جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

منصوریان: سپاهان قهرمانی‌اش را از من دارد

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 435188
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: مراسم دیشب مراسم برترین‌های فوتبال نبود بلکه مراسم تعامل سازمان لیگ با باشگاه‌های لیگ برتری بود!
به گزارش جهان، علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص مراسم برترین‌های فوتبال که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

- شب گذشته مراسم برترین‌های فوتبال برگزار و جوایز هم میان افراد منتخب تقسیم شد. نظر شما در خصوص برگزاری این مراسم چیست؟

باید بگویم که کیفیت برگزاری این مراسم خیلی خوب بود و در یک محل مجلل و همراه با سه مجری خوب و با شخصیت که یکی از آنها که پیشکسوت فوتبال بود برگزار شد که این مسئله جای قدردانی دارد اما در دو سه نکته من انتقادات شدیدی به انتخاب‌ها دارم؛ اول اینکه علیرضا فغانی که فینال جام ملت‌های آسیا را سوت زده چرا نباید در جمع بهترین داوران انتخاب شود؟‌ هرچند که خودش مصاحبه کرده و گفته چون علیه تاج حرف زده به این مراسم دعوت نشده که همین مسئله برای من سؤال ایجاد کرد که فغانی کجاست؟ معیار انتخاب بهترین هافبک لیگ چیست؟ خود من در پست هافبک بازی می‌کردم و آیا برای انتخاب بهترین هافبک معیار پاس گل مطرح نبوده است؟ آیا کیفیت بالای بازیکن مطرح نبوده؟‌ آیا نباید الگوی صحیح درست کنیم؟ ایمان مبعلی ۴۳ بازی برای نفت انجام داده و بالای ۲۰ پاس گل داده است. از طرف دیگر تیمش جزو ۸ تیم برتر آسیاست و در لیگ سوم شده و به فینال جام حذفی هم صعود کرده است. آیا نباید گلسازترین هافبک لیگ به عنوان بهترین هافبک انتخاب شود؟ این مسئله برای من جای سؤال زیاد دارد و جالب اینجاست که مبعلی حتی جزو کاندیداها هم نبود.

- انتقاد دیگر شما به مراسم دیشب به کدام بخش بر می‌گردد؟

ببینید کسی که گلزن‌ترین بازیکن لیگ است قطع به یقین بهترین مهاجم هم است و نمی‌شود وقتی ادینیو بیشترین گل را زده و آقای گل شده بهترین مهاجم نشود! این مسائل در انتخاب‌های دیشب مرا دچار شک و شبهه کرد. هرچند که به باشگاه نفت تبریک می‌گویم و من تأثیرم را در فوتبال ایران و باشگاه نفت دیدم چرا که با تلاش خودم، همکارانم در کادر فنی،‌گروه ماساژ، گروه تدارکات، گروه پزشکی، بازیکنان و از همه مهمتر مدیریت باشگاه توانستیم سری بین سرها بلند کنیم و دیدید که بهترین پدیده لیگ ارسلان مطهری شد و بهترین دروازه‌بان هم علیرضا بیرانوند. هرچند که من اعتقاد دارم لئوناردو پادووانی باید به عنوان بهترین مدافع انتخاب می‌شد چرا که روند صعودی بسیار زیادی در این بازیکن وجود داشت و من افتخار کردم که دو بازیکن تیمم بهترین شدند و این مسئله خستگی را از تن من در آورد.البته به اعتقاد من حق علیرضا عزتی کاپیتان نفت بود که به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شود و واقعا ابراهیم صادقی مردانگی کرد که در زمان کسب این عنوان گفت که عزتی هم می توانسته به این عنوان برسد.

- درباره انتخاب بهترین مربی و معرفی شدن حسین فرکی به این عنوان چه صحبتی دارید؟‌

باید قبل از هرچیز تبریک بسیار زیادی به استاد خودم حسین فرکی بگویم چرا که او از هفته هشتم در سپاهان کار کرد و توانست تیمش را قهرمان کند. از طرف دیگر من اول راه هستم و تلاش می‌کنم تا بتوانم به موفقیت برسم چرا که نگاه من به این انتخاب‌ها نیست و نگاه من جای دیگری است. من می‌خواهم با جدیت و تلاش اولین مربی لژیونر فوتبال ایران باشم آن هم نه در تیم‌های حوزه خلیج فارس بلکه مربیگری در یک تیم خوب اروپایی.

- عدم انتخاب شما به عنوان بهترین مربی لیگ باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شده است چرا که در سال اول مربیگری هم تیمتان در لیگ برتر تا روز آخر در کورس قهرمانی بود و هم به فینال جام حذفی رسیدید آن هم در حالی که تنها تیم ایرانی هستید که به جمع ۸ تیم برتر آسیا رسیدید و این مسائل دست به دست هم داده تا خیلی‌ها معتقد باشند حق علیرضا منصوریان بود که به عنوان بهترین مربی انتخاب شود.

من پاسخی به این سؤال ندارم و اعتقاد دارم که مردم و رسانه‌ها باید جواب این سؤال را بدهند. اصول حرفه‌ای ایجاب می‌کند که من به استاد خودم حسین فرکی که شایسته این عنوان بود تبریک بگویم اما پاسخ این مسئله را علاقه‌مندان به فوتبال باید بدهند نه من هرچند که معتقدم سپاهان قهرمانی‌اش را از من دارد و شاید اگر نفت نیم سانت پایش را پس می‌کشید سپاهان قهرمان نمی‌شد اما ما جوانمردانه تا لحظه آخر بازی کردیم اما به هر حال انتخاب‌های دیشب انتخاب‌هایی بود که مهدی تاج و مجموعه او انجام دادند!

- عدم انتخاب شما به عنوان بهترین مربی آیا باعث نمی‌شود که انگیزه یک مربی جوان و سالم در ابتدای راه کشته شود؟‌

به هیچ عنوان اینطور نیست و انگیزه من به هیچ وجه کم نشده است. شب گذشته که از مراسم برگشتم تا سه و نیم صبح امروز برنامه‌های جدید تیمم را بستم تا محکم استوار به کارم ادامه دهم و قطعاً بهترین قضاوت را مردم انجام می‌دهند.

- شب گذشته دو نفر در سالن بسیار زیاد تشویق شدند یکی شما و دیگری علی کریمی،‌در این باره هم صحبت کنید.

وقتی علی کریمی روی سن رفت همه با هم او را تشویق کردیم و وقتی اسم من خوانده شد دیدم که کریمی هم مرا تشویق می‌کند. من از مردم ممنون هستم و باید بگویم که تشویق آنها خستگی را از تن ما در می‌کند و آنها هستند که به ما خسته نباشید می‌گویند. از این همه لطف مردم خدا را شکر می‌کنم و باید بگویم وقتی دیشب مردم اینطور تشویقم می‌کردند مو به تنم سیخ شد. برنامه دیشب یک مسئله را به من ثابت کرد و آن اینکه ما در کارمان موفق بودیم و من به شخصه تأثیرم را در فوتبال و باشگاه نفت دیدم و از این مسئله خیلی خوشحال هستم که ایده‌هایم عملی شد وقتی منصور قنبرزاده جام بهترین باشگاه را بالای سر برد حس کردم که این جام را خودم بالای سر بردم و قطعاً تلاش ما اگر تا به حال دوچندان بود از این به بعد صد چندان خواهد شد اما خیلی حرف‌های نگفته درباره مراسم شب گذشته وجود دارد که آنها را برای آینده می‌گذارم.

- حضور شما و یحیی گل‌محمدی به عنوان دو مربی جوان در جمع برترین مربیان بدون شک نشان داد که انقلاب جدیدی در چرخه مربیان به وجود آمده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟‌

ضمن تبریک به حسین فرکی که به عنوان بهترین مربی انتخاب شد باید بگویم من هیچگاه یحیی گل‌محمدی را رقیب خودم نمی‌دانم چرا که او دوست و برادر من است و این وظیفه ماست که تلاش کنیم تا راه ورود مربیان جوان به دایره سخت‌الورود چرخه مربیگری باز کنیم و امیدوارم که بتوانیم به ورود مربیان جوان کمک کنیم اما شما شک نکنید که امسال فوتبال زیبایی از نفت خواهید دید و جوان‌هایی در این تیم بازی خواهند کرد که ضمن غافلگیر کردن همه،‌ لبخند را به لب علاقه‌مندان به فوتبال می‌آورند و ما این راه را ادامه می‌دهیم چرا که آینده فوتبال برای من و امثال یحیی گل‌محمدی است. افتخار می‌کنم که جزو سه مربی برتر فوتبال بودم آن هم برای منی که سال اول مربیگری‌ام است و باید بگویم این مسیر مشترک را من و گل‌محمدی طی می‌کنیم تا سایر مربیان جوان پشت ما بیایند.

- در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بگویید.

در پایان می‌گویم که مهدی تاج طوری برنامه‌ریزی کرد که دل همه را به دست بیاورد اما از آنها می‌خواهم طوری کار نکنند که به شعور مردم توهین شود به نظر من رئیس سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا برای آینده دل همه را داشته باشد و به نظرم مراسم دیشب مراسم انتخاب برترین‌ها نبود بلکه مراسم تعامل با باشگاه‌ها بود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سپاهان قهرمانیش زا ازخودشش داره نه شما
تیم نفت برای قهرمانی خودش بازیی کرد نه جوانمردی که اگه بود قبل از شروع بازیی نفت وتراکتوذ نمیگفتید قهرمان بین تراکتور و نفت هست توکه خیلی خوبی چرا در فینال جام حذفی قهرمان نشدی؟
شماکه عدالت داری بنظرت باید همه عنوان ها را نفت می دادند!!
Iran, Islamic Republic of
سپاهان قهرمانی شو از سازمان لیگ و ... داره نه از خودش!!!
اگر آقای تاج اصفهانی رئیس سازمان لیگ نبود باز هم سپاهان و ذوب آهن قهرمان میشدند پس تا آقای تاج هست ما حالا حالا قهرمانیم