پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دستان خالی غرب پس از زیاده‌ خواهی

محمد اسماعیل کوثری
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 431083
آمریکایی‌ها مخصوصا دموکرات‌ها که در راس کار هستند واقعا به موفقیت در این مذاکرات نیازمندند زیرا می‌خواهند این موفقیت را به عنوان برگ برنده در مقابل رقیبانشان از حزب جمهوریخواه رو کنند و بگویند که توانسته‌اند موضوع هسته‌ای را به جایی برسانند.
جهان نيوز - محمد اسماعیل کوثری: مذاکرات هسته‌ای به مراحل حساسی رسیده است و اخبار و گزارش‌هایی که از محل مذاکرات منتشر می‌شود ، حاکی از پافشاری غرب بر بعضی مواضع زیاده‌خواهانه است.

ما در این گفت‌وگوها خواسته‌های خودمان را که خواسته‌هایی حقیقی و منصفانه است مطرح کرده‌ایم و تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران هم دقیقا نسبت به این مسائل توجیه شده و وظیفه‌شان این است که اصول کلی مذاکرات را عینا دنبال کنند. طرف مقابل هم خواسته‌های بیش از اندازه‌ای را درخواست دارد و دنبال این است که به این خواسته‌های ناحق، جامه عمل بپوشاند.

لذا کار بسیار پیچیده و مشکل است و اگر طرف مقابل بخواهد بر خواسته‌های ناحق خود پافشاری کند نه تنها هشت روز بلکه اگر 80 یا 800 روز هم این مذاکرات تمدید شود، به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

ولی اگر غربی‌ها از مواضع زیاده‌خواهانه‌شان کوتاه بیایند و کمی جانب انصاف را بگیرند آن‌وقت احتمال به نتیجه رسیدن وجود دارد و می‌توان انتظار داشت که مذاکرات تا چند روز دیگر به نتیجه مطلوب برسد.

آمریکایی‌ها و کشورهای غربی در روزهای گذشته رسانه‌ها را به کار گرفته‌اند تا در یک جنگ روانی، این‌طور وانمود کنند که آنها بر حق هستند و در صورت شکست مذاکرات، ایران را مقصر جلوه دهند. آنها این خط را دنبال می‌کنند اما مساله‌ای که وجود دارد این است که تیم مذاکره‌کننده کشورمان به لطف خدا نسبت به گذشته پخته‌تر شده و هوشیارتر عمل می‌کند و در نهایت باید با یک صبر آگاهانه توطئه‌های دشمن و 1+5، خصوصا آمریکا را خنثی کند و اینجاست که باید منتظر باشیم و ببینیم نتیجه این مذاکرات به کجا خواهد رسید.

البته آمریکایی‌ها مخصوصا دموکرات‌ها که در راس کار هستند واقعا به موفقیت در این مذاکرات نیازمندند زیرا می‌خواهند این موفقیت را به عنوان برگ برنده در مقابل رقیبانشان از حزب جمهوریخواه رو کنند و بگویند که توانسته‌اند موضوع هسته‌ای را به جایی برسانند.

اما باید بدانند که اگر نخواهند در مذاکرات از خواسته‌های ناحقشان کوتاه بیایند قطعا و یقینا به نتیجه‌ای نخواهند رسید.
https://jahannews.com/vdcg7q9twak9wz4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7q9twak9wz4.rpra.html
مرجع : جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *