جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
قربانی کردن بی گناهان برای مقاصد سیاسی

اغتشاش گران چگونه کشور را به هم می ریزند؟

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 60948
اغتشاش گران چگونه کشور را به هم می ریزند؟
مروری بر رخدادهای ناخوشایند اخیر در کنار عبرت ها و تجربه هایی که بایستی هر یک از مردم و ارگان های مسئول بانظر به حیطه کار خود از آن برداشت کنند، نوعی روش شناسی و تبارشناسی آشوب و اغتشاش را نیز به اذهان عمومی جامعه به خصوص رسانه ها عطا کرد. چرا که سردمداراناین جریان با راهکارهایی که این روزها دیگر برای کسی ناشناخته نیست در صدد ایجاد انقلابات نرم و براندازی سیاسی نظام بودند.

به گزارش جهان، یکی از اصلی ترین دستاویز اغتشاش گران تحریک احساسات مردم و تاکید بر مسائلی بود که هر گروه و جریانی فارغ از تعلقات سیاسی و حتی مذهبی از آن ابراز انزجار می کند. خبر کشته شدن پسر بچه 12 ساله در تجمع بهشت زهرای تهران از این دست خبرها بود. این افراد در شانتاژی گسترده اعلام کردند که پسر بچه ای 12 ساله به ضرب باتوم در اغتشاشات اخیر کشته شده است. این پسربچه که علیرضا توسلی نام داشت در حالی به قربانی هرج و مرج طلبی اصلاح طلبان افراطی تبدیل شد که با ورود پدر وی به ماجرا مشخص شد که علیرضا 4 سال داشته و " بر اثر تصادف با وانت مزدا در ساوه فوت كرده است" جزئیات ماجرا به گفته پدر علیرضا چنین بود: "روز هفتم تير ماه بود كه عليرضا به همراه مادرش براى آوردن آب تصفيه شده به خيابان رفتند كه در هنگام برگشت از جايگاه برداشت آب متوجه مى شود كارت شارژ آب را جا گذاشته به سرعت به جايگاه برگشته و كارت را بر مى دارد در اين ميان در راه بازگشت و گذشتن از خيابان با يك خودروى مزدا وانت كه با سرعت در حال گذر از خيابان بوده برخورد كرده و در جا بيهوش مى شود. عليرضا سريعا توسط راننده وانت به بيمارستان ساوه منتقل شده كه پس از گذشت چند ساعت در ساعت ۲ بعداز ظهر توسط بيمارستان به بيمارستانى در تهران منتقل شد. در ساعت ۳:30 بامداد ۸ تير عليرضا بر اثر مرگ مغزى از دنيا رفت و ما جسد وى را در همان تاريخ ۸ تير تحويل گرفته و دفن كرديم. به گفته آقای توسلی، اخبار منتشر شده از مرگ عليرضا مبنى بر اصابت باتون بر سر وى تماماً كذب بوده و زمانى كه ۳۰ روز از مرگ فرزند ما گذشته اعلام شده كه اين كودك در درگيرى هاى بهشت زهرا (س)دچار ضربه مغزى شده است كه تمام اين اخبار را تكذيب مى كنم."

در دیگر سناریوی محرک احساسات و جریحه دار کردن افکار عمومی، از چند روز پیش ادعا شده که خانمی به نام ترانه موسوی پس از تعرض و هتک حرمت به طرز فجیعی کشته شده است. هر چند پرس و جوی نهادهای مسئول نشان داد که چنین فردی در میان بازداشت شدگان نبوده است اما دقت در جزئیات این مسئله ابعاد پنهانی را نشان می دهد. از جمله خصوصیاتی که سبب شده این فرد مجهول به عنوان قربانی اغتشاش گران در جهت فشار علیه نظام اسلامی مورد استفاده قرار گیرد تناسب و زیبایی چهره وی در عکسی است که منتشر شده به گونه ای که هر کس با دیدن عکس از طمع بددلان نسبت به چنین زن هایی مطمئن شود. از سوی دیگر تاکید بر تجاوز به این زن و نیز سوزاندن جنازه وی هم از اهرم هایی است که به دلیل دور از ذهن بودن و حساسیت ویژه مردم، تعمدا مورد پافشاری قرار گرفته و بر آن اصرار می شود.

در حالی که خبرنگار جهان نیز در پیگیری های خود از منابع آگاه مطلع شد که فردی با این هویت در میان دستگیر شدگان نبوده است. هر چند خبط و خطاهایی از تنی چند از مسئولان بازداشتگاه کهریزک به وقوع پیوسته و بایستی بدون اغماض مجازات شوند اما حربه قربانی کردن کودکان و زنان بیگناه از بدترین ابزارهایی است که اصلاح طلبان علم کرده و ارگان های اطلاع رسانی آنها مانند روزنامه اعتماد و اعتماد ملی نیز از پاننشسته مدام بر آن شاخ و برگ می افزایند.

در این میان، هر چند مردم کشورمان با توجه به تکرار وقایعی چون کوی دانشگاه و دهها حادثه جنجالی دیگر به راحتی دروغ های این افراد و گروه ها را رمزگشایی کرده و بدون هیچ تلاشی پی به کنه آشوب طلب و هرج و مرج آفرین آنها برده اند اما با این حال اطلاع رسانی شفاف و به موقع مسئولان امر در کنار مجازات خاطیان این گونه وقایع می تواند در سریع ترین زمان ممکن این گونه توطئه ها را خنثی کرده و از بدخواهی دشمنان جلوگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *