جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نمايشگاه دائمي دو سال ديگر در پرند

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 109559
معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور گفت: تا دو سال ديگر محل دائمي برگزاري نمايشگاه‌ها در شهر پرند افتتاح مي‌شود، لذا بايد در مكان فعلي نمايشگاه و با سرمايه گذاري 35 ميليون دلاري تمام ارگان هاي دولتي و بخش خصوصي مرتبط با صادرات مجتمع شوند.
به گزارش فارس، علي آقامحمدي در نشست معاونين و مديران بين الملل وزارتخانه‌ها و سازمانها در سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: اگر بخواهيم به اهداف چشم انداز برسيم بايد در برنامه پنجم توسعه 40 درصد از ظرفيت اقتصادي افزايش پيدا كند و مطمئن هستيم كه اين محقق خواهد شد.

وي افزود: در حال حاضر ما 70 ميليارد دلار واردات رسمي و غيررسمي و 25 ميليارد دلار صادرات داريم و براي تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه بايد 100 ميليارد دلار واردات و 70ميليارد دلار صادرات داشته باشيم كه 55 ميليارد آن صادرات كالايي و 15 ميليارد دلار صادرات خدمات داشته باشيم كه اين مستلزم آن است كه ما تصميم گيريمان و روش كارمان متفاوت باشد.
معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: در ميان اين زيرساخت‌هاي اطلاعاتي نظير يارانش، ستارش بايد تارانش را هم اضافه كنند چرا كه برخي از رفتارهاي ما باعث تاراندن سرمايه گذاران و بخش خصوصي شده است كه بايد محاسبه شود و ما نمي دانيم كه در قيامت چگونه بايد پاسخگوي مردم باشيم چرا كه مردم حتي از يك ريال خود هم نمي گذرند.
وي افزود: بايد تجار و صنعتگران جلودار صادرات باشند و ما به دنبال آنها بدويم ولي الان ما جلودار شده‌ايم، لذا اين سيستم جواب نمي دهد و بايد در يك چرخش اساسي جايمان را با آنها عوض كنيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر سرمايه اجتماعي در كار صادرات نداشته باشيم،هيچ اعتمادي وجود نخواهد داشت و بايد بدانيم كه كارت بازرگاني خيرات نيست كه به همه بدهيم لذا بايد مبنا و سيستم اينجا عوض شود.
وي افزود: اساس كار صادرات اين است كه اطمينان استاندارد و كيفيت در آن وجود داشته باشد اما اگر كسي سر دولت كلاه بگذارد سر مردم هم كلاه مي گذارد لذا بايد اصول كار عوض شود و با فعالان حوزه تجارت بنشينيم صحبت كنيم و هرچه آنها مي‌خواهند فراهم كنيم.
آقامحمدي گفت: ما بايد اوامر تجار را اطاعت كنيم و اين به معناي خدمتگذاري و مهرورزي دولت است تا كارها به نحو احسن انجام گيرد.
وي افزود: الان شما 40 كشور اولويت دار را مشخص كرديد اما معلوم نيست كه اين آميزه همين طور باقي بماند و سياست‌هاي تجاري ما تغير نكند. لذا لازم است تا ما كشورها را به دو دسته كشورهاي مؤثر و كشورهاي كوچك تقسيم كنيم.
معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه بايد رونق تجاري در همه جا فراهم شود و كشور ما قابليت هاي آن را دارد اظهار داشت: ما در آفريقا يك غيبت بزرگ داشته‌ايم لذا به دنبال ايجاد 4 مركز در آفريقا هستيم تابتوانيم به لحاظ اقتصادي آنجارا ساماندهي كنيم كه كنيا در شرق آن، سنگال در غرب آن، الجزاير در شمال آن و آفريقاي جنوبي در جنوب آفريقا است.
وي بابيان اينكه مابايد تمركز خودمان را در ساماندهي پنجره واحد داشته باشيم اظهار داشت: تا دو سال ديگر كار ساخت محل دائمي برگزاري نمايشگاه ها در شهر پرند به اتمام مي‌رسد و آرزوي ما اين است كه تا دو سال ديگر آن را افتتاح كنيم لذا من معتقدم كه بايد در محل فعلي نمايشگاه‌ها دريك محيط صدهزار مترمربعي و با سرمايه گذاري 35 ميليون دلاري تمامي سازمانها، ارگانها، وزارتخانه ها، بخش خصوصي، بخش تعاوني كه مرتبط با كار تجارت هستند در اين مكان مجتمع شوند تا بهتر بتوانيم بخش تجارت كشور را مديريت كنيم.
https://jahannews.com/vdcgny9qyak9zn4.rpra.html
jahannews.com/vdcgny9qyak9zn4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *