پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۹۱

اظهارات عجیب زهرا اشراقي در آستانه رحلت امام

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 117983
 
 
نوه امام (ره) در گفت‌وگويي با بيان اينكه امام از دهه پنجاه تا شصت، 180 درجه تغيير كرد مدعي شد: اينكه افرادي مي‌خواهند افكار امام دهه 60 را به دهه 80 منتقل كنند، كاملا متناقض با افكار امام است و هيچ كدام افكار امام نيست.

به گزارش جهان زهرا اشراقي نوه امام(ره) و همسر محمدرضا خاتمي در اظهاراتي قابل تامل در گفت‌و گويي با سايت جماران با بيان اينكه اگر نوه امام بودن محاسني داشت، محدوديت‌هايي هم داشت، گفت: چيزهايي را كه در زندگي مي‌خواستم، به خاطر اين نسبت خانوادگي نتوانستم به دست بياورم ، ولي ناراحت اين موضوع هم نيستم. مثلا با اينكه من رشته "هنر " را دوست داشتم، اما "فلسفه " خواندم زيرا آن زمان رشته هنر را براي "نوه امام " نمي‌پذيرفتند.

*اگر امام تا دهه 80 بود تغيير خيلي زيادي مي‌كرد

وي در ادامه درباره ديدگاههاي امام در دهه هاي مختلف نيز ادعا كرد: روش‌هاي دهه شصت را نمي‌توان الان در دهه 80 پياده كرد. امام همان‌گونه كه از دهه 50 تا 60، 180 درجه تغيير كرد، قطعا اگر تا دهه 80 هم بود، تغيير خيلي زيادي مي‌كرد. در زمان امام من نوه‌ها سن كمي داشتيم و بزرگ هر خانواده‌‌اي هم به نظر من از اعضاي آن خيلي مي‌تواند تأثير بپذيرد. بنابراين اگر امام از روحانيون ديگر كمي روشنفكرتر بودند، به خاطر تأثير خانواده بوده است.
اشراقي ادامه داد: ايشان اگر الان بودند، من هم مي‌توانستم اثرات زيادي بگذارم. زيرا در آن زمان هم من حدود بيست سال داشتم و با آن سن و سال مگر چقدر مي‌توانستم روي امام تأثير بگذارم و اصلا تا چه اندازه از مشكلات زنان و... درك داشتم؟ از سوي ديگر با توجه اينكه آن زمان مسأله جنگ و منافع ملي مطرح بود، موضوعي چون اجباري بودن حجاب و... تحت‌الشعاع قرار مي‌گرفت.
وي افزود: با توجه به شناختي كه از آقا دارم، اگر تا امروز حضور داشتند احتمالا سازندگي را آغاز مي‌كردند. اينكه افرادي مي‌خواهند افكار امام دهه 60 را به دهه 80 منتقل كنند، كاملا متناقض با افكار امام است و هيچ كدام افكار امام نيست.

*حجاب يك امر سليقه‌اي است

همسر محمدرضا خاتمي در ادامه درباره نظر امام پيرامون حجاب نيز گفت: هنوز هم بعضي‌ها در مورد اينكه حجاب چگونه بايد باشد و نظر امام در اين باره چه بود، حرف مي‌زنند و حتي آقايان در مقابل من كه سال‌ها با امام بودم و عقايد ايشان را به خاطر دارم، صف‌گيري مي‌كنند. منظورم اين است كه خود امام هم در مقابل برخي متحجرين قرار مي‌گرفت، زيرا نظراتشان درباره موسيقي و صداي زن، چه در موسيقي و چه در قرائت قرآن، كاملا جديد بود، ولي جو دينداران و حوزه‌هاي علميه آنها را نمي‌پذيرفت. حتي تفسير سوره حمد ايشان كه اوايل انقلاب آغاز كردند و تلويزيون هم پخش مي‌كرد، ناقص ماند و حس مي‌كردند كه نبايد تفرقه ايجاد شود. در مورد اجباري بودن حجاب هم ما قانوني نداريم، بلكه دستورالعملي اداري است. زيرا حجاب امري سليقه‌اي است.
وي در پاسخ به اين سئوال كه «ولي امام در سال 58 دستور داده بودند كه در ادارات همه بايد حجاب داشته باشند، در غير اين صورت بايد اخراج شوند» گفت: آن يك دستور بود، ولي تبديل به قانون نشد و تعريفي از حجاب نداريم. به همين دليل هم در هر اداره يك چيزي به عنوان حجاب مشخص مي‌شود، در يك وزارتخانه چادر و در جايي ديگر، غير از آن. فقط در قانون قضايي چيزي هست كه آن هم دقيقاً در مورد حجاب نيست، به همين دليل هم هر رييس‌جمهوري كه عوض مي‌شود از حجاب تعريف خاصي دارد، يكي مي‌گويد چكمه گناه دارد، ديگري هم مي‌گويد اگر زنان با كت و دامن هم به خيابان بيايند ايرادي ندارد. در زمان امام هم فقط مسأله جنگ و حفظ ايران مطرح بود. لذا بسياري از مسايل مهم از جمله زنان، به حاشيه رفتند.

*در خانواده امام بني‌صدري، طرفدار حزب جمهوري اسلامي، ليبرال و... همه بودند

اشراقي درباره نوع تفكر اعضاي خانواده امام نيز ادعا كرد: خانواده امام جمع اضداد بود. بني‌صدري، طرفدار حزب جمهوري اسلامي، ليبرال و... همه بودند، ولي همزيستي مسالمت‌آميزي هم داشتند. طبعاً از من هم به خاطر اينكه سياسي بودم، خيلي سوال مي‌كردند و حتي خيلي مراكز عمومي و راهپيمايي‌ها را به خاطر گزارش دادن به امام مي‌رفتم. مثلا در نماز جمعه‌اي كه صدام اعلام بمب‌گذاري كرده بود، مخفي از مادرم شركت كردم، زيرا احساس مي‌كردم كه خبرنگارم و بايد به آقا گزارش دهم. من به ايشان گفتم كه بسياري از همين خانم‌هايي را كه كميته به عنوان مفسد و... دستگير مي‌كند، با يك روسري كوچك بر سر ديدم كه آمده بودند و وقتي دليل حضورشان را پرسيدم گفتند كه به خاطر تهديد صدام نمي‌خواهيم نماز جمعه خالي شود.

*نوه‌هاي امام از مد پيروي مي‌كردند

اشراقي درباره نوه هاي امام نيز گفت: نوه‌هاي امام افراد بازي بودند كه كارهاي مختلف مي‌كردند و از نظر ظاهري هم وضع خوبي داشتند و از مد پيروي مي‌كردند. البته يكي، دوبار از لباس ما ايراد گرفتند كه ما هم گوش نكرديم. امام هم درباره لباس‌ها، غذاهايي كه مي‌خورديم و... مي‌پرسيدند. مثلا وقتي غذاهاي فرنگي مي‌خورديم، شوخي مي‌كردند و مي‌گفتند فقط به اين خاطر كه اسم اين غذاها خارجي است، آنها را مي‌خوريد، نه اينكه واقعا خوشمزه باشند!

*اگر كمي ديندار باشم آنهم به خاطر شريعتي است

وي همچنين ادعا كرد: خانم(همسر امام) خيلي نقش داشتند زيرا ايشان از يك خانواده روشنفكر اشرافي بودند، بنابراين تأثير خودشان را روي فرزندان داشتند و دامادهايشان هم روشنفكر بودند و حتي پدر خود من از اين نظر از من جلو‌تر بود. بسياري از كتاب‌هاي شريعتي را پدر براي من مي‌خريد و حتي كتاب‌هاي سازمان مجاهدين و يا ماركسيستي را به راحتي در منزل مي‌خواندم. پدرم حتي يك‌بار هم به من ايراد نگرفت كه چرا كتب چپ ماركسيستي مي‌خواني و يادم است كه يكي از كتب گوركي را به امام هم هديه دادم و گويا پدرم هم به ايشان گفت كه در اين زمينه‌ها كمي با زهرا صحبت كنيد. اصلا پدرم بود كه مرا با شريعتي آشنا كرد و اگر كمي ديندار باشم، به خاطر شريعتي است.
سايت جماران با بودجه موسسه دفتر تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) فعاليت مي‌كند و بنا به مسئوليت بايد مروج افكار حضرت امام(ره) باشد اما انعكاس اين گونه ادعاها در آستانه برگزاري سالگرد حضرت امام(ره) چه ضرورتي دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شراقي درباره نوه هاي امام نيز گفت: نوه‌هاي امام افراد بازي بودند كه كارهاي مختلف مي‌كردند و از نظر ظاهري هم وضع خوبي داشتند و از مد پيروي مي‌كردند. البته يكي، دوبار از لباس ما ايراد گرفتند كه ما هم گوش نكرديم!!!1
خوبه والا خودتان می گویید گوش نکردیم ... پس ایراد از شماست که نمی خواهید منطبق با اصول باشید ...همزیستی مسالمت آمیز هم به خاطر این است که در اسلام صله رحم مقدم بر نظرات سیاسی - اعتقادی است
در ضمن بهتر است سیره پدر بزرگ تان را بار دیگر مرور کنید حتماً متحول خواهید شد.
در ضمن نظر شما در مورد سلیقه ای بودن حجاب هم کاملاً سلیقه ایست !
Iran, Islamic Republic of

بهتر است بار دیگر به قران رجوع کنید
مسلما! فهم افرادی چون آیت ا... بهجت و امثالهم نسب به شما از قرآن خیلی بیشتر و بالاتر است اگر چنین بود که شما می گفتید عالمی مثل ایشان حجاب را امری واجب نمی دانستند. فهم شما از متن قرآن آمیخته به تمایلات سیاسی است نه نگاه یک مفسر خالص !
Iran, Islamic Republic of
نام و ياد امام براي هميشه تاريخ در دل همه انسانهاي مسلمان و آزاده زنده است.و خانواده امام نيز مادامي كه در مسير آن عزيز سفر كرده باشند محترم و عزيز هستند در غير اينصورت سرانجامي جز هلاكت در طوفان خشم انسانهاي آزاده نخواهند داشت چرا كه از فرزند نوح نبي بالاتر نيستند كه اين قانون الهي است
Iran, Islamic Republic of
کاش به جز خون خمینی، روح خمینی در وجودتان جاری بود !
Iran, Islamic Republic of
به این خانم بگین که ما همگی فرزندان روح ا.., میدانیم که افکار و عقاید اماممون چی بود.نظر امام همان نظر اسلام و قرآن بوده و هست و هیچوقت هم نظرات مبتنی بر اسلام کهنه نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
عجیب بود چون به ذهن متحجرانی مثل شما عجیب می آمد؟
Iran, Islamic Republic of
به قهقرا رفتن سيد محمد خاتمي به اين خانم هم سرايت كرده !
Iran, Islamic Republic of
فردا تیتر میزنن "اهانت سایت وابسته به دولت ، جهان نیوز به بیت امام خمینی ره "
بععله. چون اسلام رو از شریعتی شناختی فرصت نکردی از اهلش( امام) بشناسی....
Iran, Islamic Republic of
چه خوب ایشان که چنین مصاحبه مفصلی کردند لااقل بنی صدری ها ولیبرال ها خانواده شان را به مردم معرفی میکردنند. تا یک وقت ملت به خار غرابت انها با خانواده امام قول نخورند
Iran, Islamic Republic of
اگر نشود افکار امام را از 20 سال پیش به الان بیاوریم پس اسلام که برای 1400 سال پیش است را دیگر باید چه کنیم؟
آدم بايستي خيلي بقول خودش"باز باشد" كه در جو پيرامون امام باشد نمك بخورد و نمكدان بشكند فدائياني كه در هزاران كبلومتر دورتر از امام براي ايشان و اسلام جانفشاني ميكردند بهتر از روشنفكراني كه در اطراف امام بودند او را شناخته اند نكته ديگر موضوع ظريفي است كه اين روشنفكر غرب زده براي اختلاف بين خانواده (اشراقي و روح اللهي ) طرح كرده است اين نكته را واردنمي شوم فقط همين را بگويم كه قرآن مي فرمايد ان بعض ازواجكم و اولادكم عدو ...
Iran, Islamic Republic of
کسی که دینش را در حضور امام از کسان دیگر مگیرد بهتر از این هم نمیشود. در مورد همان افرادی که دینت را ازشون گرفتی صحبت کن.
Iran, Islamic Republic of
حرف بدی نزنده بنده خدا!! هر چی خوندم بنده خدا به جز موارد اندک که سلیقه ای تصمیم گرفته ، خیلی جا ها خاطراتش از امام رو گفته، شما تحقیق کنید ببینید درمورد خاطرات دروغ گفته یا نه!! اما خودمونیم دوستان اگر دروغ نگفته باشه چی؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چه سوالهای سطح پایین و جهت داری ازش پرسیدن که جوابش شده:
"نوه‌هاي امام از مد پيروي مي‌كردند"
که چی؟!
چون شما نوه امامی و از مد پیروی میکنی پس...
گیرم پدر تو بود فاضل/ از فضل پدر تو را چه حاصل
Iran, Islamic Republic of
واقعا امام و حاج احمد آقا در خانواده هم غريب بود.
Iran, Islamic Republic of
درتمام كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان دنياحجاب امري كاملا اختياري است به عنوان مثال درسوريه و تركيه كه كشورهاي مسلمان و دوست ايران هستند حجاب كاملا اختياري و آزاداست وتاكنون هيچ مشكلي در دينداريشان بوجودنيامده و ازايرانيها هم مسلمانترهستند و جامعه شان بسيارسالمترازجامعه ايران است . درقرآن هم آمده كه دردين هيچ اجباري نيست پس چرابه زور ميخواهند همه چيزرابه مردم تحميل نمايند .؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا زنان بیت امام از بسیاری مرد نماهای فعلی شجاعتر و فهمیده ترند.
Iran, Islamic Republic of
من که از سر ته حرفهای زن خاتمی هیچی نفهمیدم کسی فهمید به من هم بگه!!!!
Iran, Islamic Republic of
این اظهارات طبیعی است . شما فکر می کنید که منزل امام پادگان بوده ؟
منزل امام یک خانه گرم بوده مثل اکثر خانه ها و یک پادگان نظامی نبوده که اجبار در آن رواج داشته باشد . و افراد در پیمودن مسیر زندگی و سرنوشتشان مختار هستند چه این افراد فرزند امام باشند چه همسر پیامبر چه هر کس دیگری .
کسانی که اجبار را وارد دین کرده اند و به اسم اسلام آن را رواج می دهند بر آنچه که نمی دانند اصرار می کنند . و فراموش می کنند که " وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا "
و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد (36) سوره اسرا
مدلی که به آن علم ندارید به عنوان مدل فراگیر حکومتی بر مردم اجبار می کنید در حالیکه هیچکدام در علم حکومت و سیاست آن قدر خبره و مطمئن نیستید که بدانید که آیا این مدل حکومتی قابل پیاده سازی هست یا نیست ؟ ایده آل این است که هیچ ظلمی نباشد اما آیا خدا هم همین را خواسته وقتی که جهان را آفریده ؟
این جهان مکان فتنه و ابتلاست . و تلاش باید در راهی باشد که امکان پذیر باشد . راه زدودن خطا و گناه و ظلم به طور مطلق امکان پذیر نیست چون با فلصقه هستی مغایر است . اما می توان دست افتاده ای را گرفت و خالق را خشنود کرد می توان با لبخندی دلی را به دست آورد . هزار کار خوب ممکن را تعطیل نکنید تا به فکر یک خوب ناممکن بروید . البته جهاد هم وظیفه مسلمین است اما جهاد عملی .
در آن دنیا نمی توانید راهپیمایی و تظاهرات و دعواهای لفظی را به حساب جهاد بگذارید . جهاد داد و بیداد و دعوا مرافعه پشت تریبون نیست . جهاد را از پیامبر بیاموزید .
شکی نیست که امام گام های بلندی برای مقابله با سیاست هایی که ملت ما را مردم دست دوم می خواند انجام داد ولی بپذیرید که امام به حکم انسان بودن معصوم نبود . والسلام علی من اتبع الهدی
Iran, Islamic Republic of
اگرحجاب اختياري و آزادباشد بدازيك سال حساسيت هاي كاذب به مسئله آزادي حجاب و نوع پوشش درايران ازبين ميرود وايران هم مثل تركيه و سوريه بااين مساله بي حجابي كنارميايد وخيلي ازمشكلات فرهنگي و سياسي حل ميشود . بنابه فرمايش مولا علي (ع) اگرمردم ازچيزي منع شوند نسبت به آن حريص ترميشوند . وچون درايران مردم ازبي حجابي منع شده اند وحجاب اجباري است مردان نسبت به زنان حريص ترشده اند وچشم چراني بيشترشده است .
Switzerland
خانم اشراقی باید بدانند که وصیتنامه امام در سال 61 نوشته شده است و نظرات امام در هفت سال آخر عمر شریفشان تغییری نکرده است. این شمایید که تغییر کرده اید.
Iran, Islamic Republic of
دين مگرتنهاحجاب است كه چنين نسبت به آن درايران حساسيت نشان ميدهند ؟؟؟؟ مگر ظلم و ستم و حرام خوردن وچپاول بيت المال و غيبت كردن و فحاشي و .... به اندازه حجاب مهم نيستند ؟؟؟؟؟ نه حجاب بلكه كل دين ازنظرقرآن اختياري است ودردين خداهيچ اجباري نيست و مجبوركردن به امري نتيجه عكس ميدهد ومردم رااز دين بيراز ميكند . وقتي دركشوري آزاديهاي مدني و اجتماعي برقرارشود بسياري ازمشكلات فرهنگي و سياسي خودبه خودحل ميشود . مگركشورهاي تركيه و سوريه و مصرمسلمان نيستند؟؟؟؟ ولي دراين كشورها حجاب اختياري است واجباري نيست وتاكنون مشكلي دراين زمينه بوجودنيامده وجامعه اين كشورهاازجامعه ايران بسيارسالمتر و اسلامي تراست .شمادركجاي دنياديده ايد كه مزاحمت خياباني براي زنان وجودداشته باشد الاايران درحالي كه درايران حجاب اجباري است واگر اجباري بودن حجاب باعث اسلامي بودن وسالم بودن جامعه ميشد الان بايد اينهمه مشكل تجاوز و مزاحمت و دخترربايي درايران نبود .
Iran, Islamic Republic of
متاسفم.

به نظرم اون بچه رزمنده ای که فقط و فقط به خاطر، اینکه امام فرموده بودند نگهداشتن جزیره ی مجنون تکلیف شرعی است، ایستادند و با اینکه شهادت را قطعی میدیدند، عقب نرفتند، آنها نزدیک ترند به امام. نه اینها.

ایشان راست گفتند که لیبرال هم در خانواده ی امام بود، و امام هم خون دل خوردند از این قضیه.
United Kingdom
لطفآ یک لحظه از نعمت خدا داد عقل استفاده کنید .
امروز در سایت تان اعلام میکنید که نوه امام ( زهرا اشراقي) حرف ها یش در مورد امام عجیب است و گروه سیاسی که به امام نزدیک بود و خیلی از آنها برای امام و در دفتر امام کار میکردن راه امام را نمیرفتن و نمیرن و مثلان حرف عضو این مجمع(موسوی لاری ) "جالب" است.
یک لحظه بی طرفانه از فکرتان استفاده کنید . آیا این عجیب نیست که شما امام را میفهمد ولی نزدیکان و خانواده اش نمیفهمند. آیا احتمال نمیدهید اشتباه کنید.

۲. اگر نیتتان از فحاشی به حسن خمینی خیر و حفظ حکومت اسلامی است. لطفآ عملکرد او را با عمل خودتان مقایسه کنید و بی طرفانه ببیند کدام روش در حفظ اسلام و جهوری اسلامی موثر تر است.
بیشتر دقت کنید . بلا نسبت نه حاکم امروز یزید است نه شما شمر هستید نه حسن خمینی در حد جدش امام حسین است . اما متاسفانه شما دارید همان رویه را استفاده میکنید و به بهانه ی حفظ حکومت اسلامی نوه بانی آنرا ترور شخصیت میکنید. و شایدهم یک روز بیشتر.

۳ . لطفآ اگر این حرف ها برای شما مفهوم است . حد اقل جواب بدهید.
ممنون
انشا الله خداوند همه ما را هدایت کند .
عبداله
Iran, Islamic Republic of
خانم اشراقی توجه شما را به این سخن امام جلب می کنم که فرمودنداگر حتی من هم از اصول همین اسلام تخطی می کردم همین مردم می آمدند و مرا می کشیدند پایین.فکر می کنم این شما هستین که خودتون رو تغییر دادین وضمنا شما میراث امام نیستید میراث خمینی کبیر اسلام مبارز واسلام ناب محمدی است میراث امام انقلاب است. از یک اهل تسنن از کردستان
Iran, Islamic Republic of
چقدر این جمهوری اسلامی مظلوم است
آخه آدم حسابی شما تغییرات شخصیتی خود را چرا به امام نسبت می دهید.
اینکه شد همان حرف های عناصر ضد دین
امام که اعتقادات شخصی خود را حق نداشت به نام دین به مردم بقبولاند
امام مفسر دین بود وبیان کننده دین خدا
دین خدا که تا قیام قیامت غیر قابل تغییر است
چرا عقده ها ی شخصی خود را قرار دارید به نام تفسیر از امام بیان کنید
شما هما نبهتر که با همسرتان دوباره به اروپا بروید و کیف و حال کنید
Iran, Islamic Republic of
نظر سركار خانم اشراقي را خوانديم ولي بايد به ايشان عرض كنم كه به نظر مي رسد سركار خانم تغيير كرده اند. ضمنا حضرت امام (ره) اين روزها را پيشبيني كرده بودند و در وصيت نامه خود به اين موارد اشاره نموده و راهكارهايي ارائه كرده اند و در ضمن نفهميديم اين نظرات سركار خانم اشراقيست يا ...
من كه با خواندن اين مطالب شوكه شدم....من كه دراعتقاد به راه امام واين كه ايشان معتلق به زمان خاصي نيستند كوچكترين شكي ندارم زيرا هم و غم امام اسلام بود و بس و اسلام هم متعلق به همه دوران هاست....و گويا اين نوه امام هستند كه تغيير كرده اند وگرنه امام از ابتدا تا انتهاي زندگي با بركتشان كوچكترين تغيير و تزلزلي به خود راه ندادند و زندگي ايشان آنقدر شفاف و واضح بود كه خارجيهاي دوستار ايشان و حتي دشمنان ايشان بدان معترفند و نياز به توضيحات روشنفكر مابانه امثال جنابعالي ندارند و اگر زنده بودند با شما همان ميكردند كه با سيد حسين خميني كردند.....
Iran, Islamic Republic of
اصلا مهم نیست؛ اینا اصلا اشخاص مهمی نیستند امام یکی بود و شهید بهشتی یکی بود، شهید مطهری یکی بود، بقیه قرار نیست با اسم این بزرگان هر ...
Iran, Islamic Republic of
امام عزیز ما که سلام خدا بر روح مطهر او باد دردانه و یگانه عالم بود وداشتن نوه هایی چون سیدحسین ، سید حسن و زهرا اشراقی چیزی از ارزشهای آن بزرگ مرد اسلام کم نخواهد کرد این چه دروغ بزرگی است که روز روشن به امام میبندند اصول محکمات امام در مورد اسلام و انقلاب اسلامی و برپایی حکومت اسلامی از سال 1342 تا سال 1368 ذره ای تفاوت نداشت
Iran, Islamic Republic of
با خوندن اين مطالب حالا مطمئن شدم كه اطرافيان امام هر چند از خون اما هم باشند دليل بر خوب بودنشان و وفاداريشون به نظام نميشه زهرا اشراقي چه هنري داره كه دوست داشت بره بخونه خانم اشراقي شما مطمئنا نه به پدرتون رفتيد نه به پدر بزرگتون شما با امثال همنشيناتون (خاتمي ها ) رفتيد واقعا شما دينتون از سر شور منتسب به خمينيها گرفته ايد نه از شعور وجود خميني شعور خميني در همتها و باكريها و حسن نصرالله وجود دارد واقعا براتون متاسفم انجا كه ميگوييد اگر كمي دينداريد؟ از شرعتيست . بسيار فرق است بين دين علي و ابوبكر ! شما در منبع نوريد اما نورتان را از كسي ديگري ميگيريد كه خود ......... واي برشما واي بر شما بخدا خيلي حرمت نگه داشتم كه در باره جمله اي كه گفتيد افكار دهه 60 امام را نميتوان در دهه 80 جا داد
Iran, Islamic Republic of
ایشان درست می گوید از همه جنسی در خانواده ایشان بودند از پسر حاج آقا مصطفی تا احمد آقا و ... اما نکته مهمی که وجود دارد اینست که اما دست بسیجی را می بوسد و دست حسین آقا را دستبند می زند اینست که باعث شده امام امام باقی بماند نه خانوده و نوه های ایشان البته مشکلی هم نیست زیرا زید هم پسر امام حسن بوده و جعفر کذاب هم فرزند امام و عموی امام زمان پس هر کس باید جایگاه خود را بشناسد شناخت اما کاری به فرزندان جسمی ایشان ندارد
متاسفانه اثری که همسر ایشان بر این خانم گذاشته خیلی بیشتر از امام رحمت الله بوده است خداوند متعال همه مارا عاقبت بخیر نماید
Iran, Islamic Republic of
چرا به شعور مردم توهین می کنید؟چرا متن کامل مصاحبه رو نمیذارین تا مردم خودشون قضاوت کنن؟حتما باید شما تشخیص بدین کدوم حرف درسته؟دختران امام به اندازه شما متوجه قضایا نیستن؟تا کی می خواهین به امام و رهبری با این اعمالتان توهین کنین آخه؟بابا از دستتون خسته شدیماللهم العن کل المغرضین و المنافقین
Iran, Islamic Republic of
شايد منظور ايشان اين است كه اگر امام الان زنده بودند از دشمني با آمريكا و اسرائيل منصرف مي شدند ، از جريان فتنه حمايت ميكردند ، روز جهاني قدس را حذف ميكردند و..... و در يك جمله ميخواهم بگويم ،بيت امام و سايت جماران شده ضد ولايت فقيه.
Iran, Islamic Republic of
خانم اشراقی باید بدانند نوه امام بودن هیچ مزیتی نیست ولی یک فرصت فوق العاده است که متاسفانه نصیب کسانی شده که اصلا نتوانستند از آن استفاده کنند، واقعا جای تاسف است که اطرافیان امام غیر از دو پسر بزرگوار ایشان همگی دچار اعوجاج فکری شده اند!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این خانم فقط با این حرفها دست خودش را رو کرده است.
لازم به یادآوریست که نورالدین کیانوری رهبر حزب توده ایران، نوه شهید بزرگوار شیخ فضل الله نوری بود.
Canada
تغییر کردن خوب است اما غربی فکر کردن خطرناک است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی انا لله وانا الیه راجعون
با فرض اینکه این فرمایشات متعلق به این خانم باشد می توان نتیجه گرفت اگر ایشان کمی بزرگتر بود در زمان حیات حضرت امام در تصمیمات کلی تاثیر وتغییر وجوذ ذاشت آقا سید حسن این مظالب را از جهت مسئولیت حفظ آثار امام مطالغه فرموذه اند راستی اگر حضرت نوح علی نبینا و آله صلوات الله علیهم نعوذ تالله به خرف پسرش گوش می کرد واز کشتی ...... ویا گفته خداوند تبارک وتعالی به پیامبر ( قریب به مضمون) اگر ...چنین میکرد رگ گرذنش را قطع میکردم
Iran, Islamic Republic of
چه اشکالی داره؟مردم ترکیه را ببینید آیا اونا مسلمان ترند یا ما؟مردم مالزی چی؟ ما فقط ادعا داریم و تبلیغات
Iran, Islamic Republic of
با این حساب اگر امام در دهه 80 نیز 180 درجه تغییر کرده باشد، پس از 360 درجه گردش الان باید سر جای اولش باشد.
معلوم نیست اینها این حرفها رو از کجا در میارن میزن!؟ البته همسر خاتمی بودن این چیزها رو هم درپی دارد.
Iran, Islamic Republic of
با اين اوصافي كه ايشان فرمودند فهميديم حتي قطره اي از درياي بيكران امام را هم نتوانسته اند بچشند. نا خودآگاه ياد اين جمله افتادم : پسر كو ندارد نشان از پدر تو بيگانه خوانش نخوانش پسر.
البته اميدوارم به محتوا توجه كنيد نه الفاظ. در ضمن كاش مي فهميديم كه نسبت به هيچ وجه نمي تواند علتي براي برتري باشد بلكه همفكري با امام است كه باعث ارزشمندي افراد مي شود. پسر نوح و همسر لوط و ... افسانه نيستند. باور كنيم تاريخ تكرار مي شود.
Iran, Islamic Republic of
راه امام و هدف امام در عصر حاضر تنها و تنها توسط مقام عظمای ولایت تبیین می شود و ملت شریف ایران راه آن عزیز سفر کرده را با رهبری داهیانه خلف صالحش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)ادامه خواهند داد و با این اظهارات مضحک و بی معنی هرگز بیعت خویش را با رهبری عظیم الشأن انقلاب نخواهند شکست و این انقلاب و رهبری آن را تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداک یاری خواهند کرد.
سخنی گران سنگ از علامه بزرگوار حضرت آیت الله حسن زاده آملی:
"گوشهایتان تنها به کلام رهبری باشد زیرا گوش ایشان به کلام حجت ابن الحسن است".
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم،خواهشمندم منتشر کنید.
واقعا جای تایف دارد که نوه امام (ره) در مورد امام (ره) اینگونه سخن می گویند.یعنی چه که " اگر امام تا دهه 80 بود خیلی تغییر میکرد" ؟ آیا این جمله بیانگر این نیست که امام اگر اینگونه بود یعنی اصولی را برای راه خود در نظر نداشت؟ آیا بیانگر این نیست که امام (ره) مبنا و شاخصی برای رسیدن به هدف خود که همیشه خود ایشان از آن تحت عنوان " جهانی شدن حکومت اسلام" یاد میکردند، نداشتند؟
مگر می شود کسی دارای ملاک و معیار باشد،انهم آنگونه که در امام سراغ داشتیم،ولی 180 درجه تغییر کند؟ واقعا انسان تاسف می خورد که بعضی برای تحلیل دوران فعلی،از امام هزینه می کنند و حتی آرمانهایی که امام ، آنها را فریاد میزد را با حضور امام در این دوره،متغیر تصور می کنند. با این تفاسیر اگر شخص پیامبر (ص) در دروه ما، حضور داشتند، نیز با انچه که از ایشان سراغ داریم،180 درجه متفاوت بودند.در اینصورت ما اصلا باید دچار سردرگمی در مدل حکومت اسلامی باشیم، چون نمیدانیم که اگر پیامبر امروز حضور داشتند،با 180 درجه تغییر نسبت به آنچه که 1400 سال پیش بودند، می خواستند چگونه احکام اسلام را پیاده کنند!!!
نخیر دوستان،امام بر مبنای اسلام،آموزه ها و احکام آن سخن می گفت و عمل میکرد و اصول اسلام نیز قابل تغییر آنهم 180 درجه نیستند،پس امام اگر امروز بودند،همانگونه عمل میکردند که در دوره حیات مبارکشان عمی کردند.
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه؟
آدمی را یاد سید حسین خمینی میندازه
Iran, Islamic Republic of
دوستان جهان نیوز نگران نشوید این اظهارات نه تنها لطمه ای به ساحت حضرت امام نمی زند بلکه دریای ژرف شخصیت ایشان را آشکارتر می کند.و به شما اکیدا" توصیه می کنم حرمت منسوبین امام را حفظ کنید و نخواهید تا همه مثل شما فکر کنند.
Iran, Islamic Republic of
وامصیبتا که اینان خود را خاندان امام (ره) می نامند راستی امام خمینی (ر] کبیر کسی بود که مواضع اسلامی و دینی اش آن هم امهات مواضعش تغییر یابد این چینی تصویری از امام ساختن یعنی یک خان 20 ساله می تواسنت به امام خط سیاسی بهد؟؟ واقعا شرم بر ما که چنین خزعبلاتی را می شنویم و دم برنمی آوریم چنین خزعبلاتی که امام (ؤه) را در حد شرعیتی نیز نمی توانست در تدین نوه خویش موثر باشد اما ما می گوییم انقلاب اسلامی منبعث از اوست و هنوز حتی پس از درگذشت وی تاصیرش در جهان هویداست آن وقت این خانم می گوید اگر زنده بود من باعث می شدم مواضع سیاسی و دینی او تغییر پیدا کند واقعا برای ملت خودمان متاسفم که اینان را به عنوان خاندان امام (ره) ارج می نهند
Iran, Islamic Republic of
فرموده‌اند: «خانواده امام جمع اضداد بود. بني‌صدري، طرفدار حزب جمهوري اسلامي، ليبرال و... همه بودند»؛
لطفا از ایشان بخواهید که مصادیق اینها را معین فرمایند تا بیشتر با اطرافیان امام آشنا شویم.
البته برخی از لیبرالها !!! و ... را شناخته ایم، برای آشنایی بیشتر لطفا انتساب اعضای بیت امام به احزاب را کامل مشخص فرمایند.
Iran, Islamic Republic of
امام که نیست از خودش دفاع کنه . هر چی می خوایین بگین . خوبه بریم سراغ فرزندای روحانیون قبل از اینکه دیر بشه و نتونن از خودشودشون دفاع کنند .
United States
با این دیدی که امثال شما دگم اندیشان دارید، حتی اگر خود امام خمینی هم بخواهند چیزی خلاف عقاید قدیمشان بگویند، آنها را متهم به ضد ولایت فقیه بودن می کنید. از نظر امثال شما، خط درست آن است که شما می گوئید و بس.
Iran, Islamic Republic of
عده ای می گویند حرمت خانواده امام را باید نگه داشت....به نظر حرف متینیست.
اما اگر کار به جایی رسد که مجبور شویم بین نگهداشتن حرمت امام و حرمت خانواده ایشان یکی را انتخاب کنیم چه؟!؟
Iran, Islamic Republic of
خوب شد با چشم های خودمون دیدیم والا باور نمی کردیم
امامی که از هیچ قدرتی تأثیر نمی گرفت از همسرش تأثیر می گرفت
آیا واقعا باید از اون عفیف ترین و باوفا ترین زن همراه امام اینگونه تعبیر شود !؟
مگر با عنایت اهل بیت ازدواج نکردند ؟ حاشا به مرام محمدرضا خاتمی و همسر هنر دوستش
اماما تو ببخش
Iran, Islamic Republic of
کسی که در خانواده امام بزرگ میشودولی بجای امام از شریعتی تاثیر می پذیرد ودینش را مدیون شریعتی میداند بیش از این انتظاری نیست
Iran, Islamic Republic of
حرمت امام و امامزاده را باید متولی نگاه دارد. متاسفانه ایشان همان سخنی را تایید و تاکید کرده اند که چند سال پیش اصلاح طلبان تندرو و منحرفی چون اکبر گنجی بر زبان رانده بودند و ادعا می کردند امام را باید به موزه سپرد!
وقتی اندیشه های امام در دهه شصت را زیر سوال می بریم و آن را برای دهه هشتاد نامعتبر می شماریم چه مفهومی جز به بایگانی و موزه سپردن اندیشه های امام دارد!؟
نکته مهم در اینجا توجه به این موضوع است که تفکرات کلیدی امام چیزی جز مبانی اسلام ناب محمدی(ع) نیست و به فراموشی سپردن و غیرمعتبر شمردن این تفکرات معنایی جز نامعتبر شمردن امهات اسلام محمدی نیست, اسلامی که مسلمانی جز اعتقاد به جاودان بودن آنها نیست!
متاسفانه امام خمینی مظلوم بود و مظلوم هست...چه مظلومیتی از ین بالاتر که منسوبان به او و کسانی که هرچه دارند از او دارند این گونه کمر به نفی او بسته باشند و همصدا با معاندانش به دنبال کمرنگ کردن اندیشه های او باشند!
Iran, Islamic Republic of
امام از آن همه مردم ایران بلکه همه مردم دتیاست . بعضی ها صرفا به دلیل نسبت فامیلی که با ایشان دارند طوری صحبت می کنند که انگار فقط آنها امام را می شناسند و هر چه که خواستند به امام نسبت می دهند.اینان مردم را دست کم می گیرند. اما زهی خیال باطل . سنت و حکم خدا تغییر نمی کند و امام هم بر مبنای حکم خدا حرکت می کردند و چون سنت خدا تغییر ناپذیر است اصول فکری امام نیز تغییر ناپذیر است اینها را گفتم تا بعضیها جوگیر نشوند.
یکی از نوکرای امام
Iran, Islamic Republic of
حسین.
ایشان راست میگویند که: "اگر كمي ديندار باشم آنهم به خاطر شريعتي است."چون کسی که دستپرورده ی امام حاج آقا مصطفی و حاج احمد آقا هستند که دینداری آنها "کمی دینداری"نیست.
United States
". امام همان‌گونه كه از دهه 50 تا 60، 180 درجه تغيير كرد، قطعا اگر تا دهه 80 هم بود، تغيير خيلي زيادي مي‌كرد."

احتمالا ایشان ریاضی نمی دانند ولی هر تغییری بعد از 180 درجه، ایشان را به دهه 60 نزدیکتر می کرد.
Iran, Islamic Republic of
نمي دانم چرا بر خلاف اينكه حضرت امام ساده و خالي از هر گونه اشرافيتي زندگي ميكردند برخي از منسوبينشان با افتخار اشرافيت را تبليغ مي كنند . بهتره ايشون به جاي اينكه فكر مي كنند مي توونستند افكار امام را تغيير بدهند به يك ...
Iran, Islamic Republic of
تنها كسي كه با هوش سرشار خودش شريعتي را شناخت مرحوم علامه طباطبايي بود و بس اين خانم هم كه به قول خودش زماني كه امام در قيد حيات بودند به حرفشان گوش نمي كرده حالا هم نبايد از او به عنوان نزديكان امام ياد كنيد چرا كه او از امام دور بوده و هست آن هم چندين و چند ميليارد سال نوري.
France
سایت جهان عنایت فرمایید اگردر راه انقلاب و امام و رهبری هستید یک تفسیر بر این خبر اضافه فرمایید یا نظرات کاربران را درج کنید. موضع این خانم موضع ضد انقلاب است
Iran, Islamic Republic of
مگه هر کسی که شد نوه امام و نزدیکی فیزیکی با امام داشته یعنی همه نظرات امام رو میدونه . پسر امام هادی و برادر امام حسن عسکری میشه جعفر کذاب چه رسد
Iran, Islamic Republic of
پناه می بریم به خداوند
Iran, Islamic Republic of
حجاب امر قرانی است یا سلیقه ای؟ ایا امام دهه هشتاد از این عده ای باحمایت دشمنان انقلاب و اسلام با ادعای پیروی از امام فتنه بپا کرده اند ، چه واکنشی نشان می داد ؟ در بیان نوه های امام سید حسین خمینی هم بوده برخورد امام با ایشان چگونه بود؟ و...
Iran, Islamic Republic of
خوب است نوه امام فرمودند در خانواده امام جمع اضداد بوده حتي بني صدري وليبرال هم در اين خانواده بوده حال خودش را هم در اين مصاحبه معرفي كردند ديگران هم معرف همه هستند ولي چيزي كه عيان است از همان ابتداي مبارزه هيچ وقت امام از مواضع واصول خود كوتاه نيامدند وتغيير مورد بحث سركار خانم بي اساس است وامام هميشه ظلم ستيز ،استكبار ستيز وسرباز اسلام بودند ودفاع از اسلام را وظيفه همگان ميدانست
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه يه عده زير پوشش خط امام و پيرو امام و نوه امام بودن هركاري دلشون ميخواد ميكنن و هر رفتاري ميخوان ميكنن چون از وابستگان به امام هستن براي خودشون يه مصونيت ساختگي درست كردن به اين خانومم بايد گفت يه دفعه ديگه برو سخنرانيهاي امام و گوش كن بعد حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد. این قدر نادان باشد که الگوی کاملی چون امام را به شریعتی ترجیح دهد همو که امام حتی او را مرحوم هم خطاب نمی کرد!
این خانم ادم را یاد نوح وپسرش می اندازد
United Kingdom
دوستان ارزشی . توهین نکنید این خانم شخص متشخصی هستند . و بنده با ایشون موافق هستم ...
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها کاسه از آش داغ ترند
United States
عصمت پیامبر بر همسرش عایشه اثر نکرد چه رسد ....
عایشه ها نمردند و نمی میرند
Iran, Islamic Republic of
خوشحال ميشم دوستاني كه موافق احترام گذاشتن به خانواده امام به خاطر امام هستن به من ايميل كنن. آيا حجاب در اسلام سليقه اي است؟ دينداري اين خانم به خاطر امام نيست به خاطر شريعتي است.
پناه بر خدا. آقاجان منتظريم ظهور بفرما.
ايميل يادتون نره.
shh.amol@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر كساني كه ضد انقلاب حرف مي زنن حالا هر شخص و پستي كه دارن مهم نيست.
Iran, Islamic Republic of
اگر الان امام زنده بودند مواضعشان هیچ تغییری نمی کرد این اطرافیان ومنتسبین به ایشان هستند که در غیاب ایشان ماهیت و ذات خود را به ظهور رسانده اند والا اگر امام (ره ) بودند اینان جرات ابراز نظر نداشتند ومورد بی مهری ایشان می شدند.
Iran, Islamic Republic of
اینها نوه و فرزندان امام هستند . با امام و در کنار امام زندگی و رشد کردند . بیشتر از من و شما در جوار آن بزرگوار شاگردی و تلمذ کردند ... احترام و پاسداشت خانواده امام کمترین کاری ست که میتوان کرد . مگر اینها چه میگویند که شما گوش ها و چشم هایتان را بسته اید و دهانتان را به فریاد گشوده اید ... شرم بر شما دنیا طلبان متظاهر
Iran, Islamic Republic of
در خصوص تاثیر پذیری به نظر می رسد این خانم اشراقی هستند که کاملا تحت تاثیر همسرشان و عقاید همسرشان هستند . در خصوص کتب آقای شریعتی هم باید گفت بستگی دارد این کتب را با تفسیر چه کسی درک کرده باشید با تفسیر علما یا با تفاسیر همسر سفارت نشینتان
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت كند امام عزيزمان و حاج احمد آقا را ...
خدا هدايت فرمايد ، قابل هدايت شدگان را ...
خدا لعنت كند دشمنان ولايت و نان به نرخ روز خورها را ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا عين بي شرمي است: خانواده امام روی امام تأثیر گذاشتند؟!!!!!
اگر تأثیر گذاشته بودند که دیگر امام نمی شد بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
به نظرم قضيه از اين قراره كه حالاكه در بيان خط امام كم آورده‌اند مي‌خواهند فضا را به اين سمت بكشانند كه افكار امام نسبي بوده و چون ما به ايشان قرابت فاميلي داريم بنابراين در روزگار كنوني ما مي دانيم كه اگر امام بودند چه موضعي داشتند
خداما را هدايت كند
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم اشراقی امام در بیتش با کسی که بنی صدر ی بود چطور رفتار کرد و سرانجام از کجا سردرآورد؟!
Iran, Islamic Republic of
یک روز را هم نتوانستید تحمل کنید لااقل به احترام امام این همه آدم اجیر نمی کردید آن هم در مرقد مطهر ایشان تا علیه جگرگوشه اش شعار بدهند! واقعا شرم آور است خانواده امام را منافق می دانید فردا خود امام را هم منافق می خوانید این راهی که شما می روید به ترکستان می رود
Iran, Islamic Republic of
اگر عقيده شما غير اين بود باعث تعجب بود بالاخره با غربزده ها نسبت داري و بايد چنين باشي
Iran, Islamic Republic of
همه ي اين حرفا براي اينه که بگن امام اونقدرها هم که فکر ميکنين خاص نبود....يکي بود مثل ماها..همون حرفاي مرحوم منتظظظظظظظظظظظظظظري!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واي بروزي كه بگندد نمك
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم شما بهتره کمی هندسه مطالعه بفرمائید تا از مفهوم 180 درجه مطلع شده و به این سادگی این تغییر را به حضرت امام نسبت ندهید. دوست و دشمن همه معترفند که ایشان در مسیری که در پیش گرفتند انحرافشان 0 درجه بود.
United States
با سلام
خداوند را شاكرم كه در دوره اي زندگي مي كنم كه شباهت هاي بسياري با صدر اسلام دارد! منحرفين از نبوت و ولايت مقام و منزلت رسول خدا (ص)را چنان فروكشيدند تا ايشان را العياذ بالله يكي مثل خودشان معرفي كنند!! كه به موسيقي گوش مي دهد! ناسزا مي گويد! حكم خدا را به ميل خويش تغيير مي دهد!!
الان امام خميني را نيز يكي مثل خودشان نشان مي دهند!
Iran, Islamic Republic of
از قول بنده به این خانم بگین : ملاک وشاخص برای همه ماها خود حضرت امام خمینی (ره) است شما نوه امام هستید نه خود امام .ملت شمارا اصلاً قبول ندارند با این دیدگاه وتفکرتون.اینهایی که گفتی هرگز به تفکر واندیشه امام ومشی امام نمی خوره.همش یه مشت اراجیف بوده که از خودت دراوردی .بیخودی خودتو هم به بیت امام نچسبون.خداند شماهارابه راه راست هدایت فرماید.سایه مقام معظم رهبری مستدام باد
Iran, Islamic Republic of
اصلاً چرا بايد به خانواده امام كه حاصل يك عمر تلاش و مجاهدت اين پير الهي را از بين مي برند احترام گذاشت؟ اگر امام امروز بودند با همه اين افراد برخورد شديدي مي كردند.
Iran, Islamic Republic of
اهاي كاسه هاي داغتر از اش كمي تامل كنيد اينطور كه شما گازش راگرفته ايد و در اين جاده يكطرفه اي كه نمي شناسيد به سرعت ميرانيد مطمئن باشيد در دره اي هولناك سقوط خواهيد كرد كمي فكر كنيد لحظه اي شك كنيد به خودتان عجله نكنيد شما چقدر اين خانم را ميشناسيد همينقدر كه جهان نيوز با موضعگيري خاص به شما معرفي كرده؟ جهان كه فكر نكنم همين چند كلمه ي مرا هم به نظرتان برساند. كمي فكر كنيد نكند در صف كساني قرار بگيريد كه مقابل ابا عبدالله صف ارايي كرده بودند ...
Iran, Islamic Republic of
از غم دوست در این میکده فریاد کشم
دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم
داد و بیداد که در محفل ما رندی نیست
که برش شکوه برم داد زبیداد کنم
بعد از گذشت بیست سال از رحلت امام آنانکه در جوار امام زیستند و نفس امام بر جان و روحشان وزیدن یافت چقدر زود رنگ دنیا گرفتند و خواهشهای نفس و آرزوی دراز آنان را از یاد خدا و گفتن سخن حق مهجور ساخت. اینان مثل کسانی‌اند که در قرآن درباره شان گفته می‌شود شیطان اعمالشان را در نظرشان خوب جلوه داد و آنان نسبت به حق کفر ورزیدند.
ما باید بدانیم که نوه امام بودن دلیل بر شناخت معارف و خط امام نیست اینان از حقیقت امام هیچ ندانستند و نخواهند دانست. چرا که به فرموده امام اینان قدم در جبهه جهاد اکبر که همان تهذیب و طهارت نفس می‌باشد نگذاشته‌اند و از همین روست که اینگونه رنگ گرفته اند و باطن خویش را آشکار ساخته اند
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
اسلام علیک یا روح الله
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد.
خانم اشراقی و فرزندان ناخلف رفسنجانی و دیگر آقایان مدعی اگر زمان قبل از انقلاب بود حتما بهتر از هایده و مهستی نمی شدند.