شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳۲
۲۱۷
گزارشی از یک تغییر و تحول خبرساز

همه آنچه بر الهام چرخنده گذشت؛ از تبریک مشهور نوروزی تا تمسخرهای ماهواره‌ها و چندرسانه داخلی

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 402661
برخی از اهالی رسانه و همکاران چرخنده دوست دارند این اتفاق را ساده جلوه داده و با بیان اینکه او به وظیفه دینی اش عمل کرده است و این هنری نیست، چشم بر این تغییر زیبا و متعالی ببندند و به دیگران توصیه کنند که آنان نیز زیبایی یک تحول را نبینند و تلاش نکنند که الهام چرخنده های دیگری پا به عرصه بگذارند.
همه آنچه بر الهام چرخنده گذشت؛ از تبریک مشهور نوروزی تا تمسخرهای ماهواره‌ها و چندرسانه داخلی
گروه فرهنگ جهان نيوز - محمدجواد مشتهر: نیازی نیست عاشق سینه‌چاک سینما باشی تا نام «الهام چرخنده» برایت آشنا باشد. هر چند به نظر می رسد اساسا سینما و شهرت باهم گره خورده‌اند و به واسطه این صنعت پر هزینه و البته پردرآمد، این روزها شاهد رونمایی از چهره های جوان و تازه ای در سینمای ایران هستیم، اما به مرور زمان و با وقوع شماری از اتفاقات، برخی چهره ها خاص‌تر می شوند.

یکی خاص می شود مانند «گ.ف» که پا بر روی تمامی ارزش های اخلاقی و انسانی می گذارد و از این راه به شهرت می رسد و خود را مضحکه حامیان سابقش می کند و دیگری «خاص» می شود به واسطه بازگشت به ارزش‌های اخلاقی و قرار گرفتن در مسیر قرآن و اهل بیت(ع).

یکی به «برهنگی» و «غرب زدگی» شهره می شود و دیگری به «حجاب» برتر و «زهرایی» شدن.

الهام چرخنده کیست؟

الهام چرخنده، زاده ۱۳۵۷ بازیگر سینما و تلویزیون است. وی که سابقه تحصیل در رشته معماری دارد، فعالیت های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان پی گرفت.

تله تئاتر «شباشب» اولین حضور رسمی چرخنده در عرصه بازیگری است. درخشش در فیلم سینمایی «شب یلدا» پای او را به حوزه سینما باز کرد.

مجموعه های «پروانه»، «من یک مستاجرم»، «آوای باران» و فیلم های سینمایی «دامنه های سفید»، «سوگند»، «شب یلدا» و «عروسی مهتاب» بخشی از حضور الهام چرخنده در عرصه بازیگری است. البته نقش آفرینی در مجموعه هما (شبکه ویدیوئی) و فیلم کوتاه «جنایت و مکافات» در کارنامه هنری او نیز به چشم می خورد.

الهام چرخنده و «ستاره مهاجر»

سابقه اجرای مسابقه ستاره مهاجر نیز در کارنامه هنری الهام چرخنده به چشم می خورد. این هنرمند سینما به همراه فرشید نوابی (همسر سابقش) در دوران ابتدایی شروع به کار شبکه «مهاجر» ـ که در آن زمان هنوز غیرقانونی بودن فعالیتهای این شبکه اعلام نشده بود ـ به همکاری با این شبکه پرداخته و با تولید برنامه ای با عنوان «ستاره مهاجر» تلاش داشتند تا بین علاقه مندان به خوانندگی در ایران رقابتی سالم و جذاب بوجود بیاورند.

شبکه ماهواره ای مهاجر (mitv) در سال ۱۳۸۳ در کشور آلمان با مدیریت مرتضی عزیززاده و حسن آرپناهی آغاز به کار کرد. این شبکه توانست به عنوان نخستین شبکه ماهواره ای فارسی زبان مجوز کوتاه مدتی را در ایران دریافت نماید. در مجموع این شبکه به مدت شش ماه از مجوز فعالیت رسمی برخوردار بود و قبل از آغاز نوروز ۸۴ مجوز فعالیت این شبکه از سوی وزارت ارشاد به دلیل عملکرد آن باطل شد.

با این اوصاف چرخنده به همراه همسر سابقش ۸ سال از عمر هنری خود را در خارج از کشور به سر می برد و در دهه ۹۰ به ایران باز می گردد.

ماجرای الهام چرخنده از کجا شروع شد؟!

اما این روزها حرف و حدیث پیرامون الهام چرخنده تنها به حوزه فعالیت هنری او محدود نمی شود. شاید بیش از آنکه جلوه هنرمندی او مورد کنکاش قرار بگیرد، اظهارات اوست که زیر ذره بین حامیان و منتقدین‌اش رفته است.

ماجرای الهام چرخنده به روز اول سال ۱۳۹۳ باز می گردد؛ زمانی که او در برنامه لحظه تحویل سال شبکه چهارم سیما حاضر شده بود و در آن برنامه سال نو را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت. سخنان چرخنده در آن برنامه تلویزیونی خیلی سریع در شبکه اجتماعی دست به دست شد و منتقدانی پیدا کرد. منتقدانی که لحن، ادبیات او را به "چاپلوسی" تفسیر و تعبیر کردند و از آن به بعد بود که حملات رسانه ای به وی آغاز شد.



اولین واکنش الهام چرخنده به منتقدانش

شاید اینجا را بتوان آغاز ماجراهای الهام چرخنده قلمداد کرد. چرخنده برای اولین بار در جشن فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در خصوص مشکلاتی که برای او پس از گفتن تبریک عید به رهبر انقلاب در شبکه چهارم سیما پیش آمده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این مراسم گفت: بعد از پخش صحبت‌های من در شبکه‌های مختلف منافقین، مخالفین و ضدانقلاب انتقادات زیادی به من شد همچنین دوستان سینما لطف زیادی به من اظهار داشتند و پیامک‌هایی برایم ارسال کردند و من در مجموع متوجه شدم که آنها چقدر از کلام من ناراحت هستند. من هم آدم هستم و از این واکنش‌ها دلم شکست اما یاد فرمایش امام خمینی افتادم که فرمود زمانی ناراحت باشید که دشمن از شما تعریف کند.


وی با بیان اینکه از قوم لر بختیاری است، اظهار داشت: شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای که دور از کشور هستند و مرده باد و زنده باد سر می‌دهند شروع به فحاشی و تهمت و تهدید علیه من کردند و سپس این ماجرا به صفحات اجتماعی رسید البته اینجا لازم است که بگویم من فیس بوک ندارم اما در اینستاگرام فعالیت می‌کنم. آنها در روز ششم اردیبهشت ماه که شب تولد پسر شانزده‌ ساله‌ام بود شیشه ماشین من را خرد کردند و من آنجا گفتم یا علی آیا حواست هست؟ من دارم می‌فهمم غربت شیعه چقدر سخت بوده است.


چرخنده اظهار داشت: هنوز هم ولایت مدارها و بچه‌ مسلمان‌ها هستند و مرا تنها نگذاشتند من با پرچم ایران که روی آن به انگلیسی نوشتم «همه جانم امیرالمومنین رهبرم خاکم تموم مسلمین» عکس گرفتم و حال آنها بد و بدتر شد. به طوری که هنوز اینجا ایستاده‌ام کمرم درد می‌کند چون دیشب مرا به جرم عاشقی با چوب زدند.

برخی به من می گویند سینمای ما جای اینجور زن ها نیست...

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه این کشور برای هیچ حزب و دسته خاصی نیست بیان داشت: من یک بچه مسلمان هستم تحصیلاتم مهندسی معماری است و در مهدیه، قاری قرآن بوده‌ام. اما فکر می‌کنم پس از این تصویرم را زیاد نبینید چون به من پیام داده‌اند که خانم چرخنده سینمای ما جای این‌جور زن‌ها نیست پس سینمای ما جای چه جور زن‌هایی است.

ما به یک «۹دی» فرهنگی نیاز داریم

وی افزود: پدرم همیشه به من می‌گفت سرت را بالا بگیر و یا علی بگو اما حالا ما باید ببینیم چه شده که در این کشور ارزش‌ها به ضدارزش تبدیل شده است؛ بخش فرهنگ ما به «۹ دی» فرهنگی احتیاج دارد.

تبریک روز پدر به رهبر انقلاب

چرخنده در پایان گفت: من یک بسته فرهنگی برای دشمنانمان دارم که مرا در راهم ثابت قدم کردند و در همین جا تولد آقا امیرالمومنین را به رهبر عظیم الشأن کشورمان تبریک می‌گویم آقا ان‌شاءالله که سایه‌تان مستدام باشد. روز پدر بر شما مبارک.

«الهام چرخنده» چادری شد

اما چندی پس از این اتفاقات، الهام چرخنده در روز عید فطر با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه استانی قم در حراج خیریه آن ”انگشتر، ساعت و تسبیح” خود را به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند و در این برنامه زنده، به صورت رسمی اعلام می کند که تا پایان عمر حجاب چادر را برای خود برگزیده و از این پس کسی او را بدون حجاب برتر نخواهد دید.

 

هرچند همزمان با این تصمیم هجمه ها به چرخنده بیش از پیش قوت گرفت و دشمنان انقلاب و شبکه های معاند با نظام جمهوری اسلامی بار دیگر فرصت یافتند تا این بانوی محجبه عرصه هنر را آماج حملات خود قرار دهند، اما این هنرمند ارزشی دست از کوشش و تلاش در راه دین برنداشت و با سفر به برخی از واحدهای دانشگاهی کشور علاوه بر آنکه خودش حجاب چادر را برگزید، زمینه را برای چادری شدن دختران جوان نیز فراهم کرد.

نامه الهام چرخنده به مسیح علی نژاد

یکی از اقداماتی که در طول این ماه‌ها از سوی الهام چرخنده بسیار مورد توجه قرار گرفت، نامه‌اش به مسیح علی‌نژاد خبرنگار زن فراری بود. علی‌نژاد که نام کوچک اصلی اش معصومه است با راه اندزی یک کمپین مروج بی حیایی، تصاویر بی حجاب دختران و زنان ایرانی را در فضای مجازی پخش می کرد.

چرخنده در بخشی از نامه‌اش به مسیح علی نژاد نوشت:

زن عفیف ایرانی همانانی هستند که مادران قانع و فداکار و مهربان و نجیب و فعال و با ایمان فرزندانشان می‌باشند. می‌شناسم همسر شهیدی از هموطنان آشوری را که با داشتن مدرک تحصیل فوق‌ لیسانس پرستاری، سال ۵۷ از ایران نرفته چرا که خود را یک ایرانی با غیرت می‌داند و بر این مهم پابرجاست که هر اتفاقی در ایران بیافتد همه ایرانی هستیم و باید از ناموس وطن، ناموس خاک و ناموس مرز دفاع کنیم.

آزادی یواشکی تو؛ اشک‌های یواشکی مادری که را که می‌ترسد فرزند خردسالش بفهمد پدرش شهید شده را نادیده می‌گیرد، آزادی یواشکی تو؛ خون‌های یواشکی‌ای که از شهیدی آرام‌آرام پشت خاک ریز و در حسرت دیدن فرزند ۲ ساله‌اش می‌ریخت را نادیده می‌گیرد.

آزادی یواشکی تو؛ دردهای جانبازی که ۳۰ سال است با دستگاه نفس می‌کشد را نادیده می‌گیرد. آزادی یواشکی تو؛ غمهای مادری را که هنوز در روستا مجنون‌وار عکس فرزند شهیدش را در دست دارد و چشمان یعقوب وارش به جاده، تا اینکه شاید فرزندش از راه بیاید را نادیده می‌گیرد.

آزادی یواشکی تو؛ استخوان‌های شهیدی که برای مادری بعد از گذشت چندین سال می‌آورند را نادیده می‌گیرد. به کجا می‌روی؟ بی‌هویتی، بی‌ایمانی و بی‌عفتی تمام آرزویی است که برای خاتون ایران زمین نذر کردی!؟

معصومه کجا و چگونه در این مرز و بوم نفس کشیده‌ای و قد کشیده‌ای، چگونه این ارزشهای بزرگ انسانی برای تو ضدارزش شد.

تأسفم برای توست؛ چرا که نمی‌دانی برای زنان و مردم و همکارانت موجودی غیرقابل اعتماد و احترامی! چرا که ابتدا خیانت کردی بر دین خود بر کشور و خواهران خودت، تصویری از زنان و ناموس شیعه را تو به دیده نامحرمان دادی، کاش می‌شد خواهرانه سیلی به صورتت می‌زدم تا از خوابی که به ناچار در آن رفته‌ای بیرون آیی.

الهام چرخنده تغییر نام داد!

حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار در دومین یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خطاب به الهام چرخنده گفت: چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است.


چرخنده نیز در این مراسم یادآور شد: وقتی دست‌مان در دست حضرت زهرا(س) است ترسی ندارم چرا که معتقدم سینما قرار است کارهای بزرگی را انجام دهد و من پس از سی و چند سال پس از انقلاب هم اکنون کارگردانی پروژه‌ای را آغاز کرده‌ام که کمتر به آن پرداخته شده است و آن نیز مستندی در مورد شهدای اقلیت و غیر مسلمان در کشور است.

چادری شدن ۳۹۰۰ دختر جوان به دستان «الهام چرخنده»

چند ماه بعد چرخنده به دعوت نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی، برای تقدیر و تشکر به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت شد.


شهربانو و سهیلا منصوریان، خواهران قهرمان ورزش وشوو پس از انتخاب حجاب چادر



وی در این جلسه از چادری شدن ۳۹۰۰ دختر جوان خبر داد و با بیان اینکه از من می پرسند چرا چادری شده ام در حالی که باید از دیگران پرسید چرا بی حجاب شده اند،‌ گفت: «یک کلام حضرت آقا باعث شد انرژی زیادی به من برای ادامه راهم منتقل شود و آن این بود که "زهرایی یعنی ایستادگی یک نفر در برابر همه و در یک کلام صراحت و شجاعت تو را ستایش کرده و برایت دعا می کنم" همین جمله باعث می شود که من با دستان خالی و بدون هیچی و فقط با اتکا به ذکر "یا زهرا" با افتخار باعث شوم ۳ هزار و ۹۰۰ نفر مزین به پوشش چادر شوند.»


الهام چرخنده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

ماجرای انتشار تصاویر شخصی الهام چرخنده در فضای مجازی

اما یکی از چالش‌هایی که از روز اول در مسیر این هنرمند ارزشی قرار گرفت، انتشار گسترده برخی تصاویر شخصی الهام چرخنده از ابتدای سال ۹۳ در فضای مجازی بود. تصاویری که به راحتی می‌شد فهمید با چه هدفی در فضای مجازی منتشر و مورد استناد برای تخریب چرخنده قرار می گیرد.

نکته ای که واضح و مبرهن است، این است که دشمن برای مخدوش کردن مسیر کسی که در راه انقلاب و ارزش های آن قرار گرفته از هیچ تلاشی دریغ نمی کند، ولو آن تلاش، یک بی اخلاقی و عمل غیرشرعی مانند انتشار تصاویر شخصی یک زن مسلمان در فضای مجازی باشد.

البته چرخنده هم نسبت به اتفاقات اخیر ساکت نبوده و در واکنش به برنامه هایی که اخیرا از برخی شبکه های ماهواره ای برای تخریب و هتک حرمت چهره او پخش شده بود اینگونه واکنش نشان داد:

«سلام ..از دیشب تعداد بالایی تماس و پیام و دایرکت و ایمیل و غیره آمده که شبکه ضد انقلابی در مورد انتشار مسائل خصوصی زندگی من و پسرم شایان توسط بابای ارسطو صحبت می‌کرده و کلی چادر و حجاب و انقلاب و بانوی مسلمان رو مسخره کردند و با استناد به نوشته بابای ارسطو و رسانه و سایت هایی که به کمک ایشون با اهدافی مشخص امدند... من رو یک دروغگو و مکار و خائن تلقی کردند و چه و چه .... چون تعداد نامه ها زیاد بود ناچارم با عذر خواهی از همه یاران گرامی اینجا پاسخ بدهم ... من در مورد همه چیز بلد نیستم حرف بزنم ...عمل می‌کنم ...آنهایی که من را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند..خط قرمز من، در زندگی ام چند چیز است که اصلی ترینش شایان و ارسطوست ..اما حواشی اهداف دینی و انقلابی من قرار داشتند تا امروز .به همین دلیل هم از تمام حقوق مادی و معنوی و حضانت فرزندم در زمان جدایی گذشتم .که به زودی خواهید دید ...امروز حواشی زندگی من باعث شده انتقام شخصی یک رأس انسان نسبت به من(که دلیلش رو هم خواهید فهمید) به شکل یک پُتک شود بر سر انقلاب ...
پس نتیجه می‌گیریم از حالت شخصی در آمده و شکل ملی و ارزشی گرفته ...اینجاست که باید سکوت بشکنی و یک تنه بروی وسط میدان با مدرک و سند ..بعد دل و روده بو گندو داستان رو از اول به تصویر بکشی تا غصه دار نشوند بیرق داران ..تا آنهایی که دلبستند به یک باور حس نکنند همسفرشان ریا کار و دروغگو و ...بوده ...و همچنین پسرانم با ارامش خاطر و با سربلندی فریاد بزنند مادر ما الهام چرخنده است . و پدرم آقاجون و مادرم عزیز دیگر در سن نزدیک هشتاد سال اشک نریزنند که دخترمان را با آن همه زجری که کشید و گذاشت وگذشت حالا می‌خواهد چون حجاب گرفته و دیگر بهره برداری مالی نمی‌تواند بکند و هزار ننگ را با انگ زدن پاک کند ...در ذهن ها بشکند ...پس صبوری کنید تا همه و همه را برایتان أشکار کنم ..با سند ومدرک...ضمنا نسبت به اهالی سینما بدبین نشوید ..چندین زوج از هم جدا شدند و دقیقا مثل یک انسان با فرهنگ به خاطر خاطراتشان و فرزندانشان هرگز سعی بر بی آبرو کردن و ضربه زدن به همسر سابقشان و مادر بچه شان را فقط به خاطر لختی دیده شدن نداشتند ..سینماگران خوب ارزش ها را حس میکنند ..هنرمندان انسانهای شریفی هستند .سینماگران غیرت و شرف و وجدان دارند...
در برابر توطئه ؛ "ضربه را با ضربه پاسخ می دهیم"
فرمایش حضرت آقا رهبر معظم انقلاب ..»

و اما یک سوال...

اینکه در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این جنجال سازی ها است چندان مهم نیست، مهم آن است که دشمن فرهنگی ما در میدان مبارزه جنگ نرم بسیار بی رحمتر از آن است که حتی در تصور بگنجد.

بی رحمی که حتی به برخی نفوذی های داخلی نیز سرایت کرده است. همان افراد و رسانه هایی که در داخل کشور هم هنوز نفهمیده اند که الهام چرخنده به عنوان سرباز جبهه فرهنگی انقلاب، اسب خود را زین کرده تا در برابر تمام بی مهری های فرهنگی و دشمنی غربی ها ایستادگی کند.


اینکه شبکه های ماهواره ای برای تخریب چهره الهام چرخنده از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، طبیعی است و اگر غیر از این بود باید در مسیر این بانوی هنرمند شک و شبهه بوجود می آمد اما اینکه چرا برخی افراد و رسانه های داخلی از «چادری شدن» یک هنرمند ناراحتند و مانند رسانه های غربی بغض فرو خفته خود را آشکار می کنند جای بسی تامل دارد.

سوالی که قطعا با گذشت زمان می توان پاسخ آن را به همگان نشان دهد.

زدوده شدن شک و شبهه ها

واقعیت این است که سبک زندگی یک بازیگر سینما و تلویزیون تغییر کرده و او به خاطر پذیرش باورهای دینی و ابراز آن، مورد حمله قرار گرفته است. با این حال به رغم همه تمسخرها و اتهامات، آنچه از او مشاهده شده، ایستادگی اش در این مسیر است. مقاومتی که بسیاری از شک و شبهه ها را در ذهن مردم مبنی بر تظاهر و کاسب کاری از میان برده و تلاش فرهنگی وی نیت حقیقی او را آشکار کرده است.

برخی از اهالی رسانه و همکاران چرخنده دوست دارند این اتفاق را ساده جلوه داده و با بیان اینکه او به وظیفه دینی اش عمل کرده است و این هنری نیست، چشم بر این تغییر زیبا و متعالی ببندند و به دیگران توصیه کنند که آنان نیز زیبایی یک تحول را نبینند و تلاش نکنند که الهام چرخنده های دیگری پا به عرصه بگذارند.

حمایت از الهام چرخنده اکنون، نه تنها حمایت از یک شخص به خاطر شجاعت در تصمیم گیری و تغییری در جهت مثبت بلکه حمایت از یک جریان فرهنگی است که می تواند تعداد این اقدامات شجاعانه و انگیزه های الهی برای نزدیکی هر چه بیشتر به باطن اسلام ناب را روز به روز بیشتر و بیشتر کند.
https://jahannews.com/vdcg3x9tqak9z34.rpra.html
jahannews.com/vdcg3x9tqak9z34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تاسف برای جامعه به اصطلاح روشنفکر ما
منفی ها چیه؟ آزادی بیان یعنی اینکه"تفکرت مورد کوبیده شدن واقع نشود و بتوانی آن را ابراز کنی که لطمه به جامعه زده نشود"
خود روشنفکر نماها در مغز ما فرو کردند حالا چه شده که طاقت شعار خود را ندارند نمیدانم...بابا تحمل مخالف چی شد؟ آزادی بیان و عقیده چی شد؟ پلورالیزم فرهنگی اقتصادی سیاسی چی شد؟ آزادی فردی چی شد؟...
مرده شور شعارتون ببرن...
Iran, Islamic Republic of
این تاریک فکر ها بدانند خانم چرخنده میلیون طرفدار حتی غیرچادری دارد و همه از ایشون و آزادی ایشون دفاع می کنیم و مهمتر از ما ایشان خدا را دارند
محمد
اگه شما به من بگید ایشون چگونه تونسته 3900 زن را در مدت کمی چادری کنن ، اونوقت من هم بدون هیچگونه تعصبی کار ایشون را قبول کرده و به پای تملق و چاپلوسی نمیگذارم .
قضاوت کار سختیه اینو خوب می دونم
نا شناس
کسانی که توی جامعه معروف هستن به عنوان الگو هستن واسه اکثریت
پس هر کارخوب یا بدشون تاثیر داره
sama
Iran, Islamic Republic of
با این نظر موافقم وجالبتر اینکه با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود .
خانم چرخنده فقط اونارو چادوری کرده آیا ذهن وقلب آنها رو چی ................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
حالا شما فعلا چادر سر کن , انشاالله قلب و ذهن هم درست میشه , چادر یک معیار برای حجاب برتر است , قلب و ذهن معیار نداره
فاطمه قاسمی
Iran, Islamic Republic of
لازم نیست حتما با بحث و حرف زدن کسی رو وادار کنیم حجاب داشته باشه.اگه شما یک بار ویدیو چادری شدن خانم چرخنده رو ببینین خالص بودن نیتشون رو توی عمق چشماشون میخونین.همین که کسی این فیلم رو ببینه و این حقیقتو بفهمه خودش میفهمه که چی حق و درسته و چی ناحق و نادرست.همه ی ما عقل و درک و احساس داریم.به بعضی ها حق میدم باور نکنن چون تا حالا درکی از جاها و چیزای معنوی نداشتن و باهاشون رو به رو نبودن.ولی اینو بگم اون 3900 نفری که چادری شدن به ندای قلبشون گوش دادن.
از کودکی چادری هستم
Iran, Islamic Republic of
همونطوری که بازیگران بی عفت دیگه باعث بی حجابی دختران کشورم شدند
Iran, Islamic Republic of
ایشون به دانشگاه ها و فرهنگ سرای شهرهای مختلف رفته و سخنرانی میکنن.... مثلا حدود یه هفته پیش همراه خانم مرضیه هاشمی به مجتمع آیه های مَشهد مقدس اومدند و سخنرانی کردند ...علاوه بر اون تعداد فالورهاشون رو در فضای مجازی نمیشه نادیده گرفت
Iran, Islamic Republic of
ایشون وسیله بوده دراصل خداخواسته وشده .
به این میگن ریا و شارلاتان بازی و عوام فریبی و ارتزاق از دین
حق نداری درباره نیت مردم قضاوت کنی زنایی هستن که ........ وماها دریه توجیه اشتباه میگیم به این حرفا نیس به دل پاکه....حالا چرا به محجبه شدن واین همه توهین شنیدن یه زن پیش قضاوت واهانت میکنیم خودت ببین بعضیا مرگ خوب میدونن اما برای همسایه...
ناآشنا
اگه مثل گلشیفته بود حتما" میگفتی : روشنفکر - متجدد _ آزادی خواه و و و درسته ؟؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بانظرت موافقم
قاسمی
با سلام به شما انسان محترم، بهتره قدری روابط انسانی مطالعه بفرمایید. برای شروع پیشنهاد میکنم کتاب روابط انسانی جان بولتن را تهیه بفرمایید.
سید
Romania
واقعا برات متاسفم که اینقدر راحت قضاوت می کنی از خدا و از وجدان خفته ات خجالت نمی کشی روز اول قبر چه جوابی برای این قضاوته احمقانه ات داری جز اینکه عذاب شدیدی خواهی دید مگر این قول قران نیست ای نا مسلمان
ف
زود قضاوت نکن
حق جو
Iran, Islamic Republic of
حامیان دیروز گلشیفته فراهانی، مخالفان امروز الهام چرخنده شده اند!!!
ghasemi
زبان گلت درد نکنه.
سیما
بابا ایول.کااااااااملا موافقم
علی
چادری شدن چه فشاری به بعضیا میاره ...
مینا
United States
من به این خانم که با ایستادگی رو تصمیمشان همچنان در راه خدا مانده اند تبریک میگم و آرزوی سعادت دارم.

امیدوارم خدای بزرگ روز به روز بر اخلاص ایشون اضافه کنه و بتونن نمونه ای باشند برای کسانی که پا در راه هدایت می گذارند.
آشنا
خداکند ازروی اخلاص باشد وبرای فریب وریا وپست ومقام گرفتن نباشه ویاکسی علمش نکرده باشه.
دوست عزیز این روزها اگر بدحجاب باشی اگر به نظام بد بگویی و اگر رهبری را قبول نداشته باشی بیشتر به تو ارج می نهند و پست می گیرند چگونه است که شما هم تسلیم شایعات شدهاید کانه این روزها کسانی در مناصیب فرهنگی به پول و پله می رسند که از دین بگوید شما برخوردی که باحاتمی کیا و مریلا زارعی شده را ببین بعد بگو انشاء اله ریایی نباشد
Romania
شما نیت سنج داری؟
الدکان ما الدکان وماادراک مالدکان
حسین
الهام چرخنده استاد چرخش های هنرمندانه
میلاد
خودت چون یادداری هنرمندانه بچرخی فک میکنی همه مثل تو هستن
کافر همه را به کیش خویش پندارد
Iran, Islamic Republic of
من به خانم چرخنده تبريك مي گوييم و دعا مي كنم بتوانند مصداق عبارت ولا تأخذك في الله لومة لائم باشند.و اميدوارم همه ما بتوانيم در عرصه هاي مختلف مسير الي الله ملامت ملامت گران را به هيچ بگيريم كه اين خود براي آنان بزرگ ترين ضربه است.سركار خانم چرخنده در مسير خداوند كه ذره ذره عالم را آن به آن مديريت مي كند قوي و استوار باش كه به يقين خود او حامي تو خواهد بود.
فاطمه محجبه
خانم چرخنده شما اگر ریگی تو کفشتون نیست چرا اعمالت را در بوق و کرنا میکنی
مونا
تو بوق و كرنا نكرده ،دشمناش تو بوق و كرنا كردن و با اين حركت اين بازيگر عالم زيرورو كردن
فاطمه
چرا وقتی بی حجابها توبوق وکرنا میکنن همه خوششون میاد حالا یکی چادر سر کرده ومیخواد اینو فرهنگی کنه شما اتیش میگیری........
ف
حالت خوبه ؟؟؟ خدا شفا بده
ریا هم اصولی دارد قلقی دارد ض
Iran, Islamic Republic of
خيلي خيلي ساده است.
يك لحظه تامل كنيم آيا اين كار(با حجاب شدن) مورد تاييد ائمه است كه ادعا مي كنيم الگوي ما هستند يا لخت شدن اون بنده خدا ؟
ديگه جنجال لازم نيست. از نيت آدمها هم فقط خدا خبر داره و. بس. چه روشنفكرها خوششون بياد چه خوششون نياد.
لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ.
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم خیلی خیلی ساده بین!
لطفا از خودت تفسیر نکن قبل از قیاس یه نفس برو از اهل فن معنای این آیه را بپرس و بعد افاضات کن.و با این نوع تفسیر عده ای را هم گمراه نکن....
Iran, Islamic Republic of
این ها رو دارید خطاب به چه کسانی می گویید
در مورد کسانی که قران می فرماید:
صمٌّ بکمٌ و هم لا یرجعون
لهم آذان لم یسمعون بها و لهم قلوب لم یفقهوا بها
بگذار تا بمیرند و ببینند سزای خویش
خوش به حال شما که یه چنین عمارهایی دارین!
خودتو مسخره کن
Romania
آنتظار داشتی مثل شما گلشیفته داشته باشیم و در آرزوی گلشیفته شدن ناموس مان داد بزنیم؟
حران
ولی برای برهنه شدن گلشیفته فراهانی همین شبه روشنفکران فاشیست چه تبریک‌ها گفتند
زینب میرزایی
خانم چرخنده من هم تا حالا 10بارزیارت امام رضارفتم من هم نذری دادم من هم حافظ کل قرآنم من هرهفته زیارت عاشورامیخوانم من هرپنج شنبه شب دعای کمیل میخوانم من اهل نماز شب و نماز اول وقتم من هم روزه مستحبی میگیرم ولی جزخدا کسی نمیداندو اهل ریا و تزویرو دکان بازکردن و ازدین ارتزاق کردن و اشتهار ازاین راه نیستم حجابم ازتوهم بهتره ریا و سمعه و پوپولیسم عاقبت نداره خدا رسوات میکنه بترس از خدا
علی
بنده ولی حالا همه میدانند که خانم زینب میرزایی چکار کرده .
علی
انشاءاله خدا کمکتان کند .
Iran, Islamic Republic of
خانم میرزایی شمایی که این قدر با ایمانی و فقط ایمانت برای خودته و سعی در هدایت دیگران نمی کنی! یعنی سکولار ضمن اینکه وقتی دشمن چه داخلی و چه خارجی اینطور تهاجمی در مورد یک تشکر برخورد می کنه باید تهاجمی جواب دهی.
شما حافظ قران باشی ولی درک قران نداشته باشی عمرت را تلف کردی.
ف
لایک
امیر
Iran, Islamic Republic of
اینها که تو گفتی نیز دروغی بیش نیست. واقعا تو همه اینها که گفتی هستی ؟ تو هم برو و این دام بر مرغی دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه
شما همه، از نماز و روزه و ... این خام نمی ترسید و از اینکه الگو بشه برای خوبی می ترسید و جلوی همین الگو شدنش را سعی دارید بگیرید. اینکه تو کی هستی و الهام خانم کیه مهم نیست ، مهم اینه که اون داره الگو میشه برای خوب بودن و تمام شیاطین ترسشان از همینه. بصیرت بصیرت بصیرت
بنده د خدا
زینب خانم عزیزخداقبول کنه !همه اعمالی که انجام میدیدباعث نشده که در باره ی نیت دیگران اظهارنظرنکنیدوتهمت نزنید چون فقط خدا از نیت آدما خبرداره .این کارای شماهم آیاباعث شده شیشه ماشینتونو بشکنن یااینهمه بهتون فحاشی بشه؟طبق فرموده امیرالمومنین گناهی که توراپشیمان کندبهترازکارنیکی است که تورابه خودپسندی وادارد.
فاطمه
واقعا باید خجالت بکشی!میشه شما جای خدا تصمیم نگیری خانم مومنه!!!!!!!!!!!!!!!!
عججبببب ....چه قدر هم زیاد اهل ریا نیستی؟؟؟؟ مطمئنی اینکارا رو میکنی
الی
Romania
به نظرم ایشون مبلغ اسلام بودن را انتخاب کردن و لازمه ی ابلاغ همین رسانه ای بودنشه..اصن کاری به نیتش ندارم چون واقعا فقط خدا عالمه ولی شما عزیزی که خودتونم پایبند به اسلامید اتفاقا باید از این حرکت خوشحال بشید و با خوش گمانی با قضیه برخورد کنید.
faezeh h
توصیه ی اسلام به معرفت در دینه نه کثرت در عبادات مومن واقعی اعمال خود را نمی بیند و همواره خود را پایین تر از دیگران می پندارد عبادات خود را نمی شمارد . به راه درست اوردن یک انسان در نزد خدا خیلی خیلی با ارزش تر از تمام عبادات ظاهری است . عبادتی نزد خداوند قبول است که انسان را از گناه بازدارد . حتی خدا هم انقدر راحت راجع به انسان ها قضاوت نمی کند و بار ها به انسان فرصت می دهد . چه برسد به ما انسان ها
سمیه
United Kingdom
بانوی بزرگوار، اولا اینکه ایشون بازیگر هستن و شما یک فرد معمولی جامعه و اصولا افراد کنجکاو کارهای شما نیستن که نشرش بدن. شما هم در بضاعت خودت اومدی و گفتی من الم وبلم و به قول خودتون ریا کردید. و بعد هم به قول دوستمون اشائه فرهنگ دینی کار بسیار پسندیده ایه. امر به معروف که میگن مصداقش همینه. حق جو وحق طلب باشیم.
طرفدار مرحوم مرتضی پاشایی
افرین برشما عجب صحبتی کردید من هم همین طور به واجبات دینی ام عمل میکنم اما نمی ایم زوری زوری دختران را حجاب دار کنم
میلاد
United Kingdom
عزیزم تو اگر هم بخوای نمی تونی!
هیچکس نمی تونه کسی رو زوری چادری کنه
Iran, Islamic Republic of
شماکه مثل خانم چرخنده هنرمندنیستی که کارات زیرذره بین باشه پس شمابایدازخدابترسی که خودتوبرترازدیگری میدونی ملاک برتری فقط تقواست شیطان روغرورش ب زمین زد بپازمین نخوری
رضا
Iran, Islamic Republic of
خانم الهام چرخنده واقعا بیان بسیار گرمی دارد وایشان با بیانشون خیلی می توانند راه گشا برای جوانان ما باشد اگر درراستای دین حرکت کنند
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
همين كه حضرت زهرا (س) از تو راضي است برو و بي حد و حصر خوش باش. خوشي كه عمرا يك قطره اش از گلو پول دار ترين پولدارهاي عالم از آدم تا قيام قيامت پايين برود.
تمام ائمه معصوم (ع) و شخص پيغمبر (ص) غيرتي اند و بابت رضايت حضرت زهرا (س) عالمي بي انتها و بهشتي برين پيش پاي تو خواهند گشود.
مصطفی
شما که دستتون تو کاره ،رضایت حضرت زهرا فقط با باحجاب شدن بدست می آد؟ نیازی به مدرک خاصی نیست ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آدم باشی کافیه. مراقب باش چوب خدا صدا نداره
Iran, Islamic Republic of
...مرد باش و با غیرت
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
غيرتي و مادري اند (ام ابيها)
ميلاد
Iran, Islamic Republic of
خانم الهام زهرائي درراه خدا بودن هزينه دارد كه شماهم مظلومانه از آبرويت هزينه مي كني.انشااله در مسير باارزشت ثابت قدم تر باشي.اجرت با حضرت زهرا سلام الله عليها.
سيد عليرضا
United States
آفرين بر اين بانوي زهرايي و آفرين بر ايستادگيش در برابر نامردمها.
انشاالله در پناه مادرم زهرا سلام الله عليها بماني...
من به عنوان یه زن مسلمان و ایرانی میگویم همیشه حضرت زهرا س نگهدارت باشد خیلی باغیرتی خانم
هوالعزیز
براستی که اینگونه شیر زنان مایه مباهات ایرانیان هستند . انشاالله همیشه موفق ومستدام باشند.
درود بر هنرمند ارزشی سرکار خانم الهام چرخنده .
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر این بانویی که در این عرصه فساد وتباهی فعالیت کاری، مشمول رحمت وعنایت پروردگار خود قرار گرفته و به نور ایمان هدایت شده و خود چراغی شده بر هدایت دیگران.
انشاالله که اجر و پاداش خود را از حضرت صدیقه طاهره خانم فاطمه زهرا (س) دریافت کند و در آن دنیا همنشین وی باشد.
پیام این کوچک بر ایشان این است که از سرزنش و طعنه خناسان و مضلین نهراسند وبه کار درست و اعتقادی خودشان که مرضی خداوند و رسول الله و اهلیت عصمت وطهارت است، محکم و استوار چون کوه و به تعبیر قران همانند بنیان مرصوص ادامه بدهند.
دست مولا علی (ع) همراشان باد.
محب ( برادر دو شهید سر فراز )
Finland
سلام بر الهام زهرایی ، همیشه زهرایی بمان تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
خدا پشت و پناهت
ان شاءالله عمل ایشون مقدمه ای باشد برای انقلاب فرهنگی در ایران!!!!!
خدا این هنرمندان با بصیرت و مومن رو زیاد کنه!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
زیبایی ادم که مال خودش نیست که بهش افتخار کنه. اگه زیبا بودی و خودتو نشون ندادی و فخر فروشی نکردی مردی.
آدم باید ببینه که چکار برای مردم کرده و بجز چیزهایی که خدا مجانی به آدم داده، چی روش گذاشته.
علی
Iran, Islamic Republic of
خانم زهرائی"چرخنده" بدان آنها دنبال تغییر"ارزش ها"هستند چرا که وقتی ارزش ها عوض شوند عوضی ها با ارزش می شوند اما شما با شاخص ولایت بر راه حقی که انتخاب کرده ای بایست ما هم شما را ستوده ودعا می کنیم
من به ایشان و حرکاتشان مشکوکم البته صد در صد طرفدار مکتبی بودن، حجاب و عفافم.
اگه نبود چی؟! عرضه داری بری ازش حلالیت بخوای... با این طرز فکرت فکر نکنم...
لطفا استدلال و قرینه بر احتمال منافقانه بودن کارش بیاورید. اتهام زدن کار درستی نیست
Iran, Islamic Republic of
منم آدم مکتبی وباحجاب وعفاف موافقم ولی به نظر دادن شما مشکوکم
Iran, Islamic Republic of
احسنت به خانم چرخنده
به حال ایشان باید غبطه خورد چرا که با این کارشون بزرگترین امر به معروف رو دارن انجام میدن.
از ایشون می خوام به یاوه گویی های بعضی ها توجه نکنن و بدانند که به گفته خودشان بچه مسلمانها هستند و ایشان تنها نیستند.
در پناه حضرت زهرا موفق و موید باشید
علی
فقط میگم در پناه مولا علی ع باشی خانم
علی فر
Iran, Islamic Republic of
خانم الهام . تلاش کن و از خدا بخواه که قدرتی به تو عطا کند که بتوانی همیشه خودت باشی و خودت تصمیم بگیری و خودت عمل کنی. اگر بتوانی همیشه فردیت خودت را داشته باشی خوب است و خیلی مشکل . چراکه گروه های اجتماعی همیشه از کسانی خوشش می آید که شکل خودشان باشد . از فردیت خوششان نمی آید .اگر هم چیز دیگری می گویند همه دروغ است. بخاطر پز روشنفکریست. مخصوصا جماعت سینمایی. ماجرای شیار 141و خانم زارعی و برخوردشان با ابراهیم حاتمی کیا را و برخوردشان با علی رام نورایی و امین حیایی را و برخوردشان با خودتان را و .... هزاران برخورد دیگر را ...مکارتیسم فقط در آمریکا نیست. همه جا هست . مثل فراماسونری .یا حق
بصیر
وقتی امام هفتم در زندان هارون بودند .هارون دستور می دهد یکی از کنیزانش که خیلی زیبا بود با آرایش تمام برهنه وارد زندان بشود شاید امام ع با دیدن او مثلا نماز وعبادت را ترک کند زندان بان کنیز بزک شده راواردتواتاقی که امام اسیر بودند می فرستد وقتی کنیز صدای مناجات امام ع را می شنود منقلب می شود سرش را می زارد رو خاک هر منا جاتی امام ع میکردند .او هم تکرار می کرد وقتی هارون کنیز را در حال مناجات دید دستور می دهد سرش را از بدن جدا کنندمهم اینست خانم چرخنده منقلب شدند وچادری که ارثیه حضرت زهرا سلا م الله است با افتخار فبول کردند.وزهرایی شدند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
خانم گرامی
پاک بودن کمک گناهی نیست در دیوان عشق
یوسف از دامان پاک خود به زندان می رود
از شر حاسدان و آنها که پاکی و عشق را ذوست ندارند غمگین نباشید. خداوند همچون شما را برای مردم ما نگه دارد.
Iran, Islamic Republic of
با این تعریف ها منتظر روزی باشید که همین خانم ایندفعه از اون طرف بام بیفتند ، احمدی نژاد رو یادتون رفته؟ البته اون روز هم خواهید گفت: کی بود کی بود؟ من نبودم!
اینکه بعضیها با تعریف زیادی راه رو گم میکنن حرف درستی است. اما عمومیت نداره
عین سین
Iran, Islamic Republic of
بابافیلم" من می دونستم"تموم شد تا کسی خلافی نکرده ویاممکن است آینده چطور بشود چوبش نمی زنند "معیار حال فعلی است "اگر در آینده بد شد تکلیف تو هم عوض می شه ونباید حمایت کنی
اگه قرار باشه این طور عمل کنیم باید جلوی انتشار هر کار خوبی رو گرفت! البته قبول دارم باید حد اعتدال رو نگهداشت
كوروش
United Kingdom
معمولا من پاسخ كامنت ها را نميدهم ولي اين جمله شما بنده را وا داشت تا پاسختان را بدهم: برادر عزيز ملاك ما در خصوص افراد حركت در مسير و چهارچوب نظام ،اسلام و ولايت است هركس در اين مسير بود دربست مخلصش هستيم وافتخار ميكنيم به اينكه از اين شخص دفاع كنيم،وهركس هم دراين خط نبود ،نباشد ولي ديگر دليلي براي دفاع از ايشان وجود ندارد،خواه منتظري باشد ،خواه هاشمي ،خواه احمدي نژاد .......،
حسن
احسنت به این بانوی بزرگوار .
saman
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش منه
طبق آیه قرآن باید استقامت کرد تا از امتحان الهی سربلند بیرو اومد چراکه می فرماید
اگه حال نداری مطلبو کامل بذاری همون بهتر که ... اصل همون آیاتی بود که اشاره کرده بودم !!!!!!!!!!!!
ماهون
بدترین کسب درامد سوء استفاده از مقدسات و دین را وسیله ای برای کاسبی کردن است
حسنک راستگو
این حرف درستیه اما در حال حاضر به ایشون نمیچسبه
بدتر از اون تهمتی که شما به این بنده خدا زدید. شما مگه از اسرار نهان آگاهی که اینطوری نیت طرف رو میخونی؟از عذاب اون دنیا نمی ترسی؟
منظور!!؟
محمد
سلام خانم زهرایی
با آرزوی سربلندی شما و همه پیروان سید علی
هدیه من به شما یک دوبیتی
غره مشو که مرکب مردان مرد را/درسنگلاخ بادیه پی ها بریده اند(خواص بی بصیرت) نومید هم مشو که رندان سینه چاک/ناگه به یک اشاره به مقصد رسیده اند(زهرایی ها)
امیدوار باشیدودرپناه خدا.التماس دعا
فرشته
Iran, Islamic Republic of
یاعلی گفت وعشق اغاز شد کوله بارت سنگین از مسولیت خطیر است باعشق فاطمه س زهرا ا ین رسالت رابسر منزل مقصود برسان امیدوارم مبلغه ای نمونه درراه ترویج ارزشهای اسلامی باشید امین
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که منفی داده اند یک آزمایش هورمونی از خودشون بگیرند...
Iran, Islamic Republic of
چقدر شخصیت زن در داخل این صدف زیبا یعنی چادر با وقار و ابهت است ای کاش زنان این کشور همه به این سطح از آگاهی برسند که این پوشش چقدر به آنها عظمت و ارزش می دهد ..ای کاش..
مجیداعتمادی
اینکه یک بچه مسلمان حجاب برتر را انتخاب نماید جای شکر گذاری دارد ودر ایران بعید نیست ولی تعجب از بعضی هنرمندان داخلی است که چنین برخورد میکنند
علی محمد نصیری بخش معمولان لرستان
خواهرعزیزم،سرکار خانم الهام زهرایی،پیام شمانشان دهنده ادامه راه درستتان بعنوان زن ایرانی اسلامی است،چادر درفرهنگ کنونی ایران نمادحرمت است،چنانکه درجامعه کنونی زن محجبه نمادخواهرومادرمردان ایرانی است،وتفاوتهاست درنگاه،سخن،روابط اجتماعی مردان بازنان محجبه غیر محجبه،اماسخن بامعاندین ومخالفین؛همین تایید رهبر معظم انقلاب برای شما کافیست آنها دق کنند وازاین دق بمیرند،اماروی دیگر سخن باروشنفکرنماها؛بقول شهید مطهری؛حجاب مصونیت است نه محدودیت_اگر بی حجابی نشانه تمدن است پس حیوانات ازمامتمدن ترند،دراین راه دل را بخدا بسپارید
Iran, Islamic Republic of
الله ولی الذین یخرجهم من الظلمات الی النور
ایشون یه هنرپیشه اند و به خاطر نام گذاری جهاد فرهنگی در این سال، نقش جدید خودشون رو ایفا کردند. در هر صورت ماه پشت ابر نمی مونه..
عباس
Iran, Islamic Republic of
سركار خانم چرخنده تلاش كرده رضايت خداوند متعال را جلب كنند، ظاهراً جلب رضايت خدا، براي ايشان مشقت‌هاي داشته، كه اين فريضه همراه با مجاهدت شده است.
حسام
با سلام
احسنت به این خانم در این راه بایستی مشقتها تحمل کنی فقط به خداوند پناه ببر و از امام زمان عج یاری بخواه او ناظر و امام بر حق ما است ... اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
یریدون الحیاه الدنیا و الآخره خیر و ابقی
احسنت به این بانوی بصیر
چه افتخاری در قیامت خواهند داشت
اونروز تو سایت می دیدم یکی از معشوقه های شاه ملعون که فکر می کرد روزی بانوی اول ایران خواهد شد با چه خفتی از دربار ترد شد. و با چه روزگاری زندگی کرد و در آخر با یک خاطره مشمئز کننده ای فوت کرد و دردهای خودش رو و اشتباهات خودش رو در کتاب خاطراتش بنان «« بسوی تاریکی...»» چاپ کرده که تو سایت هم هست و نامش هم پروین بود مشهور به پری مو طلایی.
آدم واقعا تاسف می خوره که چنین دختران زیبایی اگر راه عفت پیشه می کردند در دو عالم خوشبخت می شدند. ولی دنیا خیلی خیلی پست تر از اونی است که انسان آلوده و شیفته اون بشه چرا که انسان رو بیچاره می کنه.
پس احسنت و هزار آفرین بر این بانوی مسلمان که فرزندانش بعدها به وجود او افتخار خواهند کرد.
lحمید
انشاا... مبارکتان باشد
زاکر
یاعلی مدد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
باسلام اینکه از خانم چرخنده در مقابل هجمه انسانهای مریض باید حمایت کرد شکی نیست ولی دیگه نباید ایشون اینقدر گنده کرد که توی مجلس براش مراسم بگیرند اگه خدای نکرده این خانوم تغییر نظر داد تکلیف چیه چرا ما عادت کردیم اینقدر از آدما بت بسازیم و اینقدر گندشون کنیم چرا به عواقب دیگه این رویه غلط فکر نمیکنیم
علی
درود بر خانم چرخنده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط ميشه تاسف خورد به حال كساني كه به جاي تامل در خصوص مسائل كلان جامعه به اين خانم بازيگر گير دادن و اين موضوع رو ول نميكنن!
كاري كه ايشون كرد ارزشيه ولي انقدر بوق و كرنا كردن نداره!
اميدوارم رسانه هاي افراطي از اين موضوع استفاده جناحي نكن
Sweden
مشگل ما ایرانی ها یک موردی را اینقدر کش میدیم تا لوث شود
Iran, Islamic Republic of
انجام یک فریضه مثل حجاب اینقدر جو دادن ندارد ما هم رهبرمان را دوست داریم.
اين بازي کي تمام ميشود
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
چه افشاگری هنرمندانه ایی علیه مدعیان روشنفکری و هنرمندان بی هنر ///
خانم زهرائی پشت لباسهایمان در جبهه نوشته بودیم میرویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم ....اکنون انتقام سیلی های بی حرمتی به شما را نیز خواهیم گرفت --------------یه بسیجی
خانم چرخنده
بدانید در این مسیر درستی که انتخاب کرده اید "خار" های گزنده هم وجود دارد ، اما مقاومت شما و لطف خدا گزش آنرا خنثی می کند..............
موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
خانم چرخنده براي من هم دعا كن..
م.ك
مگر چادر ی شدن جشن هلهله دارد؟
بله داره!
رضا
باسلام و تبریک خدمت خانم زهرایی
خواستم خدمت ایشان بگویم پرچم حضرت رهرا (س) بردوش گرفتن استقامت حضرت زهرایی میخواهد که امیدوارم ایشان با تآسی و توسل به خود حضرتشان در این راه ثابت قدم بوده وموفق باشند انشاالله .
روشنی
خواهر گرامییم از اینکه مورد تفضلات و عنایات خاصه بانوی دو عالم قرار گرفته ای و در راه حفظ و حراست از این دستاورد بزرگ ، پایداری و استقامت نموده و شیطان صفتان نتوانسته اند عزم و اراده ترا سست نمایند بر تو درود میفرستم و با تقدیم ادب و احترام نسبت به زهرایی شدنت ، اجر و پاداش صابران را برایت مسئلت دارم و بدان که تحمل بخاطر خدا همه سختیها و شدائد را آسان مینماید .
United States
خاک تو سرت فقط گلشیفه
آقا الکی گنده اش نکنید فردا تقش در می آید
سیستانی
درچادرخیلی باوقاروقشنگ بنظرمی ایند!هرکس درباره نوع زندگی کردن،خودش تصمیم میگیرد.تعجب میکنم چرانوع حجاب این خانم،عده ای راسخت براشفته کرده است؟!فکرمیکنم حسادت میکنند!!عده ای بامالیدن ده من روغن ورنگ به صورتشان سعی میکنندخودشان رازیبا نشان دهنددرحالی که ایشان زیبایی طبیعی وخدادادی رادارند!برخی اگرجرات دارندچندروزی راه رفتن به کلوپ های ارایشی راتعطیل کنندتامردم چهره بدون بزک انهاراببینند!ضمنا،انتقادبه نوع حجاب این خانم،سنگ محکی شده تامشخص شودعده ای به دروغ خودشان رامسلمان نامیده اندوتازه معلوم میشودازاساس باقوانین اسلام مشکل دارندودنبال همان سینمای طاغوت وبی بندوباری بوده اندومانمیدانستیم!برخی عرصه سینماوهنرراارث پدری خودشان میدانندوازاینکه فردی متفاوت ازتیپ وتفکرانهاواردسینماشود،وحشت دارند!امابایددرمقابل انهاایستادوراه درست رابه نسلهای جدیدالورودبه دنیای هنررانشان داد!
ببخشید اشتباهی منفی دادم
سهیل
برای پاک زندگی کردن باید سختی کشید
پس بر این صراط مستقیمی که انتخاب نموده اید پایدار باش و ملامت ملامتگران هرزه و بی حیا به خود بیمی راه نده .
شیعه بودن و طی طریق در راه معصومین (ع) و ولایت سختی دارد امیدوارم تا آخر بر این راه مقدس استوار باشید
محمود
سلام به حجاب این پوشش زهرایی وسلام به خانم زهرایی
بالاترین افتخارمزین شدن به لباس حضرت زهراست
وازآن هم بالاترهنگامیکه ولی فقیه ومرجع تقلید مسلمانان جهان لقب زهرایی را به شما بخشیده اند
تودنیا وآخرت خوش باش وبه این خط ادامه بده وازآن برنگردکه این راه خیردنیا وآخرت رانصیب تو خواهد کرد
ازهجمه هانترس مگه دندان پیامبرمهربان مارونشکستند نترس خدا با توست
Iran, Islamic Republic of
بسيار تاثير گذار بود
انشاا... خود حضرت زهرا (س) كمك ميكنه
سعید
حتما خانم عزیز و گرامی چرخنده این را می دانند که مردم به خاطر عمل و ایمان آدمهاست که به آنها علاقمند و یا متنفر می شوند. محبت مردم به ایشان نیز از همین نوع است. از خداوند می خواهم که همیشه ایشان را در این راه حفظ کند کند تا ایشان نیز در دنیا و آخرت سربلند باشند.
مرضیه
خدا کند همه کسانی که در عرصه هنر هستند مثل ایشان با حجاب اسلامی ظاهر شوند انشاالله خدا حافظ ایشان باشد عزیزم با چادر خیلی زیبا شدی
محمد
خواهرم تولدت مبارک
من فقط میگم مرحبا به این شیرزن .
United States
حضور سرکار خانم چرخنده سلام علیکم؛ جواب ابلهان خاموشی است و سکوت بلند ترین فریاد هاست. بهتر است چند وقتی به خلوت رفته و تربیت فرزندانتان را با جدیت پیگیر شوید و در آینده به منتقدین نشان دهید که فرزندانات محصول تفکر و زندگی شما هستند و به مدارج عالی رسیدند. ضمنا اگر قرار بود بتوان دهن مردم را بست، پشت سر حضرت م یم(س) هم حرف در نمی آوردند که این بچه را از کجا آوردی و به امر خدا روزه سکوت گرفت.
Iran, Islamic Republic of
این چه نوع توجیهی؟! به خلوت بروید....؟!
اتفاقا در این عرصه سکولار و نگاه بی دینی حاکم بر بدنه سینما وجود و حضور امثال ایشان بسیار مغتنم و مفید است و باید حضوری فعال داشته باشند تا عرصه بر روشنفکر نماهای بی دین سینما باز نشود تا رهبر عزیزمان فریاد این العمار را سر بدهند. در اینجا لازم است از کلیه بر وبچه های جشنواره عمار هم تشکر ویژه نماییم
صابر
خواه زهرائی ام
زهرائی شدنت مبارک و زهرائی ماندنت ارزوی همه برادران تو در سر زمین امیر مومنان (ع) است
یه جانباز
الهام جان
می نگار ولی با اشک شوق
خوشحالم که خون دوستان به هدر نرفت
رویدن گل هایی چون تو بر خون همرزمان من است
مبارک باد زهرایی بودنت که خود الهامی از دل زهراییت است
قدر بدان و مقاوم باش عمر خیلی زود می گذرد بگذاز نمحرمان حضرت زهر س نیشت بزنند این نیش ها نوشیدن دارد و افتخاری است که باید برای زهرا داد
می دانم میدانی چه می گویم در عالم عاشقی و عشق بازی با معشوق این نیش ها نوشیدن دارد
با افتخار می گویم
جبهه ایم درد زخم هایم اگر اجری داشت هدیه بر خاک چادر زهراییت
محسن
خاک بر سر مملکت بی صاحبی که یه عده خس و خاشاک و ارازل و اوباش روز روشن بیفتند به جان یک بازیگر زن وشیشه های ماشین او را خرد کنند یا با چوب بزنند ............واقعا ما کجا زندگی می کنیم غیرت و مردانگی کجا رفته ....اگر قانونی باشد باید آن عده بی ادب و گستاخ نسبت به این خانم محترمه را به اشد مجازات برسانند....
جواد
United States
درود،به،شرفت،اقا،محسن،حرفات،طلاستدر
هه خيلي حرفت جالب بود
البته اصلا خس و خاشاك و عراضل نبودن اونايي كه تو شيراز شيشه ماشين علي مطهري رو شكوندن يا اونايي كه عقده هاي زنگي نكبت بارشونو با چوب و چماق سر مردم بيگناه خالي كردن اونم وقتي داشتن از حقشون دفاع ميكردن خيلي جالبه كه وقتي حرف خودتون رو منبره همه ميريد تو سيستم دفاعي و قضاوت كردنو اشتباه ميدونيد اما وقتي نوبت حمله كردنتون ميشه همه از دم عالم و مفسر و ....
مصطفی
France
خواهرم غیرت توازمردانگی مردانی که حیاندارندوخودعامل بی حیایی زنانشان هستندبیشتر است.افتخارمیکنم به وجودخواهری مثل شماوشماحامی حقیقی حجاب زهرایی هستید.ویل دورانت میگه :حرف مفت اگرخریدارداشت خیلیهامیلیونر میشدند.بذارهرچه حرف مفت است بزنند.امام خمینی فرمودند:کاربرای خدادلسردی ندارد
Iran, Islamic Republic of
کافر مسلمان نشده که !! تازه به وظیفه شرعی خودش عمل کرده والا طوری نبوده که مثل عرفا ایشان را جذبه و رحمت الهی یک باره بگیرد . نباید اجازه غلو داده شود ما باید خانواده شهدا را را الگو سازی کنیم نه هنرپیشه را .
Iran, Islamic Republic of
تو زمونه ای که برهنگی و و لنگاری شده کلاس مخصوصا تو قشر هنرمند ، این عمل جز جذبه رحمت الهی برا ایشون چیز دیگه ای نیست
ali
واقعا جای بسی تاسف است که ایشان سوابق بد حجابیش در گذشته و تصاویر آن در فضای مجازی غوغا میکنه اون وقت با یک چزخش 90 در جه ای مصلحتی همه رو به قال گذاشته به قول معروف میگن چشمه باید از خودشش جوشش داشته باشه با آب ریختن به داخل آن چشمه اطلاق نمی شود . مسئولین گول این هنرمند های سینما تلویزیون را نخورید یک سری به فضای مجازی بزنید بعد ببینید اینها در چه دنیایی زنندگی می کنند.
سارا
چرا این گزارش شما اشاره به مواضع خوب و تایید همسر ایشان که حدود یه هفته قبل منتشر شد نداره؟.....
ان الله یدافع عن آمنوا.
Iran, Islamic Republic of
مشکلي نيست چادري باشد ولي مشکل اصلي اينه که از اين راه ميخواهد معروف شود و الا چادري شدنش خيلي خوبه زنان اين سرزمين سالها است چادري اند ولي کسي به انها ارج ننهاده . من از ايشان بدم ميايد چون مشکلي داشته که شوهرش طلاقش داده و ايشان در اينده ابروي رهبري را هم خواهند برد اون موقع مثل رحيمي نميشود سر پوش گذاشت .
پروانه
منم از كساني كه انقدر راحت درباره ديگران قضاوت مي‌كنند بدم مياد!
نیازی به معروف شدن نیست..ناسلامتی خودشون بازیگرن و معروف..متاسفم برای بعضی از مردم که زود قضاوت میکنن..ان شاء الله که الهام جان موفق باشن
سید
Latvia
خدا نگهدارشان باشد و از شر آدمهای از خدا بی خبر حفظشان فرماید؛ان شاءالله عاقبت به خیر شوند
Iran, Islamic Republic of
این خانوم شورش رادراورده بااین بازیهای بچه گانه و متملقانه اش . حجاب که اینهمه تملق و سروصداوخودنمایی نمی خواهد . افرادی مثل این زن ، باکارهای مسخره خود ارزش و شان حجاب راپایین می اوزند .
Iran, Islamic Republic of
زنی که درحضورغریبه هاازشوهرسابق خود بدگویی و غیبت بکند ، دین و ایمان درستی ندارد .
یاس
Iran, Islamic Republic of
سلام بر بانوی نجیب ایران زمین
من هم یک مرد ایرانیم که افتخارش بودنه زنان استوار و پاک دامنی چون شماست.
می خواهم بگویم زن ایرانی نماد پاکیست،
زن ایرانی نماد عشق به خانواده ،میهن ومردمشه
پاکی نماد انسانیت است و شما نماد انسانیت هستید.
کاش فارغ از هر دینو مذهبو مسلکی که داریم همیشه پاک بودن رو سر لوحیه زندگی خودمون بدانیم
سرافراز باشید و استوار بانوی ایران زمین
United States
دودو رو دورو چرخنده
دودو رو دودو چرخنده
همه تون سه بار بگی این شعارو
محمد
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما خانم هنرمند مسلمان

هنرمندی مثل شما باعث افتخار مردم ایران است

درود خدا بر شما باد

و ننگ بر هنرمندانی که شرف و ناموس خودرا
به تاراج می گذارند و بی غیرتی را برای خود پیشرفت می دانند
علیرضا
سلام حضرت زهرا (س) یار و یاورت باشد خانم زهرایی. دل قوی دار و از مکر مکاران هراسی به دل راه مده
حسن
Iran, Islamic Republic of
کاش هانیه توسلی هم می چرخید و چادری می شد .
محمود افخمی
خوبه حداقل یه همچین آدمایی پیدامیشن که بزنن تودهنه کسانیکه میگن سینمایه ایران فاسده
قدیری
درود بر الهام چرخنده(زهرایی )خداوند یاورت باشد خواهرم. ناموس ایرانی باید باغیرت باشد. شهدا برای حفظ ناموس وطن خون دادند. ولی برخی خودفروشی را پیشه کرده اند چه مردم وچه مسؤلان. انشاله موفق باشی.....
وطنم پاره تنم...
يك روحاني از حوزه علميه قم
Iran, Islamic Republic of
خانم زهرايي تبريك
شما الگوي خوبي هستيد
زهرايي شدن بهايي دارد بايد پرداخت.
نگران مشتي ... نباشيد
موفق باشيد
زاکر
مرگ بر منافقین و معاندین
حمید
سلام خواهرم خانم چرخنده
عرض کنم که هرکس نسبت به عقیده ای که داره بر اساس اون نظری داده ونظر هر کس هم فقط واسه خودش مهمه بعضیها واقعا حرفهای بی منطقی زده بودند .شما می تونین یک پرتگاه فرهنگی واسه جامعه باشین وامروز جامعه نیازمند افرادی مثل شما هستن که کارهای فرهنگی بکنین .انشاا. که تو کارهاتون موفق وپیروز باشی وخدا هم از شما راضی باشه .وسلام
M
درود بر الهام چرخنده که رو به سوی خدا کرده است
زهرا از شیراز
خانم چرخنده خیلی دوستت دارم واقعا شجاعی نترس حضرت زهرا پشت و پناهت باشه
یکی به «برهنگی» و «غرب زدگی» شهره می شود و دیگری به «حجاب» برتر و «زهرایی» شدن
این چه حرفیه؟!
بذارید مطمئن شیم بازی نیست بعدا حرف از خودتون بزنید و بت بسازید!
نرگس آبیار هم شد بت، بعدش عکساش تو فیس بوک اومد، بعدش گفت به خاطر مسائل انسانی فیلم ساختم و بعد هم دیدار با ...
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
جهان ببخشید اشتباهی مثبت دادم
الهام چرخنده نه الهام زهرایی یادتون باشه
France
سلام ودرود بر آنانیکه در مسیر حق قرارگرفته اند وانشاالله ثابت قدم می مانند
بانوی عزیز ایرانی,
ورود به عرصه دین، ارزش است و ارزشمندی آدمی تا جایی استکه ارزشها را نگه دارد.
شما دیگر فقط یک فرد نیستی,
شمادیگر فقط یک هنرمند نیستی,
شما فقط یک بانوی محجبه نیستی،
شما چه بخواهی چه نخواهی، شده ای الگو,
شده ای نماد,
دیگر 'حسنات الابرار' برایت میشود 'سیئات المقربین'
بلطف حضرت زهرا س بر ارزشهایت بیافزا ودر مسیرت ثابت قدم بمان.
(إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ)
انشاالله که لحظه لحظه های زندگیت در پناه امام زمان عج باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
از رفتار خانم چرخنده جز تظاهر و عوام فریبی نمیتوان برداشت کرد. ایشون میتونستن در کمال متانت عقایدشون رو برای خودشون نگه دارن و از صدا سیما که با پول بیت المال میچرخه این همه برای تبلیغ حقانیت چرخششون استفاده نمیکردن و در خلوت خودشون چادری میشدن.
تا روزی که این بانوی فرهیخته سمبل و نماد عفاف در سرزمین من باشد.دعایت میکنم.یا زهرا (س)
حسین قراگوزلو
باسلام،
رفتار خانم چرخنده نمونه بارز رفتار افرادیست که در دهه 60 به نون و نوا رسیدند!!!
مردهای آن زمان ریش میگذاشتند و پیراهن روی شلوار و همه لباس های تنشان بدون اتو و کفشها بدون واکس و رنگ و رو رفته و اکثرا نیز در هر زمینه ای که فعالیت می کردند جزو خواهران و برادران مورد تائید اطلاق می شدند و... و حالا باید بروید زندگیشان را ببینید!!! ( اگر قانون از کجا آورده اید از دهه 60 اجرا میشد دیگر نیاز به این رفتارها نبود تا بامید جاه و مقام و پول رنگ عوض شود)!!!
این خانم یهو در اوایل دهه 90 تصمیم گرفتند چادری شده و جار و جنجال راه بیاندازند و ... باید منتظر شد و دید در آینده ایشان سر از چه مقام و منزلت و... در میآورند!!! ببینید که کی گفتم ، گویا هنوز همان راه و روش دهه 60 جواب می دهد!!!
مَن رُزِقَ تُقىً فَقَد رُزِقَ خَيرَ الدُّنيا وَالخِرَةِ؛
هر كس تقوا روزى اش شود، خير دنيا و آخرت روزى او شده است.
کسی که در خود نیاز به دگرگونی را احساس می نماید که نیاز به جار زدن ندارد!!! آن هم فردی مثل ایشان که بازیگر است! جامعه ما ایرانیان به کجا می رود؟!!!
رزمنده گمنام و برادر شهید
محمد
ملاک حال فعلی افراد است برادر .این که احتمال بدیم که یه نفر تو آینده ممکنه پاهاش بلغزه سخنی است گزاف و چیزی است شبیه اوهام. از مسیر خارج شدن برای هر کسی به غیر از معصومین ممکن است . حساس شدن قضیه خانم چرخنده هم به خاطر بازیگری و شهرتشونه وگرنه هر کسی این قدر مشهور نمیشه!
سيد فرج الله دلاوري لطف آباد
احسن به زن مسلمان ايراني . خداوند به گل حجاب داده . حجاب گل گلبرگ اووووووست.......
امید
فقط میتونم بگم خدا همه رو به راه راست هدایت کنه.درود بر خانم زهرا یی
ترنم
باسلام
با این اتفاقاتی که امروزه در دنیای اسلام و دینمون افتاده وارزشها به ضدارزش تبدیل شدن به افرادی مثه الهام چرخنده نیاز است که با این قبیل تحولات در حرکات واعتقاداتشان حقیقت تلخ پوستین وارونه اسلام در عصرحاضر به همه مسلمان نماها نشان داده بشه و وقتشه همه به خودشون بیان و ببینن چی به سر اسلام ناب محمدی اومده که یک نفر به خاطر انتخاب حجاب برتر مورد نکوهش قرار میگیره
از شما رسانه حرفه ای و اصولگرا توقع می رفت نسبت به شفاف سازی چد مسئله اقدام کنید که با چشم باز به سمت این خانم برویم:
1-آمار 3900 زن چادری شدن توسط این خانم محترم به چه نحو به دست آمده و این اتفاق چه شکلی صورت گرفته. مهمه برای اینکه فکر نکنم گوشام مخملی هست.
2- من به شخصه از چادرش شدن ایشان ناراحت نیستم. ولی از دو آتشه شدن ایشان تعجب می کنم.
علائی
خدا پشت و پناهش باشه تا در تصمیمش و راهی که در پیش گرفته ثابت قدم و محکم و موفق باشه . راه درست همیشه پر از خار و سختی است . این خارها و سنگها آدمهای کوته فکر ومنفعت طلبی اند که به خاطر منافع خودشون می خوان فرد رو از مسیر درستی که در پیش گرفته منحرف و منصرف کنند .
بلا تشبیه ، پیامبران الهی و ائمه (ع) هم در راه حق و حقیقت سختیهای زیادی متحمل شدند .
تعجبم از آدمهای دیگه است که رسوایی گلشیفته فراهانی رو برای هم می فرستند و جار می زنند و در اطلاع رسانی عمومی نقش آفرینی می کنند در حالیکه باید فیلمها و تصاویرش رو بایکوت و تحریمش کنند ، ولی بجاش حرکت فرهنگی و تحول معنوی این بازیگر و بانوی شایسته ایرانی رو محکوم میکنند . اللهم عجل لولیک الفرج
چه جالب و البته چه غم انگیز که دختری از ایران به خارج از کشور میرود و تن نمایی میکند و زنده باد آزادی عده ای بلند میشود اما در داخل کشور دختر دیگری از این آب و خاک چادر حضرت زهرا سلام الله علیها را به سر میگیرد و فریاد مرده باد عده ای گوش فلک را کر میکند. پس داعیه آزادی خواهیتان چه شد؟؟؟؟؟
مژده اهوازی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آفرین به شما خانم الهام زهرایی عزیز، کارتون واقعا ستودنیه،من به شخصه یک دختر مانتویی و تیپ امروزی یا به قولی غربی هستم اما از افرادی مث شما طرفداری میکنم و افتخار میکنم شیر زنانی همچون شما وجود دارند.
از همینجا به شما تبریک میگویم، اجرتون با خدا

رحمت به اون شیری که خوردید، حلالتون باشه

دوستدار شما مژده اهوازی
محب
درود
راحل
درود خدا بر الهام چرخنده که به واقع اسطوره خواهند شد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
مخاطب این پیام دختران و پسران ولایتی هستند ..لطفا دیگران نخوانند
اگر واقعا سید علی خامنه ای روحی فداک، ایشان را زهرایی خوانده اند،هیچ شک و شبه ای به دل راه ندهید
مریم
قبلن زیاد دوسش نداشتم اما الان برام عزیز شده . در چشاش یه چیزی هست اون چیه نمی دونم. یه آرامش خاص بعد از یه معجزه. ان شالله منم یه روز چادری بشم. مانتو یی هستم اما با 28 سال سن نه ابرو برداشتم نه آرایش کردم و به خاطر نجابتم بعد از دو سال کار از سمتم برداشتنم و کارم را به یه دختره خودنما دادن . ناراحتم اما بهتر که با مردهای الکی کار نکنی . به خدا واگذارشان کردم
ali
خدا پشت و پناهش باشد
بينام
Iran, Islamic Republic of
معلومه چي دارين ميگين همش فيلمه....كسي كه بياد خيرات كنه و انگشتروساعتش و بفروشه هدفش كمك به فقرا باشه كه ديگه نمياد همه جا جار بزنه كه من اين كارو كردم اي ملت بدونين
جعفر
Iran, Islamic Republic of
سلام الهام زهرائی مدل زنهای ایرانی - اسلامی هستی
محمد
سلام و درود خدا بر همه کسانی که در راه اعتلا و برپایی پرچم انسانیت قدم بر می دارند.
درود خدا بر این بانوی شجاع
انشاالله خداوند به همه مردان و زنان ما شجاعت اطاعت و هدایت عطا فرماید.
Moldova, Republic of
من خودم چادري ام. گرچه اولش به انتخاب كمياب و شايد ناياب ايشون مشكوك بودم اما الان براش احترام قائلم. و بايد بگم قبل از اون هم به گلشيفته انتقادي نداشتم چون معتقدم هر كسي ازاده توي هر مسيري گام برداره.
Iran, Islamic Republic of
کاش کسی از گذشته کسی با خبر نبود اونوقت خیلی راحت میشد ریا را نفهمید
یاسمین
واقعا استاد رايفی پور درست میگه نگهداری دین تو آخرالزمان مثل نگه داشتن آتیش تو کف دسته.حالا این خانم بخاطر اجرای دین خدا باید به مردم جواب پس بده .الله اکبر
Romania
خدا پشت و پناهت الهام چرخنده
قبول باشه این جهادت
خوش به حالت.برای همه دختران ایران زمین دعا کن
معصومه
انشالله که خدا پشت و پناهت باشه و توانت برا ادامه مسیر بیشتر بشه. بیشتر از محجبه شدنتون از استقامتتون خوشم اومد چقد سختی رو تحمل کردید فک نمیکردم توی یه جامعه اسلامی برای اعتقادات و حجاب این همه سختی وجود داشته باشه!!!
مهسا بانو
خیلی خیلی خیلی جالبو قابل توجهه که وقتی گلشیفته جلوی هزارتا دوربین لخت شد گفتن حجاب یه چیزه شخصیه!
ولی وقتی الهام چرخنده چادری شد تو بوق و کرنا کردن و گفتن ریا کار و متظاهرو جیره خور حکومته!
واقعا متاسفم برای بعضی روشن فکرنماهای متمدنمون!
مریم
نمیدونم چه کلمه ای بگم که شادی درونم رو از شنیدن این ماجرا نشون بده و چه حرفی بزنم که درخور و شایسه خانوم چرخنده باشه فقط میتونم بگم باتمام وجودم تحسینت میکنم زهرا جان و برات ارزوی توفیق بیشتر و بیشتر و تقرب رو دارم وامیدوارم به لطف حق و یاری امام زمان هر روز شاهد این اتفاقات باشیم.
یاعلی...یازهرا...
عبدی
همین که فکرتان در مورد ایشان مثبت است، باعث ایجاد الهام قلبی برای ایشان میشود که چقدر خواهان دارند.
سلام؛ من خودم يه مدته دارم درباره چادر فك ميكنم كه أگه خدا بخواد سرم كنم. خودم با حجاب هستم ولي احساس ميكنم با چادر آرامشم بيشتره؛ آخه يعني چي اين چجور مملكت مسلمانيه عوض اين كه همديگه رو به آبرو و حيا و حجاب و عفاف دعوت كنيم مسخره ميكنيم؟؟؟؟؟؟!!!! به نظرمن آفرين به كسايي كه هويتشون رو و اعتقاداتشون رو باتمام جونشون حفظ كردن بهتره از اون دختراي آمريكايي كه يه زماني مانكن بودن و ألآن حجاب چادر رو انتخاب كردن ياد بگيريم و به اعتقاداتمون پايبند باشيم
رامین
United States
با سلام
خانم الهام زهرایی نمونه ی کاملی از یک زن مسلمان و انقلابی است. ایشان یک شبه نچرخیدند که بخواهند جواب پس بدهند بلکه تنها درون و ظاهرشان را یکسان کردند.چرا این همه هجمه به گلشیفته فراهانی وارد نشد که ناموس شیعه را در تالار تماشای اجنبی گذاشت و اجازه داد دستان ناپاک فلان اکتور مشروب خوار و زن باره ی غربی بدن ناموس شیعه را لمس کند...آیا حالا باید به الهام که مایه ی الهام زنان و دختران ایرانی است خرده گرفت؟ مشکل از الهام نیست مشکل این است که ما راه الهام را گم کرده و کور شده ایم...کاش میتوانستیم ببینیم و بدانیم که امثال بانو الهام زهرایی چه سرمایه های ارزشمندی برای انقلابند...چشمها را باید شست جور دیگر باید دید...
علی
Iran, Islamic Republic of
در راهتان سربلند باشید. خوشحالم بخاطر وجود شما درعرصه سینما وتلوزیون. شما حجاب رو زنده کردید دراین عرصه.
montazer
متاسفانه بقول شهید آوینی در جمهوری اسلامی ایران همه آزاد هستند بجز حزب اللهی ها روشنفکرنماهای غرب زده ای سینما و نشریات این کشور را در دست دارند که مثل آمریکا شعار آزادی بیان و آزادی عقیده و حقوق بشر میدهند ولی فقط شعار میدهند و اینها را برای خود می پسندند و مخالفینشان را دارای هیچ حقی ندانسته و بدترین کارها را انجام میدهند نگران استادیوم رفتن زناند و نگران بی حجابی و فحشا نیستند نگران فیلتر و فیلم های مورد دارند و نگران شهدای امربه معروف نیستند به مخالفین هجمه و حمله میکنند مانند آن خواننده ای که با رئیس جمهور سابق روبوسی کرد چه بلایی سرش آوردند ما باید به قرآن و آهل بیت نگاه کرده و عمل کنیم‏(‏یجاهدون فی سبیل الله ولایخافون لومه لآئم ذلک فضل الله یوته من یشا‏)‏
ضحی علوی
درود بر تو ای بانوی سربلند ..
در پناه حق باشی
حامد
سلام و درود بر تو بانوی با غیرت زهرایی، شجاعت شما قابل تحسینه
دعا کن ما هم متحول بشیم و راه حق را پیدا کنیم
no name
اینو کی میگه که چادر بزنی ذهنتم پاک میشه ب...
K1
چي كار دارين كه طرف حجاب داره يا نداره
بذارين هر كس زندگي خودشو بكنه
همه اينا از روي بيكاريه
نعمت الله سلیمانی
سلام کار خانم چرخنده قابل تقدیر است. گروه هایی مانند رسانه های غربی که دم از آزادی میزنند بدانند که آزادی فقط مختص کسانی که ضد اسلام هستند نیست.
عبدی
در این که زندگی شخصی هر کسی به خودش مربوط است، شکی نیست.
ولی مشکل اینجاست که که بعضی ها با ترویج ضد ارزشهای مد نظر خودشون، به ارزشهای مثبت دیگران ایراد می گیرند.
چون آنها را سد راه خود می بینند.
باید به امثال خانم چرخند تبریک گفت که علیرغم اینکه می توانستند در کوتاه مدت خودشان را تیزر تبلیغات دیگران کنند، ولی زندگی سالم و غیرتمندانه ابدی را انتخاب کردند و اسوه ای برای دختران با غیرت این سرزمین شدند.
زیبایی فکر بهتر از زیبایی بدن است.
قربانی
United States
خانم الهام چرخنده من اولین بار است که در فضای مجازی نظر میدم چون واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم . وقتی در تنهایی ها و دل شکستگی هاتون یاد حضرت علی افتادید برای هدایت همه ی انسانها از ته دل دعا کنید
Iran, Islamic Republic of
تو فیلم آوای باران که بی چادر بودن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
هرکسی فکر میکنه کار خودش خوب و موجهه بنابراین هیچکی نبای بزور نظرش رو بدیگران تحمیل کنه چه با حجاب و چه بدحجاب .
محمدرضا نقی زاده از قزوین
United Arab Emirates
احسنت به شما خانم چرخنده که حجاب فاطمی را انتخاب کردید و امیدوارم در این راه استوار باشید و بتوانید سیل عظیمی از بانوهای ایرانی را با حجاب چادر آشنا کنید چرا که حفاظ محکم و کوبنده یک زن حجاب اوست. درود خدا بر شما بانوی بازیگر ایران
محمدرضا نقی زاده از قزوین
United Arab Emirates
لعنت خدا بر اون کسایی که به خانوم های چادری بی احترامی و مسخره میکنن انشاءالله جوابتونو حضرت زهرا سلام الله علیها بده که باعث میشید خانوم های محجبه در تنگنا باشن..
زهرا
Iran, Islamic Republic of
افرین برشماخانم چرخنده همین که خداازشماراضی باشه کافیه
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
من هم باشماموافقم دوست عزیز
محمد علی فاطمی احسان
Iran, Islamic Republic of
با سلام ادب و احترام
پوشش و حجاب برای هر چیز با ارزش و قیمتی مناسب است .
پوشش زنان برای پاکیزگی خانواده جامعه و حتی نسل آینده است
پوشش زنان دستور خداست پس عبادت محسوب می شود و عبادت ها سخت هستند نه راحت ....

در راه قرار گرفتن این بانو و همه ما معتقدان بسیار مبارک و خوب است اما باید دعا کنیم بر این صراط بماند و بمانیم و عاقبت به خیر شویم ان شاالله
زهرادوستی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به تو ای زن شجاع ودلاورایرانی.مرحبا.که باحجاب خودبه بعضی اززنان بی حجاب سینمای ایران ثابت کردی که باحجاب هم می توان کارکرد
ت س
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا ایشون خیلی چرخیده تا به اینجا رسیده!خدا قوت خانم چرخنده