سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

اعترافات همسر خلیفه داعش

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 404786
همسرسرکرده گروه تروریستی داعش که در دسامبر سال گذشته دستگیر شد، به طور مخفیانه مبالغ هنگفت پول را به دست تروریستها در سوریه می رساند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سجی الدلیمی" سال ۲۰۱۴ صدها هزار دلار به داعشی ها رسانده است.

بر اساس گزارشی که روزنامه "واشنگتن پست"، سجی الدلیمی با جعل مدارک شخصی در واقع خود را به عنوان یک زن سوری به نام "ملاک عبدالله" معرفی کرده بود، اما مقامات لبنان متوجه شدند که وی یک تبعه عراقی و همسر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش است.

مقامات لبنان سال ۲۰۱۴ الدلیمی را دستگیر کردند؛ وی در دادگاه نظامی به حمایت مالی از تروریست ها داعش متهم شد.

بر اساس این گزارش، وی دستکم با سه مرد ازدواج و در سه کشور منطقه زندگی کرده است و از یکی از همسران سابقش دو پسر دارد.

افسر اطلاعات نظامی که از الدلیمی بازجویی کرده است گفت: اعضای گروه های تروریستی خانواده خود را برای زندگی به لبنان می فرستند، زیرا کشوری امن است و برای ورود غیر قانونی به آنجا نیز مشکلی ندارد.
به گفته این افسر اطلاعاتی، الدلیمی دستکم ۲۰۰ هزار دلار از طریق شرکت های مختلف و سازمان های خیریه دریافت کرده و به دست عناصر داعش رسانده است.

مسؤولان نظامی لبنانی تأکید کرده اند که الدلیمی به راحتی در اردوگاه های آوارگانی سوری در شهر عرسال لبنان رفت و آمد می کرد.
به گفته مسؤولان لبنانی، حمید الدلیمی پدر سجی؛ وی را مجبور کرد که با ابوبکر بغدادی ازدواج کند.
این مسؤولان همچنین خاطرنشان کردند که شماری از اعضای خانواده الدلیمی در فعالیتهای مسلحانه در عراق و سوریه شرکت کرده اند؛ از جمله این افراد حمید الدلیمی پدر سجی است که با داعش بیعت کرد و در عملیاتی نزدیک حمص به هلاکت رسید.
این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مسؤول بارز امنیتی خاطرنشان کرد که با کمک یک سازمان آمریکایی از سجی الدلیمی و فرزندش، آزمایش دی ان ای انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عین سین
Iran, Islamic Republic of
اللهم العنهم جمیعا وعذبهم عذابا الیما خدا ریشه باقیمانده اونها وحامیانشون را بخشکونه