جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
بسيج دانشجويي در محكوميت ضرب و شتم دانشجویان

رفتار حكام انگليسي يادآور سلطه‌گري‌هاي بريتانياي كبير است

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 147953
رفتار حكام انگليسي يادآور سلطه‌گري‌هاي بريتانياي كبير است
سازمان بسيج دانشجويي با صدور بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن اقدام پليس انگليس در ضرب و شتم دانشجويان، خواستار محاكمه سران نظام پادشاهي انگلستان در دادگاه‌هاي بين‌المللي شد.

به گزارش جهان نيوز متن بيانيه سازمان بسيج دانشجويي به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
امروز جهان شاهد ضرب و شتم دانشجويان و خرد شدن استخوان‌هاي جوانان متعرض به حكومت پادشاهي انگلستان بود و مردم جهان به عينيت، دروغي بودن تمامي ادعاهاي حقوق بشر غرب در نظام ليبرال دموكراسي را از نزديك مشاهده كرده و در اين ميان مردم انگلستان و به خصوص دانشجويان بي‌دفاع انگليسي، طعم آزادي و حقوق بشر ادعايي حكومت انگلستان را زير باتوم‌ها و مشت‌ها و لگدهاي پليس اين كشور چشيدند.

رفتار حكام انگليسي در برخورد با دانشجويان معترض اين كشور يادآور سلطه‌گري‌هاي بريتانياي كبير در قرون گذشته و ظلم و ستم و استعمار واستثمار ملت‌هاي بي‌گناه در نقاط مختلف دنيا بود.

چهره‌اي كه از استكبار انگليس به نمايش گذاشته شد، واقعيت انكارناپذيري بود كه سال‌ها در پس پرده رنگارنگ دفاع از حقوق بشر و آزادي ادعايي صاحبان قدرت مخفي شده بود.

ما دانشجويان ايران اسلامي ضمن همدردي و حمايت از دانشجويان و جوانان بي‌دفاع انگليس، خواستار ايجاد فضايي آزاد و دموكراتيك براي پيگيري مطالبات دانشجويان و مردم انگلستان از حكام و صاحبان قدرت اين كشور بوده و از مجامع حقوق بشري خواستار پيگيري نقض حقوق شهروندي در اين كشور شده و درخواست محاكمه سران نظام پادشاهي انگلستان را در دادگاه‌هاي بين‌المللي داريم.

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر كشور
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *