستند و چه تضمینی وجود دارد که شما به فعالیت خودتان ادامه دهید، گفت: این که در فصل انتخابات این نشست خبری را ترتیب دادیم ناخواسته بود زیرا شرایط سیاسی کشور و رویکرد وزارت کشور به این موضوع دامن زد و باعث شد مجوزهای ما بدین شکل صادر شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه این ۳ جمعیت در قالب یک جبهه فعالیت خواهند کرد یا برگزاری نشست خبری مشترک شما به منظور دیگری بوده است تصریح کرد: این امر به دلیل نزدیکی‌ دیدگاه‌های ما بود و شاید در آینده اعلام کنیم و احتمالاً در رونمایی ۳ تا ۵ هزار نفری پروانه‌های فعالیت خود ائتلاف را رسانه‌ای کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *