سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵۱
۲۸۲
سحرگاه شنبه

ریحانه جباری اعدام شد/ اطلاعیه دادستانی تهران

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 387687
ریحانه جباری،‌ سحرگاه امروز در زندان رجایی‌شهر اعدام شد.
ریحانه جباری اعدام شد/ اطلاعیه دادستانی تهران
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ۷ سال پیش بود که ریحانه جباری در سن ۱۹ سالگی مردی به نام سربندی را با ضربات چاقو به قتل رساند.

علی‌رغم ادعاهای این متهم مبنی بر دفاع از خود، هیچ‌گاه ادعاهایش در دادگاه به اثبات نرسید و پس از صدور حکم قصاص در دادگاه کیفری به اتهام قتل عمد، دیوانعالی کشور نیز حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.

با وجود کش‌وقوس‌های فراوان و تلاش‌های بسیاری که از سوی واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی و حتی تعدادی از مسئولان برای جلب رضایت خانواده مرحوم سربندی انجام شد، اما اولیای‌دم سربندی در نهایت حاضر به گذشت نشدند و ریحانه جباری سحرگاه امروز در زندان رجایی‌شهر کرج به دار آویخته شد.

* اطلاعیه دادستانی تهران
در همین حال فارس به نقل از دادستانی تهران نوشت:
در پی انتشار مطالبی در برخی سایتهای خبری در خصوص پرونده‌ موضوع محکومیت ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون و با عنایت به اجرای حکم قصاص نفس در خصوص وی در تاریخ ۳/۸/۱۳۹۳، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران به منظور تنویر افکار عمومی، شرحی از پرونده‌ی قضایی نامبرده را به شرح زیر اعلام می کند:

در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال ۱۳۸۶ و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد.

ریحانه جباری متولد ۱۳۶۶ در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

۱ - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛

۲ - محل اصابت ضربه‌ کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است. گزارش معاینه‌ جسد در سراسر بدن و دست‌ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی‌متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی‌متری در استخوان کتف راست دیده شده است؛

۳ - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می‌شود که نشان می‌دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است؛

۴ - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۸۶ (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

۵- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته‌اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده‌اند مقتول در حالی که زخمی و خون‌آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه‌ی سوم بیهوش می‌شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می‌بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می‌کرده و با حضور آن‌ها احساس امنیت می‌نموده است؛

۶- درب آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می‌دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن درب و عدم امکان فرار می‌گوید: «در ابتدای ورود درب را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من درب را بست، اما قفل نکرد»؛

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه‌ فردی به نام شیخی برنامه‌ریزی شده بود. متهمه هم‌چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است.

وی میگوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می گشته و نقشی در قتل نداشته است».

در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام‌های مشابه و مواجهه‌ حضوری بین ریحانه جباری با آن‌ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی‌شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم‌چنین فروشنده‌ی کارد ضمن مواجهه‌ حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه‌ی ۲۷ دیوان‌عالی کشور نیز ابرام گردید.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله‌ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن‌ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم‌نمایی و ایجاد شائبه‌ی اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می‌گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن‌ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احتمالا از امروز اصلاح طلبان شروع می کنند به ماهیگیری از اعدام ریحانه جباری
حیف پولهای میلیاردی بیت المال که به روزنامه های فتنه گر و غرب زده ی اینها داده میشه حرومشون بشه
یه روزی که خودشون گرفتار همچین آدم هایی بشن یاد این طرفداری هاشون میفتن.
یه مردک 3 نفر را به قتل رسونده بود (توجه کنید 3 نفر ) بعد جناب خاتمی بابت بخشش ایشون نامه تشکر مینویسه و... بعد از اونور میان میگن چرا اسید پاشی شده؟!!
علی
بهس اسید پاشی با این بهس از زمین تا اسمون فرق میکنه ...
مهسا
.. شلوغش نکنین...
علی
حیف آن همه اختلاسهای هزاران میلیادی ...
مجید مجد
ماهی که سهله اینا دریا داشته باشن علاوه بر ماهی نهنگ و کوسه و غورباقه و لاک پشت هم صید می کنن.اینا بلدن حرفه این این کاره هستن.اینو بدون.
... بازم دست اصلاح طلبها درد نکنه که مملکت داری بلدن و دارن ایران را تو دنیا سربلند میکنن..مثل بعضیا ایران را افغانستان نمیکنن...از خواب غفلت بیدار بشین...درود بر اصلاح طلب..
United States
دستشون درد نکنه برای چی؟ به خاطر قتل های زنجیره ای؟به خاطر محور شرارت؟به خاطر تعلیق و تحقیر؟
United States
به خاطر واقع نگری .
یواش تر تخت گاز نرو معلومه چی می گی؟
راست میگه از اصلاح طلبان یاد بگیرد. قاتلان و اسید پاشان را ببخشید بعد که زیاد شدن بگید کار گروه رقیب است. مثل قتل های زنجیره ای و....
خلاصه ملت را سرگرم این مسائل کنید و خودتون به کرسنت و....مشغول بشین
بعضیا یه خورده تو درک معنی سربلندی دوشواری دارن شما خودشو ناراحت نکن. مثلا بعضیا هنوز نمی دونن اینکه آمریکا سفیر ما رو تو سازمان ملل یک سال پشت در نگه داره چه سربلندی عظماییه. یا اینکه ما بریم صنعت هسته ایمونو همراه با حیثیت ملیمونو دو دستی تقدیم کنیم بعد طرف مقابل عوضش تحریما رو بیشتر بکنه و دانشجوهای ما رو اخراج کنه چقدر به سربلندی ما اضافه می کنه. یا اینکه ما بریم با نخست وزیر روباه پیر دیدار کنیم و مدام نیشمون باز باشه بعد طرف چند ساعت بعدش بره مارو پاک بشوره بذار کنار از سربلندی باید داد بزنیم.
چرا چادر سر متهم ميکنيد ؟
...
واقعا بدترین توهینی هست که میشه به این حجاب کرد..اونم توی کشوری که ادعای دفاع از حجاب برتر رو داره
United States
درست مي گي نمي دونم چرا هر چي متهمه را با چادر نشون مي دن كه بسيار كار غلطي است
سوفیا لوره
اگه این کار را نکنند اصلاح طلب ها و صهیونیست ها میگن در ایران هرچی مانتویی است اعدام میشه
زدی به هدف
مدعیان اعدام دیروز مدعی بخشش امروز
ناشناس
اولا ایشون متهم نیستن مادرشونن ثانیا مگه شما خدایین که اینجوری قضاوت میکنین؟؟؟؟...؟؟جعل الخالق ازاین جماعت جاهل
United States
... ازحرف زدنت معلومه
Iran, Islamic Republic of
مگه ما قاضی و یا وکیلیم؟
Iran, Islamic Republic of
من هم برام سواله
حمید
Iran, Islamic Republic of
برای من این موضوع ساله است که سواله، یکبار هم یکی از سایت ها به این موضوع پرداخت ولی ظاهرا اثری نداشته!
سوفیا لوره
چون میترسن اصلاح طلبان طالبانی یک وقت ادعا کنند چون بد حجاب بود قصاص شد
اصلاح طلب طالبانی!!!!! چی مصرف کردی؟
United States
بابا طالبان حداقل دم به ساعت رنگ عوش نمی کنن
همون یه چی مصرف کردین به قول دوستمون آره عزیزم عوش نمیکنن
United States
واقعا حرف درستیه بسیاری از این زنان در طول زندگی و مخصوصا هنگام ارتکاب جرم چادر به سر نداشتند بعد زمانیکه در دادگاه حاضر میشوند باید چادر سرکنند این توهین به چادر و زنان محجبه است.
مطمئن باشید خارجی های که این گونه تصاویر رو می بینند و از قانون قوه قضائیه خبر ندارند فکر می کنند فقط زنان چادری در ایران هستند که مرتکب کثیف ترین جرم ها می شوند.
این رویه مثل فیلم فارسی های قبل از انقلاب میمونه که همیشه زنان بدکاره و کم عقل و ... رو با چادر به تصویر می کشیدند.
United Arab Emirates
خدا هر دو نفرشون رو بيامرزه.
حران
Iran, Islamic Republic of
خدا من و تو رو عاقب به خیر بکنه
محمد
انشاءالله.از خدا میخواهم مارو هیچ وقت به خودمون واگذار نکنه
باحال بود خدایی
محمد
خیلی خنده داره میگن ریحانه با این ادم دوست بوده چه دلیلی داره ادم بره خونه دوستش و دوست خودشو بکشه حتما اتفاقی تو خونه افتاده که این کارو کرده
علی
این خیلی طبیعیه که.خیلی از قتل ها به وسیله دوستان و نزدیکان انجام میشه.
حامد
شما دقیق تر بخون. جایی نگفته مجرم با مقتول دوست بودن ! اون پیامک رو به دوستش نوشته نه مقتول. دوستش یک کس دیگه ایه !.
هر دو نفر دستشون از دنیا کوتاهه... خدا آگاه به نهان و آشکار موضوع هست و بس
اولا که ادعای دوستی رد شده. دوما برای دختری که میره خونه دوست پسرش چه اتفاقی میتونه بیفته؟ نگو دفاع ازعفت که اگه عفت داشت نمی افتاد دنبال دوست پسر و خونه اش...
ناشناس
آدم جایز الخطاست ، ممکنه اشتباه کرده اما مقتول ول کن نبوده اینم مجبور به قتل شده
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی کردن که منجر به قتل بشه مثل ارتکاب به اشتباهات دیگه ست ناشناس عزیز؟!
من و تو در مقام قضاوت نیستیم،قاتل و مقتول هر کدام ممکنه مقصر باشند...
شماها برین مشهد خوب میشین بخدا.......کجای این مقاله حرف ازدوستی نوشته؟؟بجز اون اس ام اس به دوست ریحانه که شخص ثالث بوده
حسین
آخه این قتل، نیازی به کسب رضایت اولیای دم داره؟
قطعا باید اعدام میشد چراکه اینطور آدماها وقتی ببینن بخشیده شدن، کشتن براشون رویه میشه.

مثل قضیه اسیدپاشی و ....
United States
من شك شدم
خوبه شما ها خدا نشدید والا همه رو میکشتید در مورد همه نظر میدادید...
خدا آگاه تره
United States
انجام قصاص در کشور و جدی گرفتن این احکام و اقتدار بیشتر قوه قضاییه باعث کاهش جرم در کشور می شود
United States
پس چرا آمار اعدامها سال به سال بیشتر میشه؟
Iran, Islamic Republic of
معضلات اجتماعی تنها یک دلیل نداره-100ها دلیل داره
صدرا
زیرا مد شده که دم چوبه دار بخشش میشه
Canada
علتش فقره.فقر.
آره معلومه چقدر جرم و جنایت تو کشور کم شده!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
استاد این احکام مانع از جرم وجنایت میشه اما آمار اون رو شما نمی فهمی چون بازدارنده است یعنی مانع از انجام جنایت توسط افراد مختلف میشه اما ریشه کن کردن جنایت امکان پذیر نیست مگر در کشور های توسعه یافته که ابدا ًجرم وجنایتی مشاهده نمیشه چون اعدام ندارن !!!!!!!!!
تو کشورای توسعه یافته ای که شما می فرمایید اینجور قتلها اتفاق نمیفته فقط طرف با اسلحه میره مدرسه یا دانشگاه یهو 50 نفرو میکشه!!!!!!!!!!!
...
به نظرم کم شدن جرم و جنایت در دراز مدت از علل ثانویه قصاصه
اصل قصاص یک امر منطقی و عقلاییه
هر کسی هر ضرری به کسی زد یا باید جبران کنه یا باید تاوان بده
حالا جرم کم میشه یا زیاد بحث دیگری است
به نظر شما اگر قاتلین بخشیده می شدند آیا جرم و جنایت کمتر می شد یا بیشتر؟
کم که نمیشد زیادتر هم میشد
.........والا بخدا آدمو بکشن بهترازاین مدلشه اینجوری به مرور میمیری
توفیقی از قزوین
مسایل قوه قضایی ما باید مستقل ومقتدر بماند و از اعمال نفوذ افراد وقدرتها بویژه استکبار هراسی نداشته باشد که قطعا همینطور هم هست
Iran, Islamic Republic of
حالا شما چرا خوشحالی ...
Serbia
خوشحالم چون افسادطلبا که خواهان کمرنگ شدن حکم قصاص هستند تیرشون به فضل الهی به سنگ خورد...خوشحالم جون از گوگوش تا شجریان برای این فرد بسیج شدن تا احکام الهی را اجرا نکنن ولی به فضل خدا ضایع شدن...خوشحالم چون با هر اجرای حدود الهی برکات و رحمت الهی از آسمان نازل می شود
Iran, Islamic Republic of
خوشحالی؟چرا؟
م
... این جوراتفاقاامکان داره واسه هرکسی پیش بیاد.زیبابوداگربخششی بود.
هرکاری بگی از این قماش برمیاد
افروز
...ما اصلا از ماجرا خبر نداریم پس نمیتونیم درست قضاوت کنیم
...
علتش چیه؟؟؟
بری مشهدخوب میشی
عطیه
Iran, Islamic Republic of
خدا کنار قصاص بخشش رو هم گفته. شما از اونایی که مطالبو تو اونجا میگیره که به نفعشه
قصاص برای کسی فایده داره که عمدی توی کارش نبوده اتفاقی پیش اومده نه کسی که از قبل نقشه داشته طرفو بکشه
اجرای حکم شرع که خداوند مقرر کرده خوشحالی هم داره.
مجتبی
اولا مثبت دادم حواسم نبود حلال کن
دوما چون امیدوار میشیم قوه قضاییه با داعشی های اسیدپاش هم برخورد قاطع می کنه
دیگه کدوم برخورد قاطع؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
خدا از سر تقصیرات همه ما بگذره
United Kingdom
ولی این من می دونم سر بی گناه تا زیر دار می ره اما بالا دار نمی ره پس حتما گناه کار بوده .
Iran, Islamic Republic of
در صورتی سر بی گناه تا پای دار میره و بالای دارر میره که قضاوت عادلانه باشه ،نه همیشه و همه جا.
من از این قضیه چیزی نمیدونم که حق با کیه ولی دلیلی که برای قاتل بودن عمدی پیدا کردند خیری بیخوده.فکر میکنم کاسه ای زیر نیم کاسه باشه
کسی میدونه که شغل این آقای سر بندی چی بوده؟
Iran, Islamic Republic of
نازنین دلیلی که پیدا کردن خیری ( خیلی ) هم بی خود نبوده قتل مرحوم بوده شاید هم قتل موضوع بیخودیه ؟ شما بالاخره بهتر می دونی نکنه شغل شما هم دستیار احمد شهیده ؟
دختره اعتراف کرده قاتله. حالا آیا شغل مقتول بر حکم قاتل تاثیر داره؟
shokaraaan
Iran, Islamic Republic of
کم نبودن بیگناهانی که پشتشون ب دم و دستگاهی گرم نبود و گناهکار شناخته شدن.
عزیزم بیخیال سکوت کن م3 همیشه
نه همچینیم نیست مگه اون بیچاره هایی که تو سوریه تکفیریها اعدامشون میکنن گناهی دارن این یه ضرب المثل که خیلی هم صحت نداره تو قزوین دهه 70 یه بنده خدایی رو به جرم قتل اعدام کردن شواهد نشون میداد که قاتل بود ولی بعد از اعدامش معلوم شد که بی گناه بود و قاتل واقعی پیدا شد در مورد این خانم هم ما نمیدونیم خدا عالم
شاید بیگناه بوده ، باید میزاشتن تا آخر عمر زندان باشه تا اینکه اعدامش کنن
shokaraaan
Iran, Islamic Republic of
اینا حرفه، بالای دارم میره.
اگه گناهكار بوده كه تقاص پس نداد. اگه نه هم كه خوش به حالش راحت شد
United States
اگر واقعا ریحانه دروغ گفته خب پس داددستان باید انگیزه قتل را شفافتر بیان کنه بالاخره هدفش از قتل چی بوده؟
اریانا
درسته ریحانه قاتل مرحوم بوده اما فک میکنم حداقل کاری که تو چند سال میتونستن انجام بدن اینکه مشخص میکردند که چرا ریحانه دست به این جنلیت زده اگر علت تجاوز نبوده بالاخره ادم بی دلیل دست به همچین گناه بزرگی نمیزنه برای ریحانه طلب امرزش از خداوند متعال داریم
مامان ماهک
سلام .اول از همه برای مادر بیچاره این دختر خطاکار ، از درگاه خداوند صبر مط خواهم.الهی که عاقبت همه ما ختم بخیر بشود.
به نظر من اگر اعدام نمی شد ریحانه ها وفاحشه های دیگر تو جامعه هر روز پرروتر می شدند.
دختر 19 ساله تو دفتر یک مرد غریبه چه غلطی می کرد؟؟!!!!!!!!!
حالا اگر 30 ساله بود عیبی نداشت؟
واقعا متاسفم که این قدر کوتاه فکر میکنید....
ن
خداشفات بده.متاسفیم ....
سهیل
یه مرد پنجاه و پنج ساله با زن و بچه چرا یه دختر نوزده ساله رو آورده ...
لابد کارش همین بوده گیر دادن به دخترای جوون
رفته تو دفترش جرم کرده؟؟؟...
با اون سنش اونطوری وبد الان قبل اعدام چی شده بود خدا می دونه
عطیه
Iran, Islamic Republic of
1بار ب چیزی که نوشتید نگاه کنید. .. بودن کم تهمتی نیست که به کسی که مرده میزنید. ...
علی
اگه ریحانه میتونست بعد از قتل شخصیت بهتری از خودش ارایه بده احتمال عفو وجود داشت
777
ولی آدم که یکم فکر میکنه به این نتیجه میرسه که همینجور الکی و بدون دلیل که ادم آدم رو نمیکشه اونم با قصد قبلی
بله و پنهان موندن انگیزه قاتل دلیل بر عدم قصاص نیست
مهم اینه که کسی کشته شده و قاتل داره قایم می کنه حقیقتو
پس یا جونشو سر قتلی که کرده میده یا حقیقتو میگه دیگه
جون مقتول نباید فدای پنهان کاری قاتل بشه
...چه پدر کشتگی با مرحوم داشته که دست به قتل زده ..
777
باید یک حکم هم برای... میکردن...
United States
به نظر من تا انگیزه واقعی قتل مشخص نشده قاضی نمیتونه حکم قصاص صادر کنه حتی اگر متهم دروغ گفته باشه و نیازی به رضایت خانواده مقتول نیست
یافتن انگیزه در درجه دومه
اولا قاتل ادعا کرده علت قتل قصد تجاوز بوده ولی نتونسته ثابت کنه چون چاقو از پشت زده شده
ثانیا خرید چاقو دو روز قبل نشون میده که از اول طرف به این نیت رفته با مقتول که بکشدش

لذا بهتره احساس رو کنار بذاریم ومنطقی بحث کنیم
فکر کنم شماها زمان حضرت یوسف بودید همون حکمی رو می دادید که شوهر زلیخا داد
کاش اندازه طفلی که در اغوش مادر حکم به برائت یوسف داد منطقی با مسائل برخورد کنیم
ياسمن
قضاوت با خداست...
قضاوت نهایی بله اما در دنیا خود خدا حکم کرده که قضاوت باید صورت بگیره
کی می خواید دست از مغلطه بردارید
Serbia
الله اکبر و لله الحمد....
حامد
قاتل و جنایت کاری که از کار خود ابراز پشیمانی نکرده و بلکه به مقتول مظلوم هم اتهام زده باید خیلی زودتر از اینا اعدام می شد.
زنده ماندن چنین فرد خطرناکی برای جامعه مضره.
کسانی که از چنین مجرمانی حمایت می کنند خبر ندارند ممکنه در آینده خودشون توسط همین فرد کشته بشن.
ت
زنده موندن افرادی واسه جامه مضرره که چون خاوری وز... و...میلیاردهاتومن به جیب زدن وهنوزدارن شادوشنگول به ... کاریشون ادامه میدن
.
کاش وقتی دلیل قتل مشخص نیست لقب ...به یه دخترایرانی که درایام جوانی دچاریه اشتباه میشه نمیدادیم. ...
دخترنیستی پس خیلی چیزارونمیدونی........دخترنیستی وقتی از نداری به هرجایی مراجعه میکنی بری سرکار شرافتمندانه پول دربیاری اول بهت پیشنهادبدن،دخترنیستی پس هیچی نگووووووووو توروخداااااااااااااااااااااااا
تو یکی از طرف ما دخترای ایرانی نظر نده لطفا.
ما هم میدونیم بیکاری چیه هم فقر چیه اما بیشتر از همه میدونیم شرافت چیه برای همین به هیچ وجه تن به ذلت نمیدیم و برای پول هر کاری نمیکنیم.
حسن
من از قضات محترم پرونده در عجب هستم کسی که قصد کشتن داشته باشه فقط با یک ضربه اونهم ازپشت سرکه کسی نمیمیره درسته به اجنبیها مربوط نیست در داخل کشور ما چه میگذره وکسی که قتل کرده بایدبه سزای عملش برسه ولی هنوز حقیقت کاملا معلوم نیست ابهامات زیاده حقیقت باید پیدا میشد نه
خودش اعتراف کرده قاتله تو میگی نبوده؟
وای بر مملکتی که قاتلانش قهرمان بشن.
قابل توجه خانم رخشان بنی اعتماد.
ظلم بزرگی در حق خانواده مقتولین کرده و اون دنیا باید به تک تکشون پاسخگو باشه
تصیح شد. خانم پوران درخشنده و فیلم هیس....
جدی؟> نمیمیره؟؟
شما امتحان کردی که با یه ضربه کسی نمی میره؟؟؟؟؟
چند ساله قاضی هستی؟؟؟؟؟؟؟
بیا من با یه ضربه بکشمت.
والا
nima@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها بی گناه تاوان کار نکردشون رو دادن من بعد کسی به دخترهامون خواست تجاوز کنه باید صداشون در نیاد خدا نگذره از مردهای هوسران خدا به مادر ریحانه صبر بده
انقدر بدم میاد از قضاوت های احساسی
تمام شواهد نشون میده طرف مشکلش تجاوز نبوده و اینکه چی بوده با خودش به گور برده و این که چی بوده برا ما مهم نیست مهم اینه که باید ثابت کنه طرف خواسته تجاوز کنه و الا به صرف ادعا که نمیشه کسی رو کشت
اگر این مشکل با بابای خودتم بود اینطوری دایگی برای قاتل می کردی؟؟؟؟
ناشناس
حدس من اینه جرم مقتول این بوده که به حرف این زن .. دست رد به سینته قاتل زده که در نهایت کشته شده اگر قبول میکرد جفتشون الآن زنده بودند الله اعلم
خدا ازت نگذره ...
حرفتون سراسر مغلطه اس
اگر پرونده رو بی طرف خونده بودید و منصفانه نظر می کردید متوجه می شدید که قاتل طرفو کشته و برای نجات خودش به دروغ تجاوز متوسل شده تا احساسات ادمها احساسی رو برانگیخته کنه و پس از رهایی به ریش همه بخنده
مدارک و شواهد خود گویای حقیقته
اگرم حقیقت جز این بود طرف انقدر دروغ نمی گفت
صحبت های قاضیشو درباره تناقضات اعترافاتش در دادگاهو بخونید متوجه می شید
پری
Iran, Islamic Republic of
شما اگه 1هفته وقت میذاشتید و کامل پرونده رو میخوندید انقد با ادعا صحبت نمیکردی یا قدرت تجزیه تحلیل نداری یا داری و سرتو کردی زیر برف. اعترافات هیچ تناقضی ندارن...
همه جوانب رادرنظربگیرید...
یه خانم
لعنت بر این نگاه کثیف فمنیستی که زن را در حال بی گناه معرفی میکنه و مرد را مجرم حتی اگر زن قاتل باشه و مرد مقتول.
دوست گرامی در حالی انسانیت را در نطر بگیرید نه جنسیت را. اگر هر کسی با ادعای دفاع از ناموس دیگری را بکشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه!
اگه یه روزی خودت جای خانواده مقتول باشی باز هم برای این نوع زنان دلسوزی میکنی؟
ایول داری به مولا
ناشناس
خیلی جالبه که ایرانیا کارشناس همه چی هستن،من پروندرو کاملا مطالعه کردم،نمیشه گفت حق با کی بوده،قاضیا و مسئول دادگستریم هویج نیستن متخصص این کارن لطفا انقد تو هرچیزی که نمیدونین اظهار نظر نکنین
پری
Iran, Islamic Republic of
قضات و .... هویج نیستن اما حدیث حضرت علی رو به یاد بیارین در خصوص قضات ! ...
United States
و فی القصاص حیات یا اولی الالباب...
یوسفی
این همه سال گذشته فقط معلوم شده گناهکار بوده؟ اگه گناهکار بوده انگیزه اش برای قتل چی بوده؟ یعنی نتونستن این موضوع رو بفهمن بعد از این همه مدت؟
انگیزه رو میشه قایم کرد
اما در این پرونده ها مهم تر اینه که کشف بشه ادعای قاتل درسته یا نه؟
اگر درست باشه که نجات پیدا می کنه
اگر غلط باشه باید حرف بزنه تا مسیر پزونده درست طی بشه
اگرم حرف نزنه و با دروغ و دبنگ جلو بیاد مسئول جونش خودشه
ناشناس
شک نکن که انگیزه قتل مشخص شده ...
چرا اعلام نشده؟
حرف حساب
ناشناس
آخه مگه میشه آدم بیدلیل تصمیم بقتل کسی بگیره دادستانی هم بااینهمه آسمون وریسمون نگفته بچه دلیل این دختر تصمیم بقتل این شخص گرفته میدوارم یکذره عقل ومنطق خداونددروجود ماقرار دهد که واقعیتهارادریابیم
اینا همش دنبال زخم و جای زخم بودن اصلا دلیل واقعی قتل مشخص نشد! به هر حال ایشالله همه عاقبت بخیر بشیم!
همون زخم و جای زخم مشخص می کنه ادعایی که ابروی مقتولو برده درست بوده یا نه
اون نگون بخت مرده و نیست تا از خودش دفاع کنه
حالا قاتل چون زنه هر ادعایی کرد باید ساده دلانه بپذیریم؟
Iran, Islamic Republic of
چه جالب ! قورباغه داره ابوعطا میخونه. ...
مطمئنا این پرونده زوایای زیادی دارد که شاید صلاح ندیده اند اینجا بنویسند . به هر حال خدا آخر وعاقبت همه ما رو ختم به خیر کند .
حسین
United States
همه اظهارات بنظر درست می یاد. فقط یادتون رفت از انگیزه قتل بگید. تا افکار عمومی روشنتر بشن.
فکر کن دزدی. فکر کن انتقام
حالا این چیزی از جرم قاتل کم میکنه؟
یکی
با سلام.
آهای دوستانی که خودتونو از خدا هم بالاتر میدونین.
ریحانه جباری اعدام شد و پاک از دنیای کثیف ما رفت.
ولی آیا با ایناعدام چیزی تغییر میکنه؟
...
United States
اسید پاشی که صورت آمنه بهرامی رو ترکوند اگر با هوچی گری رفقای شما بخشیده نمی شد و قصاص می شد الان کسی جرات نمی کرد تو اصفهان از این غلطها بکنه.
هزینه آدم کشی باید بالا بره. این حکم خداست.
اره بابا راست میگی مثل قضیه دزد بزرگ فرار میکنه قوطی کبریت دزد اعدام میشه.
به نظر میاد تو خودت رو جای خدا گذاشتی و اون رو پاک اعلام کردی. هرچند من هم آرزو دارم که خدا او را ببخشد.
مگه قصاص باعث پاک شدن یه جنایتکار میشه؟؟؟ چه حرف عجیبی زدید شما
پاک یادت نره!
همین که شجریان و گوگوش و اصغر فرهادی و رقاصه ها ناامید شدن باید گفت الله اکبر و لله الحمد....
Iran, Islamic Republic of
خیلی دوست داشتی جای شجریان به تو میگفتند استاد
استاد موج سواری! یه روز تو آغوش گوگوش و یه روز تو آغوش ...
مقتول هرکی بوده و این دختر هر چی بوده به اعتراف خودش قاتل بود و قصاص شد.
حالا شما فکر نمیکنی بهتره کامنت های حاوی توهین به خانواده مقتول بابت قصاس را منتشر نکنی؟
اگه در سایت های نظام اسلامی قصاص یه قاتل به هر بهانه ای محکوم بشه از اونور چه انتظاری دارین؟

ملت ساده... تحت تاثیر فیلم های فمنیستی خانم درخشنده هستن و فکر میکنن دختران قاتل همه قهرمان هایی هستن که برای دفاع از خودشون آدم میکشن.
به ایت ترتیب از فردا همه باند ها و ..زنان قاتلی اجیر میکنن که با ادعای دفاع از ناموس آدم میکشن و جامعه هم براشون دست و هورا میکشه.

واقعا برای خانم درخشنده و همفکرانشون بابت رواج چنین تفکری متاسفم
لعنت خداوند بر کسانی که براحتی به دیگران توهین و تهمت میزنند
ایول
مرسی
الله اکبر
من
United States
برات متاسفم که استاد شجریان را درحد یک خواننده لس انجلسی و رقاصه میدونی

خیلیا بیانیه دادن فقط برای بخشش
برای اینکه خون یکنفر دیگه ریخته نشه

من در حدینیستم که قضاوتش کنم
امافکر میکنی اگه اعدام نمیشد زندگی بهتری داشت
بعد از اینهمه فشار روحی و زندان و خاطرراتی که هر روز خفش میکردن

بنظرمن که راحت شد حالا چه گناهکاربود چه نبود
خدا ازسر تقصیرات هر دوشون بگذره
Serbia
استاد!؟شجریان و ف...موجودات پ... هستند ........ از هر رقاصه ای که لااقل وطن فروشی نمی کند.....
شجریان که از لس آنجلسی ها بدتره. چون اونوری ها لا اقل یه رو دارن نه مثل ایشون 2 رو. یه روز میره تو آغوش گوگوش و یه روز تو آغوش نظام
در ضمن همه قاتلان تو زندان فشار روحی میکشن پس حتما باید بخشیده بشن؟
آدمی را آدمیت لازم است
... با افکار پوچ تاریخ گذشته ات. که اولا شجریان را با گوگوش و رقاصه هایی..در یک سطح قرار میدی....
Iran, Islamic Republic of
بله تغییر میکنه چون خدا گفته :
و فی القصاص حیات
با انتقام مختار از قاتلان حسین چیزی عوض شد؟
...
پس نه باید با قاتلان امام حسین برخورد می شد! نه امام زمان بیاد برای گرفتن انتقام از ظالمان

این نتیجه منطق امثال شماست
اگر پدر خودت جای مقتول بود هم اینطور حرف می زدی؟
پاک رفت. نخیر اصلش اونوره
Serbia
یه سوال : چرا شما سوسولا و روشنفکرها فقط اینجاها یاد خدا میفتین؟
ننگ بر خانواده سربندی
بنظر میاد شما جز خانواده جباری هستید که اینطوری شعار میدید .فکر کن و خودتو بزار جای خونواده سربندی .اگه کسی یکی از عزیزانتون بکشه چکار میکنی؟ الکی شعار دادن که هنر نیست
باباهه با یه دختر همسن دختر خودش اونجا چیکار میکرده ...
ننگ بر خانواده شما که از باباتون متنفرین دوست دارین یکی باباتون را بکشه و رضایت بدین
احتمالا از خداتونه یکی باباتون رابکشه!
سر بی گناه پای دار میره اعدام هم میشه...
مهسا
ماکه علم غیب نداریم قاضی هم نیستیم. شما از کجا میدانی که گناهکار است یا بی گناه؟ قانون که به میل واختیار اعدامش نکرده . وقتی خانواده مقتول گذشت نکرده اند چرا ما بدون اطلاع از اصل ماجرا قضاوت میکنیم؟ بیایید بدون این که جو زده بشویم و علیه قاتل یا مقتول حرف ناحقی بزنیم برای هردو خواستار آمرزش از درگاه خداوند شویم
... جای تو تو رسانه بجه حزب اللهی ها نیست پاشو برو ... برو بی بی سی....
Iran, Islamic Republic of
مگه شما وکیل وصی هستی؟
Serbia
با اجازه تون....دوباره تکرار می کنم جای روشنفکران تو رادیو فردا بی بی سی صدای امریکا و رادیو اسرائیل و نمایدگان داخلیشان هست....
...خودتو به بچه حزب اللهی نسبت نده
محمد
در این پرونده قاضی به درستی عمل کرد ولی خانواده سربندی باید رضایت می دادند چون در سن نوجوانی این کار کرد حال بنده خدا هفت سال با خواب طناب دار از خواب بیدار می شد اگر خانواده اقا سربندی این هم هنرمندان بزرگ مملکت پاپیش گذاشتن حداقل به خاطر اینها هم شد...
شما هروقت در جایگاه خانواده مقتول قرار گرفتی ببخش.
س.م
Iran, Islamic Republic of
مفسدين، اسيدپاش ها، مجرمان سياسي و فتنه گران را هم به اين مستدلي !!! اعدام مي كنند؟؟؟؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
... اونوقت اين خانم رو نتونستن ببخشن و برايش بخشش بگيرند؟؟؟؟!!!!!!!!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
قصاص حق خانواده مقتول است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به 8:29 آره بابا هر روز داریم میبینیم که چقدر جرم تو کشور کم شده! واقعا به این حرفت اعتقاد داری؟
یکی از علل کم نشدن جرم همین ..غربی شماها و مردم به جامعه است
اخی نتیجه جرم و جنایتها هم همینو میگه....
محمد
Iran, Islamic Republic of
بلاخره این دونفردستشون از دنیا کوتاه شده خدا بهت میداند1111111
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
الله اکبر و لله الحمد....
Serbia
باید با قوت تمام احکام الهی یعنی حدود و قصاص در جامعه اجرا شود و در راه آن از ملامت روشنفکران و شیاطین داخلی و خارجی نهراسید......
جو سازی نکنید منم جای خانواده مقتول بودم رضایت نمی دادم
یک اصلاح طلب میانه رو
باید کار فرهنگی کرد قصاص و خوشونت جواب نمیده
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا" قصاص نه تنها خشونت نیست بلکه بهترین مصداق کار فرهنگیه ، دلیلش هم آیات صریح قرآنه
اخی مشکل جامعه حل شد دیگه مردی دختر نوجوانی را اغفال نمیکنه. دیگه کسی عذاب وجدان نمیگیره تا روز قیامت و.......
به گفته شما همه دخترا ... هی اغفال میشن
حالم از جامعه ای که از شنیدن اعدام کسی خوشحال میشند بهم میخوره
جدی؟
پس بیا من بکشمت!!!!!!
حالت از افکار خودت بهم بخوره
Serbia
من هم حالم از غرب زده ها و روشنفکرهایی مثل تو بهم می خوره....باید از اجرای قصاص و حدود خوشحال شد چون هربار اجرای احکام الهی از بارش 40 نوبت باران پر برکت تر و بهتر است....شما هم اگه حالت از جامعه دین دار و مومن ما بهم می خوره تشریف مبارک رو ببر اسرائیل...هررررری
خدا از گناهانش بگذره ... برخی ها خواستن مظلوم و بی گناهش جلوه بدن اما قانون قانونه و زن و مرد نداره و باید حد جاری می شد البته خانواده قربانی هم می تونست از قصاص بگذره اما به نظر من انقدر این روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب خبرسازی کردن و اون بنده خدا را بی گناه و مدافع حفظ ناموسش قلمداد کردند که خانواده قربانی برای حفظ آبروشونم شده از قصاص منصرف نشدن. این اصلاح طلبا چقدر خون باید بریزن برای راهشون؟؟؟!!!
ناشناس
Norway
حق ریحانه اعدام نبود متاسفم
آره بایدبهش جایزه هم میدادن. چون قاتلی بوده که دختر بوده و فقیر بوده و...
اطلاعیه خودش ماجرارو مشخص می کنه
سعید
ولی باید معلوم می شد انگیزه قتل چی بوده ! اگر ریحانه ، برای قتل ، انگیزه نداشته و حرف هاش همه دروغ بوده ، پس نیجه می گیریم که دیوانه و مجنون بوده و مطابق قانون ، جنون در حال ارتکاب جرم ، رافع مسئولیت کیفریه و نباید اعدام می شده . انگیزه قتل چی بوده ؟ انگیزه قتل ؟؟؟؟؟
شاید قاتلی هیچ وقت به انگیزه قتل اعتراف نکنه. این دلیل بخشش است؟
سعید
بله ، تا انگیزه قتل مشخص نشه ، نمی شه گفت قاتل سوء نیت داشته یانه و تا سوء نیت احراز نشه ، نمی شه حکم به قصاص داد . من البته آنچه که از حرفای ریحانه فهمیدم عدم تعادل روحی و نوعی جنونه ، یعنی جنون در حال ارتکاب جرم یعنی نباید اعدام می شد ، جنون در حال ارتکاب جرم ، رافع مسئولیت کیفریه
حسین
United States
خانواده سربندی باید گذشت می کردن چون پسر اونها هم مقصر بوده روحش شاد
ناشناس
شاید مقتول از دختره فیلمی داشته میخواسته پس بگیره دیده نمیده کشتش
اوه اوه
شما خدا هستی یا قانونگذار؟
به هر دلیل میشه یکی رو کشت؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا رحمتشون کنه از گناهانشون بگذره
غزال
این اظهر من الشمس است که سربندی ....داشته ..
و اظهر من الشمس است که شما هم....دارید..
محمد
Germany
از دستگاه فضا متشکریم که تسلیم رسانه های بیگانه و فتنه گران داخلی نشد و حکم رو اجراکرد. در هیچ جای دنیا از قاتل قهرمان نمیسازن دفاع از نفس قتل با دفاع از زنده نگه داشتن بخشش و گذشت فرق میکنه که متاسفانه در کشور ما اشتباه گرفته شده
arash
انقد داشتم کامنتای شما رو میخوندم که چاییم سرد شد..اخ برم یکی دیگه بریزم
sepid
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
همراه دوم
حالا که هردو به رحمت ایزدی پیوستند خدا بینشون قضاوت میکنه حقی از هیچ کدوم ضایع نمیشه
ريحانه
خواهشا دوستان اينقدر نگن ريحانه،فاميليشو بگيد منو اذيت ميكنه،در مورد اين اعدام هم چون ي دختر بوده مي خوان از عواطف مردم سواستفاده كنن،قاتل زن يا مرد بايد اعدام بشه ختم كلام
تحت تاثیر فیلم خانم رخشان بنی اعتماد همه زنان قاتل را بی گناه و البته قهرمان میدونن. از این به بعد هم همه یاد میگیرن با این ادعا آدم بکشن
خانم رخشان بنی اعتماد بابت القای چنین تفکر نادرستی باید پاسخگو باشه
منظور فیلم هیس خانم پوران درخشنده است. همونی که از قاتلان قهرمان ساخته
Iran, Islamic Republic of
به غرب چه ربطی داره این موضوع؟
دوست عزیز! سایت یاهو و..... رو ببین.متوجه میشی که دماغشونو کردن توی کفش ما.
والا
Iran, Islamic Republic of
من هم به عنوان یک شهروند خواستار اعدام این زن بودم
بیتا
چرا همه هی حرف از ایه ای میزنند که از قصاص گفته...خدا و پیغمبر ایمه خیلی بیشتر از قصاص حرف از بخشش زدن....چرا انقدر دینمون با سنگدلی گره میزنیم
سنگدلی؟؟؟؟؟؟
قصاص نباشه که سنگ روی سنگ بند نمیشه.
بیتا
به نظرم واقعا نباید قضاوت کرد و بهم پرید و دعوا کرد...ایشالا خدا جفتشون رحمت کنه...ایشا ریشه کینه و بد رفتاری و خشونت در بین برادران و خواهران مسلمون بخشکه...روزی برسه که یاد بگیریم اعتقاداتمون تو سر هم نکوبیم...یادمون باشه این نوع رفتار ها باعث پیدایش گروه های تندرو و منفوری مثل داعش میشه که فقط چهره اسلام زشت میکنند
محمد
در جواب اونایی که میگن اگه طرف بابات رو کشته بود بازم رضایت میدادی؟باید بگم من اگه بابام با وجود زن و بچه با یه دختر نوزده ساله رابطه نامشروع داشت رضایت میدادم.طوری میگید انگار مقتول امامزاده بوده.
چه جوریه که شما آدم ها را به جرم رابطه نامشروع مستحق مرگ میدونی اما قاتل را مستحق مرگ نمیدونی؟
بله پدر اونجوری بمیره اما اون فاحشه هم اعدام بشه.
.. ذهن توئه
مریم
United States
فقط خدا عالمه و بس.واقعا هنوز انگیزه قتل مشخص نشده و هر حرفی در رابطه با دو خانواده بی پایه و اساسه
Sajjad
اگه فرد برای دفاع از خودش هم باید اعدام بشه دیگه باید خودمون جمع کنیم و بریم اون دنیا:|

والا:|
شما خودتون بودید چیکار میکردید؟
داشته از خودش دفاع میکرده خب:|
اگه اینجوره هرکی میخاد هرکی را میکشه و میگه دفاع ازخودم بوده و باید جمع کنیم بریم اون دنیا.
من اگه جای ایشون بودم پام را هرجایی نمیزاشتم برای دفاع از خودم هم اسپری فلفل میخرم نه قمه
مینا
Iran, Islamic Republic of
یه دختره 19 ساله مگه چقد میدونه,7 سال حبس براش اندازه یه عمر گذشت
والا ماهم 19 سالمونه. یه جور حرف میزنید انگار در مورد یه بچه 9 ساله حرف میزنید
مینا
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم,کاملا موافقم با نظرت
فاطمه
این خانوم از طرفه کساییی که مخالفت خودشون رو قبلن با حکومت اعلام کرده بودن حمایت شده بوده چه هنری چه سیاسی!!!!!
خیلیا می خواستن از این پرونده برگ برنده برا خودشون درست کنن
خدا آخرت عاقبت ما رو به خیر کنه
حامد
میگن چاقو رو از پشت زده داستان یوسف و زلیخا رو یادتون هست چون پیراهن یوسف از پشت پاره شده بود زلیخا گناه کار بود ،این از کجا میدونست که میخواد بهش تجاوز بشه که چاقو برده؟ اگه میدونست چرا رفت؟ میگن طراح دکوراسیون بوده!آخه طراح دکوراسیون با خودش چاقوی 50 سانتی حمل میکنه؟
خدیجه
حالا که اعدام شد تموم شد رفت. انشاالله که درست حکم کرده باشن.
...
حتما بعضیارو باید از نزدیک کشت تا بفهمن چی به چیه.
والا
علی
به نظر من باید دید آخه چه ارتباطی بین این دو نفر بوده به قول دوستان حتما یه چیزی اون بین اتفاق افتاده...
مینا
Iran, Islamic Republic of
... ته دلش احساس ترس کرده
با خودش چاقو برده
دقییییییییییییییییییییقااااااااا
شخصا به دلیل ناامنی سلاح سرد باخودم دارم همیشه
ل
حالااین موضوع چه ربطی به اصلاح طلباداره....
United Kingdom
ترجیح میدم چیزی نگم...
سهیلا
بیخود پشت سر دختر مردم حرف نزنین، خدا بهتر میدونه اصل ماجرا چی بوده....
من بودم می بخشیدم.......
علی
United States
خدامیگه.ولکم فی القصاص حیات.این حکم خداست.فقط علت قتل را نگفتند.
sahar...
از شنیدن خبر شکه شدم... توی این مدت کم از داستان ریحانه جباری نشنیدیم....
این داستان هم مثل داستان شهلا جاهد فراموش میشه و تنها کسی که هیچی رو فراموش نمیکنه فقط خود خداست... بهترین قاضی
خدا بیامرزتشون هر دو رو...
از حال و روز فرزندان مادر از دست داده ی لاله بی خبری ک برای شهلا آرامش آرزو میکنی
محمد
...وازاین قصه های واقعی هرروز در جامعه رخ می دهد ویکی از آنها رسانه ای میشود..
ع
این وسط خوش به حال خانم سربندی شد هم از شر شوهر خیانتکارش راحت شد هم از هووش واقعیت اینه اینه که مرگ ریحانه رو رقم زد اگه یک مردی سربندی رو کشته بود الان ازاد بود
.... این خودش سراپا مطلب بوداری هست و جالب اینجاست یک عده دارند با این اعدام بازهم فتنه، انحراف، اصلاح طلب و ... را به میدان مبارزه مبدذل داخلی برمیگردانند و خط و نشان میکشند. عملکرد این عده اعدام این دختر جوان را در هاله ای از شک و تردید قرار میدهد. خانواده آن مقتول هم یک بهانه بود و اسرار دیگری دراین اعدام وجود دارد که ریحانه باید قطعا اعدام میشد
علی
Romania
ممکن است قبلاً نظر سوئی بوده ...
تحت تاثیر فیلم هیس
حقش بود قصاص حقه و باید اجرا بشه لعنت خدا به مخالفین قصاص
نیما
در زمانی که در فرانسه اعدام جیب برها رواج داشت اینقدر این امر طبیعی شد که زمانی که داشتند در ملاءعام با گیوتین یه جیب بر رو اعدام میکردن چند جیب بر در میان جمعیت مشغول جیب بری بودند.
قضاوت با وجدان کسانی که وجدان دارن
Iran, Islamic Republic of
اعدام حق این قاتل بوده
نهال
خدا هردو رو مورد مغفرت قرار بده. حالا من کاری ندارم که عاشق و معشوق بودن و انگیزه قتل چی بوده....
... امثال تو باعث هممچین چیزی شد که خانواده مرحومم اتیش بزنین.. ....
ننگ بر همه آدمکش ها
یکی نیست به این اصلاح طلب ها بگه خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
چه ربطی به اصلاح طلب ها داره ؟
....
هموطن
عزیزانم خودمون رو گول نزینیم و درباره هر چیزی صاحبنظر نباشیم. اگر تناقضی هم در گفته هاش باشه از ترس بودم. ...
آزاده
اونی که دم از خداو اجرای حکم الهی میزنه اگه حرفش صادقانه و قلبی باشه میدونه که تاخدانخواد زندگی کسی پایان نمی پذیره وپس از قضاوت وحکم دادن میترسه وبه خود خداواگذارمیکنه.این فقط یه حس انتقام جویانه و طبیعیه.چه کسی میتونه ازدیگران توقع اینهمه بزرگمنشی داشته باشه.اینهافقط صورت احکامندو ماچاره های جزاجرای ظواهرنداریم.برای بخشش تقوالازمه.ضاوت خاص خداست و بس.ضمنادرقصاص یک نفر نمیمیره بلکه خانواده ها و شاید نسلهایی میمیرند.ماارحمت معصومین چیزی یادنگرفتی ایم وسزاوار قضاوت هم نیستیم.لااقل سکوت کنیم
ناشناس
طراح دکوراسیون بوده برای چندمین بار رفته بوده تا طرحاشو پیاده کنه که چاقو هم بخاطر احساس خطر برده بوده با اینکه از خونه مقتول هم میشه چاقوی آشپزخونه پیدا کر درسته؟
...
سحر
آره بنده خدا اون اس ام اسی هم که داده اتفاقی بوده دیگه نباید سخت گرفت آخه دختر 19 ساله ای که بتونه یه مرد رو بکشه چه دلسوزی داره والله دفاع ازش خجالت داره
آخی تحت تاثیر فیلم هیسی!!!
اون مرد هر کی بوده ...از پشت ضربه خورده در هم قفل نبوده. پس انگیزه این دختر دفاعی نبوده.
...
شادی
Iran, Islamic Republic of
هردو ... به سزای اعمالشان رسیدند امیدوارم عاقبت همه روابط مخفیانه ها همین بشه و به نظر من این دیگه ناراحتی نداره و هردو خانواده شاد باشند که دوتا آدم خلاف ننگشون پاک شد ...
Iran, Islamic Republic of
چرا در این اطلاعیه چیزی درباره انگیزه قتل که مهمترین موضوع است عنوان نشده؟"
ناشناس
ریحانه گناهکار بوده درست انهم قتل یک نفر که چهار برابر سن ریحانه سن داشته....
United States
گزارش کاملی بود.
درود بر این دادستانی حکومت چمهوری اسلامی که بوی عدالت می دهد.آدم باید یه چیزیش باشه که فکر کنه این دختر بی گناهه.
عزتی
درهرصورت تو اینکه قتل مرتکب شده ودرهرصورت گناهکار بوده شکی نیست و...
none
چه سایت باحالی دارین،اصلا نظرات مخالف رو چاپ نمیکنین،خوبه واقعا،ادعا دارین که مثل علی(ع) عادل هم هستین،اتقوا الله دوستانه بسیجی
فقط خدا آگاه است وبس.
خدا از سر تقصیراتشون بگذره
بی طرف
Finland
اونایی که میگیدریحانه پاک و طاهر بوده ومقتول دیو شهوتران یه درصد احتمال میدادین که اشتباه میکنین همتون اومدین ندونسته و تحت تاثیر جوگیریه همیشگی متهمو قدیسه و مقتول که دستش از دنیا کوتاه بودو دیوصفت نشون دادین اگه به جای این مسخره بازیا سعی میکردین دلجویانه به قضیه نگاه کنین و از خانواده داغدار مقتول که ننگ تجاوز ثابت نشدم بهشون چسبیده بود دلجویی میکردین و میخواستین که ریحانرو ببخشن شاید متهم به جای خاک الان در کنار خونوادش بود باشد که این درس عبرتی شود واسه ایندتونهرچند مردم ایران عبرت بگیر نیستن
یاسر
قاضی گفته یارو دختره رو واسه چی برده ...
زهرا
واقعا برای ... متاسفم که اینجوری تهمت میزنه میگن دیده رو نباید بگی وای به حال ندیده ...
بانو
چرا خودتون ناراحت میکنید؟
یک.. اعدام شد
...
آخه نوزده ساله طراح دکوراسیون میشه؟یک سال از دیپلمش گذشته چطوری طراح دکوراسیون بوده؟
...
...
واقعا حرف راستی میزنید! اونم تو این جامعه ک بیکاری توش فراوونه!
د...
محمد صادق
در هر صورت خدا هر دوشون رو رحمت کنه ، برای کسی آرزوی بدبختی نکنیم هر چند خودش بکنه ، بعدم اگه قرار باشه که هرکی قصاص شده رو براش طلب مغفرت نکنیم پس چرا پیامبر و امام علی برای کسانی که قصاص شدند نماز میت می خوند ؟ پس خدا هر دوشون رو رحمت کنه ، گاهی وقتها آدم ها تصمیم های احمقانه و کاملا احساسی می گیرن ممکنه برای هر کسی پیش بیاد خدا مارو از این بلا ها دور کنه انشالله
...اینطوری تو سر هم میزنید...
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت زن حتی حق دفاع از خودشم نداره!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا با این اعدام ابروی نداشته سربندی برگشت؟
مجید یتوکل
آقای سربندی اگه ریحانه بی گناه بود واسه چی اینکارو کردی ...
samii
باسلام
...
خانمهایی که می خواهندمانندایشان تقدیس شوند
چاقودرکیفشان گذاشته ووارداتاقهای مشکوک شوند
عشوه بیایندواگربه هدفشان نرسیدند
طرف راازپشت بکشند
خداحافظ
پاسارگاد
خدا رحمتش کنه ......
من نمیدونم چه ربطی به اصلاح طلب و یا اصولگرا داره یا اینکه فتنه گر چه نقشی داره یکی کشته یکی هم قصاص شده , حالا اصل قضیه رو خدا میدونه ,
یک شهروند
مالیاتش و ما داریم تو این مملکت میدیم ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کسانی که مقتول را به داشتن رابطه نامشروع متهم میکنند کمی خجالت کشیدن براشون بد نیستا آخه اگر اینجوری که ریحانه جباری را اعدام نمیکردند واقعا نمیدونم باید به خانم درخشنده به خاطر فیلمشون والغای تفکر نادرستشون چی بگم واقعا چجوری ایشون میخوان اون دنیا جوابگو باشند ؟
United States
دونفر ازاین دنیا رفتن که همه رفتنی هستن وهمه در دادگاه الهی پاسخگو خواهیم بود.ولی هم وطنهای گرامی چرا انقدربه هم توهین میکنید چرا اسم هنرمند وسینما و رسانه و....همه رو کشیدید وسط نظرات تون بدین چرا بهم انگ میزنید این همه خشم وکینه نهفته رواز دلتون بیرون کنید بیشتر از خبر منتشره این هم بی مهری دلمرو گرفت بهتر نیست از اتفاقات اینچنین درس عبرت بگیریم بیشتر مواظب جونهامون باشیم ...
رجب
United States
...
کامل مطالعه کردم ... باعث مرگش شد!!!
چرا کسی نگفت ریحانه جباری اگه با برنامه قبلی اینکارو کرده دلیلش چی بود؟ بازپرس میگه که مشکل روانی هم نداشته!
نسرین
Iran, Islamic Republic of
نظری نمیدم چون از هیچی خبر ندارم و از قضاوت میترسم الله اعلم و خدا بهترین حکم کننده است