جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فتح درصدد حل اختلافات با حماس

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 380585
یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح از دیدار میان دو هیات فتح و حماس در سه روز آتی به منظور حل اختلافات میان طرفین خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، "عزام الاحمد"، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، دو هیات از جنبش فتح و حماس به منظور بررسی اختلافات میان طرفین و حل و فصل آن طی سه روز آتی دیدار می‌کنند که این دیدار کمی قبل از مراجعه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان ملل صورت می‌گیرد.

عزام الاحمد در مراسمی که از سوی جنبش فتح به مناسبت سالگرد کشتار صبرا و شتیلا برگزار شد، تاکید کرد: بازسازی نوار غزه و پایان محاصره آن، گشودن گذرگاه‌ها و تشکیل کشور فلسطین جز از طریق آشتی میان فتح و حماس و تحقق وحدت ملی ممکن نخواهد شد.

وی افزود: فتح و حماس در دیدارشان درخصوص تمامی مسائل و جنایت رخ داده در غزه بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

این مقام فلسطینی از جنبش حماس خواست تا خود را از قید و بند طرح‌های منطقه‌ای و خارجی رها کند و برای تشکیل کشور مستقل فلسطین طبق طرح‌های داخلی عمل کند.

از سوی دیگر، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند برای بازسازی نوار غزه وارد عمل شود و منتظر برگزاری نشست کشورهای حامی در دوازدهم ماه جاری میلادی در قاهره نشود.

ابومرزوق اظهار کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین اموال زیادی را دریافت کرده است که می‌تواند با آنها به بازسازی غزه کمک کند. هیچ توجیهی نیز برای این تاخیر در این اقدام وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *