پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۶
۱۱
دو روز پس از متهم شدن به جاسوسی اتفاق افتاد؛

مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی در ترکیه

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 386750
شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد خبرنگار این شبکه در ترکیه در زمان بازگشت از محل تهیه گزارش، در حادثه رانندگی جان خود را از دست داده است.
مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی در ترکیه
به گزارش جهان، سربس نظری، سردبیر پرس تی وی در گفتگو با مهر، عنوان کرد: با توجه به اظهارات دو روز قبل خانم سرنا شیم خبرنگار پرس تی وی مبنی بر اینکه مورد تهدید و تعقیب قرار گرفته است، مرگ وی مشکوک بوده و در شرایط مبهمی در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه رخ داده است.

وی اضافه کرد: ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران ما با سرینا شیم مصاحبه ای درباره کوبانی داشتیم و قرار بود در بخش خبری ساعت ۱۴:۳۰ نیز گفتگویی با این خبرنگار داشته باشیم.

نظری افزود: با این حال هنگامی که ما در این ساعت و بر مبنای قرار پیشین با وی تماس گرفتیم، موفق به گفتگو نشدیم.

سردبیر پرس تی وی اضافه کرد: تا اینکه بعد از ظهر به مسئولان پرس تی وی خبر دادند که وی در حادثه رانندگی در مرز ترکیه کشته شده است.

وی با بیان اینکه دو رو قبل سرنا شیم در مصاحبه با پرس تی وی عنوان کرد مورد تهدید و تعقیب قرار گرفته و متهم به جاسوسی شده، همین مسئله مرگ وی را مشکوک ساخته است.

گفتنی است سرنا شيم، خبرنگار شبکه پرس تي‌وي دو روز پیش اعلام کرد آنکارا وي را به جاسوسي متهم کرده که احتمالا دليلش پوشش اخبار مربوط به موضع ترکيه در قبال تروريست‌هاي داعش در کوباني و مناطق اطراف آن بوده است.

شيم ضمن بيان اينکه وي در ميان معدود خبرنگاراني بوده که اخبار مربوط به تروریست های نفوذ کرده به خاک سوريه از طريق مرز ترکيه را پوشش داده است، افزود عکس‌هايي دريافت کرده بود که تروريست‌هاي تکفيري را سوار بر کاميون‌هاي سازمان جهاني غذا و ديگر نهادهاي غير دولتي در حال عبور از مرز ترکيه به سوريه نشان مي‌داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حران
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه این اتفاق تو ایران میافتاد شما حساب بکن افساد طلبان (اصلاح طلبان) و تفاله هایشان در bbc و voa گوش عالم را چگونه کر میکردند؟!
سینا
Iran, Islamic Republic of
اگه ایرانی بود و خبرنگار روزنامههای زنجیره ای الان
اوباما، نتانیاهو و... تسلیت میگفتن و ایران تهدید به حمله اتمی!
مگه اونا هم اوین و یا مرتضوی دارن
حامد
Iran, Islamic Republic of
ايران بايد تمام قد قضيه مرگ اين زن مظلوم رو پيگيري كنه ! تابلويه كه بيچاره رو كشتن ! اون بخاطر ايران و اسلام كشته شد نامرديه خونش هدر بره
به تازگی بهش تهمت جاسوسی زده بودن الان که دارم این نظر رو براتون می نویسم بارون میاد ان شاالله خدا خیلی زود انتقام همه خونهای به ناحق ریخته در سوریه و عراق و ترکیه رو از اردوغان و دولت ترکیه و مزدورانش بگیره
هادی
لعنت بر داعشی‌های ترکیه‌ای
Iran, Islamic Republic of
دستگاه امنيتي تركيه با موساد روابط پنهاني و نزديكي دارد
وطن
شک نکنید مشکوک نیست بلکه قطعی است ، میت و داعش طرح ترور و قتل مزورانه این خبرنگار طراحی و اجرا کرده اند
وقتی ترکیه دم از دمکراسی می زند مضحک است چرا که خودش با ملتش با باتوم حرف می زند هنوز با مسئله کرد و اوجالان کنار نیامده اون وقت برای سوریه شده تمساح
Canada
این هم از همان توطئه های خرم سلطانی عثمانی است که خودشان در سریال تلویزیونیشان لو دادند که عثمانیها چقدر خونخوار بودند.
خیلی تاسف باره... روحش شاد
مطمئنا دولت ترکیه بدجوری توی باتلاقی که خودش درست کرده گیر میفته.
مهدی
حتما بعضی ها در دولت قبل موضوع مرگ این خبرنگار رو برنامه ریزی کردند
لابد باز هم احمدی نژاد مقصره