پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ظریف: غرب برای توافق تا ابد فرصت ندارد

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 371657
وزیر امور خارجه گفت: در این دوره از مذاکرات هسته‌ای احساس کردم طرف مقابل به حرف ما گوش می‌دهد و در مورد آن فکر می‌کند و ۱+۵ به این نتیجه رسیده است که تا ابد فرصت برای توافق وجود ندارد.
به گزارش جهان، محمد جواد ظریف با اشاره به رویکرد ۱+ ۵ و طرف غربی مذاکرات هسته‌ای در دور اخیر، گفت: در بحث مذاکرات نرم و سخت شدن طرف مذاکره مطرح نیست بلکه باید دانست تا توافق صورت نگیرد همه برای رسیدن به مواضع خود تلاش می کنند.

ظریف با بیان اینکه طرف‌های مذاکره هسته ای می دانند که تنها راه برای حل موضوع هسته‌ای توافق است، توضیح داد: آنها مشاهده کردند که فشار بر مردم ایران تاثیر نداشته و ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری با شکوهی هر چه بیشتر شرکت کردند، بنابراین هرچه جلوتر می رویم طرف مقابل برای ورود به مذاکره آمادگی بیشتری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به موارد مورد اختلاف در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ نیز گفت: حق غنی سازی، آب سنگین و تحریم ها از موارد مورد اختلاف است که در مورد همه آنها بحث خواهیم کرد.

بر اساس گزارش خانه ملت، وزیر امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده در مذاکره با ۱+۵ در خصوص تعداد و نوع سانتریفیوژها گفت: مواضع ما در خصوص تعداد سانتریفیوژ ها مشخص است و اصرار طرف مقابل بر روی این موضوع بی‌تاثیر است.

وی خاطر نشان کرد: اگر غربی ها با نگاه مبتنی بر توافق ژنو و اطمینان بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، پیش بروند موضوع حل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به نظر می اید اقای ظریف خیلی ساده تشریف دارند