پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جستجوی پیکر ۶ هزار شهید دفاع مقدس

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 425756
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به شناسایی ۴۵ هزار شهید دفاع مقدس گفت: پیکر ۶ هزار شهید نیز در دست جستجو و پیگیری می‌باشد که در صورت شناسایی، پرونده شهدای مفقود شده مختومه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در دیدار محمد مهدی البیاتی وزیر حقوق بشر عراق با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، که با حضور سردار سرتیپ پاسدار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، دو طرف ضمن مثبت ارزیابی کردن روند همکاری‌های مشترک در حوزه تفحص شهدای جنگ تحمیلی، بر استمرار تلاش‌ها به منظور شناسایی باقیمانده شهدا تاکید کردند.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، ضمن تاکید بر اهمیت والای موضوع تفحص شهدا و تعیین تکلیف مفقودان جنگ تحمیلی برای دولت و ملت ایران به ویژه خانواده محترم شهدا و مفقودان، از همکاری خوب و مجدانه دولت عراق به ویژه وزارت حقوق بشر این کشور در استمرار روند تفحص تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با تبیین اهمیت مبارزه جمعی با تروریسم تکفیری و تاکید بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در این مبارزه، ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد پیروزی قاطع عراق بر تروریست‌ها و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به فتوای مرجعیت اعلای شیعه عراق در بسیج عمومی علیه تروریسم تکفیری، این فتوا را نمونه‌ای از درایت و دوراندیشی دینی و سیاسی در جهت وحدت مردم توصیف کرد و افزود: عبور عراق از بحران جاری، صرفاً در بستر وحدت ملی، دوری از رقابت‌ها و نزاع‌های طایفه‌ای و با تکیه بر ظرفیت‌های ملی امکانپذیر است.

وزیر حقوق بشر عراق نیز در این دیدار مناسبات ایران و عراق را دوستانه، برادرانه و راهبردی توصیف و از حمایت موثر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم تشکر کرد.

البیاتی با تأکید بر استمرار حمایت قوی طرف عراقی از فعالیت کمیته جستجوی مفقودان جنگ تحمیلی، ابراز امیدواری کرد که تا زمان پایان مسئولیتش در وزارت حقوق بشر عراق، موضوع جستجوی شهدای ایرانی نیز با موفقیت به پایان برسد.

در ادامه این دیدار سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستادکل نیروهای مسلح، گزارشی از آخرین وضعیت شهدای شناسایی شده که آماری قریب به ۴۵۰۰۰ شهید می‌باشد، ارائه و اعلام کرد: پیکر ۶۰۰۰ شهید نیز در دست جستجو و پیگیری می‌باشد که در صورت شناسایی، پرونده شهدای مفقود شده مختومه می‌شود.

وی از آمادگی آن کمیته برای تاسیس بزرگترین مرکز تحقیقات ژنتیکی منطقه در صورت همکاری سازمان ملل، خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *