پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

آیت‌الله مکارم: تورم 21 درصد واقعی‌نیست

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 217252
آیت الله ناصر مکارم شیرازی خواستار چاره اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی کشور شد.
به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، خواستار چاره اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی کشور شد و گفت: باید مراقب باشیم در چنین شرایطی مغزهای متفکر و صاحبان فکر و ایده در عرصه اقتصاد کاری کنند که تورم فشار روی مردم به ویژه روی اقشار ضعیف نیاورد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان و دست اندرکاران باید مسائل اقتصادی را جدی تر از آنچه گرفته اند بگیرند و از تمام توان و فکر و مغز برای حل آن استفاده کنند، ابراز داشت: گرچه می گویند تورم بیست و یک درصد است اما آنچه مردم در زندگی درک می کنند غیر از این است و البته ما نمی گوییم آمار ارائه شده اشتباه است چراکه آنها محاسباتی دارند.

باید حل مشکلات اقتصادی را جدی بگیریم

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم چراکه دشمن می خواهد از ملت ما انتقام بگیرد، افزود: آنها به دنبال انتقام گیری از ملت ایران هستند نه از دولت، محاصره اقتصادی انتقام گیری از ملت است چراکه این ملت در روز قدس و دیگر صحنه ها با شور و حرارت خاصی در صحنه حاضر می شوند و دشمنان را ناکام می گذارند.

وی تاکید کرد: باید کاری شود که نقشه های دشمنان نقش برآب شود و باید این مساله(حل مشکلات اقتصادی و تورم) را جدی گرفت، از خدا می خواهیم که مشکلات اقتصادی حل و دشمن در این مرحله و عرصه نیز ناکام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقاجان راه شکست دشمن در مقابل محاصره اقتصادی، تلاش برای تولید و عرق ریختن و کار کردن است. به نظرم بهتر است همه احاد جامعه از روحانیت تا بقیه مردم بیشتر کار کنند عرق بریزند کشاورزی کنند اختراع و اکتشاف داشته باشند مثل امام علی(ع) و بقیه خواص و صالحین لذا کار یدی خیلی مهم است
با دنیا در افتادن این مسائل رو هم داره
ضرر صدها میلیارد دلاری این کار نابخردانه ادامه غنی سازی ما رو به این روز انداخته
Iran, Islamic Republic of
"با دنیا در افتادن این مسائل رو هم داره
ضرر صدها میلیارد دلاری این کار نابخردانه ادامه غنی سازی ما رو به این روز انداخته"


اولا ما با دنیا در نیفتادیم و اونها با ما درافتادن.
ثانیا از کی تا حالا نترسیدن و پای حق خود ایستادن شده با دنیا درافتادن؟
انگار مفاهیم عوض شدن و ترس اسمش شده تعامل!!! و زیر بار زور نرفتت شده درافتادن!!!
خدا رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
"اقاجان راه شکست دشمن در مقابل محاصره اقتصادی، تلاش برای تولید و عرق ریختن و کار کردن است. به نظرم بهتر است همه احاد جامعه از روحانیت تا بقیه مردم بیشتر کار کنند عرق بریزند کشاورزی کنند اختراع و اکتشاف داشته باشند مثل امام علی(ع) و بقیه خواص و صالحین لذا کار یدی خیلی مهم است"


عزیزی که این نظر را دادی باید بگویم مگه الان مردم کار نمی کنند چند شیفته هم دارند کار می کنند.اونهایی که دارند پشت پرده اقتصاد کشور را می ریزن بهم باید نابود بشن.
رهبری حمایت از تولید ایرانی را توصیه کرده اند، پس مسئولان باید طوری برنامه ریزی کنند که تولید داخلیمان پیشرفت کند و به بازار ایرانی انگیزه و رونق بخشند.