پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قبل از آمدن زلزله خبردار شوید!

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 418457
با اعلام هشدار وقوع زمین لرزه تنها چند ثانیه مانده به آغاز آن، اقداماتی نظیر باز شدن درب ایستگاههای آتش نشانی، مسدود شدن خطوط انتقال گاز و نظایر آنها به طور خودکار صورت می گیرد.
جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران نوشت: بنجامین بروکز در سازمان زمین شناسی آمریکا به دنبال بررسی این موضوع است که چگونه می توان از تلفن های همراه هوشمند که تغییراتی اندک در ساختار حسگرهای آنها صورت گرفته به عنوان ابزاری کارآمد برای پیش بینی زمین لرزه استفاده کرد.

تلفن های همراه هوشمند به حسگرهای GPS مجهز هستند که مکان دقیق حضور فرد را با ضریب خطای تنها چند متر نشان می دهد.به عقیده محققان این حسگرها در صورت تبدیل شدن به ابزاری کارآمد برای بررسی لرزشهای درون زمینی می توانند وقوع آنها در یک مسیر خاص را تشخیص داده و در ادامه هشدار وقوع زمین لرزه را اعلام کنند.

محققانی که این پروژه را به پیش می برند می گویند اگر این فناوری با حضور انبوهی از افراد در منطقه ای مشخص به کار گرفته شود و در یک لحظه تلفن های همراه هوشمند آنها پیام مشابهی را ارایه کنند آن وقت می توان امیدوار بود که این وسیله کاربردی به ابزاری حیاتی جهت نجات جان افراد تبدیل می شود.

به گفته آنها با اعلام هشدار وقوع زمین لرزه تنها چند ثانیه مانده به آغاز آن، اقداماتی نظیر باز شدن درب ایستگاههای آتش نشانی، مسدود شدن خطوط انتقال گاز و نظایر آنها به طور خودکار صورت می گیرد. قرار است به زودی در شیلی و با همکاری ۲۵۰ داوطلب که از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند در صورت وقوع زمین لرزه درستی این سیستم جدید مورد آزمایش قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *