سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۶
۷۱
تداوم رویکرد مدارای وزارت خارجه با غربی‌ها؛

گستاخی نایب رئیس پارلمان آلمان در تهران!

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب: 403859
هشدارها درباره خط مشی وزارت خارجه در مقابل آمریکا و اروپا از سوی دولت یازدهم جدی گرفته نشد. قدم‌زنی صمیمانه مسئول دستگاه دیپلماسی کشور با همتای آمریکایی‌اش در ژنو، موجی از اعتراضات و تذکرات را به دنبال داشت اما ظریف با لحنی قابل تامل دلیل این پیاده‌روی را استفاده از هوای پاک ژنو برای تغییر فضای تنش‌آلود مذاکرات عنوان کرد و سخنگوی دولت نیز به جای عذرخواهی از این حرکت نابجا، به منتقدان حمله کرد و تذکر و هشدارهای آنان را «خیلی سخیف» خواند! و نتیجه آن که نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف به شکلی بی‌سابقه و گستاخانه در امور داخلی کشورمان دخالت کرد.
گستاخی نایب رئیس پارلمان آلمان در تهران!
به گزارش جهان، وقتی سفر ظریف به پاریس، همزمان با اهانت چندین و چند باره نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) و حمایت دولتمردان فرانسه از این هتاکی با اعتراض دلسوزان و خیل عظیم مردم در تجمعات سراسر کشور و از جمله مقابل سفارت فرانسه روبرو شد و خواستار برخورد جدی با فرانسه و پوزش دولت از ملت شدند دولت این درخواست‌ها را احساسی نامید! و ادعا کرد؛ حرف مردم نیست!

پیش‌بینی نتیجه چنین روندی دشوار نبود و آنچه روز گذشته در دیدار نایب رئیس مجلس آلمان با یکی از عناصر اصلاح‌طلب اتفاق افتاد را باید سرآغاز این کژراهه دانست. اظهارات گستاخانه این مقام دست چندم آلمانی در دیدار روز گذشته خود با عارف تعجب‌آور و غیرمنتظره نیست، بلکه تأسف جدی از همراهی و حضور مقامات ارشد وزارت خارجه و سکوت خفت‌بار آنان در مقابل این مداخلات گستاخانه و بی‌شرمانه است.

دستگاه دیپلماسی کشور باید در برابر مردم پاسخگو باشد که چطور یک مقام اروپایی در تهران برای همه چیز - از انتخابات آینده ایران گرفته تا ورزشگاه‌های کشورمان- تعیین تکلیف می‌کند!
«کلودیا روت» نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در ابتدای این دیدار خود با محمدرضا عارف که با حضور سیدعلی خرم مشاور وزیر خارجه و اکرمی معاون اداره اول اروپا در این وزارتخانه و همچنین سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران برگزار شد، با بیان اینکه آمده است تا از تحلیل‌های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد!

وی در ادامه با دخالت بی‌جا در امور داخلی کشورمان ضمن حمایت از فتنه‌گران سال ۸۸ خواستار رفع حصر سران وطن‌فروش فتنه شده و مدعی شد در این صورت مردم ایران نیز خوشحال می‌شوند!

نایب‌رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده کشورمان وارد شده و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند کاندیدا شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها، وارد کردن اتهامات حقوق بشری به ایران و درخواست آزادی یکی از زندانیان فتنه ۸۸ از دیگر مداخلات گستاخانه روت در این دیدار بود.

دیدار با مولاوردی یا جلسه بازجویی!؟


افزون بر این سخنان مداخله‌جویانه و گستاخانه، نایب‌رئیس پارلمان آلمان دو روز قبل دیداری با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشت و در جلسه‌ای که شبیه به بازجویی از عملکرد حقوق بشری کشورمان بود، به اخذ گزارش از وی پرداخت!

در این جلسه مفصل نایب رئیس پارلمان آلمان درخصوص موضوعاتی جزئی و کلی حوزه زنان، خانواده، قوانین قضایی، پرونده اسیدپاشی در اصفهان و... مولاوردی را مورد سوال قرار داد و وی نیز به جای یادآوری جایگاه قانونی و تذکر این نکته که دخالت در امور داخلی کشورها، خلاف موازین دیپلماتیک است،به این پرسش‌ها پاسخ داد. گویی به مسئول بالادستی خود گزارش می‌دهد!

مولاوردی در این دیدار در پاسخ به پرسش کلودیا روت درباره وضعیت خشونت علیه زنان در کشورمان، بدون یادآوری این نکته که براساس آمار، آلمان شاهد درصد بالایی از خشونت علیه زنان و آزار و اذیت آنان است گفت: خشونت علیه زنان یک پدیده جهانی است و در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و مختص به یک کشور و افرادی با سطح تحصیلات، درآمد و یا دین مشخص نیست!

وی با بیان اینکه «متاسفانه آمار خشونت علیه زنان رو به افزایش و نگران‌کننده است» و افزودن اینکه: «خشونت علیه زنان به اشکال مختلف خانوادگی و اجتماعی در همه کشورهای دنیا ورود می‌کند و ما نیز از کشورهای دیگر مستثنی نیستیم» به جای ارائه آمار خشونت‌های گسترده علیه زنان در آلمان که با قتل و تجاوز به عنف و دهها جنایت شرم‌آور دیگر همراه است، عملا در اظهارات مورد اشاره با مأمور دولت آلمان همزبانی کرد!

این گزارش‌دهی بی‌ربط به رئیس پارلمان یک کشور اروپایی توسط معاون رئیس دولت یازدهم که به پاسخ‌دهی یک متهم به بازجوی قانونی کم شباهت نیست در شرایطی صورت گرفته که جمهوری اسلامی کشوری مستقل بوده و قرار نیست در سایه وادادگی و احساس خودکم‌بینی برخی کارگزاران آن نایب رئیس مجلس یک کشور اروپایی که از قضا کشورش مصداق بارز نقض حقوق زنان و حقوق کودکان و مشهور به نژادپرستی است، واداده و منفعل باشد.

دولت برده‌‌ها


این نکته نیز گفتنی و برای مسئولان سیاست خارجی کشورمان شنیدنی و عبرت‌گرفتنی است که ۹ سال قبل - بهمن‌ماه ۱۳۸۴- خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود «ایران لیاقت آن را ندارد که برنامه هسته‌ای آن قابل تحمل باشد»! و مدیرمسئول کیهان در یادداشت کوتاهی آورده بود؛

اگرچه اظهارات خانم مرکل با اعتراض شدید چند تن از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات روبرو شد و «کریستین لانگه» سخنگوی این حزب در اعتراض خود به طور تلویحی «مرکل» را فاقد درک سیاسی دانست ولی کم‌شعوری کمترین علت و خوشبینانه‌ترین توضیح درباره اظهارات غیرمسئولانه خانم صدراعظم است. خانم مرکل پیرامون مفهوم «لیاقت» در اظهارات خویش توضیحی نداده است ولی باید پرسید اگر منظور از «لیاقت»، همان شایستگی یک ملت برای حاکمیت بر سرنوشت و حفظ عزت و اقتدار خویش است، این «لیاقت» برای ملت ایران که ۲۸ سال متوالی - تا آن تاریخ- در مقابل تمامی وحشی‌گری‌ها، توطئه‌ها، زورگویی‌ها و جنایت‌های آمریکا و اروپا ایستاده و امروزه قطب قدرتمند اسلام در جهان را رهبری می‌کند، یک واقعیت اثبات شده است.

ظاهرا خانم مرکل فراموش کرده است که فقط یکی از مقاطع زمانی ۲۸ سال اخیر، دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی بود که در آن به اعتراف صریح آمریکا و اروپا، تمامی جهان در یک سو و ایران اسلامی به تنهایی در سوی دیگر آن میدان ایستاده بود. همان کارزار تمام عیاری که در آن، دولت آلمان مأموریت تأمین بمب‌های شیمیایی برای رژیم صدام را برعهده داشت. به یقین خانم مرکل فراموش نکرده است ایشان صدراعظم کشوری است که بعد از جنگ جهانی دوم و تا چند سال قبل، تحت قیمومیت مستقیم ۴ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و شوروی سابق اداره می‌شد و هرگاه برخی از مطبوعات آلمانی خواستار استقلال آلمان از این قیمومیت چهارگانه می‌شدند، پاسخ آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و روس‌ها این بود که «آلمان لیاقت استقلال را ندارد»! البته به قول برخی از مطبوعات و محافل آلمانی برای خانم مرکل مقایسه قیمت جواهراتش با خانم‌های همسایه و فامیل‌ها بیشتر از رسیدگی به مسائل حکومتی اهمیت دارد و از این روی احتمال این که عقل خانم صدراعظم به این چیزها برسد بسیار اندک است.

بنابراین به ایشان توصیه می‌کنیم برای اطلاع از قیمومیت آشکار ۴ کشور یاد شده بر کشورش و پاسخ معروف آنها که «آلمان لیاقت استقلال ندارد» به آرشیو هفته‌نامه «اشپیگل»، روزنامه «دی‌ولت» و برخی از مطبوعات معروف و پرسابقه آلمان مراجعه کند و بعد، قضاوت بفرمایند که چه کسانی «لیاقت» ندارند و این «بی‌لیاقتی» را با افتخار! پذیرفته‌اند! کاش خانم صدراعظم به جدول اسامی نمایندگان مجلس آلمان و مذهب و سوابق آنها که در آخرین بولتن رسمی پارلمان کشورش درج شده است هم نیم‌نگاهی بیاندازد و سپس، اگر جرأت دارد توضیح بدهد چرا در حالی که تعداد یهودیان آلمان فقط ۱۵۰ هزار نفر است، بیش از ۱۰۰ کرسی نمایندگی مجلس کشورش در اختیار یهودیان غیرآلمانی‌تبار است!؟ سوال ساده‌ای است و البته پاسخ به این سوال که نشان می‌دهد دولت بی‌لیاقت آلمان، خود و مردم این کشور را به برده صهیونیست‌ها تبدیل کرده، شرم‌آور نیز هست... نیست؟!
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لحن هجومی درباره غرب خوب است اما نباید از دفاع مناسب هم غافل باشیم.
وقتی ذهن این افراد پر از دروغ علیه عملکرد نظام است، گاهی باید مثل خانم مولاوردی آرام و یکی یکی به وی پاسخ داد.
هر چیز جای خود
مهرآبادی
همیشه زمانیکه دشمنان به این ملت حمله کنند و هتاکانه ، تمام ارزشهای این ملت را مورد هجوم بی منطق خود قرار دهند ، آنها طبق موازین حقوق بشر رفتار کرده اند ، لیکن زمانیکه یک ایرانی شجاع و فهیم پاسخ آنها را میدهد ، بعضی ها در کرسی منطق می نشینند و سفارش به دفاع مناسب می کنند ، شما فکر می کنید ، صدر اعظم یا همه مقام های آلمان ، نمی دانند تحت کنترل یهودیت افراطی ، قرار دارند ، البته که می دانند ، ولی ناچارند ، زیرا منافع آنها و حتی حیاتشان در گرو همراهی با یهودیت افراطی در تمام زمینه ها می باشد و البته به این نقش خود نیز ، بعنوان مهره های یهودیت افراطی ، افتخار هم می کنند ، ای کاش به افکار روشن شجاعان این کشور نیز افتخار می شد که هم دشمنان این ملت را خوب می شناسند و هم اینکه حرکات احمقانه آنان را درست تشخیص می دهند و با آگاهی و علم منطقی پاسخی به آنها می دهند.
سکوت
این لحن به ظاهر منطقی شما، خیلی تعجب برانگیز است؟
شما دارید در سطح روسای دو کشور چنین گفتگویی را می شنوید نه در سطح دو شهروند ایرانی و المانی
ذهن اینها پرا از دروغ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینها خودشان سازنده دروغ هستند
خواهمند است با این ژستهای منطقی ، منطق رو زیر سوال نبرید
خانم مولاوردی هم به تبع از بزرگان دولت یادگرفته که در برابر اونها با........... (منطقی ترین جمله) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودتون بگید جمله پیدا نمیکنم
بی صواد از جای خاصی حقوق بگیر و اخیرا بلاک شده توسط جهان
این معنای پاسخ است ؟ ضمنا" مگر ایشان یک شهروند عادی است که متاثر از رسانه های غرب و فضاسازی آنان باشد. براستی درک این حقیقت که مهمان دیپلماتیک را چه به گزارش گیری از معاون رئیس جمهور؟ هه هه هرچند باید با دنیا تعامل کرد و ما صد روزه گره هسته ای را می گشاییم و تنش زدایی میکنیم و اعتبار پاسورت را برمیگردانیم و صدها وعده خنده دار دیگر . نمیدانیم باید این پرونده تعامل و تنش زدائی با جهان ( که منظور غرب است وگرنه آمریکای جنوبی و اروپای شرقی هم جزء همین جهان اند) باید چه ثمره ای به بار بیاورد که مسئولین دستگاه دیپلماسی ما بفهمند با وادادگی و دست بالا بردن و گردن کج کردن در مقابل مستکبرینی که قائل به برتری خود بر دیگر کشورها هستند ، به جای نمیرسند
Iran, Islamic Republic of
ذهن مردم عادي غرب پر از دروغ عليه ايران است نه مسئولين غربي.
اينها منبع دروغ پراكني هستند
عین سین
Iran, Islamic Republic of
عزیز عیب این است که همه چیز سرجای خودش نیست
دوست عزیز آدم دروغی را که خودش گفته نباید باور کنه !!
علی
اصلااین خانوم حق دخالت درمسایل داخلی ایران رونداره که بخوادکسی بهش پاسخ بده! این اوناهستن که بایدپاسخ بدن چرادرزمان جنگ اونهمه به صدام موادشیمیایی که دربمبهای شیمیایی بکارمی رفت دادن؟؟!!
بله در شرایط معمول و عادی و آروم حرفتون درسته ولی وقتی طرف مقابلت مثل این گرگ صفتان باشه دیگه کوتاه آمدن و یکی یکی جواب دادن مناسب نیست.
اینها از سر دلسوزی یا ندانستن سوال نمیپرسند...میپرسند؟؟
مشکل ما با اونها این است که دروغ خودشان را باور دارند !!!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
شما از افرادی که جز عقده حقارت در برابر خارجی ها مخصوصا اروپای غربی و آمریکا هیچ هنر دیگری ندارند چه انتظاری دارید؟
این عقریته عجوزه آلمان و افرادی که تخلف کرده اند را باید اعدام کنیم
Iran, Islamic Republic of
ببین بااینکه کمی حرفت بوی متلک میده مثبت زدیم
به همین فکر متحجرانه باش تا صبح دولتت بدمد !!!
gh
یاد دوران عزت آفرین احمدی نژاد به خیر
یاد نگاه غضبناکش به سفیر انگلیس به خیر
یاد مواضع ضداستکباری اش در سازمان ملل به خیر
یاد مواضع ضدصهیونیستی اش در لب مرز اونها به خیر
یاد طرح موضوع هولوکاستش که هرکسی که امروزه می خواهد آزادی در غرب را زیر سوال ببرد به آن استناد می کند به خیر
و...
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
احمد
و همچنين ياد خيلي از عزت ها ، اقتدارها ، ... قيمت ارز سه برابري ، انتخاب كردان ها ، سهام عدالت دادن ها ( چه عدالتي ! ) ، معاون اولي رحيمي ها ، در مجلس دعوا به راه انداختن ها ( كليپ پخش كردن ها ) ، از همه مهم تر ياد بگم بگم هاش و ياد خيلي از چيزهاي ديگه بخير !!!
ياد دانشگاه كلمبيا بخير
ياد سفر .به عربستان بخير
ياد سخنان محمد مرسي در حضور ايشان و در تهران بخير
ياد كنفرانس خبري مشتركش با نماينده ي الازهر بخير
ياد كاغذ پاره ها بخير
ياد قطعنامه دون بخير
ياد ... و لولو بخير
در مقابل قلدری های آمریکا و اذنابش برخوردهای احمدی نژادی لازم است نه رفتارهای ذلیلانه مسولان خارجی فعلی!!

بعداز توهین های مکرر آمریکا و اروپا, رفتارهای فرانسه در اهانت به رسول خدا و بعد توهین ها و بازجویی های نایب رئیس مجلس آلمان از عارف و معاون رئیس جمهور منتظر تحقیر های بیشتر کشور باشید!!

این است شاهکارهای تدبیر و امید!!
سعید
یاد قهر 11 روزه بخیر
یاد توهمات کذایی بخیر
یاد تکتازی مشایی و رحیمی و بقایی بخیر
حالا ما ماندیم و آبروی جریان دلداده انقلاب
حداقل الان خیالمون راحته دولت از ما نیست
بقول رئیس دولت پاک دست، شما آب رو بریز همونجا که میسوزه!
United Kingdom
پاک دست رو خوب اومدی!
نفس این ارتباطات حتی اگر با پر رویی طرف مقابل همراه باشد، فوائد بسیاری دارد.
من
United States
مثلا؟
ز.....................شک!!

به این نبوغ تدبیری و امیدی!!!
اره فواید بسیار ، تحقیر دولت منتخب ملت ایران و جری شدن مقامات دست چندم کشورهای دیگر و ... شاید یکی از فوایدش از خواب خرگوشی بیدار شدن مسئولان وزارت خارجه هرچند گمان نکنیم
Germany
برای چه کسانی "فوائد بسیاری" دارد؟ برای آنهایی که پایگاه اجتماعی آنها در "متوسط و بالای شهر" خلاصه و خود را مجبور به دریوزگی در برابر اجانب می بینند یا "بقیه مردم" که از این جماعت و اجانب حامی آنها تا بحال خیری ندیده اند؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
میشه چند تا از اون فواید بسیار رو نام ببرید تا ما بی سوادهای بی شناسنامه جهنمی بدونیم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بطور مثال ...
جالبه!!آره فایده داره...اینکه بد مارو بخان فایده داره دیگه..اونم با این دیپلماسی فعالی که داریم!!!!!!!!!!هه
ای کاش ضوابط نظارتی به گونه ای بود که این مهمانان خارجی به شکل بهتر و واقعی تری ححجاب را رعایت می کردند!
تصاویر این نشست ها بارها بار بیش از محتوا دیده می شود.
United Kingdom
یعنی مثلا چادر؟ و وقتی ما میریم اونجا هم طبق قوانین ما باشه؟ همه جا هر چی ما بگیم؟ چون ما خوبیم و بهترینیم؟!
حتی اگر طرف سال های گستخانی داشته باشد وظیفه ما پاسخ گویی و رفع ابهام است.
سید
طبق کدام قانون و منطق ما باید به آلمان پاسخگو باشیم؟مگه آلمان قیم ماست
Iran, Islamic Republic of
پاسخگویی به کسی که خودش رو به خریت زده دست کمی از...ندارد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این دولت عاشق ...ارتباط با بیگانه هاست. حالا هر کی و هر چی که باشه. خارجی باشه کافیه!!! دیگه به چیزهای دیگه اش کاری نداره!!! دولتی ها برید با خارجی ها خوش باشید که برای این ملت هم خدا بزرگ است!!!
اگر ما همچین سوال هایی داشته باشیم چی؟
بپرسیم اشکال نداره؟
بد نیست؟
جنابعالی و امثال شما نمی گید تندرو؟
نمی گید نباید با کل دنیا !! دربیفتیم؟
مثلا اگر از هلوکاست بپرسیم؟
مثلا اگر از نژاد پرستی در آمریکا بپرسیم؟
مثلا اگر از قتبل عام مردم ایران در جنگ جهانی و از قتل عام سرخپوستان در آمریکا و سیاهان در آفریقا و هزاران هزاران نمونه ی دیگه ؟ یا از جنایات اسراییل و حمایت اروپا و آمریکا از آنها بپرسیم آنها باید جواب بدهند؟
اگر باید بپرسیم شما و امثال شما می پرسید و از پرسنده ی چنین سوالاتی دفاع می کنید؟
کدام وظیفه ؟ مگر آنان در خصوص مسائل داخلیشان نسب به ما وظبفه پاسخگوئی دارند؟ مگر در خصوص کشته شدن زن محجبه داخل دادگاه و جلوی چشم پلیس به ما توضیح میدهند؟ و هزار مگر دیگر....
56
Iran, Islamic Republic of
یعنی الان ایشون تفهیم شدند ومتقاعد؟! چیزایی!
از نظر جماعتی ما فقط باید به اینها پاسخگو باشیم..و استقلال سیخی چند؟؟
ما پیشرفتمون کجا بوده؟؟اگه پاسخگو باشیم اونوقته که پیشرفت داریم.مگه نمیدونید که ما فقط در زمینه آبگوشت و قورمه سبزی پیشرفت داشتیم؟؟؟!!!!
با توجه به تبلیغات دامنه دار علیه ایران این گونه برخورد طرف مقابل طبیعی ست، و نمی توان حتما دلیل بر غرض ورزی وی باشد.
اونها مشکل دارند به خودشان مربوط است، اگر ما هم مشکلی داریم به خودمان مربوط است
United States
با وجود منشور جهانی حقوق بشر و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ؛ دیگر این موضوع یک امر صرفا داخلی برای کشورها نیست . البته معیارهای دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر میشود که باید اصلاح شود
Iran, Islamic Republic of
اين منشور منشور خود آنهاست. زمان تصويبش من و تو كجا بوديم؟
Canada
ما که از سخنان ایشان برداشت مداخله جویانه استنباط نکردیم.سال آینده هرکس در چه مقامی میتواند باشد و یا خوشحال شدن عده ای از آزادی فتنه گران که دخالت در امور حساب نمیشود. اگر مجبور کردن عوامل ما به کاری را بخواهد آن دخالت است
شما بهتر است یک سیر مطالعاتی درباره عرف دیپلماتیک و نشانه شناسی رفتاری آن داشته باشید دوست عزیز محور حقایق هستی شما نیستید
United States
afarin be jahan. tashakor
بی سواد!
روحانی مچکریم !!!
انفعال انفعال انفعال.همش انفعال و شنیدن توهین.
آخر چه کسی باید این همه توهین که غیرت و شرف یه ایرانی مسلمان رو لکه دار کرده باید جواب بده
Germany
آنهایی باید جواب بدهند که در فتنه 88 نوکری آنها به اجانب ثابت شده است :-)
Iran, Islamic Republic of
خدا شر این بی غیرتها رو از سر این مردم انقلابی کم کن
روحانی متشکریم
یکسره متشکریم
تا ابد متشکریم
Iran, Islamic Republic of
چقدر ذلت. تاکی انفعال . تا کی از خواب غفلت بیدار میشوید. خیلی صبورید در مقابل بیگانگان . اما در مقابل دوستان .............
بصیر
.... آخر عارف چه سمتی دارد .مگر مجلس ما مرده است که یک زن شراب خور کثیف به خودش اجازه بدهد در باره کشور اسلامی اظهار نظر کند پس نمایندگان .مجلس این قانون استیضاح را برای چی گذاشتن
.
Iran, Islamic Republic of
چه اراذلیه این خانومه ...
....چه حرفی در مورد دزدی های م.ح و... داری؟...
Iran, Islamic Republic of
دیپلماسی لبخند !!!!!!
هادی
سلام ، آقای روحانی شما در جلسه انقلاب فرهنگی قهر میکنی ، ببین دوستان شما چگونه دست بسینه جلوی گزافه گوئی های نایب رئیس مجلس آلمان لبخند میزنند و سر تعظیم فرود می آورند.
یاسر
اصلا چرا به اینها اجازه میدن با هر که خواستن دیدار کنن؟؟؟؟؟؟
سرخابی-بی سوادتر ازهمه
بخدا خجالت کشیدم که یک نازی که اگر ولشان کنی دوباره 20.30میلیونی را تارومارمیکنند دم از قانون وحقوق میزند وما هم با کمال خونسردی هرجا میره فرش قرمز براش پهن میکنیم !!!!!بابا یه کم غیرت هم خوب چیزیه
خاک برسرما،ننگین تراز این چی میتونه باشه...
احمدی نژاد اگه همه کارهاش وحشتناک بود لااقل اینکه مقابل خارجی ها سرخم نمی کرد و مقتدر بود ،واقعا خوب بود .
ببینم این خانم شناسنامه رو نشون داده که داره انتقاد می کنه ؟؟ آهان ببخشید این قانون برای منتقدان داخلیه ایشون بعلاوه وندی شرمن ، جان کری ، اوباما ، کاترین خانم و .... می تونن بدون شناسنامه و بدون کنتور انتقاد کنند . هر چی باشه خارجین !!
سیستانی
زیاداهل سیاسی کارنیستم امافقط همین راخیلی خوب درک کرده ام که اگر نان کافروبی دین راخوردید،نمی توانیدازبردن بارش برروی دوش مبارک،شانه خالی کنید!وقتی به هرقیمتی قصدفرارازتحریمهای ظالمانه راداشته باشندتا مثلا دردوربعدی انتخابات مردم به انهارای بدهندوبگویندتورم راچندابسیلون جابجاکرده ایم،انتظارشنیدن وتحمل چنین حرفهاونظراتی راهم بایدداشته باشیم!والسلام!
دخالت در امور داخلی کشور از سوی عناصر بیگانه محکوم است .
مجید
Iran, Islamic Republic of
از این اتفاقاتی که ایشان مطرح کردند البته بغیر از حصر که دخالت در امور کشور است، ما هم خوشحال نیستیم ولی اتفاقاتی است که در دنیا می افته و کشور ما هم ازین اتفاقات مستثنا نیست، حال چرا این پرسش در کشور ما مطرح می شود جای سئوال دارد.
Norway
بابا این عارف خیلی پرته.
ابوالفضل
اقاي عارف شما كه ادعاي اعتدال وتواضع و وطن دوستي وانقلابي بودن وتابع نظام و...را داري چرا اجازه دادي يك بيگانه راجع به امور داخلي كشورت چنين اظهاراتي بكند .چگونه مي خواهي با اين بي حميتي وبي...خود را دردايره مردم ونظام وتابع رهبري وقانون اساسي بداني.جطور شماها در مقابل كوچكترن حرفي بر عليه اصلاحات ازسوي خودي ها موضع گيري مي كنيد.ولي در مقابل دشمنان ازترس لكنت زبان مي گيريد.نكند شما هم مانند ان اقا كه اوباما در سازمان ملل به ايران عزيز وايرانيان توهين كرد واو در فرودگاه مهرابا بسيار ملايم اعتراض كرد.شما هم درجمع خصوصي به اين دوشيزه اعتراض خواهيد كرد.
هموطن
United States
با عملکرد دستگاه دیپلماسی انتظاری کمتر از این نیست که این همه تحقیر بشیم و دخالت نابجا در امور مملکتمون بکنند... پس کسی نیست بزنه توی دهن این اجنبی های حرام زاده.... مجلسی ها از خواب بیدار بشید و یه عکس العملی از خودتون نشون بدید...
ایوب
داداش اگرمجلسی ها بیداربودند مملکت اینجورنمیشد
مردم
نگاهتان خیلی سخیف است. شوخی نمی کنم ، واقع بین باشید...