جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش ۲۰ درصدی معاملات مسکن

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 392861
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی معاملات خرید و فروش مسکن در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تاپایان سال ثبات نسبی را در قیمت ها داریم و معتقدم که نتیجه توافقات ۱+۵ هرچه باشد بازهم تغییری در حوزه قیمت گذاری مسکن نداریم.
به گزارش جهان؛ حسام عقبایی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در حوزه قیمت‌ها تاپایان سال پیش بینی افزایش قیمت نداریم، گفت: تاپایان سال ثبات نسبی را در قیمت ها داریم و معتقدم که نتیجه توافقات ۱+۵ هرچه باشد بازهم تغییری در حوزه قیمت گذاری مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه آبان ۹۳ در شهر تهران، ۲۶ هزار و ۴۰۵ قرارداد مسکن منعقد شده است، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۲ هزار و ۲۳۴ قرارداد مبایعه نامه و تعداد ۱۲ هزار و ۹۵۶ قرارداد اجاره نامه است و مابقی در چهارچوب اجاره به شرط تملیک، سرقفلی، هبه، پیش فروش و دیگر قراردادها بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تعداد قراردادهای پیش فروش در شهر تهران در این مدت، ۷۹۹ مورد بوده است، بیان کرد: در مقایسه با آبان ۹۲ ما شاهد سیر صعودی قراردادها بودیم بطوریکه حجم خرید و فروش مبایعه نامه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.

عقبایی افزود: در آبان ۹۲، تعداد ۲۴ هزار و ۶۶۳ قرارداد منعقد شده بود که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۹۳ قرارداد مربوط به خرید و فروش بوده است ضمن آنکه اجاره نامه ها هم در این ماه به ۱۲ هزار و ۷۵۰ مورد رسیده بود.

وی با بیان اینکه آمار قراردادهای اجاره در آبان ۹۳ به ۱۲ هزار و ۹۵۶ مورد رسید، اظهار داشت: در این حوزه هم شاهد افزایش حجم قراردادها بودیم ضمن آنکه آمار پیش فروش ها کاهش نشان می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تصریح کرد: کاهش پیش فروش ها به این دلیل بوده که بازار راکد است و قیمت واحدهای تولیدی ساخته شده به پیش فروش نزدیک شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *