جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۶

مصافحه رئیس‌جمهور با آیت‌الله+عکس

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 378380
کابینه این رئیس‌جمهور بیش از دو هفته نبود و با انفجار مقر ریاست جمهوری در ۸ شهریور ۶۰ و شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، به پایان رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ شمسی، نخستین رییس جمهوری اسلامی ایران،«ابوالحسن بنی صدر» با رای قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سپس، تایید حضرت امام خمینی، معزول گردید.

                     
    متعاقبا، انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۶۰ برگزار شد و «محمد علی رجایی» (نخست وزیر در کابینه قبلی) با کسب ۱۲٬۷۷۰٬۰۵۰ رای (۸۷/۶۲ درصد آرا ماخوذه) به عنوان دومین رییس جمهور اسلامی ایران، مامور به معرفی نخست وزیر گردید. وی، حجت الاسلام »دکتر محمدجواد باهنر«(دبیرکلِ وقتِ «حزب جمهوری اسلامی» و وزیر آموزش و پرورش در کابینه قبلی) را به عنوان نخست وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی نمود که ایشان موفق به دریافت رای اعتماد از نمایندگان مجلس شد و مامور به تشکیل کابینه گردید. کابینه محمد جواد باهنر، در ۲۴ مرداد ۱۳۶۰ آغاز به کار کرد اما عمر این کابینه، بیش از دو هفته نبود و با انفجار مقر ریاست جمهوری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ و شهادت رییس جمهور و نخست وزیر، به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عنوان ارتباطي با متن نداشت. در متن هم توضيحي در خصوص عكس نبود.
جهان انتظار از شما حرفه اي تر عمل كردن است
خوبه بنویسید که ایشان ایت الله العظمی گلپایگانی مرحوم هستند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام
اسم این روحانی در عکس چیست؟
علی
چرا نمیگید کدوم آیت الله؟؟؟
ما که جوانیم اون بزرگان را نمیشناسیم.
شما هم که با این تیترهای ناقصتون، فقط دنبال کلیک خور سایت خودتونید .

اعصاب آدم را خرد میکنید...!

جواب انتقاد را هم که نمیدید!
رضا
Iran, Islamic Republic of
مرحوم آيت اله العظمي گلپايگاني(ره)
آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی