پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۲۱

ماهواره ملی 'فجر' با موفقیت پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت +فیلم و عکس

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 405181
چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام " فجر" با شعار الله اکبر و با رمز " یا محمد رسول الله " به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت.
ماهواره ملی
به گزارش جهان، در خجسته ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه ۱۴ بهمن روز فناوری فضایی، متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بعنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران بعنوان اولین سازنده ماهواره در کشور،به حول و قوه الهی موفق شدند با شعار الله اکبر و با رمز مبارک " یا محمد رسول الله " چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام (( فجر)) به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دادند.


سردار دهقان با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم‌جمهور و ملت شریف ایران گفت: طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور است و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصه فناوری‌های پیشرفته است.

سردار دهقان پیرامون ماهواره بر سفیر فجر نیز اظهار داشت:ماهواره بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است, تثبیت توانمندی ماهواره‌برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن است.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000405/nf00405181-1.png

وی ایجاد زیرساختهای مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره‌برها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندی‌های بومی در توسعه علوم و فناوری‌های فضایی و طراحی ماموریت‌های پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

سردار دهقان در ادامه افزود: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده‌دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره‌برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه‌های زمینی بومی است که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آنها توسط متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وزیر دفاع با قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخش‌های مختلف به ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در دهه فجر ذکر کرد و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، سردار دهقان در پایان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که انشاء الله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چقدر گفتید سازمان فضایی کشوری لغو شده
Iran, Islamic Republic of
اگر متن را درست بخوانید هیچ اشاره ای به سازمان فضایی نشده، هر چند کار سازمان فضائیست عزیز دل برادر.
این محصول سالهای گذشته ست...
جواد
محصول جمهوری اسلامی ایران و تمام فرزندان غیور و برومندش میباشد ...
م.م
تبریک به مردم شریف ایران... دل یک ملت رو شاد کردین.
رو سیاهی هم موند به دل دشمنان اسلام و اون کسایی که فکر میکنن این کشور فقط توانایی پخت قرمه سبزی رو داره....
یا حق
Iran, Islamic Republic of
بازم از داشته های دولت قبل برای خودتون آبرو میخرند.
تازه این بدان معناست که مذاکرات نتیجه نداد و دولت از کد خدا مایوس شد.
Iran, Islamic Republic of
خداحاضروناظراست
Romania
اصلاح طلبان از جمله جناب آقای "سهیل محمودی"مهمان ثابت جشن تولد های جناب خاتمی که در واکنش به فعالیت های فضایی دولت احمدی نژاد گفته بود:برای خرید ماشین را روشن کردم که بروم فروشگاه شهروند میدان آرژانتین. پشت چراغ قرمزها، تعدادی از مردم داشتند فال حافظ مي‌فروختند پس جمع کنید بساط میمون هوا کردن را!!!!
چرا حالا ساکت شده؟
دیگه گل فروشی وجود نداره یا شکم ایشون سر شده؟

این دو رویی های این جماعت را به نمایش بزارین تا ملت بفهمند این جماعت درد سیاست دارن نه درد ملت.
کاظم
Romania
قابل توجه متخصصان ابگوشت بزباش وقورمه سبزى
United States
رفته گل بچینه
علی
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
تبریک بر رهبر معظم انقلاب اسلامی ودانشمندان و محققان فضایی و مردم شریف ایران که دل آقا امام زمان (عج) را شاد کردند . بنده که به ایرانی بودن خود می بالم
از اون ... بپرسید این ماهواره و پرتاب کننده اش کدوم یکی قرمه سبزی و کدوم آبگوشت بزباش بود ؟
آبگوشت بزپاش و قرمه سبزی کجایییی؟
مجید مجد
United States
نا خود اگاه یاد اکبر ترکان افتادم!!!
انشاءالله غلطه!
باید بنویسین إن شاء الله...!
دوست دار آبگوشت
Iran, Islamic Republic of
منتظر ماهواره بر "بزباش" آبگوشتی آقای ترکان هم هستیم. به نظرتون تا اخر دولت یازدهم پخته میشه؟!
واقعا دست دکتر محمود درد نکند .....
ساده لوح
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف، رفتید ژنو الکی بگو دستمون خورد به دکمه شلیک شد، از اونا بخواهید بزرگی کنند ببخشند.!!!
يار كد خدا !!؟؟
اينم با فشارِ بى سواتا مجبور شديم ! وٓ اِلا يكسال ونيم پيش
بايد ميرفت بالا. هرچه مقاومت كرديم نشد مثل مسكن مهراينم
پادر هوا نگه داريم !!!!!!!
دو سال قبل باید میفرستادیمش فضا. حالا با کلی کار شکنی دولت یازدهم داره به اسم خودش تموم میکنه.قباحت داره.خجالت هم خوب چیزیه که این دولتمردا ازش بویی نبردن.
javad
با وجود یکه به لحاط خیلی از مشکلات اقتصادی که انهم به دلیل بی تدبیری تعدادی از حضرات در گذشته بوجود امده و الحمدالله روز به روز در حال بهبود بوده...