سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تجاوز رژیم صهیونیستی به مرزهای لبنان

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 431551
صبح امروز تیمی متشکل از ۲۰ نیری کماندوی رژیم صهیونیستی به مجاورت خط مرزی در مسیر شرقی مزارع اشغالی شبعا تجاوز کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی السفیر نوشت که در ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی بالغ بر ۲۰ نفر در مجاورت خط مرزی در مسیر شرقی مزارع اشغالی شبعا و به صورت خاص در ارتفاعات جبل الشحل مستقر شدند.

این نیروها اقدام به رصد فعالیت چوپانان مستقر در این منطقه از بخش های آزاد شده اراضی اشغالی کردند. چوپانان در راستای این اتفاق مجبور شدند از منطقه فاصله بگیرند تا تحت تعقیب نیروهای ارتش دشمن صهیونیستی قرار نگیرند.

چهارشنبه گذشته نیز جنگنده‎های رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان مناطق "العرقوب" و "شبعا" به پرواز درآمدند. همچنین جنگنده‎های متجاوز صهیونیست حریم هوایی منطقه "ارتفاعات غربی" تا مناطق "جبل الشیخ" و "راشیا الوادی" را نقض کردند.

یکی از مفاد آتش بس ۱۴ اوت ۲۰۰۶ که به جنگ ۳۴ روزه بین رژیم صهیونیستی و لبنان پایان داد، توقف نقض حریم هوایی لبنان از سوی صهیونیست‎ها بود. مقام‌های سازمان ملل متحد اعلام کردند، پرواز جنگنده های اسرائیلی بر فراز لبنان اعتبار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان و تلاش های صورت گرفته برای تثبیت ثبات در منطقه را تضعیف می‎کند.

دولت لبنان بارها به نقض حریم هوایی این کشور از سوی هواپیماهای اسرائیلی اعتراض کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *