شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

فریب درمان بیماری‌های مغزی با سلول‌بنیادی

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 410266
دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، مجوزدار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را با این روش درمان کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روابط عمومی انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، مسعود نبوی با بیان اینکه امور تحقیقاتی متمرکز و دقیقی را پیرامون سلول‌های بنیادی از سال ۸۹ سامان دادیم، اظهار داشت: همان سال کمیته مشترکی با موسسه رویان تشکیل شد و کار بر روی چندین پروژه از جمله بیماری MS و بیماری ALS کلید خورد.

وی افزود: اکنون علاوه بر طرح‌های یاد شده، طرح بین‌المللی درباره بیماری MS و همچنین ALS با همکاری چند کشور اروپایی و کانادا، طرح سکته مغزی و بیماری‌های عصبی عضلانی نیز در دست انجام است که نتایج آن در محافل علمی اعلام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران ضمن هشدار اکید به خانواده‌ها مبنی بر اینکه هیچ‌گونه ادعای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب به کمک سلول‌های بنیادی پذیرفته نیست و هنوز در مرحله تحقیقات قرار داریم، گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، مجوزدار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را تحت درمان به این روش قرار دهد.

نبوی افزود: هر چند بیشتر تحقیقات سلول‌های بنیادی در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد اما باید گفت سلول‌های بنیادی همواره امیدبخش بوده‌اند و باید بر روی آنها بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: ایران از جمله کشورهای پیشرو و پیشرفته در تحقیقات سلول‌های بنیادی است.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران با بیان اینکه نتایج پروژه ALS ظرف دو ماه دیگر اعلام خواهد شد، گفت: ممکن است بخشی از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی را در بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران ارائه کنیم.

بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران روزهای ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۴ در هتل المپیک تهران برگزار می‌‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دکتر بد بین به غرب
بنام خدا
سالهاست این بنده کم سواد به بزرگان پر سواد میگفتم که چون هنوز علت دیفرانسیه و تخصصی شدن سلولها کشف نشده این مسئله سلولهای بنیادی و اثار شگفتی که بر ان تصور میشد نمیتواند علمی و کارا به مفهوم واقعی ان باشد (یعنی هیچ دلیلی بر تغییر سلول بنیادی به سلول مورد نظر نیست نمیتوان انرا در درمان بیماریها تا زمان کشف عامل اصلی بکار برد ). متاسفانه با هجوم تبلیغاتی غربیها برای تحمیل این عمل ناتمام و مشکوک (بجای علم واقعی )به خورد مجامع تشنه افتخار دادند و سالها از پیشرفت درست علم ممانعت کردند به نام علم !!!!!مثل تزریق این سلولها به قلب توسط مرحوم دکتر اشتیانی برای اصلاح عملکرد بیماریهای قلبی. که این خود عامل سکته بیشتر بعنوان جسم خارجی میگردد .....