جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۱
جشن ملی انقلاب آرزوی آمریکا را بر باد داد؛

'ضربه متقابل' ملت ایران سهمگین بود

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 406757
راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۳ همراه با جشن بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور عزیزمان برگزار شد.
به گزارش جهان، امسال همزمان در هزار بخش، شهر و شهرستان و ۵۰ هزار روستای کشور شهروندان عزیز مراسم گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلام را برگزار کردند و در تهران نیز شهروندان تهرانی از ساعت ۹ صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت کردند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مردم همیشه در صحنه و همچنین مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی در تهران همزمان با سایر نقاط کشورمان برگزار شد.

امسال گروه‌های زیادی در رشته‌های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به ۸۰۰ نمایندگی در ۶۰ کشور جهان اعزام شده‌اند تا امروز تمامی خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی محل حضور سفرا و میهمانان باشند.

بیش از ۴۰۰ مهمان خارجی از بیش از ۳۰ کشور جهان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران حضور یافتند؛ امسال ۸۵ مهمان از ۲۳ کشور اروپایی و بیش از ۳۱۰ مهمان از دیگر کشورهای جهان مهمان کشورمان در دهه فجر انقلاب اسلامی بوده‌اند.

شعارهای راهپیمایان


شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران در خیابان انقلاب پارچه نوشته هایی با موضوع "نه تحریم نه ذلت ، مذاکره با عزت" ، "توافقات ننگین مایه ننگ ماست" و تصاویری از امام راحل و رهبری و تصاویری از موشک ها و ماهواره فجر در دست دارند. تصاویر زیادی هم از شیخ علی سلمان عالم مبارز بحرینی و الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با این عنوان که انقلاب ادامه دارد ، در اطراف خیابان آزادی نصب شده است.

تهرانی‌ها همچنین شعارهایی با مضامین مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و ... سر می‌دهند. جمعی از راهپیمایان پرچم‌هایی حمل می‌کنند که بر روی آن نوشته شده «ما تا آخر ایستاده‌ایم».

همچنین در طول مسیر هم بیلبردهایی با تصاویر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و جمله «ما تا آخر ایستاده‌ایم» نصب شده است.

مردم انقلابی پایتخت دقایقی پس از آغاز رسمی مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن همچنین فریاد «لبیک یا رسول‌الله» سر می‌دهند و با در دست گرفتن پرچم‌های «لبیک یا رسول‌الله» اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را محکوم کردند.

همچنین راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعارهای «توافق بد ما، نافی عزت ما»، «توافق سیاسی، نیرنگ آمریکایی»، «توافق با شیطان ظلم به ملت ماست»، «نطنز و آب سنگین، نماد عزت ماست»، «سر به دار می‌دهیم، تن به ذلت نمی‌دهیم»، «ایرانی با غیرت، دلواپس عزت است»، « شاه کلید ما چیه، انرژی هسته‌ای» تجدید پیمانی را در جهت پایبندی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرمایش مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند.

همچنین بنرهایی درباره فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستند بر روی خیابان‌های شهر نصب شده است.

بسیاری از جوانان و نوجوانان حاضر در راهپیمایی امروز با سربندهای "من انقلابی ام" حضور یافته‌اند.

مطالبه جوانان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای


جمعی از جوانان دهه هفتادی هم با پوشیدن تیشرت‌هایی که شعارهای «شهدا شرمنده‌ایم» بر روی آن نقش بسته بود در شعارهای خود اعلام کردند که اجازه نخواهند داد خون شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، به ویژه شهدای هسته‌ای پایمال شود.

این جوانان با سر دادن شعارهایی مبنی بر اینکه رمز بزرگ پیشرفت، یک اقتصاد ذی‌نفع»، «خون شهیدان بر زمین جاری است؛ مذاکره با ‌آمریکا خاری است»، «نژادپرست مکار، آمریکای فریبکار»، «نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت با حفظ شان ملت»، «ملت آزاده ما بیداره فتنه دشمنان اثر نداره» ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب و نظام اعلام کردند.

این جوانان اعلام کردند از مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای می‌خواهیم اجازه ندهند خون شهدای هسته‌ای کشورمان پایمال شود. ما برای حفظ عزت و شرف ملتمان تا پای جان خود می‌ایستیم.

راهپیمایان پایتخت با در دست گرفتن پلاکاردهای «دست ما خالی نیست» و پرچم‌های بزرگ «ما برای نبرد بزرگ آماده هستیم» پاسخ خود را به هر گونه اقدام بچه‌گانه دشمن و گزینه‌های روی میز آنان دادند.

کنایه راهپیمایان تهرانی به پیاده‌روی ظریف و کری


جمعی از راهپیمایان که از حوالی خیابان وصال وارد خیابان انقلاب شدند دست‌‌نوشته‌هایی درباره پیاده‌روی محمدجواد ظریف و جان‌‌کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود آقای ظریف! شما با وزیر خارجه شیطان بزرگ قدم زدید، فقط خواستیم بگوییم ما بیسوادیم اما فهمیده‌ایم آمریکا قابل اعتماد نیست».

طنین شعار "مرگ بر داعش صهیونیستی" در خیابان انقلاب


راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از جنایت‌های گروه‌ک تروریستی داعش، خواستار مقابله جدی جهان اسلام با این گروهک ضددینی شدند.

این راهپیمایان که دست‌نوشته‌های چون "داعش، دشمن محمد(ص) و اسلام است"، "داعش عامل اسرائیل است"، را حمل کرده‌اند، شعار مرگ بر داعش صهیونیستی سر می‌دهند. مردم همچنین در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه تابوت نمادین از داعش در دست داشتند و این تابوت را تشیع می‌کردند.

برپایی غرفه های آموزشی و تبلیغی در مسیر راهپیمایی


سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با برپایی غرفه های مختلف، حضوری فعال در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن دارند. در این غرفه ها خدمات آموزشی و تبلیغی مربوط به متروی تهران، اداره کل اوقاف و امورخیریه، سپاه، سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی و ایستگاه های رادیوتلویزیونی و شرکت های خودروسازی و ان جی اوها ارائه می شود.

همچنین تابلوهای عنایت آمریکایی‌ در جای جای شهر تهران به چشم می‌خورد که در آن به بررسی جنایت‌ها و اقدامات آمریکا علیه ایران پرداخته شده است.

نمایش دستاوردهای سازمان هوافضای وزارت دفاع


سازمان هوافضای وزارت دفاع با برپایی غرفه هایی بخشی از دستاوردهای خود را در مسیر راهپیمایی در معرض دید راهپیمایان قرار داد. در این غرفه ها ماکت هایی از ماهواره برهای سفیر و سیمرغ به نمایش گذاشته شده است که مورد توجه مردم به ویژه گروه های جوان قرار گرفته است.
همچنین راهپیمایان ماکت‌هایی از آرکیو 170، موشک 2000 کیلومتری و 23تُنی سجیل و همچنین ماکت موشک‌‌های شهاب 3 و فاتح 110 را در دست دارند.

ماکت موشک‌های ایرانی در میدان آزادی


همزمان با حضور گسترده مردم تهران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، ماکت‌هایی از ده‌ها فروند از موشک‌ بالستیک‌های ایرانی در میدان آزادی به پرواز درآمدند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000406/nf00406775-2.jpg

حرکت کاروان گل «من انقلابی‌ام»


در حاشیه این مراسم، کاروان گل متعلق به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از مسیر میدان فردوسی حرکت خود را آغاز کرده و قرار است گل‌های خود را که بر روی آن نوشته شده «دهه فجر مبارک، من انقلابی‌ام، من عاشق محمدم، جانم فدای رهبر و محمد رسول‌الله» را تا میدان آزادی حمل کنند.

طومار راهپیمایان علیه مفسدان اقتصادی


در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، راهپیمایان طوماری در رابطه با مطالبه از قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی امضا کردند.

راهپیمایان با امضای این طومار تاکید کردند که حرمت آقازادگی را بشکنند و به دور از فشار رسانه‌ای و افراد پرنفوذ و قدیمی انقلاب تصمیمی قاطع و سریع در خور جرم متهمان بگیرد.

این حداقل انتظار ملت از قوه قضائیه است. ملتی که از اول انقلاب با تقدیم کردن فرزندان خود در راه انقلاب و با تحمل همه سختی‌ها پای انقلاب ایستاده است. این طومار در مقابل دانشگاه صنعتی شریف نصب شده که راهپیمایان این طومار را امضا می‌کنند.

حمل تصاویر شهیدان جهاد مغنیه و الله‌دادی

همزمان با همزمان با سی‌وهفتین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور باشکوه و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، راهپیمایان تهرانی با حمل تصاویری از شهیدان الله‌دادی و جهاد مغنیه، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی‌داشتند.

این دسته از راهپیمایان که سرود "کجائید ای شهیدان خدایی" را در خیابان انقلاب اسلامی همخوانی می‌کنند، همچنین با شعار "جهاد ادامه دارد"، یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو"، خواستار اتحاد جهان اسلام در مقابل جنایات رژیم اشغالگر قدس شدند.

امضای مردم تهران پای طومارنامه رفراندوم غیرت


مردم غیور تهران در طوماری که نام آن را رفراندوم غیرت گذاشته‌اند ایستادگی خود را در راه شهدای هسته‌‌ای اعلام کردند.

در این طومارنامه که با عنوان رفراندوم غیرت نام‌گذاری شده است مردم با شعارهایی مانند تا آخر جان هستیم، هیهات من‌الذله، مرگ بر آمریکا، راه احمدی‌روشن را ادامه می‌دهیم، من به این مذاکرات خوشبین نیستم، توافق نکردن بهتر از توافق بد است، ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادند.

برخی حاشیه های راهپیمایی تهران


صبح امروز و همزمان با حضور پرشور مردم تهران در سی و ششمین راهپیمایی ۲۲ بهمن، بالگردها با حضور بر فراز شهر تهران، مسیرهای راهپیمایی را گلباران کردند. این در حالی است که بارش باران نیز در تهران شدت گرفته و همچنان به خیل راهپیمایان تهرانی افزوده می‌شود.

برخی دیگر از حاشیه‌های راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در خیابان آزادی حد فاصل دانشگاه صنعتی شریف تا میدان آزادی از این قرار است:

* در غرفه سازمان ثبت‌احوال کشور تصویر بزرگی از صفحه اول شناسنامه رهبر کبیر انقلاب نصب شده است.

* غرفه وزارت ورزش و جوانان با استقبال بسیار زیاد جوانان و ورزش‌دوستان شرکت‌کننده در راهپیمایی مواجه شده است.

* غرفه فجر پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مقابل درب این دانشگاه برپا شده است و در آن دستاوردهای فنی و علمی دانشجویان این دانشگاه از جمله چاپگر سه بعدی و دستگاه فیلمبرداری و نقشه‌برداری از ارتفاع بالا به نمایش گذاشته شده است.

* بسیج دانشجویی در غرفه خود طوماری با عنوان مطالبه از قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده‌های «پشت گرم‌ها» تنظیم کرده است که با استقبال چشمگیر مردم و جوانان مواجه شده است.

* غرفه فرهنگی، هنری، خدمات و پذیرایی دفاتر پیشخوان سازمان ثبت‌احوال کشور تصویر بزرگی از صفحه اول شهید صنعت هسته‌ای کشور مصطفی احمدی‌روشن نصب کرده است.

* معاونت فرهنگی قوه قضاییه در غرفه خود اقدام به برپایی کرسی‌های رایگان مشاوره حقوقی با حضور وکلای دادگستری نموده است.

* خانه شهریاران جوان در غرفه خود نامه‌ای از زبان جوانان کشورمان خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به صورت طومار تنظیم کرده است که با مطلعی مشابه نامه رهبر معظم انقلاب - به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی - به امضای مردم انقلابی و جوانان می‌رسد.

*غرفه‌ای تحت عنوان زحمات انقلاب اسلامی در بنرهای بزرگی به برشمردن نعمت‌های انقلاب از جمله ولایت فقیه، عدالت، پیشرفت، عزت و اقتدار، سایه سار فرهنگ و اخلاق، توسعه اجتماعی و مردم‌سالاری دینی پرداخته است.

* غرفه‌ دیگری با نام بیعت با امام و شهدا برپا شده است که در دفتری که در اختیار راهپیمایان گذاشته است آنان با جملاتی با مضامین وفاداری به انقلاب و پیروی از مقام معظم رهبری و اعلام انزجار از استکبار جهانی و جریانات تکفیری بیعت مجدد خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنند.

*در این غرفه همچنین ظروف بلور آبگینه مزین به تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله طالقانی و شهدای دانشجوی ۸ سال دفاع مقدس عرضه می‌شود. صنایع دستی و ابتکارات آزادگان سرافراز کشورمان در اردوگاه‌های بعثی همچون تخته وایت‌برد ، آبسردکن، ماشین دستگاه لباسشویی و سرویس بهداشتی و ... در معرض دید عموم راهپیمایان گذاشته شده است.

آملی لاریجانی: ملت پای ارزشها ایستاده است

آیت الله آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران در رابطه با ارزیابی خود از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: امروز مثل ایام مشابه سالهای قبل حضور مردم با شکوه و با نشاط بود که این موضوع می تواند نشانه خوبی داشته باشد.

وی افزود: این حضور ملت پیام روشنی برای کشورهای سلطه طلب است تا بدانند این ملت پای ارزشهای انقلاب و عزت و استقلال خود ایستاده و با فشارها و تحریم ها راه به جایی نخواهند برد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: تا زمانی که مردم همدل و همنوا در این راهپیمایی ها حضور پیدا می کنند و نظر شان را و آنچه را که در ضمیرشان وجود دارد را ابراز می کنند هیچ قدرتی توان شکست این ملت را ندارد.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: الحمدلله مردم به انقلاب و ارزشهای آن پایبند بوده و این راهپیمایی پیامی برای مسئولان دارد که برای دفاع از انقلاب دلگرم باشند و خادم این ملت خوب و با ایمان باشند.

لاریجانی: نیاز خود را، امتیاز به ما می دانند


علی لاریجانی امروز در جمع راهپیمایان اصفهانی حضور مردم برای حمایت از انرژی هسته ای و حل مشکلات آن را ضرورت امروز دانست و افزود :حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی نشان دهنده حمایت از این دستاورد بزرگ علمی است.

رییس مجلس گفت : به فرموده رهبر معظم انقلاب باید توافق خوب حاصل شود و توافقی که عزت مردم ایران را حفظ و با رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی را بر طرف کند خوب است.

لاریجانی تحریم ها را در وضع نامطلوب اقتصادی کشور موثر دانست و افزود: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و تصویب طرح بهبود کسب وکار و رونق اقتصادی از مهمترین راهکارهای دولت برای رفع این مشکل است.

شاهرودی: مذاکرات یک مرحله‌ای درست است

هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران در رابطه با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: تیم هسته‌ای با قدرت بیشتری برای مذاکره می‌رود و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری زیر بار حرف استکبار نمی‌رود و حق ملت را حفظ می‌کند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در انجام مذاکرات یک مرحله‌ای گفت: مذاکرات یک مرحله‌ای درست است زیرا اگر مذاکرات در چند مرحله صورت گیرد استکبار با نیرنگ سعی می‌کند از راه‌های مختلف مانند برنداشتن تحریم مسائلی را برای ما ایجاد کند.

جنتی: تکلیف تیم هسته‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کردند

آیت‌الله احمد جنتی عضو مجلس خبرگان هم در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امروز روز عید ما است، با اینکه در تقویم ذکر نشده، ولی ۲۲ بهمن عیدی بالاتر از نوروز است. امروز روزی است که عزت‌مان را حفظ کردیم و قدرت و استقامت خود را نشان دادیم. امروز روز مقاومت در برابر تهدیدها است.

جنتی گفت: به استکبار اعلام می‌کنیم که هر چه گزینه دارند پیاده کنند، ما نمی‌ترسیم. وی با بیان اینکه تکلیف تیم هسته‌ای را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، گفت: مذاکرات باید در یک جلسه و یک برنامه انجام شود تا نتوانند ما را دور بزنند، حرف ما در مذاکرات روشن است.

ظریف: خوشحالم که نظر رهبرانقلاب نیز همین است


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره توافق یک مرحله‌ای با گروه ۵+۱ اظهار داشت: دیدگاهی که بنده در مذاکرات دنبال می‌کردم، همین بود و خوشحالم که نظر مقام معظم رهبری نیز همین است. رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است و اگر این اراده باشد هم اکنون می‌توان توافق کرد اما اگر طرف مقابل اراده نداشته باشد ۱۰ سال هم مذاکره کنیم، به نتیجه نمی‌رسیم.

وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال که حمایت مقام معظم رهبری و مردم چه کمکی به شما در مذاکره می‌کند؟ تصریح کرد: خوشحالیم که مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره کننده بودند و وام‌دار مقام معظم رهبری هستیم.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه:
رهبر انقلاب راه خدعه آمریکا را مسدود کرد


حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان انقلاب با بیان اینکه امروز مسئله هسته‌ای و بحران‌های ساخته دست آمریکا در منطقه موضوع اصلی ما برای مقاومت است، گفت: رهبر انقلاب در فرمایشات اخیر خود راه را خدعه آمریکا مسدود کردند و موضع‌گیری اخیر اوباما و جان‌کری حاکی از عصبانیت و ناچاری آمریکا در مقابل این هوشمندی همیشگی رهبر معظم انقلاب است.

غرضی: در مقابله با آمریکا به تعادل رسیدیم

محمد غرضی هم در جمع راهپیمایان یوم‌الله ۲۲ بهمن پایتخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توافق هسته‌ای باید تک مرحله‌ای باشد، اظهار داشت: در مقابله سیاسی بین ایران و آمریکا به یک تعادل سیاسی رسیدیم.

خاتمی: ملت ایران هیچگاه دست بسته نبوده است

محمدرضا خاتمی دبیر کل حزب منحله مشارکت هم درباره این که گفته می‌شود ایران دست بسته است یادآور شد: ایران بعد از انقلاب اسلامی همواره دچار مشکلات مختلفی شد اما هیچگاه دست بسته نبوده است؛ درست است که برخی سوء تدبیرهای مسئولان همیشه وجود داشته است اما ملت ایران آنقدر طرفدار انقلاب خود هستند که هیچ بن‌بستی برای آنها وجود ندارد.

حداد عادل:‌ توطئه نفتی یک تحریم مضاعف است

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و نماینده مردم تهران در خانه ملت با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرد: آمریکایی‌ها اگر حسن نیت دارند کار را یکسره و به سرانجام برسانند که این مورد قبول ما است.

حدادعادل با اشاره به توطئه نفتی عربستان خاطرنشان کرد:‌ توطئه نفتی عربستان به نوعی یک تحریم مضاعف است.

وی تأکید کرد: مشکل ما در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خودمان نیست بلکه در تیم مذاکره‌کننده طرف مقابل است.

طیب‌نیا: حضور مردم بهترین پشتیبان است

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه گفت: حضور مردم بهترین پشتیبان مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است.

رضایی: توافق سیاسی در مذاکرات هسته‌ای فقط یک "شکلات" است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: باید سریع‌تر مذاکرات به نتیجه برسد و مسائل مربوط به تولید کشورمان که در بلاتکلیفی قرار دارد زودتر مشخص شود. وی درباره پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: این حضور مردم به این معناست ما بر ارزش‌های انقلاب خود ایستادیم و این نعمت بزرگ را از دست نمی‌دهیم.

رضایی افزود: توافق سیاسی یک شکلات محسوب می‌شود و مسائل ما را خیلی حل و فصل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نباید بیش از این وقت تلف کرد، گفت: اگر مذاکرات سریع‌تر به توافق برسد، مسائل مربوط به تولید داخلی سریع‌تر مشخص می‌شود.

اژه‌ای: عدم اعتماد به آمریکا در شعارهای مردم دیده می‌شود

معاون اول قوه قضائیه هم در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: تفاوتی که راهپیمایی امسال با سالهای گذشته دارد این است که مردم ما امروز با تمام وجود لمس کرده‌اند که نمی‌توان به دشمن ستیزه‌‌جویی مانند آمریکا اعتماد کرد.

قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲بهمن:
ایران توانمندی‌های دفاعی و موشکی خود را غیرقابل مذاکره می‌داند

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که از ساعت ۹ صبح امروز در تهران آغاز شده بود، دقایقی پیش با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت. متن کامل قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۳به شرح زیر است:

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ إنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ (سوره انبیاء /۱۰۵)

حمد و سپاس بی‌پایان، خداوند یکتای بی‌همتا را که ملت ایران را از نعمت ولایت و بیداری بهره‌مند ساخت تا به برکت رهبری های حکیمانه و مدبرانه حضرت امام(ره) و خلف صالح و شایسته ایشان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در عصر جدیدی از تاریخ بشریت، الگوی نجات‌بخش سایر ملل و جوامع قرار گیرد.

اینک در طلیعه‌ سی و هفتمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی و عمق راهبردی و تعیین‌کننده خود، روح تازه‌ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با گسترش "حوزه مقاومت" و "عرصه تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار"، فصل نوینی ـ که در آن احیای معنویت و فهم راستین و دقیق از اسلام عزیز می‌درخشد ـ را فراروی جامعه‌ی بشری قرار داده و با تحمیل شکست‌های پی در پی به جبهه‌ی دشمنان اسلام ناب محمدی(ص)، نوید‌بخش تغییر "هندسه قدرت جهانی" گردیده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت‌ساز منطقه‌ای اهمیت معناداری یافته است؛ مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی"الله اکبر"و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱ـ ملت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهیدان گرانقدر، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل(ره)، رمز تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه کشور و عبور از چالش‌ها و مشکلات فراروی ـ به‌ویژه توطئه‌های متراکم و مستمر جبهه دشمن و معاندین انقلاب اسلامی و در رأس آن شیطان بزرگ امریکای جنایتکار ـ را تمسک به "ولایت مطلقه فقیه" و اطاعت از رهنمودهای حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) دانسته و هرگونه تلاش و اقدامی که بخواهد "فصل‌الخطاب" بودن منویات رهبری در جامعه و نظام اسلامی را خدشه‌دار سازد، شدیداً محکوم می‌نماید.

۲ـ ملت رشید و متحد ایران؛ با تأسی به وصایای حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حفظ وحدت ملی را تکلیف شرعی آحاد مردم و مسئولین کشور دانسته و ضمن تأکید بر ضرورت انسجام و یکپارچگی بین اقوام، طوائف و مذاهب به‌ویژه وحدت و هم‌افزایی میان شیعه و سنی در جغرافیای ایران اسلامی، هرگونه اقدام وحدت‌شکنانه و تفرقه‌انگیزی که مسائل اصلی کشور را به حاشیه برده و اسباب خرسندی و سوء استفاده دشمنان علیه انقلاب و نظام را فراهم آورد، محکوم می‌نماید.

۳ـ ملت فهیم و آزاده ایران، با توجه به سناریوهای مستمر و زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از تهدید، تحریم و تحریک تا جنگ نرم و تلاش برای بیگانه‌سازی نسل جوان با حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی و القای دروغ و چهره‌ای وارونه از انقلاب، امام و رهبری و مأیوس‌ساختن مردم نسبت به آینده انقلاب و کشور، برنامه‌ها و اقدامات قوای سه‌گانه ـ به‌ویژه قوه مجریه ـ در حل مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های فرهنگی و مقابله با نفوذ فتنه‌گران و چهره‌های وابسته به اردوگاه لیبرال سرمایه‌داری غرب را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهد با تدبیر، هماهنگی و همت جهادی مطالبات عمومی در این عرصه‌‌ها را محقق ساخته و دشمنان داخلی و خارجی را در پیگیری راهبرد "ایجاد فاصله بین ملت با انقلاب و نظام" مأیوس و ناامید سازند.

۴- ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در حوزه علم و فن‌آوری به‌ویژه در عرصه‌ی هسته‌ای را که در شرایط سخت و ظالمانه‌ی تحریم، تهدید و مانع‌تراشی‌های استکبار جهانی با تقدیم شهدای گرانقدر به‌ویژه شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن و نیز سردار بی‌ادعا شهید حسن تهرانی مقدم حاصل شده است را مایه‌ی افتخار و عظمت میهن اسلامی دانسته و ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ ، تنها راه دست‌یابی به توافق هسته‌ای را پذیرش حقوق مسلم ملت ایران در حفظ ظرفیت و توسعه مطمئن زیرساخت غنی‌سازی برای تأمین نیازهای کشور و لغو همه‌جانبه تحریم‌های اعمال‌شده همزمان با اعلام توافق فراگیر می‌داند و از مذاکره‌کنندگان می‌خواهد خطوط قرمز تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری و نکات مطرح‌شده در سخنرانی اخیر معظم‌له به‌ویژه محفوظ‌ماندن تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران و توافق یک مرحله‌ایِ غیر قابل تفسیر و تأویل را در فرایند مذاکرات به‌عنوان منشور تأمین حقوق هسته‌ای ایرانیان، به‌طور جدی و دقیق رعایت نمایند.

۵ـ ملت مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی، رفتارهای غیرمنطقی، باج‌خواهانه و اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه نظام سلطه به سرکردگی امریکا را محکوم نموده و با تأکید بر تقویت ساخت درونی و تکیه بر ظرفیت‌های بالنده و بی‌شمار کشور به‌عنوان مطمئن‌ترین راه مقابله با راهبرد دشمن، از مسئولین و کارگزاران نظام می‌خواهد ضمن قطع امید از خارج از کشور، با نهادینه‌سازی رویکرد "اقتصاد مقاومتی" و مدیریت جهادی و انقلابی در صحنه‌ی تولید ملی و اعتماد به جوانان خلاق و کارآفرین؛ زمینه تسریع در تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام را فراهم ساخته و با کاهش اتکا به فروش نفت و کُند کردن حربه تحریم، دشمنان و جبهه معاندین انقلاب و نظام را در دست‌یابی به اهداف شیطانی و ضد ایرانی خود با شکست و خفت مواجه سازند.

۶ـ ما ملت انقلابی و استکبار ستیز ایران، مقاومت اسلامی در منطقه که بیش از هر زمان دیگری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است را حاصل "صدور انقلاب" و گفتمان عزت‌آفرین و رهایی‌بخش آن دانسته و با محکوم‌کردن جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریستی داعش و گروهک‌های سلفی و تکفیری در کشورهای اسلامی که با طراحی و حمایت امریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان غربی ـ عربی آنان، برای تأثیرگذاری بر جریان سیال مقاومت و امنیت‌سازی برای صهیونیست‌های غاصب، صورت می‌پذیرد، پشتیبانی خود را از دولت و مردم مقاوم کشورهای سوریه و عراق اعلام داشته و برای نجات آنان از این فتنه بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

۷ـ ملت انقلابی و بصیر ایران، خیانت رژیم‌های دست‌نشانده منطقه و همراهی با رژیم صهیونیستی و جبهه کفر و استکبار را عامل خون‌های به ناحق ریخته شده مردان و زنان و کودکان مظلوم در سوریه، عراق و نیز، غزه و بحرین دانسته و از کمک‌های مستشاری و تعیین‌کننده "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و فرمانده غیرت‌مند و ولایت‌مدار نیروی قدس که در کنار ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه با خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و فتنه تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری و سلفی در این کشورها، موجبات افتخار و مباهات ایرانیان نزد امت اسلامی را فراهم آورده‌اند، قدردانی و بر تداوم تلاش آنان در این مسیر مقدس و انقلابی تأکید می‌نماید.

۸ـ ملت مسلمان و بیداری‌ بخش ایران، ضمن ابراز تنفر و انزجار از اقدام غیر انسانی و شنیع اهانت به ساحت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) که خشم مقدس امت اسلامی را برانگیخته است، تلاش اردوگاه سلطه و صهیونیسم بین‌الملل در جهت خدشه‌دار کردن چهره رحمانی دین مبین اسلام از طریق فرقه‌سازی‌های جعلی و تولید و سازماندهی گروهک‌های منفورِ تروریست و ضداسلامی مانند القاعده و داعش را محکوم نموده و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول کشور می‌خواهد با تبیین مفاهیم کلیدی پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و امریکا، بسترهای لازم برای شناخت بی‌واسطه از اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به‌ویژه در تعاملات و مناسبات بین‌المللی بیش از بیش فراهم آورند.

۹ـ ملت انقلابی و مجاهد ایران اسلامی، ضمن حمایت از انقلاب‌های مردمی ملت‌های منطقه و تأکید بر خاموشی‌ناپذیری شعله‌های دشمن‌سوز بیداری اسلامی و محکوم‌کردن جنایات مزدوران وابسته به امریکا و ارتجاع منطقه در بحرین و دیگر بلاد اسلامی، تحولات اخیر یمن را حاصل مبارزه و مقاومت مردم و خون‌های ریخته‌شده در پای نهال انقلاب این کشور و نوید‌بخش آینده مستقل و روشن برای رهایی سرزمین یمن از سلطه غرب و حاکمان دست‌نشانده دانسته و با تأکید بر حساسیت شرایط به آحاد مردم به‌ویژه گروه‌های سیاسی این کشور اسلامی هشدار می‌دهد که مراقب دشمنان اسلام و توطئه‌های خارجی بوده و بسترهای لازم برای استقرار دولتی فراگیر و مردمی را به‌عنوان تنها راه حل پایان بحران و عبور از مرحله‌ی دشوار کنونی فراهم نمایند.

۱۰ـ ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه صنعت دفاعی به‌ویژه اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی، تضمین امنیت ملی و غیرقابل مذاکره با جبهه بهانه‌جویان و زورگویان در فرآیند مذاکرات هسته‌ای دانسته و به قدرت‌های استکباری هشدار می‌دهد در صورتی که بخواهند در پی تحقیر ایرانیان برآمده و با انجام خطای محاسباتی، امنیت و منافع ملی ملت ایران را با تهدید و خطر مواجه سازند با ضربه متقابل ملت مقاوم ایران روبرو شده و به مدد نیروهای مسلح و مقتدر کشور با پاسخ قاطع، ویرانگر و غیرقابل مهار خود در تمامی موقعیت‌های دسترسی به دشمن، باعث عبرت و پشیمانی زورگویان خواهد شد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۳

برابر با بیست و یکم ربیع‌الثانی ۱۴۳۶ هجری قمری

و مصادف با یازدهم فوریه ۲۰۱۵ میلادی

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس

منبع: ایسنا، فارس و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهردادبابصیرت و متفکرو نابغه و اسلام شناس
Iran, Islamic Republic of
درود برملت سترگ و آرمان خواه ایران که امروز پاسخ دندان شکن و ... به یاوه گویی های سران نظام سلطه و پادوهای جیره و مواجب بگیر داخلیشان دادند و یک بار دیگر عشق و علاقه شان را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به رخ جهانیان کشیدند
مهرداد بابصیرت و متفکر
... من حرف بدی نزدم صرفا بازی با قلم بود شش واژه خوب بود فحش و اهانت که نبود
صبح امروز
مادر گرامی دکتر احمدی نژاد به جوار رحمت الهی رفت.
۲۲ بهمن, ۱۳۹۳

انا لله و انا الیه راجعون
صبح امروز مادر گرامی دکتر محمود احمدی نژاد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گقت و به رحمت الهی پیوست.
شریک بسازید!
ویدا
Iran, Islamic Republic of
ما که هرچی نوشتیم سانسورو حذف شد ...
رضا
Romania
حضور پرشور مردم در شرایط بد آب و هوایی بارون تهران و هوای گرد و غباری اهواز نشان داد که مسئولان نظام ... مثل .... چون اگر کشوری این ظرفیت رو داشت دنیا رو فتح میکرد
Italy
.... دروغ می گویند که ایران با فشار تحریم پای میز مذاکره آمد.
Netherlands
بهترین راه برای نشان دادن این دروغ ترک مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران است ای کاش آقای ظریف امروزاقتدار ملت ایران را دیده باشد تا این مذاکرات را ترک کند
وطنم ای شکوه پابرجا
کاظم
اين هم رفراندم
کاظم
امريکا از ما عصبانى باش واز اين عصبانيت بمير
مرگ بر شیطان کثیف
چرا منفی می دهید نوکر آمریکایی ها هستید یا وطن فروش یا هردو.