پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

يديعوت «حسني مبارك» را به سگ تشبيه كرد

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 179688
يديعوت «حسني مبارك» را به سگ تشبيه كرد
به گزارش فارس، محاكمه حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع مصر توجه ويژه رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي را به خود جلب كرد به طوري كه خبر محاكمه وي در كنار گزارش‌ها و تحليل‌هاي مختلف،‌ تيتر و عكس يك مطبوعات اين رژيم شد.

روزنامه السفير لبنان در بيان علت توجه ويژه اسرائيلي‌ها به محاكمه مبارك اعلام كرد: اين توجه نه فقط به دليل اين بود كه سرنوشت يك رئيس جمهور عربي در حال رقم خوردن بود، بلكه اساسا به اين دليل بود كه اين رئيس جمهور در نظر بسياري از سران اسرائيل «گنجي راهبردي» بود.

بنا بر اين گزارش، محاكمه مبارك در نظر بسياري از سران و مطبوعات اسرائيل شكلي از اشكال محاكمه يك شيوه معين در خصوص ارتباط داشتن با اسرائيل است. براي همين تصاوير مبارك زمانيكه در قفس اتهام بود صفحات نخست و تيتر يك روزنامه‌هاي اسرائيل شد.

يديعوت آحارونوت مبارك را به سگي در قفس تشبيه كرد و تصوير او را كه روي تخت خود در قفس خوابيده بود، در صفحه نخست خود كار كرد و در كنار آن با تيتري درشت نوشت: مثل سگ.

يديعوت در ادامه اين گزارش به سرنوشت صدام ديكتاتور عراق اشاره كرد كه در پي حمله آمريكا به عراق بازداشت، سپس محاكمه و اعدام شد، و نوشت كه مبارك در راه سرنوشت صدام قرار گرفته است.

يديعوت آحارونوت همچنين نوشت: زماينكه حسني مبارك روي تخت دراز كشيده بود، رنگش پريده بود و در قفس اتهام بود به چه مي‌انديشيد؟ آيا خود را سرزنش كرد كه چرا آنقدر در قدرت ماند تا پشيمان شود؟ آيا با خود فكر نكرد بهتر مي‌بود به جاي اينكه در شرم‌الشيخ باقي بماند به عربستان فرار مي‌كرد و خود را از اين اهانت خلاص كند؟

اما روزنامه معاريو محاكمه مبارك را توهين به وي قلمداد كرد و مانند ديگر روزنامه‌ها تصاوير وي را در زمانيكه در قفس در دادگاه بود، منتشر كرد.

معاريو مقالاتي در اين خصوص منتشر كرد و در يكي از آنان وي را آخرين فرعون مصر توصيف كرد. در مقاله‌اي ديگر با بيان اينكه مبارك چه محاكمه شود چه نشود «مرگش حتمي» است، اعلام كرد كه محاكمه وي «محاكمه قرن» است و افزود: رؤياي مبارك براي بازگشت به قاهره اينگونه نبود كه تحت حراست شديد و به صورت محرمانه صورت بگيرد و نهايتا به قفس اتهام ختم شود.

روزنامه هاآرتص نيز در همين سياق خبر و تحليل درباره مبارك منتشر كرد و با بيان اينكه مبارك در درون قفس اتهام قرار گرفت در مقاله‌اي نوشت كه نگراني حكومت كنوني مصر اين است كه در مقابل خواسته مردم كه در ميدان تحرير جمع شدند بي‌جواب بماند و مغضوب آنان شود.

روزنامه اسرائيل‌اليوم نيز همين شيوه خبري را پيش گرفت و با تيتر «مانند ديگر جنايتكاران، رئيس جمهور در قفس» اين خبر را پوشش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *