جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۴ سوال جویندگان کار از کارفرمایان

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 387362
مصاحبه‌های شغلی به مانند خیابان‌های دو طرفه ای است که مصاحبه شونده و مصاحبه کننده هر دو به ارزیابی طرف مقابل می‌پردازند. بهترین راه آگاهی از ویژگی‌های شغل مورد نظر پرسیدن سوالاتی در مورد آن است، اما سوالاتی درست و دقیق، نه هر سوالی.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اینکه طرف مصاحبه شونده ساکت بنشیند و فقط به سوالاتی که از او پرسیده می‌شود جواب دهد اصلاً توصیه نمی‌شود و به احتمال قوی به آن شغل دست نخواهد یافت زیرا در نظر مصاحبه کننده این فرد یک فرد بدون اعتماد به نفس جلوه می‌کند و از طرفی دیگر در نظر کافرما برای شغل مورد نظر مشتاق به نظر نمی‌رسد زیرا که اگر شما در مورد این شغل مشتاق باشید حتماً از کارفرمای خود حول وظیفه محول شده به شما سوالاتی خواهید پرسید.

بهترین راه آگاهی از ویژگی‌های شغل مورد نظر پرسیدن سوالاتی در مورد آن است، اما سوالاتی درست و دقیق ، نه هر سوالی. در زیر ۴ سوالی که شما بهتر است به هنگام مصاحبه از کارفرما بپرسید آمده است:

۱. اهداف کوتاه، میانه و بلند مدت شما چه هستند؟

کار آفرین برتر جیمز کان بر این باور است که کارفرمایان به دنبال کسانی نیستند که به دنبال شغل می‌گردند بلکه آنان به دنبال کسانی هستند که می‌خواهند برای آنها کار کنند.
این سوال بهترین سوالی است که می‌تواند این اطمینان خاطر به کارفرما را بدهد که شخص مصاحبه شونده همان شخصی است که او به دنبال او می‌گردد. او همچنین پرسیدن سوالاتی نظی «هدف شرکت در سال آینده چیست؟» و یا اهداف مشخص شده از سوی کارفرما برای من چیست؟

این سوالات نه تنها تاثیر خوبی بر کارفرما می‌گذارند بلکه باعث می‌شوند شما اطلاعات دقیق تری نسبت به آنچه قرار است برای کارفرما انجام دهید به دست آورید که همگی به شرکت برای رسیدن به اهدافش کمک می‌کنند.

۲. فرهنگ کاری شما چگونه است؟

شغل یک سری وظایف نیست که باید آنها را انجام داد بلکه محیطی از زندگی شماست که باید زمان زیادی را در آن بگذرانید، بنابراین می‌بایست از مصاحبه کننده راجع به فرهنگ کاری در آن شرکت بپرسید تا متوجه شوید آیا این نوع محیط با خصوصیات اخلاقی شما هماهنگ است یا نه؟

پرسش راجع به چگونگی ارتباط بین کارمندان و فرهنگ سازمانی موجود در آن مجتمع می‌تواند کاملاً بر روی کارفرما اثر قابل توجهی بگذارد، و این که نشان می‌دهد شما فردی هستید که بسیار به جزئیات اهمیت می‌دهید.

۳. فرصت‌های پیشرفت در این محل کار (شرکت) کدام هستند

بعد از آشنایی و پرسش و پاسخ‌های اولیه و متداول در مصاحبه پرسیدن این سوال مشخص می‌کند که آیا در این محل شما فرصتی برای پیشرفت خواهید داشت یا نه؟!

پرسش این سوال بدان معنا نیست که شرکت موظف است تمام انتظارات شما را بر آورده کند اما موظف است سیاست‌های تشویقی و حمایتی مناسبی برای پیشرفت شما و پیشرفت شرکت در نظر گرفته باشد.

یک مدیر خوب نسبت به جاه طلبی و میل به پیشرفت و در آمد کارمندانش بی اعتنا نیست بلکه به دنبال تحریک و تشویق این عوامل است تا کارمندان با انگیزه کافی به شرکت خدمت کنند.

۴. عملکرد من چگونه سنجیده می‌شود؟

مسئول استخدام ممکن است به‌صورت مستقیم به شاخص‌های عملکردی کلیدی شرکت اشاره نکند اما آنها می‌بایست قادر باشند در این مورد به شما یک شمای کلی ارائه بدهند.

اینکه شما برای انجام وظایفتان و نیل به اهدافتان چه کاری باید انجام دهید بسیار مهم است و تا انتهای مصاحبه و در هنگام خارج شدن از اتاق مصاحبه جواب این سوال را باید بدانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *