پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷۴

سخنان افشارو رزرضوی درباره مشایی وحجاب

يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 165584
مواجه شدن تعدادی از زائرین با چند بازیگر زن که با سهمیه دولت عازم حج عمره شده اند، گفتگوها و اظهارنظرهای جالبی را از سوی مهناز افشار و رز رضوی رقم زد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، پس از اعزام تعدادی از بازیگران سینما به حج عمره و حضور آنان در مسجد الحرام، برخی زائران با مشاهده آنان به بحث ها و گفتگوهایی درباره دیدگاه های آنان پرداختند.

بر اساس این گزارش، مهناز افشار، رز رضوی، الهام حمیدی و روناک یونسی حوالی ساعت ۱ نیمه شب در مسجدالنبی با تعدادی از زائران ایرانی مواجه شدند که مورد سوال های متعددی قرار گرفتند.

یکی از حاضر در جمع به خبرنگار مشرق گفت: یکی از زائران از مهناز افشار پرسید: درست است که مشایی شما را به حج عمره فرستاده است؟

مهناز افشار پاسخ داد: نه! این سهمیه عمره دولت بوده که لطف کردند و در اختیار ما قرار دادند و ربطی به شخص آقای مشایی یا آقای احمدی نژاد ندارد.

زائر پرسید: پس چرا تکذیب نمی کنید؟
افشار پاسخ داد: چه چیزی را باید تکذیب کنیم؟ همه دارند از سهمیه و امکانات حکومت استفاده می کنند، خب ما هم جزئی از افرادی هستیم که در حال استفاده از این امکانات هستند؛ ضمنا، اینقدر هم به آقای مشایی بدبین نباشید، ایشان یکی از مومن ترین و روشن ترین افرادی است که من تا حالا دیدم.

یکی دیگر از زائرین به این جمع اضافه شد و خطاب به خانم های بازیگر، به وضعیت حجاب آنان در فیلم ها اعتراض کرد و گفت: وضعیت شما در بعضی از فیلم ها به گونه ای است که نمی توان آن فیلم ها را با خانواده دید.

مهناز افشار در پاسخ به این زائر وضعیت قوانین و حجاب در مالزی را مثال زد و گفت که خوب است همان آزادی و قانون مالزی درباره حجاب در ایران هم پیاده شود.
در همین هنگام رز رضوی نیز وارد بحث شد و گفت: شما یک آیه از قرآن بیاورید که در آن با نمایان بودن بدن زن مخالفت شده باشد!

زائر گفت: نظر همه مراجع مبنی بر ممنوعیت نمایان بودن برجستگی های بدن زنان است.

رز رضوی پاسخ داد: برای ما قرآن مهم است، نه ....

رز رضوی همچنین تاکید کرد: در ایران هم وضعیت حجاب باید مثل کشورهایی مانند سوریه، مالزی و لبنان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوست دارم شب اول قبر این ها رو ببینم .
Iran, Islamic Republic of
بعضی‌ها لياقت خيلي جاها و عنوان‌ها را ندارند
Iran, Islamic Republic of
این هم، نتیجه ازادی بیش از حد برای این افراد و امثال اینها است!!!!!!
به به!اين هم از سفيران فرهنگي ايران به سرزمين وحي!
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم ایشون اصلا قرآن خوندن یا نه که اینطور اظهار نظر می کنن
اگر راست میگن فقط قران براشون ملاکه بفرمایند که وقتی می خوان عقد کسی بشن و باید صیغه بینشون خونده بشه اون جملات صیغه رو کجای قران نوشته که با این استناد فقط قران رو قبول دارننه علما رو؟!
میشه بفرمایند کیفیت نماز خوندن در کجای قران اومده؟! البته اگر نماز خون باشن
میشه بگن که آداب حج که بسیاری ریزه کاری دارهدر کجای قران مفصل اومده؟!
ایشون خودشو دست کم گرفته فکر کرده مردم هم مثل خودشن
قران کریم احکامو به صورت کلی بیان کرده و استخراج جزئیات و کیفیت انجام احکام به عهده علماست نه اینکه هر تازه به دوران رسیده هوسبازی برای توجیه الواتی خودش فقاهت ونظر علما رو زیر سوال ببره اون هم با این استدلال مسخره که فقط میخواد به قران عمل بکنه
از همه اینها گذشته عمل به دستورات اهل بیت(ع) چی میشه ؟! فقط قران؟!
بمیرم براشون که همون قرانم درست عمل نمی کنن
ز -ط
واقعابراشون متاسفم من فکر میکنم که حرف خانم افشار حرف خیلی از بازیگرای دیگه هم باشه آخه از سرووضعشون در سینما وبیرون از سینما میشه حدس زد
Iran, Islamic Republic of
من هم دوست دارم شب اول قبر این جماعت را ببینم
عمرا بدونن قرآن چند جزء داره ، دم از قرآن هم میزنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند و همه را عاقبت به خیر کند
Iran, Islamic Republic of
خوب کجای این حرفها به نظر شما اشکال داشت ؟
United States
این همان رز رضوی اخراجی ها3 نیست؟
Iran, Islamic Republic of
دنبال دیدن وضعیت شب اول قبر خودمون باشیم خیلی بهتره!!
وای به حال افرادی که عیوب دیگران را میبیند و از عیوب خود غافل است
Iran, Islamic Republic of
تو رو بخدا اگر هم ميخواهيد نظري را پيرامون يك امر مهم و حياتي بپرسيد از صاحب نظران در اين خصوص بپرسيد نه از يك سري افراد معلوم الحال كه اگر نبود يك سري از محدوديتها چنان چهره از خود به نمايش ميگذاشتند كه روي الگوهايشان را از آن همه دريدگي سرخ ميكردند
Iran, Islamic Republic of
این مثل یکی از صحابی پیغمبر(ص) حرف میزنه
پیامبر(ص) فرمود دوات و کاغذ بیاورید تا مطلبی بنویسم تا بعد از من دچار انحراف نشوید و اون صحابه بعد از بی ادبی گفت قرآن ما را کفایت میکند
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک ایرانی که از بیت المال مسلمین به اندازه یک سر سوزن هم که حق داشته باشم
روز قیامت همه کسانی که این معروفه ها را با پول بیت المال مسلمین به حج می فرستند را بازخواست خواهم کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر خانم رضوي بدونن قران چيه كافيه سوره نور را بخونن البته ترجمه فارسي درضمن اسلام كشورهايي كه گفتن اسلام آمريكايي است نه اسلام ناب محمدي(ص) كه ما بخاطرش شهيد داديم
Iran, Islamic Republic of
رز خانوم و مهناز خانوم 11آيه درقرآن است كه تاكيدداشته حجاب واجب است اصلا اگرنمي خواهي تو و امثال تو از كشوربروید مثل گلشیفتتون اينجاايران اسلامي است نه مالزي و...اگرعلم نداري ازاهلش بپرس
United States
من فقط یه نمونه از قران در مورد حجاب میگم . با اینکه موارد زیادی دراین مورد امده ...


ایه 31 سوره نور

و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بى‏نيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكرده‌‏اند آشكار نكنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنيد اميد كه رستگار شويد (۳۱)

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿۳۱﴾
Iran, Islamic Republic of
حالا اين هنرمندها كارشون درست انجام بدهند چرا اينقدر اصرار به نمايان بودن بدن خود دارند. والا هنرمند هاي زن خارجي ساده تر از اين حاج خانم هاي مفسر قرآن!!! ظاهر ميشند واصراري هم ندارند بدنشو همه ببينند.
Iran, Islamic Republic of
مگر خانم مهناز افشار از آقاي مشايي تعريف كنند.!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یااینها میدونن که بادیدن وضعیت اسفناک حجاب اینهاچقدرجوون به گناه ومسایل دیگه گرفتارمیشن که اگه بدونن وعمل نکنن ادمهای فاسدین وعقوبت کارشون رو مطمئنا میبینند یانمی دونند که اگه اینطوره واقعا ادمهای کند ذهنی هستند. درعین حال وعده خدا نزدیک است
Iran, Islamic Republic of
آقایون به کسی بر نخوره از این طیف آدما دیگه بیشتر از این نمیشه انتظار داشت اگه حرفی خلاف این می زدن تعجب داشت به این آدما بگین قرآن را با قاف می نویسن نه غین
به این خانم یک قران بدهید ببینید اصلا میتونه قران را روخوانی بکنه؟
اولا اینکه قرآن 7 بطن داره و امثال من وشماها نمیتونیم تا 7 بطن اون رو دریابیم وگر نه تمام این مسائل در اون عنوان شده دوما فکر نکنم هیچ جای قرآن هم ذکر شده باشه که اون ریختی میتونید در عموم ظاهر بشید! بعدشم پیامبر(ص) و سنت و اهل بیت(ع) ایشون چی؟ آیه قرآن تعبیر و تفسیر داره مگه هر کی میتونه از راه برسه بگه فلان کار چون تو قرآن ذکر نشده من انجام نمیدم؟ لابد نماز صبح هم 1 رکعت میخونی چون تو قرآن نگفته که باید 2 رکعت بخونی؟(البته اگهقرآن بخونی) لابد مثلا با پسر داییتم میخوای برقصی استدلالت اینه که تو قرآن که نگفته با پسر داییتون نرقصید؟!! تمام آیات قرآن کلمه به کلمش تفسیر داره که فقط یه بخشی از اون توسط علمای ما بیان شده.حاجیه خانم بعد از این! به شما توصیه میکنم حداقل یه بارم شده لای قرآن رو باز کن بخون همراه با معنیش و تفسیر اون. خیلی از مسائل برات روشن میشه. روزی میرسه که دیگه این استدلالهای صد من یه غازتون به درد خودتون میخوره و اون روز هرکس در گروی اعمال خودشه.
Iran, Islamic Republic of
پناه میبریم به خدا از اینکه به جای پرستش خدا ، نفس رو پرستش کنیم و به جای پیروی از کلام خدا ، از ظن و گمان پیروی کنیم...
Iran, Islamic Republic of
قال الله تعالی فی کتاب الحکیم :
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا«اسراء - 82»
و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است برای مؤمنان، نازل می‌کنیم؛ و (همین آیات هدایتگر) ستمگران را جز خسران (و زیان) نمی‌افزاید.
به نظرم پرداختن به این موضوع ها اصلا مطلوب نیست
مخصوصا که پشت آن بهره برداری سیاسی نهفته است
طرف فکر بعضی ها برای ما مشخص شده، لازم نیست این چیزها رو بگین
Iran, Islamic Republic of
اين بنده خدا فكر مي‌كرده داره مي‌ره آنتاليا جواباشو براساس جو اونجا آماده كرده بوده. زياد حساس نشيد.
Iran, Islamic Republic of
صیغه ی عقد مامان و باباش رو از قران در اورده یا هرچی؛ بابا بدبخت حرفی برا گفتن نداشته
قرآن هم درباره حجاب بانوان بحث كرده چرا اين زائر ها اينقدر بي سواد هستند. يه روحاني اونجا نبود!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آیات مربوط به موضوع حجاب در دو سوره‏ از قرآن آمده است: یکی آيه 31 سوره نور و دیگرآيه 59سوره احزاب :

قل للمؤمنین‏ یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون‏ (30) و قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهن الا ما ظهر منها و لیضربن بخمرهن‏ علی جیوبهن و لایبدین زینتهن الا لبعولتهن او آبائهن او آباء بعولتهن او ابنائهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بنی اخوانهن او بنی اخواتهن او نسائهن او ما ملکت ایمانهن او التابعین غیر اولی الاربة من الرجال او الطفل الذین لم یظهروا علی عورات النساء، و لا یضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن و توبوا الی الله جمیعا ایها المؤمنون لعلکم تفلحون (31).

ای کسانی که ایمان آوردید! به خانه دیگران داخل نشوید مگر آنکه قبلا آنان را آگاه سازید. و بر اهل خانه سلام کنید. این برای شما بهتر است. باشد که پند گیرید.
اگر کسی را در خانه نیافتید داخل نشوید تا به شما اجازه داده شود. اگر گفته شد باز گردید، بازگردید که پاکیزه‏تر است برای شما. خدا بدانچه‏ انجام می‏دهید داناست.
باکی نیست که در خانه‏هائی که محل سکنا نیست و نفعی در آنجا دارید (بدون اجازه) داخل شوید. خدا آنچه را آشکار می‏کنید و آنچه را نهان‏ می‏دارید آگاه است.
به مردان مؤمن بگو دیدگان فرو خوابانند و دامنها حفظ کنند. این برای‏ شما پاکیزه‏تر است. خدا بدانچه می‏کنید آگاه است.

به زنان مؤمنه بگو دیدگان خویش فرو خوابانند و دامنهای خویش حفظ کنند و زیور خویش آشکار نکنند مگر آنچه پیدا است، سرپوشهای خویش بر گریبانها بزنند، زیور خویش آشکار نکنند مگر برای شوهران، یا پدران، یا پدر شوهران، یا پسران، یا پسر شوهران، یا برادران، یا برادر زادگان، یا خواهرزادگان‏، یا زنان، یا مملوکانشان، یا مردان طفیلی که حاجت به زن ندارند، یا کودکانی که از راز زنان آگاه نیستند (یا بر کامجوئی از زنان توانا نیستند) و پای به زمین نکوبند که زیورهای مخفیشان دانسته شود. ای گروه‏ مؤمنان همگی به سوی خداوند توبه برید، باشد که رستگار شوید.

مفاد آیه اول و دوم اینست که مؤمنین نباید سرزده و بدون اجازه به خانه‏ کسی داخل شوند. در آیه سوم مکانهای عمومی و جاهائی که برای سکونت نیست‏ از این دستور استثناء می‏گردد . سپس دو آیه دیگر مربوط به وظایف زن و مرد است در معاشرت با یکدیگر که شامل چند قسمت است:

- زنان باید پوشش داشته باشند و آرایش و زیور خود را بر دیگران‏ آشکار نسازند و در صدد تحریک و جلب توجه مردان برنیایند.
- دو استثناء برای لزوم پوشش زن ذکر شده که یکی با جمله «و لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها» بیان شده است و نسبت به عموم مردان‏ است و دیگری با جمله «و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن الخ» ذکر شده و نداشتن پوشش را برای زن نسبت به عده خاصی تجویز می‏کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یو ذین و کان الله غفورا رحیما (احزاب-59)

ای پیامبر ! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو جلبابهای خود را برخویش فرو افکنند(نزدیک خود سازند)، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنان سر زده ، توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده مهربان است.

مفسران و اهل لغت، براى جلباب سه معنى ذکر کرده‏اند:
1. ملحفه (چادر) و پارچه بزرگى که از روسرى بلندتر است و سر و گردن و سینه‏ها را مى‏پوشاند.
2. مقنعه و خمار (روسرى)
3. پیراهن گشاد
گرچه این معانى با هم تفاوت دارند ولى قدر مشترک همه آنها این است که بدن را به وسیله آن بپوشاند. اما بیشتر به نظر مى‏رسد که منظور، پوششى است که از روسرى بزرگتر و از چادر کوچک‏تر است.
بنابراین نمى‏توان گفت که جلباب منحصرا بر چادر دلالت دارد. ولى اگر کسى بتواند به شکل صحیح از چادر استفاده کند، مسلما چادر حجاب برتر است زیرا حکمت‏هاى حجاب در چادر بیشتر یافت مى‏شود، گرچه پوشیدن چادر واجب نیست.

حجاب منحصر در چادر و حتى مانتو نیست، بلکه هر لباسى که غیر از وجه و کفین (دست‏ها تا مچ) را بپوشاند و موجب تحریک و جلب توجه نامحرم نگردد کافى است ولى باید توجه داشت که همان طور که بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مى‏باشند حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوب‏تر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‏گردد.


در این جا چند نکته وجود دارد که براى روشن شدن آنها باید دید اساسا فلسفه حجاب چیست؟ حجاب دو فلسفه اساسى دارد که با یکدیگر ارتباط تام دارند:
1. مصونیت زن در برابر طمع‏ورزى‏هاى هوس‏بازان.
2. پیشگیرى از تحریکات خارج از ضوابط و هنجارهاى الهى و تأمین سلامت و بهداشت معنوى جامعه.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما فکر می‌کنید اگر آیات زیاد موضوع بحث را برای ایشان قرائت می‌کردید، آنها ایمان می‌اوردند؟؟
شعار ایمان برای امثال اینها لقلقه زبان است و البته ابزاری برای پیشبرد تمایلات نفسانیشان.

شما با این افراد باید از اصول و فروع دین شروع کنید و ببنید اصلا می‌توانند اصول دینشان را بشمارند؟!!!!
من ازسایت جهان نیوز تعجب می کنم که عکس این بدحجاب ها رادر بالای صفحه درمعرض دید قرارمی دهد اگربدحجابی از نظر قرآن حرام است شما هم که به نحوی عکس بدحجاب هارامنتشر می کنید گناه کارید مردانه این نظر راهم درسایت بگذارید تاخوانندگان قضاوت کنندl بنده ازباب نهی ازمنکر عرض کردم
Iran, Islamic Republic of
پس چرا از اين سهميه ها به ما نمي دهند؟؟؟؟ مگر ما در اين مملكت زندگي نمي كنيم؟؟؟؟
United States
متاسفانه ما ايراني ها خيلي بعضي هارو بزرگ مي كنيم.

اين ها هيچي نيستن كه بخواييم راجبشون كليد كيبورد رو اذيت كنيم.
Iran, Islamic Republic of
2 تا بازیگر رو فرستادن به حج ایراد داره؟
ضمنا اینها رو شمقدری فرستاد و نه مشایی!
شما چرا از خدا نمی ترسید؟
Russian Federation
بدا به حال ما كه از ماست كه برماست. خودمون اينها را بزرگ و هنرمند كرديم . حالا بايد افاضاتشون را هم تحمل كنيم.
Iran, Islamic Republic of
تفسیر قرآن از زبان این خانم های بازیگر کم بود که اونم انجام شد!
پس نقش عالم دین این وسط چیه؟
اگه قرار باشه هر کی برداشت خودشو از قرآن و دین بیان بکنه که سنگ رو سنگ بند نمیشه.
از افراد مسلمان نمایی که نمی دانند مرجع تقلید یعنی چه؟ چه انتظاری دارید؟ هنوز بچه ای بیش نیستند !!!
خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دولتی ها بجای این چند نفری که از برکت اقبال مردم به سینما دستمزدهای آنچنانی می گیرند، به همین تعداد مستضعف که استطاعت رفتن به حج با هزینه شخصی را ندارند می فرستاد تا هم بجای این سخنان ثوابی برده باشد و هم اینها در جوار حرم الهی از این سخنان مشعشع نزنند.
United States
مثل اینکه این خانوم ها خودشان را فقیه می دانند که می خواهند شخصا احکامشان را از قرآن استخراج کنند
خانوما اولین شرطش اینکه حداقل اندازه ی کروبی عربی بلد باشید تا معنی جلباب که در قرآن آمده را بدانید
ولی با همه ی اینها من دعا میکنم برایشان، کسی چه میداند چه بسا حج اینها از حج هزار تا مثل من قبول تر باشد
مرجع شدن خانم رضوي رو به همه ي هوادراشون تبريك مي گم؟؟
Iran, Islamic Republic of
آیات قرآن درباره حجاب

سوره احزاب آیه 59 : بگو ای پیغمبر زنان و دختران خود را و زنان و دختران مومنین را که نزدیک خود کنند و فرا گیرند روپوش و چادر خود را که این چادر سر کردن زن و روسری پوشیدن او نزدیکتر است به اینکه شناخته شوند به صلاح و عفت پس به رنج نیفتند از آزار جسوران و خدا آمرزنده مهربانست.

سوره احزاب آیه 55 : نیست گناهی بر زنان که بی پوشش باشند نزد پدرانشان و پسرانشان و برادران و پسران برادران و پسران خواهرشان و در نزد زنان مومنه و بندگانشان از غلام و کنیزی که این زنان مالک آنها هستند و بترسید از خدا البته خدا بر هر چیز گواهست ( همه چیز را میداند )

سوره احزاب آیه 32 : ای زنهای پیغمبر چون شما شرافت یافتید به اینکه زن پیغمبر شدید مثل یکی از سایر زنان نیستید پس اگر پرهیزکار و ترسناک از معصیت خدا و فرمانبر دار خدا و رسول او هستید نرمی و نازکی مکنید در گفتار خود با مردان اجنبی که طمع کند در شما آنکه در دلش مرضی از امراض شهوت انگیز و بگوئید گفتاری که پسندیده خدا و رسول است.

سوره احزاب آیه 33 : و قرار گیرید در خانه های خود و اظهار نکنید زینت و پیرایه های خود را مانند اظهار و خودنمائی زنان در زمان جاهلیت.

سوره نور آیه 30 : بگو ای پیغمبر برای مومنین که بپوشند چشمهای خود را از آنچه نظر بر آنها روا نباشد و محافظت کنند عورتهای خود را از حرام ، این چشم پوشیدن و حفظ عورت کردن پاکیزه تر است برای ایشان از بی باکی البته خدا آگاه است به آنچه میکنند.

سوره نور آیه 31 : و بگو برای زنهای مومنه که آنها هم بپوشند چشمهای خود را از آنچه نظر بر آن روا نباشد و محافظت کنند عورتهای خود را از حرام و ظاهر نکنند زینتهای خود را مگر آنچه هویدا و ظاهر است از زینت چون لباس ، و باید بیندازد مقنعه های خود را بر گریبانهای خود که گردنشان پوشیده شود و ظاهر نکنند زینتهای دیگر خود را مگر از برای شوهران خود یا پدرها یا پدرشوهرها یا پسران یا پسرشوهران یا برادران یا پسر برادران یا پسر خواهران یا زنان اهل دین خود ، یا کنیزان خود اگرچه هم دین ایشان نباشند یا کسانیکه بی حاجتند به زنان ( چون ابلهان که برای طعمه در پی انسان آیند یا کودکانی ) که ( از امور جنسی ) اطلاع ندارند و باید نزنند زنان پاهای خود را بر زمین تا اینکه دانسته شود آنچه پنهان میدارند از زینت خود ( مثل خلخال و غیره که چون دستبند در پا میکردند ) و توبه کنید بسوی خدا همه شما ای گروه گروندگان شاید شما رستگار شوید.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اين بازيگران همچين هم بيراه نمي گن
Iran, Islamic Republic of
چند حدیث در مورد حجاب

حضرت محمد (ص) : کسی که خود را شبیه غیر مسلمان درآورد ، از ما نیست.
نهج الفصاحه صفحه 509 ، بهشت جوانان صفحه 167

مولاعلی (ع) : پیوسته امت مسلمان به راه خیر قدم می نهند ، تا زمانی که از فرهنگ و آداب و رسوم ( مانند پوشیدن لباس و غذا خوردن و ... ) از کافران تقلید نکنند و اگر در آداب از بیگانگان پیروی کردند خداوند قادر آنان را ذلیل می گرداند.
بحارالانوار جلد 79 ( 76 ) صفحه 303 باب التجمل و اظهار النعمه

امام صادق (ع) : خداوند به یکی از پیامبران وحی کرد که به مومنان بگو که در لباس ، خوراک و آداب و رسوم ، دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید که اگر چنین کنید شما هم مثل آنان دشمنان خدا محسوب می گردید.
بهشت جوانان صفحه 477 ، وسائل الشیعه جلد 3 صفحه 279

Iran, Islamic Republic of
اینا قران نخونده رو تحریف کردن
دم مهناز افشار گرم . انصافا جواب منطقی داده . این ها هر فکری می کنند میخوان به زور به مردم قالب کنند. نمیشه که هر چی اونا گفتن قابل قبول باشه .
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا این بازیگر همه آیات قرآن را با شأن نزول از حفظ است که این گونه دیگران را به مبارزه می طلبد!!

بابا برای چی اومدین حج با این حالتون؟!
United States
دوستان زياد ناراحت نشن! اين ها از همون قبيله اي هستند که در ايام فتنه "الله اکبر" مي گفتند! الان هم ماموريتشون اينه که قرآن، قرآن کنند و قرآن رو سر نيزه کنند تا آقاي خاص فرياد"لاحکم الا الله" سر بده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کسی که خواب است را می شود بیدارش کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را نمی توان - اینها خودشان را به اون راه زدند والا ایات به این شفافی برای عاقلان کفایت می کند (والله اعم)
Iran, Islamic Republic of
برداشت آزاد همه از کتاب خدا
این است نتیجه ی اسلام آمریکایی
هر که هر چه دوست داره
اما گیریم شما مسلمان آن هم آنجور که دوست داری
گیریم اصلا مملکت در ظاهر اسلامی
حجاب قانون این کشور هست یا نه؟!
Seychelles
اصلا برای چی اینها را با سهمیه دولتی حج فرستادند؟
مگه اینها مفلسند؟؟
اگه دوست دارند برند حج با پول خودشون برند نه با بیت المال
ماکه راضی نیستیم
تازه طلبکار ومفسر دین هم که شده اند
Iran, Islamic Republic of
حتما اين خانمها از جلد دوم قران خبر دارن
Iran, Islamic Republic of
یکی از شرایط حج مقبول پاک بودن مال است،حال سؤال اینجاست که با پول بیت المال به حج رفتن آیا مقبول درگاه خداوند واقع میگردد؟
Iran, Islamic Republic of
اگر این خبر صحیح باشد!

گفتنی است...
سالها قبل وزیر وقت ارشاد «مهاجرانی»، در خصوص مزایای بی حجابی در مساجد برخی کشورها به ویژه مالزی افاضاتی را صادر فرموده بودند، که به مذاق بعضی، ناقص العقول، مزه کرده بود.
بعید نیست این خانم نیز از طرفداران « مانیفست» مذکور باشد.
بهر حال گویا این خانم بد حجاب، در کنار بازیگری گیشه پسند، به قدر کافی فرصت تحقیق و پژوهش در تفاسیر قرآن را داشته اند.!
خداوند اسلام و مسلمین را از شر دشمنان دانا و دوستان بی خرد، محفوظ و مصون بدارد،
انشاء الله.
خانوم رضوی لطف کنه یه بار سوره نور رو بخونه بعد بگه کجای قرآن کجای قرآن..
Iran, Islamic Republic of
احتمالا فرستادن این بازیگران گوشه ای از مبارزات جریان انحرافی در مقابل جنگ نرم دشمنه!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ياد صحبت حضرت امام (ره) افتادم: جديدا آقاي کارتر هم اسلام شناس شده اند.!!
این مصاحبه خیالی است ؟ مگه همراه این خانمها خبرنگار هم بوده ؟ یا اون زائرین خبرنگار بودن؟ چقدر هم مو به مو میگین!!
Iran, Islamic Republic of
لایق تر از اینها نبود ، توی بازیگر ها هم کسانی هستند که سالم ترند و با رفتن به این مکان ها منقلب می شوند. اینها لابد مورد توجه آقای مشائی بوده اند!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
دوستان گرامی
1متاسفانه اکثر کامنت ها را بسیار بد عنوان کرده اید. نحوه بیان سخن حق اینگونه نیست.
2 چرا اینگونه فکر نمی کنید که این خانم ها به درگاه الهی مشرف شده اند. یقیق بدانید وقتی خداوند ایشان را لایق تشرف دانسته است لذا بدون تاثیر و بدون نور الهی در قلبهایشان به وطن باز نخواهند گشت.
3 این نحوه رفتار و برخورد ما با دیگران در مصلحت اسلام نیست ضمن اینکه هیچ یک از ما اصل موضوع را هم نمی دانیم و حکمی که صادر می کنیم باطل است.
(این کامنت ارتباطی به عملکرد جریان انحرافی ندارد)
Iran, Islamic Republic of
سوال داشتم ایا ایشان کارمند و کارگر دولت هستند که از سهمیه دولت استفاده نمودند چرا کارمندان و کارگران که چرخ دنده‌های موتور دولت هستند نباید به حج مشرف شوند انوقت چندنفر دیگر ... ضمنا چرا فقط هنرپیشگان زن میروند
چرا يكي براي اين عزيزان آيات سوره نور را تلاوت نكرده؟ البته اگر آيات هم به گوش بعضي بخورد آنوقت مي گويند ما فقط آيات را با تفسير فلان آقا مي خوانيم و قبول داريم و از اين جور توجيهات وگرنه حق و باطل كاملاً آشكارند البته براي كسي كه طالبش باشند.
Iran, Islamic Republic of
مهناز جان التماس دعا جان مشايي ما را هم دعا كنيد.
Iran, Islamic Republic of
شما از مشایی نگید! کی بگه !!!؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید با امکانات دولت یعنی با پول بیت المال حج رفته اید این که قبول نیست ،اینها که حقوقشان بالاست و بابت یک مصاحبه و بازی در یک فیلم کلی حقوق می گیرن چرا خودشان به خرج خودشان این سفر را نرفتند ! دولت اگه راست میگه این امکانات را برای اون بدبخت بیچاره هایی بذاره که آرزوی حج رو تا آخر عمر با خودشون یدک می کشند.
Iran, Islamic Republic of
خانم رضوی اینجا مملکت اسلامی است و قوانین و موازین اسلام و قرآن در آن حاکم است در قران در موارد بسیار همانگونه بعضی از دوستان آن آیات نورانی را آورده اند به مسئله حجاب تاکید شده حال که شما به آن عقیده ندارید نباید به اکثریت دهن کجی کنید سعی کنید این ادب را در خود ایجاد کنید که به اعتقادات اکثریت احترام بگذارید .
Iran, Islamic Republic of
مگه بازیگران چه گلی به سر این مملکت زدن؟ غیر از اینه که هر بازی که کردن پولهای میلیونی گرفتند؟ تازه در گسترش بدحجابی و حضور در پارتی های گناه آلود جای خیلی هاشون خالی نیست.

مگر همه خانواده های شاهد و ایثارگر تموم شدند یا خانمهای محجبه بی بضاعت به اندازه این بازیگران میلیونر لیاقت نداشتند؟

چقدر مادربزرگها و پدربزرگهای پیر در مناطق محروم یا غیر محروم داریم که حسرت حتی مشهد هم به دلشان مانده؟

اگر میخوان این بازیگران میلیونر را ببرند باید حتما پولش را هم بدهند و همین قدر که ظرفیتها را با وجود کم ظرفیتی شون پر می کنند کم نیست؟؟
اگر مجبور باشند پول بدهند اونوقت راه نمی افتند برن و معلوم میشه که کی برای حج میره و کی برای سیاحت و مفت گردی.
Iran, Islamic Republic of
صدهانفر انسان پاک و عاشق اسلام و تشیع و نظام و این آب و خاک مقدس را می شناسم که با دیدن صحنه های حج در سیما میگریند و با این حسرت نیز از دنیا میروند
اما از صدقه سر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسانی به حج میروند که در هنگام حج نیز به بدیهی ترین احکام اهانت یا بی‌توجهی آشکار می‌ورزند
جناب وزیر وزارت فخیمه چگونه پاسخگوی خدا و شهیدان خدا خواهی بود، نمیدانم
Iran, Islamic Republic of
بنده از سهم بیت المال خودم که به این امور اختصاص دادند راضی نیستم
این بازیگرها در سالهای اخیر موجب انحراف های زیادی در جوانها و نوجوانهای ماشده اند
United States
اندکی از خدا بترسید. مطمئن باشید که اگر این بازیگران یکچنین اعتقاداتی هم داشته باشند، نمی آیند آن را انقدر رک و تابلو در انظار عموم فریاد بزنند. چون همه در این دیار یاد گرفته اند که محافظه کار باشند، چه برسد به آنها.
کسی که با این وضع بی حجابی (به قول خودشون متمدن) عکس میگیره معلومه که چه اعتقاداتی داره حتی زحمت یکبار پرسیدن به همان برادرانی که امکانات حج را برایشان فراهم کرده اند را ندادند...
جهت اطلاع این خانم سوره های نور و احزاب خوانده شود...
خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید
Iran, Islamic Republic of
ترسم آن روز که از قله فرود آید مرد/
سی صدو سیزده آدم نتوان پیدا کرد/
ترسم آنروز که مردان سرانجام آیند /
این جماعت همه با بغچه حمام آیند

بنده این نکته رو ذکر کنم که با توجه به اصول و کتب تمام ادیان الهی من عقیده دارم که خداوند بیشتر خواهان توجه به درون و واقعیت وجود است که همان روح می باشد . مثالی جهت درک صحیح این مطلب می آورم . برای نمونه اگر یک مسیحی بسیار معتقد به دین خود این موضوع را مورد نقد قرار دهد مطمئنا با دیدی که ما مسلمانان به این قضیه نگاه می کنیم , این بازیگران را مورد بی مهری قرار نمی دهد . از دید او این بازیگران ما عملی را انجام داده اند که در راستای وحدت یکپارچه مسلمانان جهان است که نشاندهنده کمال دین اسلام و تبلیغی برای این راه و مسلک است . ولی این را هم بدانیم که تمام مسلمانان با حجاب به کمال نمی رسند و تمام غیر مسلمانان از کمال نمی مانند . حقیقت آدمی روحی می باشد که وصال آن به منشا کل باعث امنیت و آرامش و دور ماندن آن از نور باعث ظلمات و اینگونه سرگشتگی هاست که ما می بینیم. یک عده در دین بدعت می آورند و یک عده تندروی می کنند . یک عده آینه زنگار گرفته دیگرانند و از خودشان غافل و عده ای داد آزادی سر می دهند که چه و چه . بگذاریم همه این آزادی را داشته باشند که فکر کنند و بدنبال حقیقت بروند و وقتی به یقین رسیدند آن را آشکار کنند و تا پای شهادت از آن پیروی کنند . بدانید که در دنیایی دیگر خداییست که میان حق و باطل به قضاوت می نشیند .
Iran, Islamic Republic of
دست اون دوستي رو مي بوسم كه فرموده ي حضرت امام رو نوشتن موندم چرا اينقدر به اين ظاهرا بازيگر و باطنا خودنماها بها داده ميشه به نظرم اگه قبل كلاساي بازيگري يه دوره اسلام شناسي ببينن بد نباشه
United States
تنها همین را بگویم که حجاب در بین ما ایرانیان منحصر به دوره اسلام نبوده و زنان اجداد ما نیز با حجاب بوده اند البته به شهادت نقش برجسته های تخت جمشید
United States
منم میخوام برم مکه به من هم سهمیه بدید آقای مشایی.....