جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش ۱۵% شهریه ثابت ورودی‌های ۹۴ آزاد

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 431687
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه طبق برنامه،سالانه چند درصد وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه کاهش پیدا می‌کند، افزود:طبق همین روند باید میزان وابستگی دانشگاه به شهریه تا سال ۹۶، به ۶۰ درصد برسد و بقیه درآمدهای دانشگاه از کارهای اثربخشی علمی،فناری،تجاری سازی،فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان کسب شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته وابستگی دانشگاه به شهریه بین ۹ تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و این میزان درآمد، از طریق درآمدهای غیر از شهریه مثل فعالیت‌های اقتصادی و اقتصادی دانش بنیان تامین شد. به عبارت دیگر وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه در سال ۹۳ حدودا ۹۰درصد شده و باعث شد شهریه ثابت دانشجویان موجود که تعداد آنها یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند از مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ ثابت بماند.

وی ادامه داد: قرار است امسال این کاهش وابستگی به ۱۶ درصد برسد و همین روند طی شود تا میزان وابستگی دانشگاه به شهریه تا سال ۹۶، به ۶۰ درصد برسد و بقیه درآمدهای دانشگاه از کارهای اثربخشی علمی،فناری،تجاری سازی،فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان کسب شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد یک دانشگاه غیردولتی بوده و از هیچکدام از مزایا و یارانه های دولتی بهره مند نیست،اظهار کرد: ما هم همان میزان تورمی که دولت سالانه‌ روی خدمات و کالاها اعمال می‌کند روی شهریه اعمال می کنیم.بر همین اساس شهریه ثابت ورودی های سال ۹۴ و شهریه متغیر ورودی‌های ۹۴ و ماقبل آن ۱۵درصد افزایش خواهد داشت اما شهریه ثابت دانشجویان موجود تا مهر ۹۵ افزایش پیدا نمی کند.

میرزاده درمورد بومی سازی شهریه در دانشگاه آزاد نیز توضیح داد:افزایش ۱۵ درصدی شهریه میانگین بوده و این میزان در برخی از واحدها مخصوصا مناطق محروم، کم تر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *