پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۵

قالیباف: راه مذاکره از مسیر مبارزه می‌گذرد/ ایران بازیگر اصلی منطقه است

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 409781
شهردار تهران گفت: در حال حاضر راه مذاکره از مسیر مبارزه می‌گذرد و مذاکره بدون مبارزه به معنای ذلت است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای فاطمیون خیبر در مجتمع جامعه الحسین(ع) مشهد اظهار داشت: مذاکره بدون مبارزه امکان پذیر نیست و در روند مذاکرات با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس باید وارد عمل شد زیرا مذاکره بدون مبارزه برای ملت ما ذلت به همراه خواهد آورد.

وی با بیان اینکه نمی توان منکر فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها بود ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی در منطقه خاورمیانه است و هیچ ابرقدرتی بدون ایران راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه غربی ها به خوبی بر این مسئله و نقش بسزای ایران در معادلات منطقه واقف هستند بیان کرد: ایران نقش مهمی در برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه دارد.

وی با اشاره به حضور و نفوذ غربی ها در منطقه و اعمال سیاست های استکباری در برخی از کشور ها نیز گفت: با این وجود با توجه به اعمال نفوذ آمریکا و کشورهای استکباری در جهان اما شاهد هستیم بدون حضور ایران هیچ اقدامی موفقیت آمیز نخواهد بود.

قالیباف با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی و برون رفت از موقعیت فعلی باید اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفت افزود: تمامی مردم ایران باید دست به دست یکدیگر داده و در این مسیر سخت تلاش خود را مضاعف کنند تا عمر مان با مسائل دنیوی و روزمره هدر نرود.

شهردار تهران گفت: حرکت منطبق بر فرهنگ ائمه(ع) اطهار و تحمل فشارها و مصیبت‌هایی دنیوی در نهایت برای ملت ما سربلندی و پیروزی به همراه خواهد داشت.

دفاع مقدس حرکت در مسیر خدا بود

قالیباف با بازخوانی خاطرات دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام در ۸ سال جنگ تحمیلی نیز گفت: دفاع مقدس حرکت در مسیر خدا و حق بود.

این فرمانده سال های دفاع مقدس یادآور شد: سرداران شهیدی هم چون «شهید رفیعی» و «شهید عامل» همواره مانع بروز ترس در دل رزمندگان اسلام می شدند و لذا این امید همیشه برای رزمندگان با طعم شیرین پیروزی همراه بود.

وی بیان کرد: در شرایط امروزی نیز با تاسی و توصل به یاد شهدا باید از همین تاکتیک برای غلبه بر دشمن بهره جست و اجازه ندهیم که ترس از تهدیدات واهی دشمن در دل ما رختنه کند.

وی گفت: همچنان که امام راحل به پشتوانه ملت ایران هیچ هراسی از ابر قدرت ها و رژیم منحوس پهلوی به دل خود راه ندادند و موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران شدند امروز هم باید یک بار دیگر با این اتحاد و همدلی در برابر دشمن و استکبار ایستاد.

وی با اهمیت بازخوانی خاطرات دفاع مقدس و ۸ سال جنگ تحمیلی برای جوانانو نسل جدید افزود: در دوران دفاع مقدس عملیات‌هایی توسط رزمندگان اسلام انجام شد که در دانشگاه‌های نظامی جهان تحلیل آن برای کارشناسان سخت بود.

راه قدس از کربلا می گذرد

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد بیان کرد: هر چند که در گذشته نیز برخی با سر دادن این شعار مخالفت می کردند اما بر همگان آشکار شده است راه اقتدار ایران از مسیر کربلا به قدس رسیده است و رزمندگان ما در مرز رژیم صهیونیستی با دشمن اصلی مبارزه می‌کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ما شاهد پدید آمدن انقلابی بر پایه باور های اسلامی و دینی هستیم که برخواسته از فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) است و در راه قدس نیز از بلندی‌های جولان و در کنار اسرائیل با قدرت عبور می‌کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر رئیس جمهور بعدی
جناب قالیباف شما مسوولیتت ایجاب نمیکنه درباره این مسایل خط و نشان بکشی
آنموقع که برادران عزیز کاندیدا ( آقایان ولایتی ، رضایی و جلیلی ) بمانند آقای حداد از عرصه رقابت آنهم فقط به یک منظور ... یعنی اجماع بر روی یکنفر که احتمال پیروزی بیشتری داشت حاضر نشدند کنار بروند امروز باید گذشته ی خود را مجددا مرور کنند.
مرحبا
آفرین به بصیرت آقای قالیباف
از سال 84عاشق قالیباف بودم
منتظر دور بعد انتخابات هستیم
من به عهدی که بستم هستم
قالیباف مرد عمل مخلص و با بصیرت است