جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

رقابت خاص ایران و آمریکا در چین

ایران عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به چین تنگ کرده است
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 372584
یک خبرگزاری انگلیسی گزارش داده ایران با فروش نفت ارزان‌تر و با کیفیت‌تر به چین، عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به این کشور آسیایی که از بزرگترین مشتری‌های بازار انرژی جهان است تنگ کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داده ایران با فروش نفت ارزان‌تر و با کیفیت‌تر به چین، عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به این کشور آسیایی که از بزرگترین مشتری‌های بازار انرژی جهان است تنگ کرده است.

رویترز در این گزارش در روز یکشنبه ۲۷ جولای می‌نویسد آمریکا پس از ۴۰ سال برای اولین بار قصد دارد اقدام به صادرات نفت خام کند و در این میان با رقیبی سرسخت به نام ایران مواجه شده است.

در حالی که برخی کشورهای خریدار نفت مانند ژاپن و کره جنوبی تمایل دارند نفت خام آمریکا را خریداری کنند، چین با توجه به قراردادهای سالانه با ایران انتظار نمی‌رود در کوتاه مدت از این کشور نفت بخرد.

صادرات نفتی ایران از زمان کاهش تحریم‌ها علیه این کشور پس از توافق موقت ژنو با رشد ۳۰ درصودی به ۱.۲۵ میلیون تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده که بخش اعظم آن از پارس جنوبی راهی چین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *