جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سردار نقدی در گفتگو با العهد مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال سلطه بر یمن

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 457887
سردار «محمد رضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با یک رسانه عرب‌زبان با بیان اینکه آل‌سعود به نیابت از آمریکا در یمن می جنگند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال سلطه بر یمن هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با پایگاه لبنانی «العهد»، با اشاره به گسترش پدیده شوم تروریسم در منطقه تصریح کرد: آمریکا پس از آنکه طی سال های اخیر متحمل شکست های سنگینی در منطقه شد، به تشکیل گروه های تروریستی مختلف روی آورد تا از طریق گسترش ناامنی در منطقه و تفرقه افکنی میان مسلمانان اهداف خود را محقق سازد.
 
وی با بیان اینکه مأموریت اصلی تکفیریها خدشه وارد کردن به چهره اسلام است، اظهار داشت: تکفیریهایی که در منطقه مرتکب جنایت های هولناک می شوند در واقع سربازان صهیونیست ها هستند که روی به جنگ نامنظم آورده اند.
 
سردار نقدی با بیان اینکه تنها راهکار غلبه بر داعش این است که کشورهای جهان اسلام به این اجماع برسند که داعش یک گروه صهیونیستی ـ آمریکایی است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران چنین تجربه ای داشته است. زمانی که ما سال های اولیه پس از انقلاب اسلامی را سپری می کردیم و شاهد اقدامات تروریستی در کشور بودیم، امام خمینی (ره) توانستند با بکارگیری تعبیر و علم به آمریکایی بودن تروریست ها، آنها را ریشه کن کنند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نشست های سیاسی وین درباره سوریه گفت: در نشست وین2 شاهد بودیم که تعداد تروریست ها از تعداد کسانی که خواستار حل سیاسی بحران سوریه هستند بیشتر است. در این نشست دولت سوریه که نماینده ای نداشت و تنها ایران، روسیه و عراق به عنوان حامیان آن در نشست شرکت کردند و این بدان معناست که حضور تروریست ها در نشست پررنگ تر از کشورهای حامی دولت دمشق بود. بنابراین نمی توان به نتایج اینگونه نشست ها اعتماد کرد.
 
وی با اشاره به حضور نظامی ایران در سوریه تصریح کرد: حضور نظامی ایران در عراق تنها مستشاری است. ما نمی توانیم دولت و ملت سوریه را در مواجهه با صهیونیستها تنها بگذاریم؛ صهیونیستهایی که اقدام به مداوای تروریست های تکفیری در بیمارستان های خود می کنند و نخست وزیر این رژیم هم شخصا به ملاقات آنها می رود.
 
سردار نقدی به نقش مهم روسیه در سوریه نیز اشاره کرده و گفت: امروز روسیه در جبهه حق ایستاده و از ملت سوریه حمایت می کند؛ ملتی که توسط نیروهای بیگانه به خاک و خون کشیده می شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نبرد حزب الله لبنان با تکفیریها در سوریه نشأت گرفته از هوش و ذکاوت این حزب است، تصریح کرد: اگر امروز حزب الله در خط مقدم مبارزه با تروریسم در سوریه و مرزهای لبنان نمی ایستاد، اکنون شاهد گسترش تروریسم در سراسر لبنان بودیم. بنابراین امنیت و ثبات کنونی لبنان ناشی از نبرد حزب الله با تکفیریها است.
 
وی با اشاره به مسأله فلسطین اظهار داشت: امروز برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به حمایت از صهیونیستها در کشتار فلسطینیان می پردازند. ما به خوبی می دانیم که دولت های قطر و عربستان سعودی با غارت نفت و گاز ملت ها اموال حاصل از آن را برای صهیونیستها و غربی ها خرج می کنند.
 
سردار نقدی ضمن «مبارک» توصیف کردن انتفاضه مردم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از انتفاضه مردم فلسطین در مقابله با صهیونیستها حمایت می کند و خواستار تسلیح کرانه باختری است، زیرا در صورتی که کرانه باختری مانند نوار غزه مسلح شود، رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص توافق هسته ای ایران و 1+5 نیز گفت: ما به حسن نیت آمریکایی ها در اجرای توافق حاصل شده شک داریم. آمریکایی ها در سال 1981 توافقی را که با ایران در الجزایر انجام داده بودند، نقض کردند. این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در قبال آن توافق عمل کرده بود. در همین توافق اخیر هم آمریکایی ها به دنبال راه حل نیستند بلکه بر عکس به دنبال تسلط بر ملت، اقتصاد و نفت ما هستند.
 
سردار نقدی با اشاره به نقش نیروهای بسیج در مقابله با قدرت های استکباری تصریح کرد: نیروهای بسیج در میان کشورهای جهان اسلام بی نظیر هستند. من در بازدیدی که اخیرا از اردوگاه های شرکت کنندگان بسیجی در رزمایش بیت المقدس داشتم دریافتم که تنها یک درخواست بیشتر ندارند و آن هم اعزام به سوریه و مقابله با تکفیریها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *