جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

فردای حمله اسراییل به ایران در تحلیل روزنامه هاآرتص

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 129160
"زف ماوز" نویسنده مقاله معتقد است قبل از اینکه با اصرار بر جنگ اسراییل در انزوای جهانی قرار گیرد و مجبور به تن دادن به خواسته جامعه جهانی شود بهتر است خودش در خصوص عاری سازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی با جامعه جهانی به توافق برسد.
فردای حمله اسراییل به ایران در تحلیل روزنامه  هاآرتص
 روزنامه صهیونیستی "هاآرتض" در مقاله ای به بررسی تبعات بین المللی و پاسخ جامعه جهانی به حمله احتمالی این رژیم به تاسیسات هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل "جهان" ، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خواستار توجه مقامات این رژیم به تبعات بین المللی حمله احتمالی این رژیم و سناریوهای پیش روی آنها در فردای حمله به ایران شد.

به نوشته این روزنامه احتمالا فردای حمله به ایران اسراییل به بهانه عدم هماهنگی با آمریکا از سوی آمریکا ,برای خلع سلاح هسته ای ویا برای پیوستن به NPT از سوی جامعه جهانی تحت فشار قرار خواهد گرفت تا فعالیت های هسته ایش تحت نظارت سازمان بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

به نظر نویسنده مقاله حمله از سوی رژیمی که دارای سلاح اتمی است و تحت نظارت آژانس نمی باشد از سوی جامعه جهانی شدیدا محکوم خواهد شد وحتی موجب تغییررفتار آمریکا در خصوص خلع سلاح جهانی خواهد شد و جریانات به سمتی سوق داده خواهد شد که در آخرین کنفرانس سازمان ملل بر سر بازنگری در NPT در سازمان ملل مد نظر ایران بود یعنی پیوستن اسراییل به NPT .

"زف ماوز" نویسنده مقاله معتقد است قبل از اینکه با اصرار بر جنگ اسراییل در انزوای جهانی قرار گیرد و مجبور به تن دادن به خواسته جامعه جهانی شود بهتر است خودش در خصوص عاری سازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی با جامعه جهانی به توافق برسد.

وی می نویسد سیاست های هسته ای اسراییل تا به حال نفعی به حال این رژیم نداشته است بطوریکه نه در جنگ خلیج فارس نه در جنگ لبنان و نه در جنگ غزه این رژیم نتوانست از سلاح های هسته ایش استفاده کند و اظهار می دارد با سلاح هسته ای حتی نمی شود انتفاضه خا خاموش کرد.


وی ادامه می دهد سلاح های هسته ای نه تنها نفعی برای اسراییل نداشته بلکه موجب شده تا هر چند وقت برخی ها به دنبال ساخت سلاح های اتمی باشند مثل صدام حسین و سوریه و ...

"زف ماوز" می نویسد : مدارک زیادی داریم که نشان می دهد توسعه سلاح های کشتار جمعی بهانه ای بوده برای بسیاری از کشورهای منطقه که تلاش کنند به سلاح های کشتار جمعی دست یابند حتی مصرو در صورت شکست حمله احتمالی اسراییل به ایران بسیاری دیگر از کشورهای منطقه اقدام به این کار خواهند کرد .

در پایان نویسنده می نویسد : هسته ای شدن خاور میانه یک حقیقت است و اسراییل دو راه بیشتر ندارد یا باید خاورمیانه هسته ای را بذیرد که در آن همه کشورها هسته ایند یا باید تن به خلع سلاح دهد که در آن هیچ یک از کشورهای خاورمیانه سلاح کشتار جمعی ندارند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما هم همینطوری میشینیم نگاه می کنیم تا اسی منحوس حمله کنه 32 روز جنگ با حزب ا... رو یادشون رفته حتما میدونن که حزب ا... شاگرد بچه رزمنده های ایرانه.