جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جایزه بین‌المللی استاد شهریار اهدا می‌شود

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 436853
نخستین جایزه ادبی بین‌المللی استاد شهریار همزمان با برپایی کنگره این شاعر در پاییز سال ۹۴ به شاعران غیرایرانی فعال در زمینه شعر شهریار اهدا می شود.
به گزارش جهان، حسن میلانی رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی و دبیر کنگره بین‌المللی استاد شهریار در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری این کنگره همزمان با بیست و هفتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار گفت: کنگره بین‌المللی استاد شهریار امسال با توجه به وظیفه ذاتی حوزه هنری و با رویکردی تازه در دست برگزاری است و بر این اساس محوریت این کنگره در سال جاری تفکر دینی و انقلابی استاد شهریار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره همزمان با روز شعر و ادب، گفت: کنگره امسال در ۱۴ موضوع از جمله تجلی مضامین قرآنی در شعر شهریار، هویت دینی در شعر حیدر بابا، تاثیر دفاع مقدس در شعر استاد شهریار، تجلی ولایت در آثار استاد شهریار، بصیرت دینی و انقلابی شهریار، اثرگذاری شعر شهریار در حوزه بین‌الملل و... برگزار می‌شود.

به گفته میلانی نقش شهریار در ایجاد وحدت ملی نیز یکی از محورهای این همایش بین المللی است.

دبیر این کنگره در ادامه از حضور ۴۰ شاعر از کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه، هند، تاجیکستان، لبنان، عراق، پاکستان، بحرین و... خبر داد و گفت در مراسم افتتاحیه این کنگره دو روزه که در روز ۲۵ مهرماه خواهد بود، پیام مقام معظم رهبری به این کنگره نیز قرائت خواهد شد.

مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین از اهدای نخستین جایزه بین‌المللی شهریار در این کنگره خبر داد و گفت: این جایزه برای نخستین بار به شعرای غیرایرانی که در زمینه استاد شهریار و شعر او فعالیت داشته‌اند اهدا خواهد شد.

یادآوری می شود کنگره بین المللی استاد شهریار در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مهرماه به میزبانی حوزه هنری آذدربایجان شرقی و در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *