پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
لاریجانی خواستار شد:

اجتناب از حاشيه پردازی در زمينه مذاكرات

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 393554
رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرايط كشور بعد از مذاكرات گفت: بايد از حاشيه پردازی در اين زمينه خودداری شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی لاریجانی، پنجشنبه شب در بخش پایانی سفر دو روزه خود به استان یزد در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید صدوقی یزد اظهار داشت: كشور اكنون در شرایطی است كه نیاز به وفاق ملی دارد و نباید اختلاف نظرها به سایش های سیاسی تبدیل شود.

وی بیان كرد: اختلاف نظرهایی در زمینه های مختلف از جمله مذاكرات و ديگر مسائل مهم كشور وجود دارد كه این مسائل هم منطقه ای هم ملی و هم بین المللی است اما آنچه مهم است، این است كه باید از حاشیه پردازی به ويژه در زمينه مذاكرات اجتناب شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه مسائل و حاشيه هاي بحث مذاكرات به اندازه كافی آزاردهنده هستند، عنوان كرد: بی دلیل نباید گزندگی این مسائل را در كشور اضافه كرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به سفر خود به استان یزد و بازدید از پروژه هایی در شهرستانهای مهریز و اردكان همچنین دیدار با روحانیون، صنعتگران، بسیجیان و ... عنوان كرد: مسائل مطرح شده توسط اقشار مختلف این قابلیت را دارد كه در مجلس توسط نمایندگان دلسوز مردم استان یزد مورد پیگیری قرار گیرد.

لاریجانی با بیان اینكه صنعتگران یزد از نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و ... انتقاد داشتند، تصریح كرد: اشكالات مطرح شده را در ذهن دارم و در كمیسیون های تخصصی مجلس آنها را طرح و پیگیری خواهیم كرد.

وی یادآور شد: موارد مربوط به مجلس اگر نیازمند قانونگذاری بود، مورد پیگیری قرار می گیرد اما برخی موارد باید به صورت مدون از سوی نمایندگان استان به مجلس ارائه و پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، آب را اصلی ترین مشكل استان یزد دانست و افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان آب از خلیج فارس به یزد انتقال داد و با شیرین كردن آن، علاوه بر استفاده شرب در صنعت نیز از آن استفاده كرد.

وی تصریح كرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد می تواند برای سایر استانهای در مسیر انتقال به ویژه برای صنایع آنها نیز مفید باشد.

لاریجانی در سفر دو روزه خود به استان یزد به شهرستانهای مهریز، اردكان و میبد همچنین بخش زارچ نیز سفر كرد و ضمن بازدید از پروژه های مختلف، در جریان مسائل و مشكلات و توانمندی های استان یزد قرار گرفت.

شركت در جلسه شورای اداری، دیدار با صنعتگران، حضور در جمع روحانیون و علمای استان یزد، شركت در كنگره شهید پاكنژاد، دیدار با خانواده مرحوم یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، بازدید از چند طرح صنعتی در اردكان، بازدید از پروژه بندر خشك و چند طرح صنعتی در مهریز از دیگر برنامه های سفر دو روزه لاریجانی به یزد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *