پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۷

توهین سیاستمدار‌ بلژیکی به قرآن +عکس

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 403750
سیاستمدار افراطی بلژیکی در جلسه پارلمان این کشور با در دست گرفتن کتاب آسمانی مسلمانان با لحنی موهن آن را منبع تمام شرهای جهان معرفی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، سخنان توهین آمیز «فیلیپ دوینتر» یکی از رهبران راست افراطی در بلژیک که با‌ نژاد پرستی و مخالفت با اسلام شناخته می‌شود، در کرسی پارلمان در مورد قرآن کریم مباحثات جدیدی بر انگیخت.

فیلیپ دوینتر در نشست پارلمان بلژیک در مورد مساجد و رادیکال شدن برای پرسیدن سوال از «ژان ژامبون» وزیر کشور بلژیک پای کرسی رفت.

وی که در حین سخنانش قرآن کریم را به هوا بلند کرد گفت: علت بسیاری از بدی‌ها و منشا تمامی بدی‌ها!

دوینتر ضمن ادعای اینکه اجازه قتل انسان‌ها نیز در قرآن کریم صادر شده است گفت: نباید بلژیک برای مساجد منبع مالی تامین کرده و امام جمعه‌ها را در این مساجد بکار گمارد.


ژان ژامبون وزیر کشور بلژیک نیز ضمن محکوم ساختن سخنان دوینتر اعلام داشت: شما کتابی را که بسیاری از مردم این کشور به آن ارج نهاده و حتی آن را مقدس می‌شمارد، به هوا بلند کرده و به تمامی این جامعه توهین می‌کنید.


وزیر کشور بلژیک ضمن اشاره به وجود عناصر رادیکال در بین مسلمانان در بلژیک تاکید کرد: ما خواهان مبارزه با این عناصر هستیم ولی تصویب ادعاهای دوینتر در مورد اسلام غیر ممکن است.


«ولی یوکسل» نماینده پارلمانی ترک تبار در مجلس بلژیک نیز اعلام داشت که شاهد رفتار بسیار زشتی بر علیه اسلام در پارلمان بلژیک شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نباید تحت تاثیر این تحریکات قرار گرفت گفت: هدف حزب راست گرای‌نژاد پرست مذکور تحریک جامعه مسلمان است. این‌ها بعدا خواهند گفت که مسلمانان به خشونت متوسل می‌شوند، انتقاد را نمی‌پذیرند و آزادی بیان را قبول ندارند.


یوکسل با تاکید بر اینکه به توهین و حمله به قرآن کریم اجازه نخواهیم داد گفت: ولی نباید به دام تحریکات اینگونه گروه‌ها و افراد افتاد. بشکلی مدنی باید مخالفت خود با اینگونه برخورد‌ها را بیان داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا تورا وکسانی از مسلمانان تورا حمایت می کنن لعنت کنه
امان از طاغوت
خوب حرفشو زده و جوابشو گرفته، به این میگند آزادی بیان.
اين حرفا رو فقط كسايى مى زنن كه به بيمارى ازدياد پدر دچارن و دقيقاً نمى دونن باباشون كيه و تخمشون رو كى كاشته
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
بعد اونوخت وقتی این غربیا حکم قتل انسانهای بیگناهو صادر و بعد اجرا میکنن چی؟؟؟؟؟ نظری در این رابطه نداری؟؟؟؟؟ مردک صهیونیست.
مرگ بر دوینتر لعنت خدا براو باد
فیلیپ دوینتر از حیوان بدتر است از حیوان گمراه تر است
انتقاد كردن خوب است و قران نيز پاسخ اينگونه انتقادها را داده است. اگر قران سرچشمه شرها است،‌اين همه راهكارهاي سازنده كه همه دانشمندان جهان از قران استخراج مي كنند بدون اينكه نامي از اين كتاب مقدس بياورند،از كجا آمده است. شما نادرستي يكي از فرامين قرآن را ثابت كنيد البته اگر مي توانيد!!! تاكنون هرچه علم پيشرفت كرده است،حقانيت قرآن عزيز و اسلام ناب محمدي و سيره علوي بيشتر و واضح تر به اثبات رسيده است. تو يك بلژيكي هستي !! هر دين ومذهبي كه داري براي ما مورد احترام است اما ما اين حركت ناشايست را به هم كيشان تو نسبت نمي دهيم!!! آقاي فيليپ دوينتر!!!! حواست را جمع كن بزرگان مذهبي شما اگر آزاده باشند هرگز شما را به خاطر اين رفتار ناشايست نمي بخشند؟!!!!1