شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۷
۷۰

آقای هاشمی؛ بخاطر خودتان بس کنید لطفا!

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 417052
جناب‌عالی در مراسم بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی، باز هم سخنانی بر زبان رانده‌اید که جای نگرانی دارد؛ نگرانی از یک فراموشی خدای ناکرده خودخواسته.
آقای هاشمی؛ بخاطر خودتان بس کنید لطفا!
به گزارش جهان به نقل از روزنامه سیاست روز، کماکان برای شما دل‌نگرانیم. برای شما که از استوانه‌های نظام هستید و دربخش‌هایی از تاریخ انقلاب نام شما ثبت شده است. متاسفیم که علی‌رغم باتجربه‌تر شدن، سخنانی را بر زبان می‌آورید که...

آقای هاشمی، بارها و بارها به اشتباهات شما به عنوان یکی از بزرگان نظام اشاره کرده‌ایم. هیچ‌کس منکر زحمات و البته اشتباهات کوچک و بزرگ شما نیست. هیچ‌کس از جایگاه شما طی سال‌های پیش و پس از انقلاب بی‌خبر نیست. از همین روست که توقع نسل پس از انقلاب از چنین شخصیتی این است که شرح صدر بیشتری داشته باشد.

شما پس از انتخابات سال ۹۲ گویی از آن فضای عزلتی که خودتان به کمک خطای رئیس‌جمهور قبل ساختید بیرون آمدید، اما این دلیل نمی‌شود که بخواهید همه آن لکنت ایجاد شده را به یکباره رفع کنید.

اینکه شما هنوز از اتفاقات سال ۸۴، ناراحت هستید خوب نیست. و فکر می‌کنید محق همیشگی تاریخ این مملکت هستید، به صواب نزدیک نیست.

طی این حدود دو سالی که دولت یازدهم روی کار آمده است، الحمدلله این فرصت را یافته‌اید که در هر همایش و مراسم باربط و بی‌ربطی، پشت تریبون بنشینید و ناراحتی‌های گذشته را به نوعی جبران کنید. اما این روند قرار است تا کجا ادامه یابد. باور کنید که این عمل، گذشته و حال و آینده شما را زیر سوال می‌برد. باور کنید، تاریخ این مملکت قضاوتی آنچه شما می‌خواهید را نخواهد کرد.

جناب‌عالی در مراسم بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی، باز هم سخنانی بر زبان رانده‌اید که جای نگرانی دارد. نگرانی از یک فراموشی خدای ناکرده خودخواسته.

دلواپس نزدیکان امام


«حاج سید‌حسن آقا در کنار یاسر آقا و علی‌آقا که برادرانشان هستند در زمینه حفظ آثار امام خمینی‌(ره) به خوبی تلاش می‌کنند و اگر بعضی خشکه‌مقدس‌ها یا دلواپس‌ها گاهی اذیت‌هایی می‌کنند همان‌هایی هستند که قبلا هم امام را اذیت می‌کردند اما همه به خوبی می‌دانیم که جامعه این خانواده را قبول دارند.»

اینکه یادگاران حاج احمدآقا در زمینه حفظ آثار امام(ره) تلاش می‌کنند، برکسی پوشیده نیست. اما یادتان باشد که در هرجایی ممکن است انحراف یا زمینه آن فراهم شود. یادمان نرفته است که در روزهایی که فتنه‌گران به امام، آرمان‌ها و دستاوردهای ایشان تاختند، عده‌ای روزه سکوت گرفته بودند. یادمان نرفته است که برخی‌ها (متاسفانه در همین موسسه حفظ آثار امام) جلوی انواع توهین‌ها به روز قدس، ولایت فقیه، آرمان فلسطین، روز مبارزه با استکبار، جمهوری اسلامی و... سکوت کردند اما وقتی رسانه ملی به پخش این جسارت‌ها پرداخت تا ذهن خواب مانده برخی‌ها را بیدار کند، وقتی با مرور بیانات آن عزیز سفر کرده، خواست به برخی‌ها شاخص انقلاب و امام را نشان دهد، از همین موسسه چه فریادها که بلند نشد.

متاسفانه شما هم شبیه برخی‌ها سخن می‌گویید. یک واژه‌ای به اسم «دلواپس» یافته‌اید تا بر هر منتقدی یا کسی که کوچک‌ترین اختلاف نظری با شما دارد بتازید. متاسفیم که برخی‌ها علی‌رغم تاکید رهبری مبنی بر «دلواپس بودن جرم نیست»‌ همچنان از این حربه استفاده می‌کنید تا دهان منتقدان را ببندید. متاسفیم که صدای منتقد و حتی مخالف شنیدن را برنمی‌تابید.

یادمان نمی‌رود که اتفاقا امام(ره) هم نگران و دلواپس موضوعاتی بود که امروزه خیلی از یاران و نزدیکان ایشان از یاد برده‌اند. قطعا ما هم با این جمله شما که «اگر راه امام منحرف شود خطرات بسیاری ایجاد خواهد شد و گرچه امروز اسناد صوتی و تصویری بسیاری از امام خمینی‌(ره) داریم اما باید در جلوگیری از تحریف آن‌ها کوشا باشیم» کاملا موافقیم، اما چه کنیم که متاسفانه بعضی اوقات این تحریفات را کسانی رقم می‌زنند و در ذهن مردم شبهه ایجاد می‌کنند که اتفاقا محضر آن بزرگوار را درک کرده‌اند.

قانون و مردم


«در سال ۸۴ راضی نبودم که به رقابت‌های انتخاباتی وارد شوم اما خانم ثقفی من را خواستند و فرمودند امام(ره) این انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند، آیا می‌دانید اینها چه کسانی هستند و با انقلاب چه خواهند کرد و با این حرفشان تکان خوردم و اشک به چشمم آمد و قبول کردم.»

اول آنکه فردی چون بانو ثقفی(ره) که سال‌ها در کنار امام(ره) بوده و همسنگر ایشان بوده، قطعا می‌داند که بنیانگذار جمهوری اسلامی، میزان را رای ملت دانسته‌اند و اتفاقا فرموده‌اند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد» و البته حضرت امام علی‌رغم همه علاقه‌ای که به شما و دوستانتان داشت، چنین جمله‌ای را حتی درخصوص رهبر انقلاب هم بر زبان نیاورد. بلکه همه چیز را به قانون و مجلس خبرگان رهبری سپرد. مجلسی که برآمده از رای مردم بود.
امام اگر قرار بود برای حفظ نظام دست روی افراد خاصی بگذارد، خدای ناکرده آن‌چنان می‌کرد که آل‌سعود از گذشته انجام داده است. اینکه همه کارگزاران و ولیعهد و جانشین ولیعهد و... از قبل مشخص هستند و رای مردم هیچ اثری در آینده کشورشان ندارد.

امام خمینی آمد تا به همه دنیا اثبات کند که می‌توان حکومتی اسلامی و به پشتوانه مردم داشت. همان جمهوری اسلامی که برخی‌ها در سال ۸۸ به دنبال تغییرش بودند و البته به فضل خدا ناکام بودند و البته که افرادی هم سکوت کرده بودند.

حال این جمله‌ای را که شما فرمودید مجددا مرور کنید.

سخنان دلخواه دشمن؟

«باید در جامعه مراقبت‌ کنیم و نسبت به تحقق اصول و فروع دین حساسیت‌های لازم را داشته باشیم، البته که توجه به فروع دین جزو واجبات است و حجاب زنان و نوع پوششان در جامعه دارای اهمیت است اما نباید بقیه مسائل از جمله ظلم‌ها، زندان‌های بی‌جا، سرکوب‌ها و حقوق ضایع شده مردم را فراموش کنیم.»

درخصوص این سخنان نیز باید دو نکته را یادآور شد. اول آنکه ما هنوز یادمان نرفته است که برخوردهای افراطی با مقوله حجاب از زمان دولت سازندگی باب شد. رفتارهای برخی عوامل خودسر و حتی ماموران انتظامی وقت، را نمی‌شود از صحنه تاریخ پاک کرد. ژست‌های روشنفکرانه هم نمی‌تواند گذشته یک دولت را پاک کند.

دوم آنکه تکرار واژه‌هایی نظیر «ظلم‌ها، زندان‌های بی‌جا، سرکوب‌ها و حقوق ضایع شده مردم» از زبان شما انتظار نمی‌رود. ناخودآگاه یاد شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام می‌افتیم که به برکت حضور برخی! از سال ۸۸ توهمات و اتهاماتشان در مسیر صعودی قرار گرفته است. قطعا در جامعه ما کمی و کاستی در قسمت‌های اجرایی وجود دارد. شکی نیست. اما اینکه عده‌ای برای دشمنان ما خوراک بسازند، قابل پذیرش نیست.

همه سخنان رهبری را جدی بگیریم


«رهبری با صراحت موقع رای دادن در انتخابات گفتند رای مردم حق‌الناس است یعنی هر آدمی حقی بر گردن کسی داشته باشد، این حق ساقط نمی‌شود و خداوند آن را نمی‌بخشد چون خدا عادل است البته این حرف مقام معظم رهبری سیاسی نیست و موضوعی اجتهادی است پس چطور می‌شود به خود حق بدهیم آن چیزی که مردم نمی‌خواهند بر مردم مسلط کنیم و آن چیزی که می‌خواهند، نگذاریم.چون این حق‌الناس بزرگترین ظلم منکری است که می‌تواند در جامعه پیدا شود»

اول آنکه رهبری همواره با صراحت سخن گفته است و هیچ‌گاه درگیر مصلحت‌اندیشی‌ها نبوده است.

دوم اینکه سخن رهبری درخصوص حق‌الناس بودن رای مردم، مصداقی درخصوص یک انتخابات نبوده و همه ادوار انتخابات با موضوعات مختلف را شامل می‌شود. اما گویا برخی‌ها درخصوص رهبری فقط همین یک جمله را شنیده‌اند. رهبری این همه درخصوص فتنه، دست دشمن، پرتگاه خطرناک، فتنه‌گران و ساکتان، خواص و... سخنرانی کردند، اما چرا کسی از آنها سخن به میان نمی‌آورد. اینکه معتقدید «پس چطور می‌شود به خود حق بدهیم آن چیزی که مردم نمی‌خواهند بر مردم مسلط کنیم و آن چیزی که می‌خواهند، نگذاریم» شما که اینقدر به کلام رهبری از باب اجتهادی تکیه می‌کنید، چطور بحث فتنه تغلب و غلبه بر رای مردم توسط سران فتنه و عوامل همراهشان را به یاد نمی‌آورید؟ چطور در سال ۸۴ وقتی بازنده انتخابات بودید، به رای و نظر و خواست مردم احترام نگذاشتید و از یک تبریک خشک و خالی دریغ کردید؟ چطور برخی‌ها که متاسفانه در دولت هم مسئولیتی برعهده دارند، هنوز دلشان با منتخب مردم در سال ۸۴ صاف نشده است؟ چطور هنوز و پس از گذشت ۵ سال برخی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که در سال ۸۸ از باطل دفاع کردند؟ چطور آنها که هیزم فتنه را فراهم کردند، هنور هم نمی‌خواهند از اشتباهات و خطاهای بزرگ خود توبه کنند؟

اگر هم تکرار چنین عبارتی، خدای ناکرده تکرار همان مواضع اشتباه سال ۸۸ باشد که دیگر جایی برای سخن گفتن باقی نمی‌ماند.

کلام آخر


آقای هاشمی؛ شما اخیرا در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها جمله‌ای بیان داشته‌اید که اگر عمل شود مایه سرور است. گفته‌اید: «با رهبری نیز در کنار روابط خیلی صمیمانه و دوستانه‌ و کارهای فراوانی که داشتیم، طبیعی بود که اختلاف سلیقه داشته باشیم. اما با هم تفاهم و اختلافات را حل می‌کردیم. از آن زمان که ایشان رهبر شدند، وظیفه‌ام بود اطاعت کنم. تا زمانی که ایشان رهبر نبودند، ممکن بود در اختلاف سلیقه به نظر خودم عمل کنم، ولی وقتی ایشان رهبر شدند، حرف ایشان حجت شد. بحث‌هایمان را می‌کنیم و وقتی که نظر ایشان اعلام شود، تابع همان هستیم.»

حالا کلاهتان را قاضی کنید و ببینید در مواردی نظیر تخریب چهره دولت‌های گذشته، موضع‌گیری صریح خواص درخصوص فتنه، موضوع مقاومت و منطقه، بحث آل‌سعود و... چقدر تابع ایشان بوده‌اید.

به هرحال آنچه نگاشته شد، نقدی مشفقانه و از سر دلسوزی خطاب به مردی است که در تاریخ انقلاب سابقه‌ای غیرقابل انکار داشته است و نگرانی و دلواپسی به این سبب است که خدای ناکرده، برخی ناراحتی‌ها و کینه‌ها سبب شود که چشم‌ها را بر روی واقعیات غیرقابل انکار ببندیم.
والعاقبه للمتقین.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
امام حسین (ع) در روز عاشورا شاه کلیدی را برای جریان شناسی و تشخیص استحاله درونی افراد در اثر گذشت مرور زمان در اختیار ما قرار دادند تا بفهمیم و به بیراه نرویم و آن اینکه؛
علت نشنیدن سخن حق و عدم تمایل افراد به گوش سپردن به ندای امام بر حق و زعیم زمانه خود را پر کردن شکمها از لقمه های شبهه ناک و خوردن مالهای حرام اعلام فرمودند.
خدایا چنان کن سرانجام کار/ توخشنود باشی و ما رستگار
احسان
واقعا نقد عالی وخیلی خوبی بود حرف حساب ندارد
جناب شریعتمداری لطفا بخاطر حفظ حداقل موقعیت فعلی اصولگرایان بس کنید ...
سرور
اشتباهی اومدی.در بغلی را بزن!
م ث
Romania
مجید قربانت برم کیهان نیست سیاست روز است
اول اون چشای قشنگت را باز کن بعد دهان نازت را.
درود بر هاشمی
بدرود هاشمی .
United States
جهان نیوز خوشم میاد برای اینکه بساط منفی خور اینو ردیف کنی اینطوری دوتا پشت سر هم دودورو درود راه می ندازی براش
France
حواص مردود
United States
این صحیتهای آقای هاشمی را دقیقا پس از بیانیه لوزان و فرمایشات پنجشنبه مقام معظم رهبری بررسی نمایید...
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی
France
بازم بدرود ...
رزمنده
ظاهرا خاطرات هاشمی لرزه بر اندام بعضی ها انداخته ...
صادقانه
بسمه تعالی
آقای هاشمی رفسنجانی با «علامه خواندن سیدحسن خمینی» چه هدفی رادنبال میکند؟!
{آقای هاشمی در روز یکشنبه درهمایش بزرگداشت بانوی انقلاب خدیجه ثقفی گفت: «علامه حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا خمینی مجتهد نمونه ای است که باهوش بالا بخوبی مسایل را تحلیل می کند»
وی همچنین مدعی شد همسرامام به من گفت: «امام این انقلاب را به شما سپرده، شمامی خواهید به چه کسی بسپارید؟» }
خواندنِ دست فردی چون آقای هاشمی با افکار و اندیشه هائی که در سر دارد کار چندان دشواری نیست. کسی که بعد از سالها تسلط برپست ها وموقعیت های کلیدی وسپردن آنها به خویشان و نزدیکان، اکنون چند سالی است که دست خود و خانواده و رفقایش را از بیت المال کوتاه می بیند و شاهد رسیدگی به جرائم یک یک آنان است بنابراین چاره را در این می بیند که با شورائی کردن رهبری ، بزرگترین مانعی را که در برابر خود می بیند از سر راه بردارد و برای اعضای شورا هم ازهمین الآن باید شخصیت هائی مطیع و گوش به فرمان تربیت کند .
دمیدن درجوان کم تجربه ای که منتسب به امام ره باشد و باد کردن وی تا سرحد «علامه و مجتهد نمونه» با هدف ساختن شخصیتی پوشالی است تا اگر نه درشورای رهبری و در زمان حیات رهبر، دست کم بعد از حیات ایشان بلکه بتواند منافع حضرات را تأمین کند و بار دیگر شوکت و اقتدار گذشته را باز یابند!
مطمئنا سید حسن خمینی و بیت امام همچون سایر مردم از بکار بردن تعبیر «علامه» و «مجتهد نمونه» درباره سید حسن خمینی از خنده روده بر شده اند و شاید دوچندانهم به وضع رقت بار آقای هاشمی گریسته اند که این آخر عمری به چه امیدها و آرزوهائی دل خوش کرده است!
البته ناگفته نماند که اگر همین علامه نوجوان، موضعی بر خلاف مواضع هاشمی و جناحش اتخاذ کند از سوی همین حضرات بجای لقب علامه و مجتهد نمونه، لقب بی سواد ، خام و فریب خورده رادریافت می کند.
باری به هر حال باید گفت اگر لقب «آیت الله» ، کیلویی باشد چرا که «علامه» نه؟! ولی آقای هاشمی باید بداند اگر واقعا دلسوز وخیرخواه فرزندان امام است ونه در پی اهداف و منافع خود، چنین دمیدن در افراد نارس و باد کردن آنان تاسرحد مجتهد نمونه و علامه، خطر ترکیدن را به دنبال خواهد داشت همان بلائی که به سر امثال کرباسچی ها آمد!
و اما جناب سید حسن خمینی هم اگر روحیات و اخلاق امام (ره) را همچون نام وعنوان به ارث برده باشد می بایست در همان جلسه از این تعریف و تمجیدهای نابخا و خنده آور، برمی آشفت و فرد متملق را هرکس که خواهد باشد، باید مورد عتاب و توبیخ قرارمی داد؛ همان کاری که بارها از حضرت امام ره بخاطر داریم ولی متأسفانه تا الأن چنین اتفاقی نیفتاده است تا بعد از این چه کند! اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا.
Iran, Islamic Republic of
اگر هاشمي از امام خاطره نگويد پس چه كسي بگويد؟ سلام و رحمت خداوند بر امين امام حضرت آيت الله هاشمي
امین امام ؟ نکنه تو هم در توهمی
م ث
Romania
ما به این خاطره راضی هستیم اگر کار به رویا و خواب نکشد
تاج خاتون
چراهمه شاهدان آقای هاشمی همیشه از بین مرحومین می باشد.چگونه آن سفرکردگان سخنان ایشان راتایید یا تکذیب کنند؟
میثم
سلام دوست عزیز ، کسی که به حرف امام گوش نکرد(بنابرخاطرات مرحوم ایت اله گیلانی) دیگرگوش کردن بحرف همسرایشان چه ارزشی دارد...
بگید سید........فوت شده!؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی فقط هاشمی کنار امام بوده ؟ چرا به خاطرات مرحوم حاج احمد آقا نگاهی نمی اندازی ؟
France
ایشان از لحاظ علمی در حوزه علمیه قم درردیف مراجع مسلم شیعه هستند
توفیقی از قزوین
حمایت هاشمی از علامه بودن سید حسن مشابه حمایت ایشان از خاندان محترم و محترمه شان است ، جدی نگیرید
نمیدانستم علامه استقلالی است -باید به مردم اطلاع رسانی کنند که ایادیگر اقایان علامه طرفدار تیمی هستند مشخص کنند تا مردم با توجه به علاقه به علامه مورد نظر تیمشان را انتخاب کنند
Romania
هاشمی میداند که تاریخ مصرفش گذشته داره کسان دیگری را جلو میاندازه
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
امان از حب دنیا....
...ند
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از دولتمردان دولت گذشته از وظایف هر انسان مومنی می باشد
تکبیر...
الله اکبر
الله اکبر
الله اکبر
آزادیخواه
Iran, Islamic Republic of
بگذارید حاج آقا خاطره تعریف کنند،باعث انبساط روح ما میشود.
ایشان احتمالا فراموش کرده اند که در سال 1369 وقتی وزیر خارجه رژیم آل سعود به ایران سفر کرده بودند و گروهی از دانشجویان دانشگاههای تهران به نشانه اعتراض از کشتار حجاج بیت الله الحرام در مقابل وزارت امور خارجه با پلاکاردهای اعتراضی تجمع کرده بودند توسط ماموران امنیتی تحت امر ایشان چه کتکهایی که نخوردند و چه پرونده سازی هایی علیه آنها صورت نگرفت....
احمد جعفري
سلام ايشان هميشه ميدانندچه بگويندومردم هم خوب ميفهمندمنتها شماها نميخاهيددرك كنيدوهميشه ازجامعه عقب هستيد.
شهاب
ولی نظر ما بر عکس شماست چون خودش هم نمیدونه چی میخواد و چی میگه
مردم در فتنه 88 فهمیدند که ایشان دنبال چی هستند و الان چی میخواهند شاید شما نفهمیدی
France
ببخشید شما خیلی جلویی و با فهم و کمالات !!
خدا نگذره از احمدی نژاد که هر چه میکشیم از اون و دوستان وحامیانش هست
Iran, Islamic Republic of
درود بر شير پير عرصه سياست حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني
بهاره
دورو برش پره از متملقین ...
..... مهم اینه که این آقا از...ن خارج شده
چه ربطی به احمدی نژاد داره، هاشمی به خودش گل به خودی میزنه!؟
شهاب
دارو دسته هاشمی بدجوری هنوز از محبوبیت دکتر میسوزند و میسوزند
masoud
Iran, Islamic Republic of
نرود میخ آهنین در سنگ...
خداکند با تقوا پیر شویم...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آقاي رفسنجاني مثل برخي صحابه در صدر اسلام....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همانطور كه شهيد بهشتي به تنهايي براي امام يك ملت بود ظاهرا" آقاي هاشمي براي دش....
سلام دوستان چراهاشمی باید بس کند و دیگران هرچه دلشان بخواهد بگویند ؟ وشماچرا تا بحال به دیگران تذکرندادید! لطفا خودتان هم بس کنید
توفیقی از قزوین
آقای هاشمی ! م ه با جو سازی رهایی پیدا نخواهد کرد ،عدالت خواست ملت است
حمید
اگر یک روز حرف نزنه دچار افسردگی میشه....
France
برای اینکه . اول یک سوزن به میم خودش بزنه بعد جوالدوز به ....
صریح باید به رفسنجانی تذکر داد ایشون چی فکر می کنن
سر پیری و معرکه گیری. ...
Seyed
Canada
ايشان خيلى وقته ديگه استوانه نظام نيستند .
France
يعني مثلا تفكر شما با سعودي ها فرق ميكند ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر حوزه علمیه قم حرکتی در مقابل انحراف گفتاری و رفتاری برخی سیاسیون از رده خارج شده ی منتسب به حوزه نکرده، پاسخی در خور به این شبهه افکنی ها و شخصیت پردازی های کاذب ندهد مسئول است و باید بازخواست شود که چرا خون شهدا را ارزان به برخی ازخود راضی فروختند.
یاشار
درود بر یاور راستین امام راحل حضرت آیت الله هاشمی که واقعا نترس و رک حرفش را میزند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كدام استوانه نظام ؟؟؟!!!
اين استوانه را سالهاست ...
محسن
Romania
ايشان در همه انتخابات ها كانديدا ميشوند و هميشه هم يك موي بدنشان به به نامزدي راضي نيست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر يك محققي مورخ بي غرض و مرضي بيايد روابط آقاي هاشمي با خانواده امام را قبل و پس از رحلت شهادت گونه حاج احمد آقا بررسي كند خواهد فهميد....
Iran, Islamic Republic of
دم آقاي هاشمي گرم
یک بنده ی خدا
خداوند دشمنان رهبر عزیزمان را در هر لباسی که هستند خوار و ذلیل و نابود بگرداند. انشاءالله!
الهیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
آمیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین
Netherlands
همین طور هم شده
Iran, Islamic Republic of
دلواپسان باید بس بکنند و به استوانه های اصیل انقلاب توهین و بی ادبی نکنند که باخشم انقلابی مردم مواجه می شوند . درود بریارغاررهبرکبیرانقلاب هاشمی شجاع باد .
نه بابا!
علی
میدونی یار غار پیامبر کی بود!؟
Iran, Islamic Republic of
شمادلواپسان دنیا، بس کنید و اینقدربه چهره های اصیل انقلابی و محبوب ملت توهین نکنید . زمانی که شماشیرمادرتان رامی خوردید آیت الله هاشمی درزندان بودند .
Netherlands
ایشان خود را بدست خود در بند دنیا کرده
Iran, Islamic Republic of
بازم یه خاطره جدید بس کن حاج اقا خسته شدیم ازبس حرف م...شنیدیم
عین سین
Iran, Islamic Republic of
اهدنا الصراط المستقیم ده بار در نمازهای واجب روزانه تکرار می شود و اگر کسی اهل نمازهای مستحبی و نوافل باشد...چرا؟!زیرا خطر افتادن در غیر صراط مستقیم جدی است
اینکه سخنان مستدل هاشمی شماها را آتیش می زنه خودش دلیل بر صحت دلایل آقای هاشمی است
Iran, Islamic Republic of
خوشم مياد كه اقاي هاشمي خوب حالتان را هر از چند گاهي سرجايش مي أورد .....