پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دوره ربط‌دادن گرانی خودرو به تحریم‌ تمام‌شد

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 417467
روزنامه شرق نوشت: اینک همان افرادی که از تأثیر تحریم‌ها می‌نالیدند و آن را بهانه و دستاویزی برای توجیه گرانی‌ها می‌دانستند، قیمت خودرو را متأثر از شرایطی دیگر می‌دانند که با لغو تحریم و کاهش نرخ ارز نیز نباید به ارزانی آن امید داشت.
به گزارش جهان، روزنامه شرق با انتقاد از بهانه‌جویی خودروسازان برای گران کردن خودرو نوشته است: سناریوی سال گذشته بازهم در حال تکرارشدن است. بعد از افزایش قیمت خودرو در فروردین ٩٣ نوبخت در یک نشست خبری مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو را اعلام کرد. با این حال دو ماه بعد خودروسازان درخواست افزایش قیمت خودرو را به شورای رقابت دادند تا از این طریق قیمت خودرو افزایش یابد.

حالا که همه از افزایش قیمت خودرو به دلایلی مانند افزایش ١٧درصدی دستمزد و افزایش ١٠ درصدی نرخ ارز و... سخن می‌گویند، نوبخت در نشست خبری دیروز خود باز هم در مخالفت با افزایش قیمت خودرو سخن گفت تا سناریوی سال گذشته باز هم تکرار شود.

مسئله ‌گران‌کردن خودرو توسط خودروسازان ظاهرا همچنان ادامه دارد و این روزها بحث و صحبت‌هایی از پیشنهادات خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو شنیده می‌شود؛ موضوعی که فقط و فقط به نفع تولیدکنندگان خودرو است؛ این در حالی است که در دوره‌ای مدیران خودروسازان اعلام می‌کردند با افزایش تولید خودرو، قیمت آن نیز نه‌تنها افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه کاهش پیدا خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که تجربه افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر همراه با مخالفت مقامات دولتی بوده است. در ابتدای سال ٩٣ نیز مدیران دولتی مخالفت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام کرده بودند اما قیمت خودرو در نهایت با افزایش ٣٥ درصدی روبه‌رو شد.

اینک همان افرادی که از تأثیر تحریم‌ها می‌نالیدند و آن را بهانه و دستاویزی برای توجیه گرانی‌ها می‌دانستند، قیمت خودرو را متأثر از شرایطی دیگر می‌دانند که با لغو تحریم و کاهش نرخ ارز نیز نباید به ارزانی آن امید داشت.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *