پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

همه چیز درباره «عبدالزهرا» و دوپینگش

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 403688
فیفا ۳۱ شهریور ۹۳ مدارک دوپینگ بازیکن عراق را اعلام وصول کرده است
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،‌ دکتر طباطبایی، قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ توضیحاتی را درباره‌ی زمان تست، اعلام پاسخ تست و ماجرا‌های بعدی در موضوع دوپینگی بودن «علا عبدالزهرا» را اعلام کرد.

رامین طباطبایی در خصوص دوپینگ بازیکن عراقی "علا عبدالزهرا" که یکی از بازیکنان تاثیر گذار در تیم ملی فوتبال عراق در جام ملت‌های آسیا و خصوصا بازی با تیم ملی ایران بود، موارد شش گانه ذیل را به منظور اطلاع رسانی و شفاف سازی در این پرونده اعلام کرد:

۱- از بازیکن عراقی که در زمان نمونه‌گیری عضو تیم تراکتور سازی تبریز بوده است در تاریخ ۱۷ مرداد سال‌جاری و در جریان رقابت‌های لیگ برتر توسط ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، تست کنترل دوپینگ به عمل آمده است.

۲- پس از ارسال نمونه ورزشکار مذکور به آزمایشگاه کلن آلمان، از سوی این آزمایشگاه تست دوپینگ وی به علت مصرف ماده ممنوعه متیل هگزا نامین در تاریخ ۱۹ شهریور سال‌جاری مثبت اعلام شد.

۳- ستاد ملی مبارزه با دوپینگ پس از بازبینی اولیه، و رجوع به قوانین بین‌المللی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ "ماده ۱-۳-۱۵ کد WADA"، با توجه به اینکه ورزشکار ملیت ایرانی نداشته و در هنگام مشخص شدن نتیجه آزمایش وی به "تیم الشرطه" عراق پیوسته بود، پرونده نامبرده را در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۹۳ به فدراسیون جهانی فوتبال FIFA جهت ادامه روند دادرسی و تعیین تکلیف نهاد صادره کننده حکم محرومیت ارسال کرد. فیفا نیز تاییدیه اخذ مدارک را در تاریخ ۳۱ شهریور اعلام و چگونگی روند و تداوم دادرسی را به عهده گرفت و از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ سلب مسئولیت کرد.

۴- این ستاد به محض اطلاع از حضور بازیکن خاطی در ترکیب تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا بلافاصله مراتب را جهت پیگیری وضعیت محرومیت ورزشکار و مدت آن در تاریخ اول بهمن نود و سه (دو روز قبل از بازی ایران با عراق) با امضای رییس ستاد جناب آقای دکتر سجادی مجددا به فیفا اعلام کرد و بر این باور بود که باید حکم نهایی جهت ورزشکار خاطی توسط فیفا و یا سازمان ملی مبارزه با دوپینگ عراق تا به حال صادر شده باشد.

۵- پس از بازی ایران با عراق مراتب اعتراض و درخواست پیگیری، از سوی فدراسیون فوتبال ایران در مورد حضور بازیکن عراقی خاطی در مسابقه با توجه به تست مثبت نامبرده، به مسئولان برگزاری مسابقات AFC اعلام شد.

۶- از سوی ستاد و فدراسیون فوتبال ایران اسناد و مدارک لازم در تاریخ ۴ بهمن ماه ۹۳ به منظور روشن شدن میزان محرومیت بازیکن خاطی و پیگیری موضوع به کمیته پزشکی AFC ارسال شده تا وضعیت پرونده وی تعیین تکلیف گردد.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در پایان تاکید می‌کند که با توجه به اینکه فیفا مسئولیت پیگیری و مشخص نمودن "نهاد تصمیم گیری و صدور حکم" در مورد پرونده فوق را پذیرفته است ، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به خاطر صیانت و حفاظت از حقوق و منافع ملی و احترام به قوانین بین‌المللی، مصرانه پیگیر پرونده بازیکن خاطی عراقی تا زمان معلوم شدن وضعیت حکم صادره است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *