جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مشکل آب شرب ساری برطرف می‌شود

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 376184
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به افزایش کم آبی بر اثر گرمای بیش از حد هوا در استان، گفت: مشکل آب شرب شهروندان مرکز استان این هفته برطرف می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ذبیح الله ذاکری اظهار کرد: کاهش میزان بارندگی نسبت به سال گذشته، دمای بیش از حد هوا، افت سفره‌های زیرزمینی، وجود اختلاف ارتفاع بین بالا دست و پایین‌دست شهر ساری، زیرپوشش قرار گرفتن روستاهایی که در حاشیه خطوط انتقال آب قرار دارند، موجب کمبود آب در برخی نقاط شهرستان ساری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران افزود: در بخش انتهایی شهر ساری به دلیل اختلاف ارتفاع موجود و رعایت نشدن مسائل شهرسازی و بحث تصفیه‌خانه آب شرب در حال احداث این شهر، شهروندان ساروی با مشکل افت فشار آب مواجه شدند.

ذاکری، با بیان اینکه تاکنون با بهسازی دوحلقه چاه، به میزان ۶۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید آب این شهر اضافه و بخشی از این کمبود جبران شده است، افزود: با حفر یک حلقه چاه جدید که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، ۹۰ لیتر در ثانیه به میزان آب شرب این شهرستان افزوده می شود.

وی درباره میزان هدررفت آب ساری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و کاهش فشار و تنظیم شبکه، پمپاژ در ساعت‌های غیر پیک مصرف، میزان پرتی و نشت آب شبکه‌های فرسوده را به حداقل رساندیم.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با بیان اینکه در تعطیلات عید سعید فطر امسال، طبق آمار رسمی ۱۰ برابر اعیاد فطر سال‌ های گذشته مسافر و گردشگر وارد این استان شدند، گفت: با وجود ورود میلیون ها مسافر و با توجه به دمای بالای هوا و محدودیت منابع آبی، خدمات‌رسانی از سوی شرکت آب و فاضلاب مازندران به بهترین شکل ممکن انجام شد.

وی قیمت تمام‌شده آب برای هر مترمکعب را ۵۵۰ تومان دانست و افزود: دریافتی ما از مشترکان برای هر مترمکعب ۲۰۰ تومان است که بابت فروش هر مترمکعب آب به مشترکان ۳۵۰ تومان متضرر می‌شویم.

ذاکری ابراز امیدواری کرد: با واقعی شدن قیمت آب، مردم قدر این نعمت الهی را بیشتر دانست و از مصرف بی‌رویه و اسراف آن جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در مازندران هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه آب بیش از ۲۵ سال و ۲۳۰۰ کیلومتر شبکه بیش از ۲۰ سال قدمت دارند، گفت: در سال گذشته از محل اعتبار دولتی و بخشی از منابع داخلی، ۱۱۶ کیلومتر از شبکه‌های آب فرسوده استان بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم کمبود آب شرب شهرهای استان را به‌ نحو مطلوب برطرف کنیم، افزود: کمبود آب شرب شهرستان‌ های بابل، بابلسر و امیرکلا با استفاده از منابع سد البرز و بهسازی یک حلقه چاه، به میزان ۳۲۵ لیتر در ثانیه تامین شد و آب شرب محمودآباد نیز با حفر یک حلقه چاه به میزان ۵۰ لیتر در ثانیه اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه با حفر یک حلقه چاه ۲۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب فریدونکنار افزوده شد، تصریح کرد: با بهسازی پنج حلقه چاه درمجموع ۶۵ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شهرهای نور و رویان اضافه شد و در زمان حاضر در این شهر دو حلقه چاه در حال حفر و آزمایش پمپاژ است.

ذاکری گفت: با حفر یک حلقه چاه ۲۵ لیتر در ثانیه به آب شرب این شهر حداکثر تا هفته دولت اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، بیان کرد: در سلمانشهر نیز یک حلقه چاه حفر و ۱۵ لیتر در ثانیه به حجم آب این شهر افزوده شده است.
ذاکری گفت: با مهندسی مجدد چاه‌های موجود، میزان آب شرب شهرهای بهشهر ۱۲ لیتر ، رامسر ۸ لیتر، قائم شهر ۲۰ لیتر و آمل ۲۵ لیتر در ثانیه افزوده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *