پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نمک دریاچه ارومیه، بستری برای اشتغال

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 392681
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت نمک دریاچه ارومیه برای اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی به صورت صنعتی برداشت شود.
به گزارش جهان؛ روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برداشت نمک از دریاچه ارومیه، اظهار کرد: مسئولان آذربایجان‌شربی همیشه زودتر از مسئولان آذربایجان‌غربی بیدار می‌شوند به طوری که در بهره‌برداری از نمک دریاچه ارومیه به صورت صنعتی نیز قبل از استان ما اقدام کرده‌اند.

بیگی به برداشت شبانه‌روزی نمک در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه به نام استان آذربایجان‌غربی و کام آذربایجان‌شرقی است که به صورت کلان از نمک این دریاچه بهره می‌برد.

وی تصریح کرد: آب زرینه‌رود و سیمینه‌رود با قرار گرفتن در حوزه دریاچه ارومیه سهم این دریاچه است اما در عمل آب آب این رودخانه‌ها در اختیار مردم تبریز قرار گرفته است.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی افزود: فاز دوم انتقال آب سیمینه‌رود به تبریز با پیگیری نمایندگان و مسئولان استانی و نیز توجه به مقوله پدافند غیر عامل متوقف شده است.

وی بر لزوم برداشت نمک به صورت صنعتی تاکید کرد و گفت: لازم است با پیگیری نمایندگان و مسئولان آذربایجان‌غربی و بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز برای فرآوری نمک دریاچه ارومیه به محصولات جدید مانند کلر اقدام شود.

بیگی گفت: از نمک دریاچه ارومیه می‌توان برای اشتغال‌زایی جوانان و نیز جلوگیری از بروز مشکلات زیست ‌محیطی بهره برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تا آب دریاچه بالا نیامده از نمکهای آن استفاده شود .