جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعمال شب ليلةالرغائب

پنجشنبه ۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 55575
اولين شب جمعه ماه مبارک رجب، ليلةالرغائب يا به عبارتي "شب آرزوها" است که فضيلت بسياري دارد و به منظور کسب هرچه بيشتر رحمت الهي و رسيدن به حوائج معنوي اعمالي براي آن ذکر شده است.

يکي از اين اعمال نماز دوازده رکعتي است که بين نماز مغرب و عشا اقامه مي شود . هر دو رکعت اين نماز به يک سلام ختم و در هر رکعت يک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحيد خوانده شود.

وقتي دوازده رکعت به پايان رسيد، هفتاد بار ذکر" اللهم صل علي محمد النبي الامي و علي آله" گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود.

پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلي الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اينجا مي توان حاجت خود را از خداي متعال درخواست نمود.

پيامبر اکرم در فضيلت اين نماز فرموده است: کسي که اين نماز را بخواند، شب اول قبرش خداي متعال ثواب اين نماز را با زيباترين صورت و با روي گشاده و درخشان و با زبان فصيح به سويش مي فرستد. پس او به آن فرد مي‌گويد: اي حبيب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختي نجات يافتي. فوت شده مي‌پرسد تو کيستي؟ به خدا سوگند که من صورتي زيباتر از تو نديده‌ام و کلامي شيرين تر از کلام تو نشنيده‌ام و بويي، بهتر از بوي تو نبوئيده‌ام. آن زيباروي پاسخ مي‌دهد: من ثواب آن نمازي هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردي. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهايي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دميده شود و قيامت بر پا شود، من سايه بر سر تو خواهم افکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *