چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تنش ميان هند و پاکستان تشديد شد

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 389081
باشدت یافتن مجدد تنش میان هند و پاکستان نقش میانجی گرانه آمریکا میان این دو کشور زیر سوال رفته است.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی آمریکا، هند و پاکستان را به حل اختلافاتشان در کشمیر از طریق گفتگو و عدم توسل به ابزارهای نظامی ترغیب کرده است.

این درحالیست که وزارت امور خارجه پاکستان کاردار سفارت هند را در اعتراض به کشته شدن یک پاکستانی به ضرب گلوله نیروهای ارتش هند فراخوانده است.

یک مقام وزارت امور خارجه پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: ما مجددا نقض آتش بس از سوی هند را که به گلوله باران اراضی پاکستان ادامه می دهد محکوم می کنیم. هند مذاکرات صلح را به تعلیق درآورده است و خود باید برای از سرگیری این مذاکرات ابتکار عمل به خرج دهد.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان با اشاره به ادامه نقض حریم پاکستان توسط هند این کشور را به سوء استفاده از اوضاع امنیتی و سیاسی داخلی پاکستان و مشغول بودن ارتش پاکستان به بزرگترین عملیات نظامی علیه افراد مسلح در مناطق قبیله ای متهم کرده است. وی گفته است : نیروهای مسلح پاکستان قادر به دفاع از حاکمیت و یکپارچگی ارضی این کشور هستند.

وی گفت: هند باید بداند که پاکستان به عنوان قدرتی هسته ای هیچ گونه چانه زنی را برسر امنیت و ثبات خود نخواهد پذیرفت.

یک کارشناس پاکستانی در این خصوص گفت: اگر مسئله کشمیر حل نشود تنش میان این دو قدرت هسته ای بالا خواهد گرفت و مرحله سختی آغاز خواهد شد. جامعه بین المللی و آمریکا باید برای یافتن راه حلی عادلانه درخصوص مسئله کشمیر از طریق قطعنامه های شورای امنیت مداخله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *