سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۶
۱۰
تاکتیک یکنواخت استقلال

شکست دوباره قلعه نویی مقابل مربیان خارجی

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب: 381250
از ۶ شکست تیم استقلال فصل ۹۲، ۴ مورد توسط تیم هایی رقم خورده است که مربی خارجی داشته اند. استقلال در دو بازی مقابل سپاهان و کرانچار فقط ۲ امتیاز گرفت و ۱۰ امتیاز از دست داد.
شکست دوباره قلعه نویی مقابل مربیان خارجی
سرویس ورزش جهان نيوز ـ مسعود پاشنا: آخرین و مهمترین بازی هفته نهم هم بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، که تیم فولاد با هدایت اسکوچیچ در یک بازی هماهنگ مقابل حریف صاحب نام خود به برتری رسید تا دومین شکست متوالی استقلال رقم بخورد، جالب این که قلعه نویی به تنها مربی خارجی لیگ باخت!

پیش از این اولین باخت این تیم مقابل تیم سپاهان رقم خورده بود که اصفهانی ها با مربیگری کرانچار موفق به پیروزی شده بودند. (البته کرانچار در حال حاضر سمتی در سپاهان ندارد)

قلعه نویی که سال پیش از مربیان خارجی به عنوان «اجنبی» یاد می کرد در اکثر مواقع مقابل مربیان خارجی به مشکل بر می خورد. شکست‌های امیر قلعه‌نویی مقابل مربیان خارجی لیگ زیاد است؛ سال گذشته با وجود این‌که فیرات (با تیم سایپا) را شکست داد اما ۲ بار به لوکا بوناچیچ باخت و یک‌بار هم با او مساوی کرد.

امیر قلعه نویی و تیم استقلال در یکی از بازی های حساس و تعیین کننده لیگ برتر در اواخر لیگ در بندرانزلی ۳ امتیاز مهم را تقدیم ملوان و اسکوچیچ کردند و ۴ بر ۲ باختند. از ۶ شکست تیم استقلال در فصل ۹۲، ۴ مورد توسط تیم هایی رقم خورده است که مربی خارجی داشته اند. استقلال در دو بازی مقابل سپاهان و کرانچار فقط ۲ امتیاز گرفت و ۱۰ امتیاز از دست داد. استقلال در نیم فصل اول مقابل ذوب آهن و لوکا بوناچیچ نیز شکست خورد و در نیم فصل دوم همین مربی با مس کرمان، استقلال را متوقف کرد تا این مربی نیز ۵ امتیاز مهم را از قلعه نویی گرفته باشد. اما شاید شکست مقابل تراکتورسازی در تهران در هفته پایانی اهمیت بیشتری از ۳ شکست قبلی داشت و قلعه نویی و شاگردانش ۳ امتیاز حساس را تقدیم این تیم با مربیگری تونی کردند تا در گرفتن سهمیه آسیا محروم شوند. جالب این که سال پیش حذف استقلال در جام حذفی هم مقابل تیم مس قعر جدولی با مربیگری لوکا مربی خارجی رقم خورد!

در مجموع قلعه نویی از ۹ رویارویی با مربیان خارجی در فصل پیش ۱۶ امتیاز از دست داد و فقط فیرات نتوانست توفیقی مقابل او داشته باشد! قلعه‌نویی مدت‌ها با کی‌روش هم مشکل داشت هرچند که اخیرا رابطه آن‌ها کمی بهتر شده و حداقل این‌که در رسانه‌ها علیه یکدیگر مصاحبه نمی‌کنند.

هر چند استقلال در اوائل فصل خوب کار کرد و خوب نتیجه گرفت ولی دو شکست متوالی اصلا برای هواداران پرشمار این تیم قابل قبول نیست. البته مصدومیت بازیکنان آبی پوش در این روند بی تاثیر نیست، ولی باید پذیرفت که تیم استقلال یکنواخت بازی می کند و با پرسینگ اجازه بازی به حریف را نمی دهد و در ضدحملات و ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر می شود و این نکات برای مربیان کاربلد شناخته شده است و راهکار درستی برای آن می اندیشند، مخصوصا اگر آن مربی خارجی باشد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
امیر قلعه نوعی بعد از علی دایی بای بای.
مومن
Iran, Islamic Republic of
من 30 سال طرفدا ر استقلالم خواهشا استقلالیها نظر بنده را خصومت با قلعه نوعی ندانند ولی تاکتیک این آقا مربوط به دهه 60 و 70 است فقط سانتر از جناحین و یک مربی خوب میتونه راحت دستشو بخونه تاریخ مصرف امیرخان تموم شده و باید جا را برای جوانانی مثل منصوریان و پاشازاده باز کنه هر بازی که میبازه یا مقصر برهانی یا صادقی یا تیم ملی بابا راحت بگو تاکتیک تیمم برای همه مشخص شده
اس اس
یابازی رو ندیدی یا اصلا استقلالی نیستی!
اینهمه موقعیت گل داشتیم درمقابل فقط یک موقعیت گل فولادیها اونوقت تقصیرقلعه نوییه که فقط سه تا تک به تک رو برهانی گل نزده؟!
چه ربطی به تاکتیک داره باخت استقلال؟
حالا بگو کدوم موقعیت استقلال ازروی سانتر از جناحین بوده؟
گفتم که یا بازی رو ندیدی یا هوادارنیستی
حق ما ایرانیها همون چشم آبی هایی هستند که با هزینه های گزاف و منت گذاشتن تیم ملی رو میان یک گروه چهارتیمی چهارم کنند و ماهم به این موفقیت افتخارکنیم!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
من هم یک پرسپولیسی ام . انصافا قلعه نوعی از مربیان خیلی خوب ایران است.
به نظره من نه تو بازیو دیدی نه نگارنده متن،فولاد یه نیمچه موقعیت خوبم نداشت
عمو تو حالت خوبه؟!
مجید مجد
United States
خداییش من نمی دونم چطوری بهش می گن ژنرال؟؟؟بابا انقدر القاب الکی بار این بابا نکنید همینطوری می شه توهم میلیاردی می گیرن.حالا نه امیر قلعه نوئی همه مرباین و فوتبالیست ها رو می گم.اینا اگر در مقابل یک تیم خارجی قرار بگیرن عیارشون مشخص می شه.
اینم اخراج می شه
United States
آقای لوکا بوناچیج چه طور بلد بود قلعه نوعی رو ببره ولی بلد نبود مس کرمان رو در لیگ برتر نگه داره؟ قبلش هم که ذوب آهن را فرستاده بود ته جدول و داشت سقوط میکرد لطفا عملکرد مربی رو با نتایج یک یا چند بازیش قضاوت نکنید عملکرد قلعه نوعی در چندین سال گذشته خیلی خیلی بهتر از مربیان خارجی بوده
مهران مولایی
منظور نویسنده مقایسه قلعه نویی مقابل مربیان خارجی بوئ به نظرم تحلیل درستی داشت . قلعه نویی سالها با همین تاکتیک و فیزیکی بازی می کند به همین خاطر بازیکنان استقلال زیاد مصدوم می شوند .