پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظرسنجی هسته‌ای فرانسه از ایرانیان

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 380882
یک خبرگزاری غربی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، بر اجماع حداکثری مردم ایران در حفظ برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز تاکید کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، بر اساس یک همه پرسی صورت گرفته مشترک مرکز نظر سنجی دانشگاه تهران و مرکز مطالعات بین‌المللی مریلند ،۹۴% از پرسش شوندگان خواهان حفظ برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران هستند.

بنابر این گزارش، از هر ۱۰ نفر پرسش شونده، ۷ نفر برنامه‌ هسته‌ای ایران را با اهداف صرفا صلح آمیز دانسته‌اند.

۷۹% پرسش شوندگان در این همه‌پرسی اعلام کردند که از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند، «حتی اگر این توافق بدان معنی باشد که ایران هرگز به تسلیحات دست نمی‌یابد.»

تعداد کثیری از پرسش شوندگان درخواست‌های غرب در از میان برداشتن سانتریفیوژ‌های موجود در چرخه هسته‌ای و محدودیت در تحقیقات اتمی ایران را قبول ندارند.

این همه پرسی که از طریق تلفن و در تاریخ ۱۱ تا ۱۷ جولای سال جاری انجام شده است، آشکار ساخت که ایرانیان به شدت نسبت به وعده‌های غرب در برداشتن تحریم‌های تحمیلی علیه کشورشان بد بین هستند و حق خود را در غنی سازی اورانیوم محفوظ می‌دانند.

همچنین سه چهارم پرسش شوندگان گفتند که آمریکا در صدد یافتن راهی دیگر جهت اعمال تحریم علیه ایران است.

در انتهای این همه پرسی ذکر شده است که اکثریت مردم ایران در صورت شکست گفت‌وگو‌ها مقام‌های کشورشان را مقصر در این مسئله نمی‌دانند.
https://jahannews.com/vdcg7z9wxak9774.rpra.html
jahannews.com/vdcg7z9wxak9774.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *