شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دولت هرگز قول نداده فیلتر را بردارد

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 376382
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعرفه اینترنت در ایران معقول است، گفت: هم اکنون شرکت های خصوص و دانشگاه ها باید برای ایجاد شبکه های اجتماعی مجازی در کشور تلاش کنند تا مردم ازین شبکه ها بهره مند شوند.
به گزارش جهان، محمود واعظی بعداز ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اجرای دولت الکترونیک سبب می شود هم خدمات و هم ارتباط بین دستگاه ها را افزایش دهیم که در این زمینه استان آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده است که ما نیز به دنبال قرار دادن زیرساخت های لازم در استان های مجری این طرح هستیم.
او با اشاره به هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات فارسی زبانان نیز گفت: این همایش توسط بخش خصوصی ترتیب داده شده است که از شخصیت های بین المللی دعوت کرده ایم تا در این همایش حضور یابند که امیدواریم این مراسم سبب شود که همه شرکت ها، بخش خصوصی و دانشگاه ها در بخش ICT فعال تر شوند.
واعظی در خصوص فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی نیز گفت: دولت تلاش می کند که آنچه را که مردم کشور با آن موافق نیستند به آن ها عرضه نشود و در کشور ما که یک کشور اسلامی است خانواده ها توجه ویژه ای به مسائل اخلاقی دارند و خود نیز از در اختیار قرار دادن برخی سایت های غیر مجاز و باز شدن آن ها رضایت نخواهند داشت.

او گفت: در ضمن فیلتر ارتباطی با این وزارت ندارد و کارگروه ویژه فیلترینگ در قوه قضاییه تشکیل شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت روحانی هیچگاه قول نداده است که آنچه قبلا فیلتر شده را باز کند و در این زمینه باید شرکت های خصوصی و دانشگاهی دست به کار شوند و نسبت به ایجاد شبکه های اجتماعی مجازی تلاش کنند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
او در ادامه با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی گفت: هر میزانی که دولت برای بخش IT سرمایه گذاری می کند سه یا چهار برابر آن را باید بخش خصوصی صرف کند و در این میان حذف بروکسی اداری برای فعالیت بخش خصوصی لازم است.
واعظی با اشاره به ضریب نفوذ ۵۴ درصدی اینترنت در ایران گفت: ایران جزو کشورهایی است که دارای ضریب نفوذ بالایی است.
او ادامه داد: با در قرار دادن نسل سوم و چهارم تلفن همراه مردم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند در حالی که این بسته های قیمت بالایی ندارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین در پی کاهش قیمت اینترنت برای استفاده های متفاوت هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *