پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شکست‌ آمریکا در اولین‌ جنگ سایبری

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 397181
کاخ سفید در برابر تهدیدهای سایبری هکرهای گروه خود خوانده‌ "محافظان صلح" واکنش نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز؛ ایالات متحده می‌گوید حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز را که باعث انصراف این شرکت از نمایش عمومی یکی از فیلم‌هایش شد، یک مسئله "امنیت ملی" قلمداد می‌کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، گفت ایالات متحده معتقد است این حمله کار یک "بازیگر مرموز" است اما حاضر نشد از کره شمالی به عنوان مسئول این حمله نام ببرد.

به دنبال تهدید هکرها، شرکت سونی نمایش عمومی فیلم کمدی "مصاحبه" (Interview) را که درباره ترور رئیس جمهوری کره شمالی است، لغو کرد. پیش از آن یک سینمای زنجیره ای نمایش فیلم را در نیویورک لغو کرده بود.

به گزارش بی بی سی، هکرها تهدید کرده بودند که سینماهای آمریکایی اکران کننده این فیلم را هدف حمله قرار خواهند داد.

این هکرها به گروه هکرهایی وابسته اند که به تازگی ایمیل ها و اطلاعات سرقت شده از سونی را منتشر کردند.

آنها در هشدار اخیر خود به حمله های یازده سپتامبر اشاره کرده و مدعی شده اند در صورت نمایش این فیلم "دنیا مملو از هراس خواهد شد."

با وجود هشدار هکرها، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در سخنانی که از شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا پخش می‌شد به مردم توصیه کرد که به سینما بروند ولی تاکید کرد که این هک "خیلی جدی" بوده است.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید مقام‌های ایالات متحده در مورد این موضوع بحث کرده‌اند و به زودی به این حمله‌ها "پاسخی مناسب" خواهند داد.

او که حاضر نشد در مورد مسئول این حملات اظهار نظر کند، گفت قصد ندارد در تحقیقات وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) مداخله کند.

هکرهایی که به سونی پیکچرز حمله کرده اند خود را "نگهبانان صلح" می‌خوانند و مجموعه تازه ای از اطلاعات شرکت سونی را هم به تازگی منتشر کرده‌اند و آن را "هدیه کریسمس" خوانده اند.

مجموعه‌ای از ایمیل‌های این شرکت، شماره‌های بیمه تامین اجتماعی و جزئیات حقوق کارکنان، بخشی از این مجموعه است.

سونی پیشتر تلاش کرده با برخی از خبرگزاری‌های آمریکایی تماس بگیرد و از آنها بخواهد این ای‌میل‌ها را منتشر نکنند.

برخی از ایمیل‌های منتشر شده حاوی مکاتبات شخصی برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود از جمله آنجلینا جولی و لئوناردو دی کاپریو است.

کره شمالی دست داشتن در حمله های هکری را تکذیب کرده است ولی آن را یک "کار خیر" توصیف کرده است که ممکن است توسط "هواداران و همدلان" این کشور صورت گرفته باشد.

به گزارش دویچه وله، شمار زیادی از سیاست‌مداران و چهره‌های مشهور سینمایی، از تصمیم سونی مبنی بر خودداری از پخش و نمایش فیلم "مصاحبه"، انتقاد کرده‌ و این شرکت را به "تسلیم در برابر تهدید هکرها" متهم ساخته‌اند.

مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، از جمله ضمن هشدار در باره‌ "خطرناک‌شدن موضوع" در توییتر خود نوشت: «این هفته آمریکا، نخستین جنگ سایبری خود را باخت.»

مسئولان شرکت سونی، در مصاحبه‌ای رسانه‌ای، ضمن دفاع از تصمیم لغو نمایش این فیلم، یادآور شدند که این مسئله به تروریسم مربوط می‌شود، امری که به گفته‌ آنان "بزرگ‌تر از کار فیلم" است.

در این فیلم جیمز فرانکو نقش یک روزنامه نگار را بازی می‌کند که می‌فهمد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، هوادار برنامه تلویزیونی اوست. پس از اینکه با رهبر کره شمالی قرار مصاحبه می‌گذارد سازمان سیا وارد داستان می شود و او را استخدام می‌کند.

رندال پارک هنرپیشه چهل ساله آمریکایی که پدر و مادرش اهل کره جنوبی هستند در این فیلم نقش کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را بازی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *