جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جبهه جدیدمقاومت،ازصنعاء تادمشق+عکس

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 431461
رئیس جمهور سابق یمن بعد از مقاومت نظام سوریه در مدت این چند سال، ‌به نوعی امیدوار شده است که به قدرت باز گردد و این امر باعث شده است به جنبش انصارالله در داخل یمن و حزب الله و نظام بشار اسد در خارج از یمن است نزدیک‌تر شود.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، انتشار تصاویر یادگاری مسئولان وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن در کنار مقامات سوریه جنجال برانگیز شده است.

رسانه‌ها و فعالان یمنی ‌اخیراً تصاویری را در پایگاه‌های ارتباط جمعی منتشر کرده اند که مربوط به «یاسر العواضی» و «عارف الزوکا» از مقامات حزب کنگره خلق یمن به رهبری علی عبدالله صالح،‌ در کنار برخی از مسئولان سوری شامل «ولید المعلم» وزیر امورخارجه، «بثینه شعبان» مشاور رئیس جمهوری سوریه در امور سیاسی و اطلاع رسانی و «فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه است.


در این تصاویر این پنج نفر در داخل یک هواپیما در حالت ایستاده، عکس یادگاری گرفته‌اند هرچند مقصد هواپیما معلوم نیست.

روزنامه القدس العربی نوشت طبق گزارش‌های خبری، ‌هیأتی از حزب علی عبدالله صالح بعد از خاتمه کنفرانس صلح یمن در ژنو به مسکو رفته‌اند.


یک مسئول یمنی درباره این عکس به القدس العربی گفت: هدف مقامات یمنی از انتشار این عکس این است که این طور نشان دهند که از نظر سیاسی و اطلاع رسانی در محاصره نیستند.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت به عقیده او این تصویر مربوط به سفر هیأت صالح به مسکو است.


با این حال «علی البخیتی» فعال رسانه‌ای وابسته به گروه‌های مقاومت مردمی در صفحه توئیتر خود نوشت این تصویر، ‌نشان دهنده جبهه مقاومت جدیدی است که از دمشق تا صنعاء کشیده شده است.

وی افزوده است این تصویر مربوط به نشست این افراد در دمشق است.


رئیس جمهور سابق یمن چندی پیش به طور رسمی وفاداری خود را به جنبش انقلابی انصارالله اعلام و تجاوز بزدلانه عربستان سعودی علیه مردم یمن را محکوم کرده است.

به عقیده ناظران سیاسی،‌ صالح بعد از مقاومت نظام سوریه در مدت این چند سال، ‌به نوعی امیدوار شده است که به قدرت باز گردد و این امر باعث شده است به جنبش انصارالله در داخل یمن و حزب الله و نظام بشار اسد در خارج از یمن است نزدیک‌تر شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *