چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

انتقاد یک نماینده از بازارسیاه بلیت والیبال

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 430660
عضو فراکسیون ورزش مجلس از رئیس فدراسیون والیبال و وزیر ورزش درخواست کرد به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت مسابقات والیبال اقدام به شماره‌گذاری صندلی‌های استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ابوذر ندیمی با انتقاد از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت مسابقات والیبال، گفت: از داورزنی و گودرزی و همه مسئولان وزارت ورزش و والیبال خواهش می‌کنم اعلام مناقصه‌ کنند و فروش بلیت و شمار‌ه‌گذاری صندلی‌ها را به شرکت برنده بدهند تا در یک زمان محدود این کار انجام شود و در دو بازی هفته آینده با تیم روسیه شاهد مشکل تهیه بلیط نباشیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: متأسفانه بازار سیاه فروش بلیت مسابقات ورزشی در بسیاری از ممالک رواج دارد اما برای کنترل آن هم راه‌هایی پیشنهاد شده که از جمله آن‌ها خرید اینترنتی بلیت به نام فرد با صندلی مشخص است، به تعبیر دیگر هر فرد شماره و صندلی‌اش معلوم است تا در شرایط مختلف از نظر کنترل برخی رفتارها قابل پیگری باشد.

رئیس کمیته باشگاه‌های فراکسیون ورزش مجلس، یادآور شد: اگر مواردی مثل نحوه فروش٬ احترام به مشتری٬ شماره ‌دار کردن صندلی‌ها٬ نصب دوربین در سالن و بسیاری از امور توسط دولت درست انجام شود یا به شرکت خدماتی اجاره داده شده که آن‌ها این کار را با شرایط مشخص انجام دهند این اتفاقات نمی‌افتد. مهم‌تر از همه از بازار سیاه جلوگیری می‌شود، با این کار هر فرد به نام خود صندلی مشخصی می‌خرد و از امکان فساد٬افزایش قیمت و ایجاد مشکلاتی برای مردم جلوگیری می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: مشخص نبودن شماره صندلی فردی که بلیت اینترنتی خریداری کرده معانی خوبی نخواهد داشت اولین معنا این است که شاید دست‌هایی در کار است چراکه اگر افرادی می‌توانند بلیتی را چندین برابر قیمت بفروشند چندین برابر هم خریداری کرده‌اند پس احتمال تبانی وجود دارد.

ندیمی تصریح کرد: دستگاه‌های ورزشی به طور عام و وزارت ورزش و جوانان به طور خاص باید برای موضوع حضور تماشاگر تعریف داشته باشد تا رئیس فدراسیون در همان بازی اول با آمریکا برای مردمی که پشت در مانده‌اند اظهار خجالت نکند چون اگر این افراد امید به خرید بلیت نداشته باشند در خانه می‌مانند و متحمل سختی و حتی بی‌احترامی هم نمی‌شوند.

عضو فراکسیون ورزش در مجلس نهم، خاطرنشان کرد: تنها راه جلوگیری از هر نوع فساد از جمله تبانی٬ بی‌احترامی به مردم و فسادهای دیگر این است که همه فروش‌ها به نام اشخاص باشد و قراردادی با یک هیأت ورزشی از جمله پیشکسوتان بسته شود که با این اقدام چندکار انجام می‌شود، اول این‌که می‌توان پیشکسوتان را راضی کرد و پرداخت های آن‌ها را انجام داد علاوه براین از مشکلات فروش بلیت و بازار سیاه هم پیشگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از داورزنی و گودرزی و همه مسئولان وزارت ورزش و والیبال تقاضا می‌کنم اعلام مناقصه‌ای کنند و در یک زمان محدود این کار را انجام دهند٬ با این کاردر مدت ۵ روز هم صندلی‌ها شماره‌گذاری می‌شود.

رئیس کمیته باشگاه‌های فراکسیون ورزش مجلس درمورد بلیت‌های افتخاری اظهار داشت: تنها بخش VIP برای میهمانان کافی است٬ چه افتخاری بالاتر از اینکه تماشاگران بیایند و تشویق کنند، اغلب میهمانان افتخاری هم تشویق بلد نیستند و ساکت می‌نشینند ما به تماشاگرانی احتیاج داریم که تشویق کنند، حتی در کازان روسیه هم دیدیم تماشاگران نقش بی‌بدیلی دارند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خاطرنشان کرد: به عنوان هیأت رئیسه فراکسیون ورزش و رئیس کمیته باشگاه‌ها و یار نزدیک همه دوستان ورزشی خواهش می‌کنم که اول از همه غیر از VIPبه دیگران بلیت مجانی ندهند٬دوم این‌که بلیت‌ها حتما به مردم کوچه و بازار فروخته شود و سوم با سرعت عمل در مدت چند روز آینده صندلی‌ها را شماره گذاری کنند٬این کار سختی نیست با این کارها درآمد حاصل می‌شود٬ آدم هایی که در تمام مدت بازی با تمام غرور تیم را تشویق می‌کنند به سالن می‌آیند و احتمال تبانی هم از بین می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *